Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.
W

Wilson

Guest
Az Egyesült Államok közzétette a katonai repülőgépek 2013–2020 közötti, nem harci veszteségeiről szóló adatokat.


1607148880_snimok.jpg


A Katonai Repülésbiztonsági bizottság jelentése szerint a a 2013-l december 1-l a, 2020-g terjedő időszakban a nem harci veszteség az amerikai katonai repülésben 186 repülőgépet és 224 pilótát tett ki

A bizottság számításai szerint a 2013 és 2018 közötti időszakban 6 ezer, nem harccal összefüggő repülési balesetben az amerikai katonai repülés 157 db különböző típusú repülőgépet, valamint 198 pilótát veszített el. Az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége ez idő alatt 9,4 milliárd dollárt tett ki. A 2019–2020 közötti időszakban az amerikai katonai repülés veszteségei további 29 repülőgépet és 26 halott pilótát jelentettek. A kár 2,25 milliárd dollárt tett ki.

Így 2013-l 2020. december 1-ig az amerikai katonai repülés harcon kívüli veszteségei 186 repülőgépet és 224 pilótát tettek ki, az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége pedig 11,6 milliárd dollár volt.

A dokumentum hangsúlyozza, hogy a repülőszemélyzet kiképzésének magas költségei ellenére az amerikai katonai repülőgépek nem harci veszteségei túl magasak.

Példaként megemlítik a vadász- és bombázó pilóták képzésének költségeit. Az F-16-s minősített pilótájának alapképzése 5,6 millió dollárra, az F-22 pedig 10,9 millió dollárra becsülhető. A B-1 bombázó pilóták képzését 7,3 millió dollárra, a B-52 bombázókét pedig 9,7 millió dollárra becsülik. A katonai szállító repülés pilótáinak kiképzése olcsóbb. A bizottság szerint a C-17 pilóta költsége 1,1 millió dollár, a C-130J - 2,5 millió dollárra rúg. A felderítő repülőgépek és az AWACS pilótáinak kiképzése átlagosan 5,5 millió dollárba kerül.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 166
113
Példaként megemlítik a vadász- és bombázó pilóták képzésének költségeit. Az F-16-s minősített pilótájának alapképzése 5,6 millió dollárra, az F-22 pedig 10,9 millió dollárra becsülhető. A B-1 bombázó pilóták képzését 7,3 millió dollárra, a B-52 bombázókét pedig 9,7 millió dollárra becsülik. A katonai szállító repülés pilótáinak kiképzése olcsóbb. A bizottság szerint a C-17 pilóta költsége 1,1 millió dollár, a C-130J - 2,5 millió dollárra rúg. A felderítő repülőgépek és az AWACS pilótáinak kiképzése átlagosan 5,5 millió dollárba kerül.
Érdekes számok.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 337
113
Az Egyesült Államok közzétette a katonai repülőgépek 2013–2020 közötti, nem harci veszteségeiről szóló adatokat.


1607148880_snimok.jpg


A Katonai Repülésbiztonsági bizottság jelentése szerint a a 2013-l december 1-l a, 2020-g terjedő időszakban a nem harci veszteség az amerikai katonai repülésben 186 repülőgépet és 224 pilótát tett ki

A bizottság számításai szerint a 2013 és 2018 közötti időszakban 6 ezer, nem harccal összefüggő repülési balesetben az amerikai katonai repülés 157 db különböző típusú repülőgépet, valamint 198 pilótát veszített el. Az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége ez idő alatt 9,4 milliárd dollárt tett ki. A 2019–2020 közötti időszakban az amerikai katonai repülés veszteségei további 29 repülőgépet és 26 halott pilótát jelentettek. A kár 2,25 milliárd dollárt tett ki.

Így 2013-l 2020. december 1-ig az amerikai katonai repülés harcon kívüli veszteségei 186 repülőgépet és 224 pilótát tettek ki, az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége pedig 11,6 milliárd dollár volt.

A dokumentum hangsúlyozza, hogy a repülőszemélyzet kiképzésének magas költségei ellenére az amerikai katonai repülőgépek nem harci veszteségei túl magasak.

Példaként megemlítik a vadász- és bombázó pilóták képzésének költségeit. Az F-16-s minősített pilótájának alapképzése 5,6 millió dollárra, az F-22 pedig 10,9 millió dollárra becsülhető. A B-1 bombázó pilóták képzését 7,3 millió dollárra, a B-52 bombázókét pedig 9,7 millió dollárra becsülik. A katonai szállító repülés pilótáinak kiképzése olcsóbb. A bizottság szerint a C-17 pilóta költsége 1,1 millió dollár, a C-130J - 2,5 millió dollárra rúg. A felderítő repülőgépek és az AWACS pilótáinak kiképzése átlagosan 5,5 millió dollárba kerül.
Jó lenne tudni, hogy erre mennyi repült óra vagy felszállás esik. Illetve, hogy ez hogy viszonyul más államok adataihoz. Pl. India:rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
M

molnibalage

Guest

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 337
113
Az USAF stat elérhető, elég sokszor lett linkelve már. Minden kategória.
https://www.safety.af.mil/Divisions/Aviation-Safety-Division/Aviation-Statistics/

Hogy a Navy-nél miért nincs ez a fajta nyíltság és egyben levő és két kattintással elérhető stat, azt nem tudom.

Amiért két magyar alakulatnál is eltérnek a tisztelgési szokások...
Mindenesetre elcsodálkoztam, hogy még mindig itt tartunk - vannak a kórházunkban katonák, akik segítenek pl. a mi a munkánkban is, így derült ki.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az Egyesült Államok közzétette a katonai repülőgépek 2013–2020 közötti, nem harci veszteségeiről szóló adatokat.


1607148880_snimok.jpg


A Katonai Repülésbiztonsági bizottság jelentése szerint a a 2013-l december 1-l a, 2020-g terjedő időszakban a nem harci veszteség az amerikai katonai repülésben 186 repülőgépet és 224 pilótát tett ki

A bizottság számításai szerint a 2013 és 2018 közötti időszakban 6 ezer, nem harccal összefüggő repülési balesetben az amerikai katonai repülés 157 db különböző típusú repülőgépet, valamint 198 pilótát veszített el. Az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége ez idő alatt 9,4 milliárd dollárt tett ki. A 2019–2020 közötti időszakban az amerikai katonai repülés veszteségei további 29 repülőgépet és 26 halott pilótát jelentettek. A kár 2,25 milliárd dollárt tett ki.

Így 2013-l 2020. december 1-ig az amerikai katonai repülés harcon kívüli veszteségei 186 repülőgépet és 224 pilótát tettek ki, az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége pedig 11,6 milliárd dollár volt.

A dokumentum hangsúlyozza, hogy a repülőszemélyzet kiképzésének magas költségei ellenére az amerikai katonai repülőgépek nem harci veszteségei túl magasak.

Példaként megemlítik a vadász- és bombázó pilóták képzésének költségeit. Az F-16-s minősített pilótájának alapképzése 5,6 millió dollárra, az F-22 pedig 10,9 millió dollárra becsülhető. A B-1 bombázó pilóták képzését 7,3 millió dollárra, a B-52 bombázókét pedig 9,7 millió dollárra becsülik. A katonai szállító repülés pilótáinak kiképzése olcsóbb. A bizottság szerint a C-17 pilóta költsége 1,1 millió dollár, a C-130J - 2,5 millió dollárra rúg. A felderítő repülőgépek és az AWACS pilótáinak kiképzése átlagosan 5,5 millió dollárba kerül.
Engem inkább az orosz és a kínai adatok érdekelnének...!!! :):):)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 509
113
Érdemes benézni az adott típus topikjába, mielőtt ide belinkeltek egy balesetet.
 
Status
Not open for further replies.