1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek)

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 12..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  2. ladagrant

    ladagrant Active Member

    Ők sose kernek bocsanatot.
     
  3. emel

    emel Well-Known Member

    persze, az ukránok nem tudtak a BUK-ról, hiszen "csak" 6400m-ről lőtték le egyik An-26-osukat a szakadárok!! Mégis mivel, Kalasnyikovval, kézi rakétával vagy gépágyúval??!! Állandóan sírt az ukránok szája hogy orosz agresszió van, akkor mi az hogy nem tudtak róla??!! Mikor hazudtak, az "orosz agresszió"-nál, vagy a "nem tudtuk"-nál??!
     
  4. ulippo

    ulippo Well-Known Member

    Te is csak utólag vagy okos, ellőtte miért nem voltál az? Esélyük se volt lefolytatni egy vizsgálatot, azt sem tudhatták, hogy BUK volt, azt is utólag tudták meg. Még ha tudtak volna a BUK-ról azt akkor se tudhatták, hogy civil gépre fog lőni, azt még maguk a BUK kezelők se tudták.

    Azok akik már előtte is tudtak a BUK-ról fapofával hazudták a világ szemébe, hogy nem küldtünk semmilyen fegyvert Ukrajnába, utána meg ők vádolnak másokat azzal, hogy tudniuk kellett volna.
     
  5. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Az ukrik helyében én a saját BUK-jaik miatt se engedtem volna arra forgalmat.
    A saját légvédelmük vert már le civil gépet békében...
    Az is lehet, hogy két győzelmesek azóta...
     
  6. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Mar par nappal korabban jottek kepek, hirek egy "otthagyott", es szakadarok altal fellelt felig hianyos Bukrol Luganszk kornyekerol. Szoval ha mi itt tudtunk rola akkor az ukran vezetes is. Ha az ukranok hagytak ott akkor azert kellett tudniuk mire kepes, ha meg nem ok, akkor elovigyazatossagbol. Ha egyaltalan azzal a ronccsal lottek le. Mondjuk amig fennall ez a helyzet odaat, kb meg par evtized biztosan, addig az esemennyel kapcsolatban nem lesz vegleges dontes.
     
    ghostrider, fip7, KoviUbi and 2 others like this.
  7. ulippo

    ulippo Well-Known Member

    Hírek a szakadár médiában amik vagy igazak vagy nem de szerinted a légiforgalom irányítása mellett az irányító tisztnek szakadár híreket kellett volna olvasnia és az alapján döntenie.

    Amúgy sem az a roncs BUK lőtte le a gépet, hanem egy működőképes példány Kurszkból amiről nem tudhattak csak azok akik oda vitték.

    A per évekig is eltart majd de végül ítéletet mond az ügyben. Én nagyon sajnálom, hogy Putyin ebbe bele is bukhat, de ő főzte magának, nem is a gép lelövése a nagyobbik bűne, hanem a hazudozás.
     
  8. ulippo

    ulippo Well-Known Member

    Lesz per az iráni ügyben is, Hasszán Roháni kezdeményezte egy bírói testület felállítását, letartóztatások is voltak, a kanadai szakértőket is meghívták.
     
  9. boki

    boki Well-Known Member

    Lezuhant az Egyiptomi légierő egyik F-16 gépe. A pilóta életét vesztette.

     
  10. jOkA

    jOkA Active Member

  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az Al Udeid bázison január elején milyen amerikai típusok voltak?
     
  13. deze75

    deze75 Well-Known Member

    misinator, vilmoci and molnibalage like this.
  14. ulippo

    ulippo Well-Known Member

    Jó lett a cikk, de az MH17 ügyében tévesen lát pár dolgot, ebben az ügyben ködösítő füstgépek dolgoznak azon, hogy homályban maradjanak a részletek. A cikk "szakadárok által használt" és "szakadárokhoz került" BUK-ról ír, pedig a JIT már nyilvánosságra hozott dokumentumaiból az derül ki, hogy a BUK-ot nem adták át a szakadároknak és így nem is ők használták.

    Egy felvételen szakadár vezető ad le eszközigényt, hogy mire van szükségük, egyebek mellett BUK-ra személyzettel együtt mert nincs idejük kiképzésre, emellett szól az a tény is, hogy a BUK-ot már az átszállítás napján üzembe is helyezték, az eredeti kurszki kezelő személyzet tudhatta ezt, nem csak úgy átdobtak egy ilyen rendszert és felpattantak rá a helyi traktoristák.

    Az irányítás szintén nem a szakadárok kezében volt. A BUK egy nagy konvojjal érkezett Ukrajnába, amiben tankok, bmp-k, gradok voltak átdobva tényleg úgy, hogy beleültették még a helyi traktoristákat is. De a BUK-csoportot nem a szakadárok irányították, hanem a Dubinszki féle GRU csapat. Felvételek vannak a helyi szakadár vezetőkről, amin a DNR parancsnokságnak jelentik, hogy az engedélyük nélkül mozognak a területükön, de azt a választ kapják, hogy át kell engedni őket, mert magasabb parancsuk van, valami Sojgut emlegetnek.

    Abba bele se menjünk, hogy mennyire lehet egyáltalán szakadárokról beszélni, mert akkor a szakadárok miniszterelnökei Borodai és Bolotov, a védelmi miniszterük Girkin, a BUK-ot leszállító Dubinszki és Pulatov, mind oroszországiak és most is Oroszországban vannak, ők lennének az ukrajnai szakadárok, és hát valóban, az MH17 lelövésekor ők voltak a helyi szakadárok vezetői és őket vádolja a holland ügyészség.

    Ha ukrajnai szakadárok lőtték volna le a gépet már rég elvitették volna velük a balhét. Inkább az emlegetett Sojgu meg a főnöke nem akar kérdéseket az ügyben, de már nélkülük is megválaszolhatók azok a kérdések. A fentebbi infók már most nyilvánosak, másfél hónap múlva elkezdenek kipakolni mindent.
     
    formosa1 likes this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem arra fókuszált.
     
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Tekerjetek a végére. Igaz, hogy léghajóbaleset, de hála a videósnak, a néző tengeribetegséget kap.

     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ajándék @Hpasp tól.

    Sz-300PSz indítótiszt körkörös indikátorán filctollal berajzolva a közeli repterek.
    Irániak biztosan nem figyeltek amikor ezt tanították...
    [​IMG]
     
    sidewinder12, Tcat, misinator and 5 others like this.
  18. beta

    beta Well-Known Member

  19. emel

    emel Well-Known Member

    Alapvetően kétféle megoldás van, vagy vízre is leszállni/átstartolni képes hidroplán/amfíbia gépek, vagy csak repülőtérre leszállni képes hagyományos gépekkel végzett tűzoltás. Az elsőnél sima vizet használnak, amit gyorsan tudnak pótolni ha van természetes vízfelület a tűz közelében: a tűzoltó-hidroplán egyszerű 10-15 másodperces, a vízfelületet érintő átstartolás közben fel tudja tölteni a több tonnányi tűzoltó-víz utánpótlását.
    A másik a hagyományos gépek használata, ekkor vízben oldott vegyszerekkel is tudnak tüzet oltani, "csak" a rengeteg vízről és a gyors utántöltésről kell gondoskodni a repülőtéren (ez sok tonnányi víz max 8-10 perces utántöltését jelenti). A piros víz vagy a vegyszert, vagy/és direkt festékanyag miatt van. Ez arra jó hogy a pilóták és a földi tűzoltó-egységek a következő rárepülésnél jól láthassák az előzőleg már oltóanyaggal befedett terület határát, hogy honnan kell tovább folytatni a "vízbombázást".
     
    ghostrider, fishbed, endre and 2 others like this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    fishbed likes this.

Ezen oldal megosztása