CT-114 Tutor / CL-41 (Canadair, Kanada)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Snowbird Jet Crashes In British Columbia




EYPfNOLUcAAAkDK


EYPfg5GUEAAi1rc


https://globalnews.ca/news/6954775/...cvPQmbmCpboyCL3ezCGX78m9HnSRKf42R8gKt5cx5WPoE

Felszállás után egyből.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
Ez az ülés még az ötvenes évekből való, ahogy a gép is. Ha maradt még esze a kanadaiaknak, akkor ezt a gépet sűrgősen kivonják. Erősen sejthető a felvételek alapján, hogy a pilóta tudta, hogy mit miért tesz, a felszállás közben valószínű, hogy valami hajtóműhibát észlelt és ezért próbálta meg a maradék lendülettel magasságot gyűjteni.
Ezzel szemben a gépnek még volt ideje bedugózni és a Martin Baker-ekhez, meg K-36-osokhoz szokott szemnek 2020-ban szokatlannak ható módon, a kellő magasság(?) ellenére sem történt szinte semmi. Az ülések épphogy kirepültek, de szinte a géppel azonos vektoron zuhantak tovább a föld felé. Stabilizáló, meg a főernyő meg sehol. Egy korszerű ülés ennél jóval kisebb magasságokról is megmentette volna őket.
Ezeknek az üléseknek a minimuma eszerint jóval magasabban van, így viszont képtelenség túlélni egy fel-, vagy leszállás közbeni vészhelyzetet.
 
M

molnibalage

Guest
Ahogy én láttam, ott a madár csak a kiváltó ok volt, de a nagyobb baj az elavult katapult volt és az ő elégtelen teljesítménye.
Hát igen. Egy 30 éves ülés is abban a helyzetben olyan simán mentené elvileg a pilótát, hogy normális működés esetén a pilóta kb. elsétált volna.
Valahol egészen furcsa, hogy ezt még használták.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Feltehetően egy madár miatt zuhant le május közepén a kanadai légierő egyik harci repülője - adta hírül hétfőn a kanadai hadsereg."
A madàr csak az események elindítója volt.
Nem tudom ki vezette a gépet de a hajtómű leállása utáni felhúzásból kár volt erőltetni a visszafordulást...
A sebességük a fordulóban teljesen elkopott és bedugóztak.
Nem tudom mi volt a reptér pályatengelyében előttük, de hacsak nem egy ovoda, akkar a felhúzás után forgolódás helyett egyből kattintaniuk kellett volna,...vagy egyenesből megpróbálni kényszerleszállni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
Igen, igazad van, a belehúzást követően elkopik a sebesség, de még abba belehúznak egy fordulót, amitől a gép szárnyai aszimmetrikusan estek át, azaz bedugóztak. Itt látszik jól:

 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed