Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 887
27 958
113
Lezuhant az amerikai légierő egyik F-16 gépe Dél-Karolinában



Itt minden el volt rontva és minden el is romlott.
Felkészületlen és tapasztalatlan pilótára erőltettek komoly kihívással járó, számára ismeretlen feladatot, nem megfelelő időjárás és napszak mellett, majd a kavarodás okozta stressz következtében egyszerre történt gép- és az éjszakai leszállást segítő ILS antenna sérülés a leszállási kísérlet során.
Ezt követően további rossz döntésekkel "segítve" a pilótát, a sérült futómű ellenére továbbra is a leszállást erőltették. A főfutó sérülése az ott elhelyezett avionikai rendszerek meghibásodása miatt műszer meghibásodást idézett elő.
Emiatt a gép a földnek csapódott.
Ezután, a biztonságos működési paraméterek határa alatt katapultált a pilóta, akinek ráadásul még ezen felül hibás volt a nem megfelelően karbantartott katapultülése is.
Lapos röppályán oldalra kivágódva hagyta el a gépet, de az üléstől nem tudott leválni. Nem élte túl.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
39 426
36 604
113
Csütörtök este a Vikramadatiya-ról felszálló MiG-29KUB az Arab-tengerbe zuhant gyakorló repülés közben. A pilóták katapultáltak, az egyiket megtalálták és kimentették a tengerből, a másikat még keresik.
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
9 499
20 145
113
Az Egyesült Államok közzétette a katonai repülőgépek 2013–2020 közötti, nem harci veszteségeiről szóló adatokat.




A Katonai Repülésbiztonsági bizottság jelentése szerint a a 2013-l december 1-l a, 2020-g terjedő időszakban a nem harci veszteség az amerikai katonai repülésben 186 repülőgépet és 224 pilótát tett ki

A bizottság számításai szerint a 2013 és 2018 közötti időszakban 6 ezer, nem harccal összefüggő repülési balesetben az amerikai katonai repülés 157 db különböző típusú repülőgépet, valamint 198 pilótát veszített el. Az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége ez idő alatt 9,4 milliárd dollárt tett ki. A 2019–2020 közötti időszakban az amerikai katonai repülés veszteségei további 29 repülőgépet és 26 halott pilótát jelentettek. A kár 2,25 milliárd dollárt tett ki.

Így 2013-l 2020. december 1-ig az amerikai katonai repülés harcon kívüli veszteségei 186 repülőgépet és 224 pilótát tettek ki, az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége pedig 11,6 milliárd dollár volt.

A dokumentum hangsúlyozza, hogy a repülőszemélyzet kiképzésének magas költségei ellenére az amerikai katonai repülőgépek nem harci veszteségei túl magasak.

Példaként megemlítik a vadász- és bombázó pilóták képzésének költségeit. Az F-16-s minősített pilótájának alapképzése 5,6 millió dollárra, az F-22 pedig 10,9 millió dollárra becsülhető. A B-1 bombázó pilóták képzését 7,3 millió dollárra, a B-52 bombázókét pedig 9,7 millió dollárra becsülik. A katonai szállító repülés pilótáinak kiképzése olcsóbb. A bizottság szerint a C-17 pilóta költsége 1,1 millió dollár, a C-130J - 2,5 millió dollárra rúg. A felderítő repülőgépek és az AWACS pilótáinak kiképzése átlagosan 5,5 millió dollárba kerül.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 887
27 958
113
Példaként megemlítik a vadász- és bombázó pilóták képzésének költségeit. Az F-16-s minősített pilótájának alapképzése 5,6 millió dollárra, az F-22 pedig 10,9 millió dollárra becsülhető. A B-1 bombázó pilóták képzését 7,3 millió dollárra, a B-52 bombázókét pedig 9,7 millió dollárra becsülik. A katonai szállító repülés pilótáinak kiképzése olcsóbb. A bizottság szerint a C-17 pilóta költsége 1,1 millió dollár, a C-130J - 2,5 millió dollárra rúg. A felderítő repülőgépek és az AWACS pilótáinak kiképzése átlagosan 5,5 millió dollárba kerül.
Érdekes számok.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 253
3 857
113
Az Egyesült Államok közzétette a katonai repülőgépek 2013–2020 közötti, nem harci veszteségeiről szóló adatokat.




A Katonai Repülésbiztonsági bizottság jelentése szerint a a 2013-l december 1-l a, 2020-g terjedő időszakban a nem harci veszteség az amerikai katonai repülésben 186 repülőgépet és 224 pilótát tett ki

A bizottság számításai szerint a 2013 és 2018 közötti időszakban 6 ezer, nem harccal összefüggő repülési balesetben az amerikai katonai repülés 157 db különböző típusú repülőgépet, valamint 198 pilótát veszített el. Az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége ez idő alatt 9,4 milliárd dollárt tett ki. A 2019–2020 közötti időszakban az amerikai katonai repülés veszteségei további 29 repülőgépet és 26 halott pilótát jelentettek. A kár 2,25 milliárd dollárt tett ki.

