Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

jumbo

Member
2015. július 31.
69
0
6
Az utolsó perc függőleges sebessége.

20151031-0-G-1.jpg


Ha ez rakéta volt, mint ahogyan az IÁ állítja, akkor nem a pilótafülkét kapta el.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Az utolsó perc függőleges sebessége.

20151031-0-G-1.jpg


Ha ez rakéta volt, mint ahogyan az IÁ állítja, akkor nem a pilótafülkét kapta el.

Ha ez rakéta volt és az IÁ volt, akkor Rijádban kezdhetnek izgulni.
 

jumbo

Member
2015. július 31.
69
0
6
laiki

Olyannak tűnik, mintha a pilóták "birkóztak" volna a géppel.
A hajtómű indítás nem járhat ilyen föl-le mozgással.
 

jumbo

Member
2015. július 31.
69
0
6
A videón a 3. mp-nél mintha lenne egy villanás a gépnél. Utána jelenik meg a füst, ami - nekem úgy tűnik - nem valamelyik hm-től jön.
 

bat77

Well-Known Member
2015. január 13.
2 230
1 436
113
Ki videozta le és miért?

Ha tényleg ezek az idióták lőtték le, biztos jól járnak.
Lesz egy pár orosz önkéntes Szíriába...
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
Ki videozta le és miért?

Ha tényleg ezek az idióták lőtték le, biztos jól járnak.
Lesz egy pár orosz önkéntes Szíriába...

Ha tényleg, akkor az új szintre fogja emelni az oroszok terrorizmus elleni <b>globális</b> harcát.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 917
13 018
113
laiki

Olyannak tűnik, mintha a pilóták "birkóztak" volna a géppel.
A hajtómű indítás nem járhat ilyen föl-le mozgással.

A hajtómű indításhoz sebesség kell. Zuhannak, hogy sebességet gyűjtsenek és megpróbálják beröffenteni. Ha nem megy, felhúzzák, hogy időt nyerjenek. Ebből gondoltam. De az biztos, hogy furcsa ábra.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 917
13 018
113
A videón a 3. mp-nél mintha lenne egy villanás a gépnél. Utána jelenik meg a füst, ami - nekem úgy tűnik - nem valamelyik hm-től jön.

A villanás meg a füst rendben van. Az lehetne rakéta találat és egyszerű hajtómű robbanás (na jó, lobbanás) is. Azonban a felvétel minősége alapján mobiltelefonnal csinálták, vagy legalábbis nem profi kamerával és nem teleobjektívvel. Tehát már akkor történt, amikor alacsonyan volt a gép. A felvétel nem magyarázza, hogy miért jött le alacsonyra.

A személyzet még vészhelyzetet tudott jelenteni és kényszerleszállásra készült. Rakétáról, robbanásról viszont szó sem volt.

Tényleg kérdéses, hogy ki, mikor, hol és miért készítette a felvételt. Abban semmi meglepő nincs, hogy egy videóra ráugrik az IÁ és megpróbálja eladni úgy, mintha a saját tette lenne. Ettől még messze nem kerek a történet légvédelmi rakétával.
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
Az ábra alapján a gép farkával is történhetett valami. Anno a JAL Jumbója végzett hazonló föl-le mozgást.
 

jumbo

Member
2015. július 31.
69
0
6
Hajtóműtűz után nincs esély a leállt (leállított) hajtómű légi indítására.

<b>A repülőgép orr-részének maradványa
</b>
metrojet_a321_ei-etj_sinai_151031_8.jpg


A felső (padló feletti) részt mintha leborotválta volna valami. Az orrkúp, lokátor eltűnt, a hermetikus válaszfal viszonylag egészben van.

<b>Hátsó szekció maradványa</b>
metrojet_a321_ei-etj_sinai_151031_9.jpg


Az RT videója
https://www.youtube.com/watch?v=GbHuMRfXxJU
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 917
13 018
113
Hajtóműtűz után nincs esély a leállt (leállított) hajtómű légi indítására.

Ez nem igaz. Először lekapcsolják a hajtóművet (üzemanyag szivattyút) és eloltják a tüzet (ha tudják), utána meg lehet próbálni indítani. Ha újra kigyullad, akkor érdemes feladni. Tűz több okból is keletkezhet és ezek nem mindegyike fog másodjára is fennállni.

