Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
A Szu-30M2-esek ilyen félszerzetek. Kb az első körben modernizált Szu-27SzM színvonalán állnak, de alapvetően kiképzőgépnek használják őket, amolyan UB-pótlékkén.
 
  • Tetszik
Reactions: Python

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 430
18 856
113

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 250
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Szokoli Rosszii légi harcászati bemutatókötelék műsora. De nem is ez az érdekes, hanem a videó walk-around, főleg a Szu-35Sz körül, néhány tanulságos részlettel.
De számomra a legérdekesebb a kipakolt rakétafegyverzetnél a két darab R-77-1-es, aminél érdekes módon a "grillrács" aerodinamikai kormányfelületek be vannak hajtva.
Ez utóbbi az idáig exportált és a különféle orosz szalonokon a kísérleti, vagy egyéb proto gépeken függesztett "klasszikus" R-77-eseken nem volt behajtható.
A behajtható grillrács idáig csak a PAK-FA belső fegyvertere számára volt ígéret, az R-77-eseknél idáig még a földi tárolási helyzetben is nyittt állapotban voltak (mivel nem is lehetett őket behajtani).
Ez szerintem arra utal, hogy a mostanság az alakulatok készleteibe kikerülő R-77-1-eseknél már a Szu-57-es számára (is) készülő verzió van, nem pedig a korábbi.
Sanszos, hogy így akkor ez nem csak a földi, tárolókocsis helyzet, hanem egészen az indításig így is repülnek velük a gépek, bár konkrétan erről még nem láttam fotót.
A videóban van egy jó közeli egy MiG-31BM-ről és az R-33-as rakétájáról is.

 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 663
27 830
113
A lezuhant kék 55-ös oldalszámú Szu-27P 1987-ben készült (gyári száma: 36911021308) és 2015-16 során esett át nagyjavításon a zaporozsjei MiGremont üzemében. A gép pilótája a 43 éves Alekszander V. Fomenko volt, aki idén mindössze 45 órát repült (összesen 482 repült órával rendelkezett).

photo_9999_256423.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 430
18 856
113
Ez szerintem arra utal, hogy a mostanság az alakulatok készleteibe kikerülő R-77-1-eseknél már a Szu-57-es számára (is) készülő verzió van

A baj nem kicsi! Ezek szerint sehol nem tartanak még a K-77M és a k-74m2 rakétával
Érdekes hogy míg minden külföldi oldal is csodának tekintik az r-37M és a Dagger rakéta integrációját a Su-57 addig az előbb említett két fő fegyvert valahogy figyelmen kívül hagyja mindenki :confused:
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
380
1 289
93
Igen, nekem is feltűnt az R-77-1-es. Nem is a behajtható aero "vezérsík", hanem az, hogy ezek szerint már nem csak a Hotivolo-i ezred kapott belőle, hanem szép csendben a 22. GvIAP. is Centralnaja Uglovaján.
Mert a bemutató ott volt dec. 7.-én. -15 fokban, erős szélben, kb 1.000 érdeklődő előtt, akiket az ott készült videók alapján nem csak a statikus sorra engedtek be, és kordon mögül nézhették a repülést, hanem karnyújtásnyira lehettek a guruló gépektől. Sőt leállítás után a kiszálló pilóták éppen csak aláírták a rep. lapot, és máris pacsiztak, fényképezkedtek a nézőkkel!
A Szokoli Rosszii köteléket egyébként 4 Lipecki-i berepülőpilóta alkotja, akik Szu-35Sz-szel nem csak szoros köteléket repülnek, de egyéni bemutató is van a programban kobrával, haranggal. De a fő attrakciójuk a géppár - géppár elleni légiharc manőverek bemutatása 100 m-es minimum magassággal.
És még egy érdekesség: A 22. GvIAP. állománya MiG-31 (24 db BSzM, 4 db BSz, 2 db B), Szu-35Sz (13 db) és Szu-30M2 (4 db). De a bemutató alkalmával ezeken a típusokon, és 1-1 konzervált Szu-27SzM-en és Szu-27UB-n kívül volt a statikus soron 1 Szu-30SzM is. Mégpedig kék 51-es oldalszámmal, ami arra utal, hogy az ezred gépe. (A Keleti Katonai Körzetben a 22. GvIAP. az egyetlen vadász(bombázó) alakulat, ami kék oldalszámot használ.) Az oldalszám is beleillik az ezred gépeinek számsorába. Szóval azt hiszem ennél az ezrednél is rendszeresítik a Szu-30Szm-et.[/QUOTE]
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
A Sólymok programja sajnos a típusváltások (Szu-27SzM -> Szu-30SzM -> Szu-35Sz) se változott sokat. A Vityazi, ami igaz, inkább látványrepülést csinál, még ha a típusváltás első évében csak a szólórésznél vektorált, azóta már a nálunk is bemutatott páros repülésekbe is beletette a vektorálós műsort a Harang helyére.
Ezzel szemben a Sólymok még a Szu-35Sz-el is csak annyit mutatnak, mint 2007-ben a 27-essel.
Egyetlen új elem talán az, hogy a szólistájuk a looping tetőpontját kicsit elszűkíti a vektorálással, de ilyet az F/A-18 Hornet is tud, TVC nélkül.

Mivel a 2017-es MAKSz-on repültek vektorálós légiharc imitációt 1vs1 ellen az Irkut gyár berepülőpilótái, valami hasonlót kéne a Sólymok légierős pilótáinak is a 2vs2 felállásban. Nem véletlen, hogy a mostani programjukat szinte végig forszázs nélkül nyomják végig, annyira nincsenek kihasználva a 35-ös képességei.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 839
113
A lezuhant kék 55-ös oldalszámú Szu-27P 1987-ben készült (gyári száma: 36911021308) és 2015-16 során esett át nagyjavításon a zaporozsjei MiGremont üzemében. A gép pilótája a 43 éves Alekszander V. Fomenko volt, aki idén mindössze 45 órát repült (összesen 482 repült órával rendelkezett).

photo_9999_256423.jpg

De valami 25 év alatt repült összesen 482 órát..
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 663
27 830
113
De valami 25 év alatt repült összesen 482 órát..
Igen 92-től volt a légierő állományában ahol először L-39-el kezdte, majd onnan jutott el a MiG-29-n keresztül a Szu-27-ig. A lezuhant Szu-27P '87-es átadásával amúgy az egyik legfiatalabb példány volt az ukránoknál, mely összesen 824 repülés során 479 órát töltött a levegőben, szóval ez a gép sem volt intenzív használatnak kitéve.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed