1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek)

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 12..

  1. boki

    boki Well-Known Member

     
  2. boki

    boki Well-Known Member

    Orosz katonai hírszerzési források szerint az Afganisztánban lezuhant gépen utazott Michael D’Andrea a CIA magas rangú vezetője is. A CIA " sötét hercege"-ahogy nevezték Afganisztán, Irán és Irakban végrehajtott speciális müveleteket felügyelte-irányította. Közte Szulejmani megölését.
     
    endre, Loken, fishbed and 4 others like this.
  3. milagro

    milagro Well-Known Member

  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    Tényleg érdekes...
    Én eddig azt hittem hogy csak túlfutott a pályán vagy kicsúszott róla, de ahogy jönnek a hírek elég egyértelmű hogy 80 km-re Kabultol egy mezőn végezte.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ahhoz túl egyben van hogy azt mondjuk hogy simán lezuhant 10 ezer méterről. Szerintem valami kényszerleszállást akartak csinálni a mezőn ami nem jött össze nekik.

    Kérdés hogy lelőtték vagy műszaki hiba volt?
    Ha lelőtték és a fő CIA koma tényleg a gépen volt akkor az felettébb érdekes mert:
    - honnan tudták hogy mi a programja a krapeknek? Ilyen jók az operatív hírszerzésben az Irániak? Vagy súgtak nekik?
    - mivel tudták elérni a gépet vélhetően sok ezer méter magasan?

    Megjegyzés: az élelmes bámészkodók most sokat kereshetnek ha volt annyi eszük hogy összeszedjék a szétszóródott, kissé megpörkölődött dokumentumokat...
    [​IMG]
     
    endre, Loken, fishbed and 1 other person like this.
  5. milagro

    milagro Well-Known Member

    Igen mert az is volt, azért emlékezhetsz.
    Csak "keverték(?)" a hírekben, de ami túlfutott az egy polgári gép volt a Kaszpi légitársaságé!
    + legelőször beszámoltak az Ariana Afghan Airlines egy gépének elvesztéséről is, de ez a hír kamunak bizonyult...
    https://en.wikipedia.org/wiki/Caspian_Airlines_Flight_6936
    ..
    https://en.mehrnews.com/photo/155057/US-Air-Force-plane-downed-in-Afghanistan
    https://en.mehrnews.com/news/155030/Taliban-says-they-shot-down-US-military-aircraft
    !
    https://en.mehrnews.com/news/155056/CIA-s-Michael-D-Andrea-reportedly-killed-in-US-plane-downing
    ..
    nagyon eltér az amerikai és az iráni beszámoló! érdekes mindenesetre!
    4 ilyen gépük volt!
     
  6. rudi

    rudi Well-Known Member

    Vicces az iráni média...:)
    A Zero Dark Thirty filmben Michael D’Andrea karakterét alakító Fredric Lehne színész képével keverik a CIAés főmufti képét...:rolleyes:
     
    Loken likes this.
  7. milagro

    milagro Well-Known Member

    Azt ismeri a nép, így üt a NEWS! nagyot! :D
     
    rudi likes this.
  8. milagro

    milagro Well-Known Member

  9. notaricon

    notaricon Well-Known Member

  10. boki

    boki Well-Known Member

    Újabb amerikai gép zuhant le, most Irakban.

    [​IMG]
     
    endre, fishbed and rudi like this.
  11. rudi

    rudi Well-Known Member

    Az amerikai verzió gyökeresen más
    - szerintük kiképző repülés volt és műszaki hiba. A gép É.i irànyba tartott FL42 magasságon amikor maydayt jelentett és eltünt a radarról. A gép kényszerleszállást kísérelt meg ami nem sikerült valami túl jól...
    - összesen ketten voltak a fedélzeten, pilóta és a növendék (Air Force Lieutenant Colonel Paul Voss és Captain Ryan Phaneuf)
    . Mind a két holttestet megtalàlták és nem keresnek mást
    - azt àllítják, azért Afganisztánban folyik a kiképzés mert csak kevés ilyen gépe van a Légierőnek és az mind Afganisztánban van...
     
    fishbed likes this.
  12. boki

    boki Well-Known Member

    Ismerem ezt a hivatalos álláspontot. Viszont a gép lezuhanásának napján a Reuters azt írta, hogy 6 ember volt a gépen, abból 4 meghalt és 2-őt kimenekítettek az amerikaiak. A korábbi afgán utasszállító lezuhanás hírt-dezinfót is az amerikaik dobták be, hogy eltereljék a Talibán figyelmét, mivel a katonai gép a Taliban által ellenőrzött területre zuhant. Ez igen "érzékeny" eset az igazságot nem fogjuk megtudni szerintem.
     
    endre, sidewinder12, arcas and 3 others like this.
  13. beta

    beta Well-Known Member

  14. boki

    boki Well-Known Member

    Nem sok hiányzott...

