Repülőnapok külföldön

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 829
82 362
113
CIAF 2019 - Hradec Kralove

Dinamikus program


69846591_2637787492908908_618648334856355840_n.png
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Tusinói airshow a korai időkből. Kétféle Ka-50 prototípus, különös katapultálás demonstráció, sok Szu-27-es.


Én az 1989-es tusinói bemutatóra lennék kiváncsi, mert ott Pugacsov a P-42-vel(!) repült demót... :)
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fishbed

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
858
2 267
93
Azért ez elég "kemény" statikus sor 1967-ből.
Van itt F-105, F-104, F-101, F-4, F-106, F-5, lefele B-57 (ami Canberra), SR-71, U-2, egy légcsavaros! A-26, F-111, B-58 (vicces, hogy nem sokkal kisebb nála az F-111, és azt akarták hajófedélzetre:)) a rakéta mögött X-15, fent B-70, talán C-141? vmi B707, legfölül mi lehet? talán B-52 a farka alapján?
EHOoQIcXkAAniig.jpg:large
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 829
82 362
113
"After 17 years the Swiss watchmaker Breitling ended its sponsorship of the Breitling Jet Team. The Breitling Jet Team was a French-based team flying the L-39C Albatross, operated by Apache Aviation. They were the world’s largest professional civilian jet team, and have performed as far afield as China, Japan and the USA. They have flown 3,000 demonstrations in 39 countries since they were formed in 2003. Apache Aviation is currently exploring new sponsorship strategies for 2020 and beyond. This is not the first support withdrawal of Breitling from the airshow acts, during the 2017 season Breitling ended its sponsorship of the world-famous UK based Breitling Wingwalkers."

75456891_417242642303185_8964194378566336512_n.jpg


1425026150-0431.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Poznan, 1991. Ez volt a lengyelek Taszárja. Náluk akkor még állomásozott Szu-27-es, így az is tartott bemutatót, mégpedig igencsak dinamikusat.
Volt F-15-ös is, ahogy nálunk is, lényegében azzal a programmal.
Ahogy nálunk a csehszlovák MiG-29-es mellett az amerikai F-15C volt a sztár (bár a nagy attrakció a Thunderbirds volt), úgy itt is az igazán látványos, erősen szűkített fordulókat a Szu-27-es pilótája produkálta, míg a Bittburg-i F-15-ös az erejével tudott főleg kérkedni.
Hanem a hazaiak is kiettek magukért, hiszen volt négygépes MiG-23MF és Szu-22M4-es kötelék, három gépes MiG-29 demo és külön hazai MiG-29 szóló is.
Rajtuk kívül a lengyelekre méga franciák Mirage 2000-ese tett nagy benyomást.




Ez a srác tette fel:

https://www.youtube.com/user/jarcio1970/videos
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Ez egy igen jó repülőnap lehetett:


NAS Miramar 1987.

Az F-16N, amelyiknek a tömege az F-16A, a hajtóműve meg a 20%-al erősebb első generációs F110GE100-as. Pár lépéses nekiszökkenés után felmegy a Holdba.
Az F-14A demo. Ezek a manőverek később nem így, vagy nem ilyen sorrendben lettek végrehajtva. Jól látszik, hogy a TF30-as hajtómű nem volt egy nagy tolóerőbajnok, de a pilóta még így is sűrűbb és látványosabb bemutatót repült, mint bármelyik USAF F-15-ös pilóta előtte, ezidőtájt, vagy akár utána is.
Kezdve azzal, hogy a felszállásból lecsavar egy elég agresszív perdületű orsót -ezt később más Tomcat-nél nem nagyon csinálták. Azután látszik, hogy a bemutatója első szakaszában nem is használ utánégetést, mindent lendületből, de mégis energikusan old meg.
Külön kiemelendő a szintén nem gyakori ilyen nagy állásszögű lassú áthúzás ezzel a madárral, mégpedig komplett leszálló konfigurációban. Érdekesség, hogy más negyedik generációs géppel ellentétben itt a némileg tolóerőszegény jelleg miatt ezt a manővert végig teljes fáklyával csinálja meg a gép. Így legalább jó zajos.
Külön produkció volt a "Top Gun" légiharc bemutató egy F-14A, egy A-4-es Skyhawk és egy F-5-ös előadásában. Megjelent még egy SR-71-es is, nomeg a Blue Angels.
 
M

molnibalage

Guest
Ez egy igen jó repülőnap lehetett:


NAS Miramar 1987.

Az F-16N, amelyiknek a tömege az F-16A, a hajtóműve meg a 20%-al erősebb első generációs F110GE100-as. Pár lépéses nekiszökkenés után felmegy a Holdba.
Az F-14A demo. Ezek a manőverek később nem így, vagy nem ilyen sorrendben lettek végrehajtva. Jól látszik, hogy a TF30-as hajtómű nem volt egy nagy tolóerőbajnok, de a pilóta még így is sűrűbb és látványosabb bemutatót repült, mint bármelyik USAF F-15-ös pilóta előtte, ezidőtájt, vagy akár utána is.
Kezdve azzal, hogy a felszállásból lecsavar egy elég agresszív perdületű orsót -ezt később más Tomcat-nél nem nagyon csinálták. Azután látszik, hogy a bemutatója első szakaszában nem is használ utánégetést, mindent lendületből, de mégis energikusan old meg.
Külön kiemelendő a szintén nem gyakori ilyen nagy állásszögű lassú áthúzás ezzel a madárral, mégpedig komplett leszálló konfigurációban. Érdekesség, hogy más negyedik generációs géppel ellentétben itt a némileg tolóerőszegény jelleg miatt ezt a manővert végig teljes fáklyával csinálja meg a gép. Így legalább jó zajos.
Külön produkció volt a "Top Gun" légiharc bemutató egy F-14A, egy A-4-es Skyhawk és egy F-5-ös előadásában. Megjelent még egy SR-71-es is, nomeg a Blue Angels.
Nem Block 30-ból készült az N változat?