Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 919
23 837
113
Ez az ülés még az ötvenes évekből való, ahogy a gép is. Ha maradt még esze a kanadaiaknak, akkor ezt a gépet sűrgősen kivonják. Erősen sejthető a felvételek alapján, hogy a pilóta tudta, hogy mit miért tesz, a felszállás közben valószínű, hogy valami hajtóműhibát észlelt és ezért próbálta meg a maradék lendülettel magasságot gyűjteni.
Ezzel szemben a gépnek még volt ideje bedugózni és a Martin Baker-ekhez, meg K-36-osokhoz szokott szemnek 2020-ban szokatlannak ható módon, a kellő magasság(?) ellenére sem történt szinte semmi. Az ülések épphogy kirepültek, de szinte a géppel azonos vektoron zuhantak tovább a föld felé. Stabilizáló, meg a főernyő meg sehol. Egy korszerű ülés ennél jóval kisebb magasságokról is megmentette volna őket.
Ezeknek az üléseknek a minimuma eszerint jóval magasabban van, így viszont képtelenség túlélni egy fel-, vagy leszállás közbeni vészhelyzetet.
 
K

kibbic

Guest
Eglinen újabb gépveszteség, ezúttal Lightning-II, pilóta jól van.

https://www.thedrive.com/the-war-zo...hed-just-days-after-f-22-based-there-was-lost

"An F-35A Lightning II assigned to the 58th Fighter Sq crashed upon landing around 9:30 p.m. today @TeamEglin. The pilot successfully ejected and was transported to the 96th Medical Group for evaluation and monitoring. The pilot is in stable condition. Cont.— Eglin Air Force Base (@TeamEglin) May 20, 2020

NEWS RELEASE cont. At the time of the accident, the pilot was participating in a routine night training sortie. First responders from the 96th Test Wing are on the scene and the site is secured. The accident is under investigation. There was no loss of life or damage to civilian

— Eglin Air Force Base (@TeamEglin) May 20, 2020 "
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 700
31 406
113
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
620
2 119
93
Tavaly novemberben felkerült videó. Messze északon, egy olajipari létesítménynél történt az esemény, röviddel a felszállás után.Így néz ki az utastérből, amikor a farokrotor meghajtása elmegy borért. Privát videó, de remélem látni fogjátok.

 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fishbed

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 029
36 951
113
Ahogy én láttam, ott a madár csak a kiváltó ok volt, de a nagyobb baj az elavult katapult volt és az ő elégtelen teljesítménye.
Hát igen. Egy 30 éves ülés is abban a helyzetben olyan simán mentené elvileg a pilótát, hogy normális működés esetén a pilóta kb. elsétált volna.
Valahol egészen furcsa, hogy ezt még használták.
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 681
11 078
113
Feltehetően egy madár miatt zuhant le május közepén a kanadai légierő egyik harci repülője - adta hírül hétfőn a kanadai hadsereg."
A madàr csak az események elindítója volt.
Nem tudom ki vezette a gépet de a hajtómű leállása utáni felhúzásból kár volt erőltetni a visszafordulást...
A sebességük a fordulóban teljesen elkopott és bedugóztak.
Nem tudom mi volt a reptér pályatengelyében előttük, de hacsak nem egy ovoda, akkar a felhúzás után forgolódás helyett egyből kattintaniuk kellett volna,...vagy egyenesből megpróbálni kényszerleszállni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 919
23 837
113
Igen, igazad van, a belehúzást követően elkopik a sebesség, de még abba belehúznak egy fordulót, amitől a gép szárnyai aszimmetrikusan estek át, azaz bedugóztak. Itt látszik jól:

 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed