Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 129
8 392
113
A mai digitális sajtóban nem a pontos utánajárás az elsődleges szempont (az megmaradt a nyomtatottnak, illetve oknyomozó cikkeknek), hanem a sebesség.
Azt a GPS-t ami a leggyorsabban visz szar helyre, azt a leggyorsabban is dobnám ki... mégsem változik semmi pedig az eredmény itt is ua.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 466
21 980
113
A legfrissebb amit én olvastam,hogy mind a 2 gép lezuhant,mind a 4 hajózó katapultált de csak 1-et sikerült élve kimenteni a fagyos vízből és még mindig keresnek eltűnt hajózót.Van akinek van ennél frissebb vagy más tartalmú híre ezzel kapcsolatban?
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
271
671
93
Összefoglalva ami eddig olvastam: A Khurbában állomásozó 277. BAP. 2 Szu-34-ese helyi idő szerint pár perccel 13 óra után kiképzési repülés közben összeütközött a Tatár-szoros felett, a parttól 35 km-re. Az ütközés után az egyik gép azonnal lezuhant, személyzete katapultált. A másik gép sérülten még megpróbált eljutni a legközelebbi légitámaszpontra, de nem sokkal később megszakadt vele a kapcsolat. A kérdéses időpontban a térségben -6 C volt, viharos szél fújt, és esett az eső. A katapultáláskor beinduló jeladók működése után rögtön megindították a személyzetek utáni kutatást. A Légierő kutató-mentő An-12-ese és 3 helikopter indult a helyszínre. A katasztrófa közelében több halászhajó is tartózkodott ezek egyike mentette ki az egyik navigátort, míg egy másik pár órával később megtalálta a 2 pilóta holttestét. Közben a kutatásba bekapcsolódott a flotta több hajója, és Tu-142-es és Il-38-as járőrgépek is. Ennek ellenére a másik sturmant eddig nem találták meg, de folytatják a kutatást. Orosz tájékoztatás szerint a hajózók viselték a VMSK 4 15 speciális túlélőruhát, amiben 24 óráig képes lehet kibírni az eltűnt hajózó, de egyre fogy az esélye, hogy élve találják meg. Sajnos.
 

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 165
2 905
113
Leszállás közben balesetet szenvedett orosz Tu-22 M3 nem messze Murmanszktol... Eddigi info szerint egy halott és két túlélője van a szerencsétlenségnek
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 531
3 411
113
Only supermen survive
The crash of two Su-34s in the Tatar Strait showed how difficult it is to escape after a bailout over the sea

In the course of the training flight over the Tatar Strait, two Su-34 fighter-attack aircraft touched. Crews ejected, one person - they turned out to be a navigator - managed to lift aboard a fishing vessel alive, he was promptly taken to the hospital, there is no threat to his life. Two of them - a pilot and a navigator - were found on life rafts without signs of life. Another pilot could not be found, an empty life raft was found.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 531
3 411
113
Before flying over the cold sea, crews put on VMSK-4 - a high-altitude sea rescue suit. In fact, this is a “dry” wetsuit with a warm outfit under it. Those who used it say that the thing is rather disgusting, and the pilots are trying in every way to minimize inconvenience, in particular, to loosen the rubber straps, which tighten the sealing cuffs. The VMSK has three ventilation valves, which the pilot must close during parachute descent, in preparation for landing. If this is not done (and the case when a person becomes unconscious after the ejection, it is quite possible), the water will get inside and only aggravate the situation, turning it into a practically deadly one.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 531
3 411
113
Before flying over the cold sea, crews put on VMSK-4 - a high-altitude sea rescue suit. In fact, this is a “dry” wetsuit with a warm outfit under it. Those who used it say that the thing is rather disgusting, and the pilots are trying in every way to minimize inconvenience, in particular, to loosen the rubber straps, which tighten the sealing cuffs. The VMSK has three ventilation valves, which the pilot must close during parachute descent, in preparation for landing. If this is not done (and the case when a person becomes unconscious after the ejection, it is quite possible), the water will get inside and only aggravate the situation, turning it into a practically deadly one.
Nagyjából azt Írja, hogy.
Egymás melletti ülésekből sokkal nehezebb éppen pattintani, mint tandemből.
Majdnem mindig megsérül a második.
A pilóták szeretik elhagyni a ruha létfontosságú, de kényelmetlen részeit, főleg a gumi tömítéseket.
A levegőben lógva a pilótának el kellene zárni a ruhán négy szelepet.
Vízbe esés előtt az utolsó pillanatban el kellene oldania az ejtőernyőt.
Madzagon magához húzni a tutajt, és felmászni rá. Ez még a strandon (meztelenül) is nehéz.
Ellenőrizni a vészjeladót, bízva abban, hogy az is ellenőrizte, aki aláírta.
Régebbi tipusú vészjeladók csak pittyegnek, és ha négy van kis helyen, elég nehéz kiháromszögelni a helyüket. Az újak már koordinátákat is adnak.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
271
671
93



Jót derültem a videón, amit valószínűleg otthon készített valaki (a macska miatt gondolom), aki a netről vett egyet. Ennél azért egyszerűbb a fel- és levétele. Valahol van egy képsorozatom, amit egy sajtónapon lőttek Centralnaja Uglovaján a hajózók beöltözéséről. Egy öltöztető katona segítségével, de akár egyedül is viszonylag hamar fel lehet venni. Némi rutinnal.
Egyébként a videó annyiból megtévesztő, hogy a VKK-6 magassági ruha és a sisakja (GS-6) nem része a túlélő ruhának. Csak a steppelt bélés a csizmácskákkal, meg a kétrétegű narancssárga cucc. Magassági ruhával és sisakkal eddig csak MiG-31-es személyzeten láttam, többnyire készültségben, vagy magas-légköri feladat esetében. A többi típuson (Szu-27/30/35) repülő hajózók a túlélő ruhát csak a kék hajózóra veszik fel, ami alatt speciális (állítólag) tűzálló és nedvszívó kétrészes alsóruhát viselnek. Ők a "hétköznapi" ZS-7AP sisakkal használják. Így viszont nyilván rosszabb a hőszigetelése, hamarabb kihűl a viselője. Szerintem a Szuhojok személyzetei is ebben az összeállításban használták.
Azért el lehet képzelni, hogy milyen kellemes így, magassági ruhára felvett túlélő cuccban, éppen csak sisak nélkül, el lenni 4 órát a készültségben 2. fokban! Pláne télen, fűtött helyiségben.
A későbbi hozzászólásodban írtakra: a fordítás jó, csak az eredeti szöveg kihagyott gumitömítésére vonatkozó részét nem értem. Egyszerűen nincs ilyen. Ha csak le nem vágják a gumírozott csukló és boka részeket, de ki lenne ilyen hülye?
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
772
3 158
93

Fotók a leszállás közben balesetet szenvedett Tu-22M3 roncsáról.