    Tavaly történt az eset csak most került nyilvánosságra. A Szu-24 leszállásra készül csak a pilóták elfelejtették kiengedni a hátsó futómüvet. A repülésirányító az utolsó pillanatban veszi észre és utasítja a gép személyzetét, hogy emelkedjenek...
     
    endre, zeal, misinator and 5 others like this.
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Olyan nincs, hogy "hátsó futómű". Ők becsülettel kiengedték a futóművet, legfeljebb a visszajelző lámpákat nem nézték, mert azokon elvben a két főfutónál maradnia kellett volna a pirosnak, hiszen a helyzetzárak nem kattanhattak a helyükre.
    Minden esetre a futót ők kiengedték, majd jöttek be leszállni, csakhogy behúzott helyzetben maradt főfőfutókkal.
     
    endre, misinator, ghostrider and 8 others like this.
  16. emel

    emel Well-Known Member

    Az eset a videó szerint így történt, de nem azért történt mert elfelejtette nyitni a főfutókat a pilóta! Nincs a világon olyan repülőgép, aminek a futóműveit 2 vagy még több vezérlőkarral kellene működtetni, egyetlen vezérlőkar működteti az egyetlen vezérlőcsapot, és az nyitja az összes futóművet! Szóval itt valami műszaki hiba történt, a pilóta meg a futóművek helyzetjelzését felejtette el futónyitás után ellenőrizni ("3 zöld világít" - szokták jelenteni). Átstartolás után nyilván parancsot kaptak a vész-nyitásra, és ha az se segített, akkor ugyanígy csak orrfutóra szálltak le csak nem a betonra, hanem a mellette lévő füves kényszerleszálló-mezőre.
     
    endre and fishbed like this.
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Milyen jól látszik, hogy a Szu-24-se csinálják utánégetővel az átstartot, ahogy a MiG-31-esen se. Hasonló tömegű, hasonló tehetetlenségű és felületi terhelésű gép mind a kettő, de eltérő hajtóművekkel. Mégse reszkírozzák a lényegesen lassabb forszázskapcsolást és a művelet közbeni átmeneti tolóerőesést, hanem kerül amibe kerül, maximálon kell elvégezni a továbbmenetelt. Erre is kapnak utasítást a toronyból.
     
    endre, misinator, fip7 and 2 others like this.
  18. beta

    beta Well-Known Member

    Ilyen alacsonyan nincs már földhatás, ami segítene?
     
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az segít, de a továbbmenetelhez az igazán kritikus tolóerő nem abból jön, hanem a hajtóművekből. Egy vadászgépnél, példáuk egy Gripen-nél még csak meg se ül a gép, amíg gyorsan kapcsol a fáklya, érdekes, hogy papíron ez igaz lenne az F-15E Strike Eagle-re is, de egyéb szempontok miatt (gazdaságosság, takarékoskodás az élettartammal) mégis inkább maximálon csinálják ők is az átstartot. Tavaly ősszel volt alkalmam élesben is megnézni a Lakenheath-i gépeket, volt pár átstart, mind utánégető nélkül. A youtube videókon is csak ez köszön vissza.
    Náluk inkább az az igaz, hogy ha nem kötelező, akkor minek eröltessék.
    A Szu-24-esen és a MiG-31-esen pedig részben gazdasági, főleg hajtóműdinamikai okai vannak, hogy a pilóta a maximálon kell, hogy elsajátítsa az átstartot, abból a tolóerőből kell kigazdálkodnia a továbbmenetek energiaszükségletét. Az relítíve gyorsan felfejlődik és kisebb rizikó, mint kockáztatni azt, hogy a kritikus pár másodpercben a gép inkább visszaüljön a betonra, földhatás ide, vagy oda. Ugyanis ezek igen nehéz gépek, igen nagy felületi terheléssel és igen nagy tehetetlenséggel.
     
    endre, fip7, fishbed and 2 others like this.
  20. emel

    emel Well-Known Member

    Emlékeim szerint a földhatás/párnahatás komolyabb felhajtóerőt csak akkor termel, ha a szárny a saját húrhosszánál jelentősen kisebb (1/3, 1/2) magasságban siklik a felszíntől (ezért van az ekranoplanoknak olyan széles, nagy húrhosszúságú szárnyuk). Tekintve hogy a Szu-24-nek leszálló módban milyen karcsú szárnya van és ráadásul vállszárnyas, ilyen alacsonyan lévő szárny csak akkor fordulhatna elő ha a gép már mélyen a sárban csúszna a hasán. :eek::(
     

Ezen oldal megosztása