Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
4 500
8 700
113
Ahogy nézem, ez távvezeték, tehát NEM szigetelt, ami a nagytestű madarak halálának okozója... :( :( :(
Te, azonos potenciálon van a fickó azzal a fázissal amire rátekeredett, attól, hogy vizes lesz nem lesz semmi baja mert nincs potenciálkülönbség ami miatt áramot indítana benne a feszültség.
Akkor lesz baja, ha testet érint vagy másik fázist....
A madarak is azért pusztulnak el, mert rövidzárat csinálnak.
Az megvan ugye, hogy a verebek, galambok stb a 0,4kV-on ücsörögnek és mégse pusztulnak el, közben pedig a meddő melegíti a kis lábacskájukat?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
4 500
8 700
113
Rövidzárlatot csinálhat a vizes zsinór is, mely jól láthatóan több dróttal is érintkezik...
Az csak 1 vezetékkel érintkezik megnyugtatlak, a videón is látszik, mellesleg ha érintkezne az a kis ejtőernyő zsinór nem szigetelne neked se 2F se FN zárlati áramot.
Amennyiben érintette volna akkor egy ilyen jelenség következtében lepottyant volna:
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 773
11 327
113
videó is van:

A Denveri incidens, részletek amit eddig lehet tudni...
https://www.thedrive.com/the-war-zo...d-a-catastrophic-engine-failure-over-colorado
Szerintem egy első ránézésre a turbina fokozatban szállhatott el el valami (a ventillátor fokozat épnek tűnik...) és a robbanás vitte magával a borítás jelentős részét.
De majd meglátjuk a vizsgálat eredményét...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
385
827
93
Szerintem egy első ránézésre a turbina fokozatban szállhatott el el valami (a ventillátor fokozat épnek tűnik...) és a robbanás vitte magával a borítás jelentős részét.

Az a ventillátor fokozat minden, csak nem ép... Másfél lapát hiányzik, azért is ráz ennyire, mert excenteres lett a forgórész.
Úgy néz ki egy lapát tőből elment, egy másik felet vitt magával, majd a containment gyűrűt ért ütés és az excenteresség miatt ment az egész burkolat elfele.

A turbina az Maastrichtban ment el, ott turbinalapát-eső volt tegnap...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and rudi

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 940
39 208
113
Az a ventillátor fokozat minden, csak nem ép... Másfél lapát hiányzik, azért is ráz ennyire, mert excenteres lett a forgórész.
Úgy néz ki egy lapát tőből elment, egy másik felet vitt magával, majd a containment gyűrűt ért ütés és az excenteresség miatt ment az egész burkolat elfele.

A turbina az Maastrichtban ment el, ott turbinalapát-eső volt tegnap...
Tiszta mázli, hogy nem trafált el semmit. Anno volt egy baleset, ahol pont egy szétrepülő darab trafált el asszem valamit az irányításba. Ott valami gyártási anyaghiba volt a ludas. A hibás elemet egy kukoricatáblában találták meg farmerek.
 

JKoenig

New Member
2020. augusztus 9.
13
20
3
Egy DC10-es volt(ha egyre gondolunk) a farokban lévő 3. hajtómű szállt szét, vitte magával a magassági és oldalkormányt. Onnantól a pilóták csak a gázkarokkal
irányították a gépet. Így is levitték a gépet a leszállópályáig, az elrontott leszálláskor robbant fel, de legalább voltak túlélők.
Egy zárvány okozta a törést a lapátban.
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 773
11 327
113
Az a ventillátor fokozat minden, csak nem ép... Másfél lapát hiányzik, azért is ráz ennyire, mert excenteres lett a forgórész.
Úgy néz ki egy lapát tőből elment, egy másik felet vitt magával, majd a containment gyűrűt ért ütés és az excenteresség miatt ment az egész burkolat elfele.

A turbina az Maastrichtban ment el, ott turbinalapát-eső volt tegnap...
Na ebből a szögből készült fotón már tényleg látszik hogy mi van...

Amúgy a történelem ismétli önmagát.
2016. Jun.10
U.az a járat. (Denver - Honolulu) u.az a tipus (777), u.az a jobb oldali hajtómű...
http://avherald.com/h?article=4999bec5
Annyi a kül. hogy akkor már az elején egyértelmű volt a bird strike és nem hullott darabjaira az egész hajtómű.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 940
39 208
113
Na ebből a szögből készült fotón már tényleg látszik hogy mi van...

Amúgy a történelem ismétli önmagát.
2016. Jun.10
U.az a járat. (Denver - Honolulu) u.az a tipus (777), u.az a jobb oldali hajtómű...
http://avherald.com/h?article=4999bec5
Annyi a kül. hogy akkor már az elején egyértelmű volt a bird strike és nem hullott darabjaira az egész hajtómű.
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 118
3 266
113
Azért nagy mák, hogy 2021 van és nem 1970. Akkoriban ez kb katasztrófával végződött, ma meg egy peluscserével.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
385
827
93
Amúgy a történelem ismétli önmagát.
2016. Jun.10
U.az a járat. (Denver - Honolulu) u.az a tipus (777), u.az a jobb oldali hajtómű...
http://avherald.com/h?article=4999bec5

Nem inkább ezt akartad linkelni? :)
http://avherald.com/h?article=4b4e8ca7&opt=0
2018.02.13.
San Francisco - Honolulu, N773UA (lajstromszomszéd!), jobb oldali hajtómű, ventilátor-lapát...
Asszem ha egyszer Hawaii-ra utazok, azt nem biztos, hogy United 777-el akarom megtenni :)
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 118
3 266
113
Mondjuk ehhez a magvas kijelentéshez azért némi alátámasztást kívánatosnak éreznék.

Ma: Qantas A380, Air France A380, AA 767, a tegnapi 777
Régen: British 737, a LOT lét Il-62-ese, United 232 és még tuti van hasonló eset, ahol nem lett hepiend a hajtóműhiba vége. (igaz, ezek mindegyike 1980-as években történt, mea culpa)

Ezt a cikket olvasva mondjuk majdnem átütöttem a monitort: https://index.hu/kulfold/2021/02/22/miert-robbannak-fel-ujra-es-ujra-a-boeing-777-motorjai/ Ez van akkora repülőszerencsétlenség (mármint a cikk maga), hogy elfér itt :D
Oké, hogy nő írta, de hupasztmek.
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 773
11 327
113
Nem inkább ezt akartad linkelni? :)
Nem :)

A 2016 os denveri incidens volt nagyon hasonló volt ehhez. (u.az a járat, u.az a típus, u.azon oldali hajtómű...)

"...Incident: United B772 at Denver on Jun 10th 2016, engine sets grass alight, engine shut down in flight
By Simon Hradecky, created Saturday, Jun 11th 2016 15:15Z, last updated Monday, Jun 13th 2016 20:28Z
A United Boeing 777-200, registration N779UA performing flight UA-328 from Denver,CO to Honolulu,HI (USA) with 354 people on board, departed Denver's runway 25. While the aircraft was in the initial climb tower called operations vehicles telling them there was an active fire at runway 25 near taxiway B4 after a Boeing 777 had a bird strike during the takeoff run about 6200 feet/1890 meters down the runway..."

A különbség hogy 2016-ban a hajtómű nem hullott szét, viszont a levegőben zajló események mellett volt még egy kis bozót tűz (kigyulladt a fű) a futópálya mellett.