1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Repülőnapok

Diskurzus a(z) 'Repülőnapok, haditechnikával kapcsolatos rendezvén' témában - Terminator által indítva @ 2016. november 6..

  1. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Melyik demó tetszett a legjobban?
    Nálam a svájci Hornet szombaton és a Rafale solo vasárnap viszi a prímet.
     
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Egyenlőre még próbálom feldolgozni, hogy az előre beharangozott "a RIAT a RAF100 hivatalos repülőnapja és pénteki nap a RAF ünneplése lesz soha nem látott 50 gépes kötelékkel" helyett tulajdonképpen nem kapott a néző semmit.

    Az, hogy miért 3 nappal a RIAT előtt kell csinálni London felett munkaidőben egy 100 gépes felvonulást, feldolgozhatatlan nekem. Ilyen hülye indokot hogy "épp 100 nappal a RAF 100. születésnapja után"... legalább ismételték volna meg a RIAT hétvégéjén is. (Persze problémás légteret foglalni, de mégis csak a britekről beszélünk és a 100 éves RAF-ról, amire annyira büszkék)

    De még ha lett volna valami a RIAT-ra tervezett, de az eső miatt elmaradt, ~50 gépes kötelékből (amiből 22 Eurofighter alkotta volna a 100-as feliratot és a többi meg csak olyan gép lett volna, ami mindig ott szokott lenni a RIAT-on), akkor is hiányérzetem lett volna, mert még a királynő születésnapi átrepülése is látványosabb volt, mint ami itt lett volna.

    Az elmúlt 10 év bármelyik RIAT-ján több és érdekesebb RAF repülést láttam, mint most.

    Arról nem is beszélve hogy más országok hogyan ünnepelték a 100 éves évfordulót... pl. szerbek, oroszok vagy épp a 70 éves USAF az előző évben a RIAT-on. De még a lesajnált németek is komolyabb képességbemutatót tartanak bármelyik ILA Berlinen, mint ez volt. Vagy a lengyelek Radom-ban.

    Mit láttunk a 100 éves RAF részéről a levegőben a 3 nap alatt?

    Grob Tutor demó
    Chinook demó
    Typhoon demó
    BBMF
    Red Arrows....idén még a Red Arrows sem csinált semmilyen más típussal közös áthúzást, ami korábban mindig volt pénteken.
    9 gépes Eurofighter kötek
    Lancaster-Tornado-F35 vegyes kötelék áthúzás majd szétválás

    Nem volt brit F-35-ös kiállítva Fairfordban. És csak egy vegyes kötelék átrepülésben szerepelt.

    A Tornado-kat jövő márciusban kivonják az angolok, azaz a következő RIAT-on már nem lesz ott a típus, de az egész repülőnapon csak egyetlen Tornado-t láthatunk repülni egy vegyes kötelék áthúzásban, ami nem is Fairfordból szállt fel és le.

    Az A400M demót a gyári spanyol gép repülte, csak rá volt ragasztva a vezérsíkra a RAF100 matrica....

    Egyetlen Eurofighter vagy Hawk sem kapott díszfestést a 100 éves évfordulóra. Még az is elég lett volna ha valamelyik 100 éves század diszfestett gépét kiállítják statikon, de még olyan sem volt.


    Te hogy láttad a RAF részvétlét azon a repülőnapon, ahol a RAF100 volt a fő téma?
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez és a tavalyi tapasztalatok alapján én az életben többet nem megyek szerintem angol repnapra. Az időjárás nagy eséllyel megsemmisíti az egészet. Még akkor sem, ha emiatt sokáig nem látok F-35A demót.
     
  4. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Erre ne vegyél mérget. Amúgy az embereim ugyanazt jelentették szóról szóra, amit Terminator megfogalmazott. Én 2015-ben voltam legutóbb angilai repülőnapon és akkor is óriási (dupla) mázlim volt. Egyrészt az időjárás a brutálisan elkeserítőből pont a repülőprogram idején váltott meseszéppé (Bournemouth 2015 a Vulcan utolsó dél-angliai demoja), másrészt egy nappal előtte a másik repülőnapot a Hunter okozta katasztrófa vágte ketté. De ez egy hatalmas lutri.
    Anglia nem olcsó, ha az idő pocsék, a sok pénz megy a kukába. Tíz éve, 2008-ban konkrétan az egész RIAT elmaradt, mikor épp arra jártam, akkora felhőszakadás volt egy nappal korábban. Angliába az ember szigorúan spotterkedni menjen csak. Lakenheath, Mach Loop (drága mulattság várakozni, ha csak légtérkikérés van de repülés elmarad), egyéb báziskukkolás.

    Vissza az F-35A-ra, hamarosan jönnek majd a holland demók és ahogy én látom, a típus a lengyelek repülőnapjain is hamarosan fel fog bukkanni. De továbbmegyek, az új barátoknál, a szlovákoknál is. Nem kell aggódni.
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Pontosan ez a bajom. Tavaly nem csak azért mentem ki, de ha csak ezért mentem volna, akkor evett volna a méreg. És úgy volt így is embertelen drága, hogy a szállás ingyen volt, mert egy barátomnál laktam...

    Türelmes vagyok.
     
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Majd megírom a történet másik felét is, mert azért nem volt ez egy rossz repülőnap, csak én most a RAF100 miatt mentem...

    A távozó nappal együtt végül azért majdnem minden brit típust láttam a levegőben is, több nagy gépbe is bementem, volt F-35 (amerikai) a Heritage flightban ami Fairfordból szállt fel-le, volt B-2 áthúzás is (de nem sikerült olyan látványosra, mint előző évben) és nem volt olyan rossz a dinamikus program többi része sem.
    A brit nézők megkaptak szinte mindent, ami Európában bemutatót szokott mostanában tartani. A személyzetek közvetlennek tűntek, sokan beszélgettek velük.
     
    fishbed and Pocok75 like this.
  7. Mike

    Mike Well-Known Member

    Erről jut eszembe, sok spéci gépnél kint volt egész nap a személyzet és dumáltak a nézőkkel. Pl E-6, RC-135, Sentinel, C-2..stb
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Akkor én nagyon peches lehettem, mert a P-8 Poseidon, a Textron-nál volt személyzet és teljesen kezdő Sas pilóták, akiktől túl sok mindent nem tudhattam meg. EF pilóta sehol, Tornado pilóta sehol, stb.

    Életem egyik legnagyobb csalódása volt a tavalyi angol repnap. Igen, hatalmas volt a statik, oda vissza tempós sétával is 30 perc, de nekem ez már nem színvonal. Olyan kell, akitől tényleg sok mindent lehet kérdezni. A textronos szinte csak PR dumát tolta...
     
  9. Mike

    Mike Well-Known Member

    Még mindig a statik a fő húzóerő spotter szemmel, a dinamikus programot Radom agyonveri + jobban is fotózható sokkal. Kár hogy ahonnan demo jött, onnan statik szinte semmi, kivétel CA/IT. Spanyol/Görög/Francia vonalról pl lehetett volna hozatni ritka gépet. Számomra ami megmagyarázhatatlan-> Army/Navy összesen tudott hozni annyi gépet amit egy kezemen meg tudok számolni. Azt sem értem hol maradt Katar/SzaúdA/Kuwait/India ha már RAF100 , főleg az előbbi három.
     
  10. Mike

    Mike Well-Known Member

    Lehet hogy most a jó idő is közrejátszott. Ahol még tuti volt személyzet: usa F-15C/E, B-1, P-8, V-22, KC-10, MC-130, MH-60, C-17, német A400, pápai C-17, kanadai C-17/C-130/Griffon, ukrán Su-27/IL-76, olasz AW-139/Ceasar , finn NH90, KC-390, holland AH64, CH47, paki C-130, jordán C-130, angol E-3D
     
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az a baj, hogy az airshow statikus sorára kirakott emberek nem azok, akiktől érdemben sokat lehet kérdezni. Lehet, de minek. A nagy infomrációkat nem ott szerzi meg az ember. A statikuson a gépek mellett álldogáló személyzet ha valamire, arra biztosan ki van képezve, hogy hogyan válaszoljon kedvesen semmitmondó dolgokat.
     
    fishbed and Pocok75 like this.
  12. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Húú srácok, jól ki keseregtétek magatokat! :D:D
    Én könnyen beszélek mert minden nap után a saját ágyamban aludtam és a legforgalmasabb vasárnap este is haza értem 1 és negyed óra alatt. Én személyszerint élveztem minden percet. Remek idő, jó hangult. Sosem fogom elfelejteni a spanyol kommentátor kiabálását: "Ra-ta-ta-ta-ta-ta-ta.......:D Egy valamit bánok, az a Halászsas elmaradt repülése! Imádom ahogy az a dög repül. De legalább jól belemászhattam! :D Ja és a kisebbik lencsén bekrepált az első nap(35× alatt nem tudtam vele fényképezni, a szóval a statin használhatatlan volt).
     
    molnibalage likes this.
  13. Mike

    Mike Well-Known Member

    Baromi jó volt, viszont amit a maga szintjén pl svájc vagy hollandia meg tudott csinálni, azt a "repbuzi" UK sajnos nem.
     
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A francia Atlantique ritkaság volt, de hazament.van
    A spanyol Harriert meg Farnboroughnak sikerült leszervezni. (Nem értem, hogy mért nem lehetett volna itt is statik.)
    Amerikai részről még A10-es sem volt végül.
    Ami előző évben volt ritkaság, az valószínű volt hogy idén már nem lesz. (ez a RIATon mindig így volt)
    A fegyvernemek utálják egymást. (Pl. a légierős Merlineket át kellett adni a Navynek, hogy legyen helikopterük.) A tengerészetnek van saját repülőnapja, Yeovilton.


    Te hogy élted meg, hogy semmi sem jött végül azok közül, amit annyira vártál?
     
  15. Mike

    Mike Well-Known Member

    Én megcsináltam indulóban az ATL-t:)

    Épp ellenkezőleg, nekem (mivel először voltam) baromi sok új gép volt. Viszont jó lett volna letudni a Navy/Army részéről pár gépet még.
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ja... elsőre mindig nagy élmény a RIAT. Mégis csak Európa legnagyobb repülőnapja :)
     
  17. Mike

    Mike Well-Known Member

    Pontos megfogalmazás, legnagyobb. Gép van szarásig. Viszont nekem nem jött a kecsói/zeltwegi/radomi feeling, de még a sliaci se.
     
  18. emel

    emel Well-Known Member

    Mert amiket felsoroltál, azok mindegyike a nagyközönségnek szóló bemutató, Farnborough meg elsősorban üzleti kiállítás. Nem véletlen, hogy mi volt az első nap vezető híre: hány Airbust/Boeingot rendeltek mennyi dollárért? Hát ez aztán tényleg rohadtul érdekli a magunkfajta repülő-hobbisokat!!! Ezért is járok inkább Szliacsra, Ostravába (ha már Kecsón reménytelen számítani ilyesmire).
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Eddig a RIAT-rol beszeltunk, Fairford-rol...

    Farnborough-ban hetfotol pentekig szakmai napok vannak kb. 3 ora civil es katonai bemutatokkal. Viszont itt szoktak bemutatkozni eloszor az uj tipusok Europaban.
    Hetvegen pedig ott is repulonap van. Most epp spanyol Harrierrel.
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nekem Ostrava közelébe sem ért. Egyikének sem. Pedig 2016-ban ott is szar idő volt az egyik nap.
     

Ezen oldal megosztása