De ennél lényegesebb, hogy a gépnek 2 hajtóműve van. Ha csak az egyik adja fel, akkor képes elvergődni a következő reptérig és leszállni.
 

jumbo

Member
2015. július 31.
69
0
6
laiki
"...Először lekapcsolják a hajtóművet (üzemanyag szivattyút) ..."

Nem a fuel pump-ot kapcsolják le, hanem a tűzcsapot (Spar valve).
A tűzoltás előkészítésekor (a Boeing-okon) lekapcsolódik mechanikusan a generátor is és a hidraulika szivattyú is.
Sok-sok egyéb megfontolás miatt sincs ismételt hajtómű indítás tűzoltás után.

Off
A tűzjelzés után - mivel az overheat is lehet pl pneumatic leak miatt - elsőnek alapjáratra kerül a hajtőmű. Ha még mindíg van jelzés, generátor off, hyd pump off, utána engine shut-down és tűzoltás.
on

A gép valóban képes egy hajtóművel kontrolláltan repülni.
Mi több, képes a hajtóművek nélküli leszállásra is (US Airways A320 a Hudson-ön vagy Air Transat A330 https://en.wikipedia.org/wiki/Air_Transat_Flight_236).

Csakhogy itt valami nagyon égett.
A videón a füst a gép középső részéről jött.
És mint az egyik képen látható, a bal szárny viszonylag egészben maradt.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 917
13 018
113
laiki
"...Először lekapcsolják a hajtóművet (üzemanyag szivattyút) ..."

Nem a fuel pump-ot kapcsolják le, hanem a tűzcsapot (Spar valve).
A tűzoltás előkészítésekor (a Boeing-okon) lekapcsolódik mechanikusan a generátor is és a hidraulika szivattyú is.
Sok-sok egyéb megfontolás miatt sincs ismételt hajtómű indítás tűzoltás után.

Off
A tűzjelzés után - mivel az overheat is lehet pl pneumatic leak miatt - elsőnek alapjáratra kerül a hajtőmű. Ha még mindíg van jelzés, generátor off, hyd pump off, utána engine shut-down és tűzoltás.
on

A gép valóban képes egy hajtóművel kontrolláltan repülni.
Mi több, képes a hajtóművek nélküli leszállásra is (US Airways A320 a Hudson-ön vagy Air Transat A330 https://en.wikipedia.org/wiki/Air_Transat_Flight_236).

Csakhogy itt valami nagyon égett.
A videón a füst a gép középső részéről jött.
És mint az egyik képen látható, a bal szárny viszonylag egészben maradt.

- Ha van egy működő hajtómű akkor nincs gond. Ebben az esetben lehet, hogy nem próbálkoznak oltás után újra indítással. Akkor viszont nem is lett volna katasztrófa. Ha azonban a másikkal is problémájuk van, akkor mindent megpróbálnak. Az eloltott hajtómű indítását is. Nem hiszem, hogy ilyen esetben a szabályzat, vagy az utasítás érdekelné őket.
- A videó elején semmilyen füst nincs. Egyszer csak belobban (vagy robban) valami és utána húzza füstcsíkot. Tehát nagy magasságról füstölés nélkül jött le alacsonyra. Már amennyiben a videó egyáltalán erről a gépről készült.
- A videó felbontása olyan pocsék, hogy a füst pontos forrását nehéz megállapítani.
- Vagy angolul, vagy magyarul írj, ez a keverék nyelvet kérlek ne használd!
 

bat77

Well-Known Member
2015. január 13.
2 230
1 436
113
http://orientalista.hu/az-iszlam-allam-videofelvetelt-kozolt-a-lezuhant-utasszallitorol/
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Már a levegőben kettétört a Metrojet Airbusa
http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=29351&sid=a6647fbe81cfeeb35a2a0e983c7f4f50
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 359
22 890
113
A flightradar24 adatai
http://www.flightradar24.com/blog/crash-of-metrojet-flight-7k9268/
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 571
113
Friss!
"Az Airbus balesetét kulso hatás okozta"
Jelentette ki a Kogalymavia egyik vezetoje.
 
Status
Not open for further replies.