Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 107
113
@dudi

images
 
M

molnibalage

Guest
Megtörtént a Szu-34-es történetének első (feltételezett) légikatasztrófája. A távol-keleti Tatár szoros felett két Szu-34-es a levegőben összeütközött és a tengerbe zuhant. A személyzetek sorsáról egyelőre nincs hír.

https://m.lenta.ru/news/2019/01/18/su34/
Számomra mindig fejvakarós, amikor két gép összeütközik, hogy ezt hogyan tudják összehozni főleg úgy, ha csapásmérőről van szó, amik nem hajkurásszák egymást manőverező légiharcban.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 170
113
Számomra mindig fejvakarós, amikor két gép összeütközik, hogy ezt hogyan tudják összehozni főleg úgy, ha csapásmérőről van szó, amik nem hajkurásszák egymást manőverező légiharcban.

Ezerféle repülési helyzet adódhat. Mi van, ha géppár leszálláshoz álltak össze? Vagy szoros kötelékben kis magasságú - nagy sebességű behatolást gyakoroltak a vízfelszín felett? Vagy ellenkezőleg, messze voltak egymástól, de keresztező irányon értek össze. Nem tudom, csak spekulálok.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Ezerféle repülési helyzet adódhat. Mi van, ha géppár leszálláshoz álltak össze? Vagy szoros kötelékben kis magasságú - nagy sebességű behatolást gyakoroltak a vízfelszín felett? Vagy ellenkezőleg, messze voltak egymástól, de keresztező irányon értek össze. Nem tudom, csak spekulálok.

Nem tudtam beleolvasni a hírbe. Pilótákról van valami?
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 663
27 828
113
Az első infók szerint mellesleg vélhetően pilótahiba okozta az ütközést, de a környéken eléggé viharos idő uralkodik jelenleg, szóval az is közrejátszhatott rendesen
 

grigorij3

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 455
18 684
113
Index: "Összeütközött két Szu-34-es vadászbombázó gyakorlatozás közben Oroszország távolkeleti részén. A baleset után az egyik gép szerencsésen leszállt, a másik azonban a Szahalin-sziget és a kontinens közötti Tatár-szorosba zuhant a Japán-tenger közelében – közölte az MTI. A két gépből összesen négy ember katapultált."
Lehet, hogy én vagyok tejesen hülye, de a Szu34-es ugye 2 személyes gép. Ha a két gépből összesen 4 ember katapultált, akkor vagy a robotpilóta tette le az egyik gépet, vagy valami irdatlan lepkehálóval kapták el, mert személyzet az nem sok maradt rajta... :D
Vagy csak megint hozta a formáját az indexes "szakíró" :D
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
Index: "Összeütközött két Szu-34-es vadászbombázó gyakorlatozás közben Oroszország távolkeleti részén. A baleset után az egyik gép szerencsésen leszállt, a másik azonban a Szahalin-sziget és a kontinens közötti Tatár-szorosba zuhant a Japán-tenger közelében – közölte az MTI. A két gépből összesen négy ember katapultált."
Lehet, hogy én vagyok tejesen hülye, de a Szu34-es ugye 2 személyes gép. Ha a két gépből összesen 4 ember katapultált, akkor vagy a robotpilóta tette le az egyik gépet, vagy valami irdatlan lepkehálóval kapták el, mert személyzet az nem sok maradt rajta... :D
Vagy csak megint hozta a formáját az indexes "szakíró" :D

Valóban. Bár ez nem szakmai ismeretek hiánya, hanem - nem is kicsi - igénytelenség, figyelmetlenség.