Horthy István halála jutott eszembe. Annak kapcsán nyilatkozta egy kortárs, hogy a Héja hajlamos volt "lecsúszni" a nem megfelelő fordulóban, és ez alacsony magasságon életveszélyes volt.Állítólag bejáratós volt a motorja, kímélték. Lehet, hogy sebesség volt kevés az orsóhoz, ezért a háromnegyedénél szárnyirányban lecsúsztak. Meleg is volt, se teljesítmény, se felhajtóerő, se sebesség, se magasság.
"Meleg is volt, se teljesítmény, se felhajtóerő, se sebesség, se magasság." - ez lényegében így volt Horthy esetében is. Igaz, ő nem végzett orsót, csak egy szűk fordulót a felszállás után.
Valamelyik csillagmotoros repülőgépre - talán a Sophwith Camel-re - pedig azt írták valahol, hogy a csillagmotornak volt egyfajta forgatónyomatéka a gépre, hajlamos volt elhúzni, vagy bepörgetni hirtelen fordulónál. A Trojan is csillagmotoros, nem tudom érvényes-e ez minden csillagmotoros gépre és ha igen, a Trojan-on merre hat ez a nyomaték. Elég, ha ez is csak egy kicsit tesz hozzá a negatív tényezők összességéhez.