Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 681
11 078
113
Tényleg érdekes...
Én eddig azt hittem hogy csak túlfutott a pályán vagy kicsúszott róla, de ahogy jönnek a hírek elég egyértelmű hogy 80 km-re Kabultol egy mezőn végezte.



Ahhoz túl egyben van hogy azt mondjuk hogy simán lezuhant 10 ezer méterről. Szerintem valami kényszerleszállást akartak csinálni a mezőn ami nem jött össze nekik.

Kérdés hogy lelőtték vagy műszaki hiba volt?
Ha lelőtték és a fő CIA koma tényleg a gépen volt akkor az felettébb érdekes mert:
  • honnan tudták hogy mi a programja a krapeknek? Ilyen jók az operatív hírszerzésben az Irániak? Vagy súgtak nekik?
  • mivel tudták elérni a gépet vélhetően sok ezer méter magasan?

Megjegyzés: az élelmes bámészkodók most sokat kereshetnek ha volt annyi eszük hogy összeszedjék a szétszóródott, kissé megpörkölődött dokumentumokat...
Nyilvánosságra hozták az egy évvel ezelőtt Afganisztánban katasztrófát szenvedett CIA / USAF Bombardier E-11A kivizsgálási jegyzőkönyvét.
https://www.flightglobal.com/safety/shutdown-of-good-engine-caused-usaf-e-11a-crash/142097.article
Azt állapították meg hogy a baleset oka az volt hogy a BAL hajtóműben elszállt a ventillátor tárcsa ami a hajtómű leállásához és jelentős vibrációhoz vezetett, továbbá a pilóták rosszul ismerték fel a helyzetet. Azt hitték hogy a JOBB hajtómű hibásodott meg, ezért leállították azt és folyamatosan a meghibásodott BAL hajtómű újraindításával próbálkoztak.

Az első jelentésekhez képest annyi a változás hogy mostmár nem azt mondják hogy kiképzési repülés volt, hanem hogy rutin bevetés.
Továbbra is csak két ember elvesztését ismerik be (pilóta + másodpilóta) továbbá két helyi afgánt akiket a kényszerleszállást megkísérlő gép csapott el.

Ez azért érdekes mert rutin bevetésen nem valószínű hogy csak két ember repüli a gépet és az Oroszok szerint a gépen vesztette életét - többek között - a híres / hirhedt Michael D'Andrea top CIA tiszt is.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 031
36 965
113
Nyilvánosságra hozták az egy évvel ezelőtt Afganisztánban katasztrófát szenvedett CIA / USAF Bombardier E-11A kivizsgálási jegyzőkönyvét.
https://www.flightglobal.com/safety/shutdown-of-good-engine-caused-usaf-e-11a-crash/142097.article
Azt állapították meg hogy a baleset oka az volt hogy a BAL hajtóműben elszállt a ventillátor tárcsa ami a hajtómű leállásához és jelentős vibrációhoz vezetett, továbbá a pilóták rosszul ismerték fel a helyzetet. Azt hitték hogy a JOBB hajtómű hibásodott meg, ezért leállították azt és folyamatosan a meghibásodott BAL hajtómű újraindításával próbálkoztak.

Az első jelentésekhez képest annyi a változás hogy mostmár nem azt mondják hogy kiképzési repülés volt, hanem hogy rutin bevetés.
Továbbra is csak két ember elvesztését ismerik be (pilóta + másodpilóta) továbbá két helyi afgánt akiket a kényszerleszállást megkísérlő gép csapott el.

Ez azért érdekes mert rutin bevetésen nem valószínű hogy csak két ember repüli a gépet és az Oroszok szerint a gépen vesztette életét - többek között - a híres / hirhedt Michael D'Andrea top CIA tiszt is.
Na erre írta azt 30 éve a Stephen Barlay, hogy nincsenek új balesetek, csak feledékeny emberek. Ilyenből csak könyv legalább egyet említ.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 919
23 838
113
zt állapították meg hogy a baleset oka az volt hogy a BAL hajtóműben elszállt a ventillátor tárcsa ami a hajtómű leállásához és jelentős vibrációhoz vezetett, továbbá a pilóták rosszul ismerték fel a helyzetet. Azt hitték hogy a JOBB hajtómű hibásodott meg, ezért leállították azt és folyamatosan a meghibásodott BAL hajtómű újraindításával próbálkoztak.
A BAL hajtóműben a fan fokozat épnek tűnik:





A jobboldali gondolán látok a fan környékéről belülről kifelé robbanás nyomait:


 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 681
11 078
113
A BAL hajtóműben a fan fokozat épnek tűnik:
A cikk konkrétan ezt írja:
"...The aircraft (11-9358) was operating a routine mission from Kandahar on 27 January 2020 when its left engine lost a fan blade, causing it to shut down and creating significant vibration..."

A képek meggyőzőek (a bal oldalon tényleg épnek tűnik a fan fokozat...) úgyhogy lehet hogy keveredés van melyik a jobb és a bal kezük...
A lényeg hogy állítólag a pilcsik nem ismerték föl melyik hajtóművel van a gond.
Volt már ilyen....
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 125
3 455
113
Nyilvánosságra hozták az egy évvel ezelőtt Afganisztánban katasztrófát szenvedett CIA / USAF Bombardier E-11A kivizsgálási jegyzőkönyvét.
https://www.flightglobal.com/safety/shutdown-of-good-engine-caused-usaf-e-11a-crash/142097.article
Azt állapították meg hogy a baleset oka az volt hogy a BAL hajtóműben elszállt a ventillátor tárcsa ami a hajtómű leállásához és jelentős vibrációhoz vezetett, továbbá a pilóták rosszul ismerték fel a helyzetet. Azt hitték hogy a JOBB hajtómű hibásodott meg, ezért leállították azt és folyamatosan a meghibásodott BAL hajtómű újraindításával próbálkoztak.

Az első jelentésekhez képest annyi a változás hogy mostmár nem azt mondják hogy kiképzési repülés volt, hanem hogy rutin bevetés.
Továbbra is csak két ember elvesztését ismerik be (pilóta + másodpilóta) továbbá két helyi afgánt akiket a kényszerleszállást megkísérlő gép csapott el.

Ez azért érdekes mert rutin bevetésen nem valószínű hogy csak két ember repüli a gépet és az Oroszok szerint a gépen vesztette életét - többek között - a híres / hirhedt Michael D'Andrea top CIA tiszt is.

Topik off:

Két alkoholista pecázik, az éjszakára már csak egy üveg boruk maradt, meg a dilemma, hogy megigyák most, de akkor reggelre nem marad, vagy hagyják meg reggelre, de akkor az éjszaka kiszáradás...
A sorsra bízzák a döntést. Az egyik eldugja a bort a háta mögé a BAL kezébe.
Ha a másik alkesz kitalálja, hogy melyik kézben van a bor, akkor még az éjszaka megisszák, ha nem, akkor marad a sivár önuralom.

  • Na, melyik kezemben van?
  • A JOBB kezedben.
  • Ember! GONDOLKOZZ!:eek: