Repülőnapok Magyarországon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 418
5 932
113

Rácz Gyula képeinek felhasználásával, köszönet érte !
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 232
22 773
113

Megnéztem két laptopon és két monitoron... nálam nagyon sötét néhány fotód.
Ebből az adagból a mókus, az előzőből egy kivételével az összes Mi-24 és a Gripen.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 232
22 773
113
Nincs Smokewinderünk, eredménytelen lett a beszerzés... Törzs alatti pótos volt mindenkinek, plusz a keszi párnak Sidewinder

Ujra kiirtak es a HM Ei zrt nyerte egyetlen palyazokent ha jol emlekszem, de majd este utananezek.


https://jogalappal.hu/jelzoraketa-esoraketa-kodjelzo-es-egyeb-pirotechnikai-termekek-fustgenerator/

"A HM EI Zrt. nyerte – egyedüli ajánlattevőként – összesen 174.540.700 forintos ajánlatával a „Füstképző pirotechnikai eszköz (füstgenerátor) beszerzése SAAB JAS-39 Hu J2″ elnevezésű eljárást."
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 232
22 773
113

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 123
4 795
113
Gondolom a biztonsagi szabalyok miatt volt ez a magassag es tavolsag, de korabban még eles raketat sem hozhattak az athuzo gepek es nem is infrazhattak...
Valószínű egyre feljebb tolják a határokat a "polgári lakosság védelmében" címszó alatt. Sajna már nem fogunk olyan hangrobbanás-közeli áthúzást látni-hallani mint Renegar szds. 2003-as kecskeméti bemutatóján. Az pedig de jó volt...és nem valószínű hogy a szabályos paraméterekkel...
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 232
22 773
113
Valószínű egyre feljebb tolják a határokat a "polgári lakosság védelmében" címszó alatt. Sajna már nem fogunk olyan hangrobbanás-közeli áthúzást látni-hallani mint Renegar szds. 2003-as kecskeméti bemutatóján. Az pedig de jó volt...és nem valószínű hogy a szabályos paraméterekkel...

Inkább a helikopterekre és a légcsavaros gépekre gondoltam. Szerintem jobban nézett volna ki, ha alacsonyabban és szorosabb kötelékben repülnek. Úgy, ahogy Szolnokon is tették.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 428
40 205
113
Néhány kép. A Margit-hídon voltam. A repcsiknél kicsit beremegett a kezem és a közeli képek nem lettek élesek, a 300 mm-es max beállítással meg ennyit tudott a gépem. Kell még ezzel gyakorolni. (Videó is készült a Gripen infrázásról.)

A helinél meg kipróbáltam az extrém rövid záridőt, hogy mennyire lehet állónak fotózni a lapátokat. Nagyon.

https://www.mediafire.com/folder/ak2lda1p26fx3/
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 998
113
Azért tartott ilyen sokáig, mert hobbi projekt volt? Elején lemarták a festést? Olyan gyors a timelaps, hogy nem látom.
A folyamat kb.: először kormánylapok leszerelése mert azok nem fém, hanem vásznazott felületek (külön festve a más anyagnak megfelelő technológiával), régi festés lemaratása és gépmosás (marató, olaj és más szennyeződések, korom eltávolítása a kipufogók mögötti felületekről), alapozó, alapszín festése, rengeteg maszkolás (csíkok, feliratok, logók), színek felfestése, maszkok eltávolítása, esetleges hibák javításai, külön festett kormánylapok visszaszerelése. Minden szín festése után meg kell várni annak tökéletes száradását/kötését, csak utána mehet rá maszkolás vagy más szín festése.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 428
40 205
113
A folyamat kb.: először kormánylapok leszerelése mert azok nem fém, hanem vásznazott felületek (külön festve a más anyagnak megfelelő technológiával), régi festés lemaratása és gépmosás (marató, olaj és más szennyeződések, korom eltávolítása a kipufogók mögötti felületekről), alapozó, alapszín festése, rengeteg maszkolás (csíkok, feliratok, logók), színek felfestése, maszkok eltávolítása, esetleges hibák javításai, külön festett kormánylapok visszaszerelése. Minden szín festése után meg kell várni annak tökéletes száradását/kötését, csak utána mehet rá maszkolás vagy más szín festése.
Azért nem értem, mert a nagy utasszállítók esetén sokkal rövidebb festési időt látni.

Ez 4 vagy 5 nap, ja jól látom a nappal-éjszaka változások alapján.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 998
113
Azért nem értem, mert a nagy utasszállítók esetén sokkal rövidebb festési időt látni.

Ez 4 vagy 5 nap, ja jól látom a nappal-éjszaka változások alapján.
Az utasszállítók esetében a NAGY cégek NAGY pénzeket fizetnek a GYORS festésért, hogy a gép mielőbb visszaállhasson a forgalomba, termelhesse a pénzt. Itt szerintem semmi nem volt sürgős, a HA-LIX nem jár menetrend szerint, a hobby-repülésekből kevés a bevétel, néha egy-egy filmforgatás hozhat valami nagyobb összeget. Valószínűleg az ACE részéről olcsón/önköltség-áron (marató-festék-hígító-világítás stb. kifizetése) vállalták a melót (mikor épp más fizető cég/gép nem vette igénybe a hangárt), esetleg a festő szakik is olcsón/szabadnapon dolgoztak.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 428
40 205
113
Az utasszállítók esetében a NAGY cégek NAGY pénzeket fizetnek a GYORS festésért, hogy a gép mielőbb visszaállhasson a forgalomba, termelhesse a pénzt. Itt szerintem semmi nem volt sürgős, a HA-LIX nem jár menetrend szerint, a hobby-repülésekből kevés a bevétel, néha egy-egy filmforgatás hozhat valami nagyobb összeget. Valószínűleg az ACE részéről olcsón/önköltség-áron (marató-festék-hígító-világítás stb. kifizetése) vállalták a melót (mikor épp más fizető cég/gép nem vette igénybe a hangárt), esetleg a festő szakik is olcsón/szabadnapon dolgoztak.
Erre vonatkozott a kérdésem, hogy akkor ez a hobbi jellege miatt tartott ennyi ideig.