F-84 Thunderjet (Republic,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
Az F–84 volt az első sorozatban gyártott repülőgép, melynél rendszeresen alkalmazták a légi utántöltést és az első vadászgép, mely nukleáris fegyvert is szállíthatott.
Az egyenes-szárnyú F–84A-tól F–84E-ig és az F–84G típusokat Thunderjetnek hívták. Az F-84F Thunderstreak és az RF-84F Thunderflash ezektől különböző nyilazott szárnyú repülőgép volt. Az XF-84H Thunderscreech az F-84F típus egy kísérleti változata volt légcsavaros gázturbina hajtással.
F84Thunderjet.jpg

500-adik és egyben utolsó 1680x1050-es montázs.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 067
9 179
113
Facebookról átposztolva:

Weasel fórumtásunk legújabb montázsának alanya a Republic Aviation két igen komoly mennyiségben gyártott típusa, az F-84 Thunderjet és nyilazott szárnyú továbbfejlesztése, az F-84F Thunderstreak.

A Thunderjet a United States Army Air Forces egy 1944-es, nappali vadászról szóló felvetésére adott válaszként született. A Thunderjet először 1946-ban repült, ám számos problémával küzdött, így teljes hadrafoghatósági állapotot csak az F-84D variáns érkeztével kapta meg 1949-ben és igazából az 1951-re elkészült F-84G tekinthető a teljesen kiforrott változatnak.

A hadseregtől 1947-ben függetlenedő légierő vadászbombázóként használta, ezzel a típussal iktatták ki a Koreai háborúban megsemmisített szárazföldi célpontok mintegy 60 százalékát. Az amerikai pilóták konkrétan 86 408 bevetést repültek ezen gépekkel a konfliktus ideje alatt. Ugyan nem ez volt a fő feladatuk, de összejött 8 MiG kiiktatása is.

A típus lett az első olyan sorozatban gyártott vadászgép, mely alkalmas volt légi utántöltésre, illetve atombomba bevetésére.

A Thunderjet alapjain létrehozott új típus, a nyilazott szárnyú F-84F Thunderstreak először 1950-ben repült és a fejlesztésének mozgatórugója az volt, hogy a North American F-86 Sabre közeli teljesítményt tudjanak elérni. Ezen 1954-ben hadrenbe állított új típusból és RF-84F Thunderjet név alatt futott fotófelderítő variánsából végül majd' 3500 példány készült el.

Cirka 7500 példány készült a 2 típusból, melyekből az Egyesült Államok légiereje mellett jelentős mennyiség került más NATO tagállamok légierőibe hosszabb-rövidebb ideig.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed