http://rusvesna.su/news/1544882238
Az Ukrán légierő Szu-27-es vadászgépe ma, december 15-én délután 15 óra körül (Kijevi idő szerint) Zsitomir régióban leszállás közben lezuhant, a pilóta meghalt.
https://www.interfax.ru/world/642499
Biztos, mint pilóta próbálta megmenteni a gépet. R.I.P.http://rusvesna.su/news/1544882238
Az Ukrán légierő Szu-27-es vadászgépe ma, december 15-én délután 15 óra körül (Kijevi idő szerint) Zsitomir régióban leszállás közben lezuhant, a pilóta meghalt.
https://www.interfax.ru/world/642499
A lezuhant kék 55-ös oldalszámú Szu-27P 1987-ben készült (gyári száma: 36911021308) és 2015-16 során esett át nagyjavításon a zaporozsjei MiGremont üzemében. A gép pilótája a 43 éves Alekszander V. Fomenko volt, aki idén mindössze 45 órát repült (összesen 482 repült órával rendelkezett).Biztos, mint pilóta próbálta megmenteni a gépet. R.I.P.
https://defence-blog.com/news/pilot-died-in-su-27-fighter-jet-crash-in-ukraine.html
A lezuhant kék 55-ös oldalszámú Szu-27P 1987-ben készült (gyári száma: 36911021308) és 2015-16 során esett át nagyjavításon a zaporozsjei MiGremont üzemében. A gép pilótája a 43 éves Alekszander V. Fomenko volt, aki idén mindössze 45 órát repült (összesen 482 repült órával rendelkezett).
![]()
Igen 92-től volt a légierő állományában ahol először L-39-el kezdte, majd onnan jutott el a MiG-29-n keresztül a Szu-27-ig. A lezuhant Szu-27P '87-es átadásával amúgy az egyik legfiatalabb példány volt az ukránoknál, mely összesen 824 repülés során 479 órát töltött a levegőben, szóval ez a gép sem volt intenzív használatnak kitéve.De valami 25 év alatt repült összesen 482 órát..
Nekem úgy fest, hogy a gép a leszálláshoz való bejövetelnél kis sebességgel, igen lapos szögben verődött a földnek. Mivel a kis sebesség miatt nagyob állásszögön volt, valószínű kinti helyzetű futókkal, először a svanc ért le, majd az orrész vágodott a földnek, ami a kabinnál az ülés mögötti vonalban ketté is tört. Ezzel megölve a pilótát.
A képeket nézve azonban nem csak itt tört meg a sárkény, hanem a hajtóművek előtt is, mivel azok tömege a farokrészt lehúzta. Ha megnézzük a roncsot, láthatjuk, hogy a függőleges vezérsíkoknál a törzs az ég felé áll, de előttük a gerinc és a szárnyak meg a föld felé.
A gép majdnem lapjával vágódott a földnek, de a hajtóművek értek le elsőnek, majd a katapultülés mögötti sík (az orrfutó vonala, tehát kint lehetett a futómű) másodiknak, így tört kétfelé a gerinc mögött a törzs és háromfelé (az 55-ös oldalszám mögött is van egy törés) az orr szekció.
Tök durva, hogy így lezuhanva mintha valami MiG-31 MiG-23 keverék lenne a gép.
Bár az ok egyelőre nem ismert, azt valószínűsítik, hogy a pilóta nem volt tisztában a magassággal.
Azért mert a kabin előtt az orrkúp egyenes lett, mint a MiG-23-asé (a kúpok kontúrja amúgy hasonló), míg az orrhoz képest a függőleges vezérsíkok belépőélének nyilazása lett a MiG-31-eséhez hasonló.Tök durva, hogy így lezuhanva mintha valami MiG-31 MiG-23 keverék lenne a gép.
Nem ismerem a körülményeket, de könnyen lehet, hogy a szerencsétlenül járt hajózónak is váratlan volt a földnek verődés, talán a látási viszonyok miatt. Azaz, ő lehet, hogy jóhiszeműen, mit sem sejtve vezette a gépet a földnek.hasra teszi több esélyes lenne?
Nem ismerem a körülményeket, de könnyen lehet, hogy a szerencsétlenül járt hajózónak is váratlan volt a földnek verődés, talán a látási viszonyok miatt. Azaz, ő lehet, hogy jóhiszeműen, mit sem sejtve vezette a gépet a földnek.
Légibemutatókon, a nagy állásszöggel földnek csapódások, az ebbe a helyzetbe könnyűszerrel hozható típusoknál (F/A-18, Mirage 2000, Szu-27-es család) általában valami elszámított függőleges manőver alján, nagy állásszögön, de nagy merülési sebességgel, forszírozottabb hajtómű rezsimeken történnek.
Itt szerintem a laza talaj a leszállni készülő gépet a futóinál fogva "helyben" (látszik, hogy valamennyit szántott a gép és különös, de mintha a hajtóművei a roncs előtt lennének a réten?) megfogta és megtörte.