Így 2013-l 2020. december 1-ig az amerikai katonai repülés harcon kívüli veszteségei 186 repülőgépet és 224 pilótát tettek ki, az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége pedig 11,6 milliárd dollár volt.

A dokumentum hangsúlyozza, hogy a repülőszemélyzet kiképzésének magas költségei ellenére az amerikai katonai repülőgépek nem harci veszteségei túl magasak.

Példaként megemlítik a vadász- és bombázó pilóták képzésének költségeit. Az F-16-s minősített pilótájának alapképzése 5,6 millió dollárra, az F-22 pedig 10,9 millió dollárra becsülhető. A B-1 bombázó pilóták képzését 7,3 millió dollárra, a B-52 bombázókét pedig 9,7 millió dollárra becsülik. A katonai szállító repülés pilótáinak kiképzése olcsóbb. A bizottság szerint a C-17 pilóta költsége 1,1 millió dollár, a C-130J - 2,5 millió dollárra rúg. A felderítő repülőgépek és az AWACS pilótáinak kiképzése átlagosan 5,5 millió dollárba kerül.
Jó lenne tudni, hogy erre mennyi repült óra vagy felszállás esik. Illetve, hogy ez hogy viszonyul más államok adataihoz. Pl. India:rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
34 086
43 490
113

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 253
3 857
113
Az USAF stat elérhető, elég sokszor lett linkelve már. Minden kategória.
https://www.safety.af.mil/Divisions/Aviation-Safety-Division/Aviation-Statistics/

Hogy a Navy-nél miért nincs ez a fajta nyíltság és egyben levő és két kattintással elérhető stat, azt nem tudom.

Amiért két magyar alakulatnál is eltérnek a tisztelgési szokások...
Mindenesetre elcsodálkoztam, hogy még mindig itt tartunk - vannak a kórházunkban katonák, akik segítenek pl. a mi a munkánkban is, így derült ki.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
39 426
36 604
113
Csütörtök este a Vikramadatiya-ról felszálló MiG-29KUB az Arab-tengerbe zuhant gyakorló repülés közben. A pilóták katapultáltak, az egyiket megtalálták és kimentették a tengerből, a másikat még keresik.
11 nappal a gép lezuhanása után megtalálták az indiai pilóta holttestét az Arab-tengerben.

Nishant Singh pilóta parancsnok, aki életét vesztette a balaset során
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 248
571
113
Az Egyesült Államok közzétette a katonai repülőgépek 2013–2020 közötti, nem harci veszteségeiről szóló adatokat.




A Katonai Repülésbiztonsági bizottság jelentése szerint a a 2013-l december 1-l a, 2020-g terjedő időszakban a nem harci veszteség az amerikai katonai repülésben 186 repülőgépet és 224 pilótát tett ki

A bizottság számításai szerint a 2013 és 2018 közötti időszakban 6 ezer, nem harccal összefüggő repülési balesetben az amerikai katonai repülés 157 db különböző típusú repülőgépet, valamint 198 pilótát veszített el. Az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége ez idő alatt 9,4 milliárd dollárt tett ki. A 2019–2020 közötti időszakban az amerikai katonai repülés veszteségei további 29 repülőgépet és 26 halott pilótát jelentettek. A kár 2,25 milliárd dollárt tett ki.

Így 2013-l 2020. december 1-ig az amerikai katonai repülés harcon kívüli veszteségei 186 repülőgépet és 224 pilótát tettek ki, az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége pedig 11,6 milliárd dollár volt.

A dokumentum hangsúlyozza, hogy a repülőszemélyzet kiképzésének magas költségei ellenére az amerikai katonai repülőgépek nem harci veszteségei túl magasak.

Példaként megemlítik a vadász- és bombázó pilóták képzésének költségeit. Az F-16-s minősített pilótájának alapképzése 5,6 millió dollárra, az F-22 pedig 10,9 millió dollárra becsülhető. A B-1 bombázó pilóták képzését 7,3 millió dollárra, a B-52 bombázókét pedig 9,7 millió dollárra becsülik. A katonai szállító repülés pilótáinak kiképzése olcsóbb. A bizottság szerint a C-17 pilóta költsége 1,1 millió dollár, a C-130J - 2,5 millió dollárra rúg. A felderítő repülőgépek és az AWACS pilótáinak kiképzése átlagosan 5,5 millió dollárba kerül.
Engem inkább az orosz és a kínai adatok érdekelnének...!!! :):):)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson