F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
EnF9nTbVcAAHTMx
EnF9nQuUcAEgdAV
https://www.thedrive.com/the-war-zo...rumbling-radar-absorbent-skin-are-fascinating


Ez volt az a repülés.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 092
113
Nagyon érdekes volt ezt a négy gépet hallani egymás után felszállni. Mennyire más a hangjuk!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
Idén volt tervben az EAA Oshkosh repülőnapot meglátogatni, de ugye...
Pedig ebben az évben jár le a tíz éves vízumom.

Kb két éve nagy változás állt be az USA repülőnapok programjában. Az F-16C Viper demo végre érdekes lett, 2019 év elején megjelent az F-35A demo, ami kifejezeten jól lett összerakva, a Raptor meg 2008 óta érdekel újra. Az A-10-es meg sok-sok év után újra szóló demoval jelentkezett és kifejezetten látványos a programja.
Idén az F-35-öst egy hölgy kezdte repülni, nagyon odatéve magát, csak pont szegénynek jutott ez az év.
Talán jövőre javul majd a helyzet, mi több hozzánk is eljönnek ezek a vasak.
F-35-ös tekintetében amúgy várom a hagyományosan erős holland és olasz kreativitást, már ami a műrepüléseik színvonalának és a gép képességeinek a találkozását illeti.
Az külön csalódás pl, hogy a magyarosan bevállalós lengyelek a világ legunalmasabb demóját, a görög Zeusz-t másolták le. Még azt a hülye CFT tartályt is fennhagyták.
Ilyen tekintetben most furcsa mód (sosem gondoltam volna, hogy ez bekövetkezhet) az USAF Viper demoja a legjobb.
Pucér block 50-es, hatalmas tolóerő, nulla tömeg, nagy zaj és látványos manőverek.

Vissza az F-22-esre, ez a masina nem tud csalódást okozni. A MiG-31-esével majdnem azonos szerkezeti tömegével, a 70 négyzetméteres szárnyaival, a világ legkisebb kétáramúsági fokával, hatalmas robajával balettozik a nagyérdemű előtt és csinálja az oroszos figurákat.
Hibátlan.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
Maga az összevetés totál tudománytalan, mi több, értelme se sok van, de nem is ezért teszem ide.


Az F-22 demo repertoárjában nem szerepel a Kobra manőver, de mielőtt az F-22 Raptor Demo Team felállt volna 2007 végén, Michael "Dozer" Shower alezredes (korábbi légigyőzelmes F-15C pilóta az 1999-es, Jugoszlávia elleni légi háborúból) tartott pár "haknit" országszerte és mutatott pár manővert ízelítőül, hogy mire is képes a gép. Köztük volt a Kobra manőver is.
Így nézett ki a 2006-os Elmendorf-i légibemutatót az ekkor még elég magasan előadott és mindenféle koreográfiától mentes amolyan képesség bemutató:


Ami nagyon tetszett nekem ebből az időszakból az a felszállás, ami igencsak impozáns volt a levegőben a tolóerejére megállított géppel.
2007-tól Paul "Max" Moga ugyan át is vette ezt az elemet, de 2008-ban már törölték a Demo manőverlistából.


Az se rossz, ami azóta van, de ez nekem jobban tetszett.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 418
44 034
113
Ez most valami vicc akar lenni?
Mi baj lehet belőle, ha egy manőverezni szinte képtelen, nagyjából 700km/h körüli sebességre képes nem stealth gépre ami 20km-en repül - nem terepkövetésben - felpakolsz egy valag nagy értékű SAR-t/és kommunikációs rendszert, ami a csúcs légi-fölény vadászgéped köti össze a csúcs vadászbombázóddal :D ?!
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
Mi baj lehet belőle, ha egy manőverezni szinte képtelen, nagyjából 700km/h körüli sebességre képes nem stealth gépre ami 20km-en repül - nem terepkövetésben - felpakolsz egy valag nagy értékű SAR-t/és kommunikációs rendszert, ami a csúcs légi-fölény vadászgéped köti össze a csúcs vadászbombázóddal :D ?!

Persze azért a cikk írja, hogy ahol ezt a kommunikációs rendszert használni akarják, ott az U-2 az túl sérülékeny és hogy inkább a komm rendszer teszteléséről szól ez, nem a hordozó gépről. Említi is, hogy valszeg lopakodó drón fogja hordozni majd a cuccot. Meg nem csak az F-35 és F-22 álcázott kommunikációjáról szól, hanem mindent mindennel összekapcsolni. Hagyományos Link-16, robotrepülőgépek, földi állomások stb. Szóval igazi hálózat alapú rendszert csinálnak.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 418
44 034
113
Persze azért a cikk írja, hogy ahol ezt a kommunikációs rendszert használni akarják, ott az U-2 az túl sérülékeny és hogy inkább a komm rendszer teszteléséről szól ez, nem a hordozó gépről. Említi is, hogy valszeg lopakodó drón fogja hordozni majd a cuccot. Meg nem csak az F-35 és F-22 álcázott kommunikációjáról szól, hanem mindent mindennel összekapcsolni. Hagyományos Link-16, robotrepülőgépek, földi állomások stb. Szóval igazi hálózat alapú rendszert csinálnak.
Teszt platform, igen. Erre írtam én is, hogy elég mosolygós feltételezés lenne, nyilván ez tesztplatformnak oké, de valóban élesben sokkal jobb helye lenne egy stealth drónon valami hasonlónak.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 778
30 547
113
Ez most valami vicc akar lenni?
Nem.Átjátszó relének használják az U-2t.Hosszú ideig tud nagy magasságban repülni,vagyis elég nagy területet képes ilyen funkcióban lefedni,mert a magasság kitolja a horizontot.Közben valós idejű felderitési információt is szolgáltathat.Mai U2 már inkább elektronikai felderitést végez,saját légtérből.Csak akkor repül be a hadműveleti légtérbe,ha az ellennek nincs,vagy már nincs nagy hatómagasságú SAMje.Annyi,hogy folyton fent kell tartani egyet.Részben,hogy folyamatos legyen a funkció,részben,hogy a megjelenése ne legyen jelzésértékű.Ha lesz megfelelő teherbirású dron,majd az fogja átvenni a funkciót-addig meg egyszerűen kéznél van és alkalmas rá.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 778
30 547
113
Persze azért a cikk írja, hogy ahol ezt a kommunikációs rendszert használni akarják, ott az U-2 az túl sérülékeny és hogy inkább a komm rendszer teszteléséről szól ez, nem a hordozó gépről. Említi is, hogy valszeg lopakodó drón fogja hordozni majd a cuccot. Meg nem csak az F-35 és F-22 álcázott kommunikációjáról szól, hanem mindent mindennel összekapcsolni. Hagyományos Link-16, robotrepülőgépek, földi állomások stb. Szóval igazi hálózat alapú rendszert csinálnak.
Amig nem lesz meg a dron,addig ha kell,kiküldik ezt.