A Super Hornet után ismét egy gépveszteség, ezuttal az oroszoktól. A Keleti Katonai Körzetben lezuhant egy Szu-34, a pilóták katapultáltak, jól vannak.
Lezuhant az amerikai légierő egyik F-16 gépe Dél-Karolinában
Érdekes számok.Példaként megemlítik a vadász- és bombázó pilóták képzésének költségeit. Az F-16-s minősített pilótájának alapképzése 5,6 millió dollárra, az F-22 pedig 10,9 millió dollárra becsülhető. A B-1 bombázó pilóták képzését 7,3 millió dollárra, a B-52 bombázókét pedig 9,7 millió dollárra becsülik. A katonai szállító repülés pilótáinak kiképzése olcsóbb. A bizottság szerint a C-17 pilóta költsége 1,1 millió dollár, a C-130J - 2,5 millió dollárra rúg. A felderítő repülőgépek és az AWACS pilótáinak kiképzése átlagosan 5,5 millió dollárba kerül.
Jó lenne tudni, hogy erre mennyi repült óra vagy felszállás esik. Illetve, hogy ez hogy viszonyul más államok adataihoz. Pl. IndiaAz Egyesült Államok közzétette a katonai repülőgépek 2013–2020 közötti, nem harci veszteségeiről szóló adatokat.
![]()
A Katonai Repülésbiztonsági bizottság jelentése szerint a a 2013-l december 1-l a, 2020-g terjedő időszakban a nem harci veszteség az amerikai katonai repülésben 186 repülőgépet és 224 pilótát tett ki
A bizottság számításai szerint a 2013 és 2018 közötti időszakban 6 ezer, nem harccal összefüggő repülési balesetben az amerikai katonai repülés 157 db különböző típusú repülőgépet, valamint 198 pilótát veszített el. Az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége ez idő alatt 9,4 milliárd dollárt tett ki. A 2019–2020 közötti időszakban az amerikai katonai repülés veszteségei további 29 repülőgépet és 26 halott pilótát jelentettek. A kár 2,25 milliárd dollárt tett ki.
Így 2013-l 2020. december 1-ig az amerikai katonai repülés harcon kívüli veszteségei 186 repülőgépet és 224 pilótát tettek ki, az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége pedig 11,6 milliárd dollár volt.
A dokumentum hangsúlyozza, hogy a repülőszemélyzet kiképzésének magas költségei ellenére az amerikai katonai repülőgépek nem harci veszteségei túl magasak.
Példaként megemlítik a vadász- és bombázó pilóták képzésének költségeit. Az F-16-s minősített pilótájának alapképzése 5,6 millió dollárra, az F-22 pedig 10,9 millió dollárra becsülhető. A B-1 bombázó pilóták képzését 7,3 millió dollárra, a B-52 bombázókét pedig 9,7 millió dollárra becsülik. A katonai szállító repülés pilótáinak kiképzése olcsóbb. A bizottság szerint a C-17 pilóta költsége 1,1 millió dollár, a C-130J - 2,5 millió dollárra rúg. A felderítő repülőgépek és az AWACS pilótáinak kiképzése átlagosan 5,5 millió dollárba kerül.
Az USAF stat elérhető, elég sokszor lett linkelve már. Minden kategória.Jó lenne tudni, hogy erre mennyi repült óra vagy felszállás esik. Illetve, hogy ez hogy viszonyul más államok adataihoz. Pl. India![]()
Az USAF stat elérhető, elég sokszor lett linkelve már. Minden kategória.
https://www.safety.af.mil/Divisions/Aviation-Safety-Division/Aviation-Statistics/
Hogy a Navy-nél miért nincs ez a fajta nyíltság és egyben levő és két kattintással elérhető stat, azt nem tudom.
11 nappal a gép lezuhanása után megtalálták az indiai pilóta holttestét az Arab-tengerben.Csütörtök este a Vikramadatiya-ról felszálló MiG-29KUB az Arab-tengerbe zuhant gyakorló repülés közben. A pilóták katapultáltak, az egyiket megtalálták és kimentették a tengerből, a másikat még keresik.
Engem inkább az orosz és a kínai adatok érdekelnének...!!!Az Egyesült Államok közzétette a katonai repülőgépek 2013–2020 közötti, nem harci veszteségeiről szóló adatokat.
![]()
A Katonai Repülésbiztonsági bizottság jelentése szerint a a 2013-l december 1-l a, 2020-g terjedő időszakban a nem harci veszteség az amerikai katonai repülésben 186 repülőgépet és 224 pilótát tett ki
A bizottság számításai szerint a 2013 és 2018 közötti időszakban 6 ezer, nem harccal összefüggő repülési balesetben az amerikai katonai repülés 157 db különböző típusú repülőgépet, valamint 198 pilótát veszített el. Az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége ez idő alatt 9,4 milliárd dollárt tett ki. A 2019–2020 közötti időszakban az amerikai katonai repülés veszteségei további 29 repülőgépet és 26 halott pilótát jelentettek. A kár 2,25 milliárd dollárt tett ki.
Így 2013-l 2020. december 1-ig az amerikai katonai repülés harcon kívüli veszteségei 186 repülőgépet és 224 pilótát tettek ki, az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége pedig 11,6 milliárd dollár volt.
A dokumentum hangsúlyozza, hogy a repülőszemélyzet kiképzésének magas költségei ellenére az amerikai katonai repülőgépek nem harci veszteségei túl magasak.
Példaként megemlítik a vadász- és bombázó pilóták képzésének költségeit. Az F-16-s minősített pilótájának alapképzése 5,6 millió dollárra, az F-22 pedig 10,9 millió dollárra becsülhető. A B-1 bombázó pilóták képzését 7,3 millió dollárra, a B-52 bombázókét pedig 9,7 millió dollárra becsülik. A katonai szállító repülés pilótáinak kiképzése olcsóbb. A bizottság szerint a C-17 pilóta költsége 1,1 millió dollár, a C-130J - 2,5 millió dollárra rúg. A felderítő repülőgépek és az AWACS pilótáinak kiképzése átlagosan 5,5 millió dollárba kerül.
Engem inkább az orosz és a kínai adatok érdekelnének...!!!![]()
Nyugodj meg, korrekt orosz adatokat sem fogunk látni...!!!A korrekt kínai adatok nyilvánosságra kerülésének esélye konvergál a nullához.
Nyugodj meg, korrekt orosz adatokat sem fogunk látni...!!!![]()