Repülőnapok külföldön

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
Arizona-Based Air Force Jets Filled The Sky Over Phoenix For Jaw-Droppingly Huge Flying Salute

https%3A%2F%2Fapi.thedrive.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F05%2F1241.jpg%3Fquality%3D85


 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Watch the 360° video from the lead F-35A during #UtahStrong flyover





Pár gondolat.
  • Már 2008 óta, Paul "Max" Moga őrnagy, a legelső F-22-es demópilóta óta az amerikai pilóták érdekes módon, egytől egyig, szezontól szezonig mind ugyanazt az egy manővert jelölik meg kedvencüknek, Power Loop? J-Turn? Pedal Turn? Hoover Pitch? Nem. Semmi extra TVC-s vagy átesésen túli mutatvány. Az összes pilótának a kedvence a Dedication Pass, amit itt nálunk úgy hívnak, hogy a jó öreg Kés repülés. Vajon miért? Mivel egytől egyig mind hozzáteszi azt is, hogy ezzel köszönik meg a sok háttérembernek, műszakinak és kiszolgáló személyzetnek az áldozatos munkát, így nyílván az összesnek ez a kedvenc manővere. Ezeket a kommunikációkat, interjúk során adható válaszokat ugyanis az USAF sajtóosztálya dolgozza ki, adja a szájukba, így nem csak a manőveres sorrendje, a koreográfia öröklődik szezonról szezonra, de a nyilatkozatok is. Akinek ez nem tűnik fel, az esetleg meghökken, azt hiszi, fantáziátlan a pilóta, De jobban belegondolva, ez az ártatlan kés repülés a leginkább alkalmas arra, hogy ne legyen belőe vita, hiszen az összes többi manőver valamiféle "kunszt", lehetne rajtuk csámcsogni. Ezt meg elnevezték Dedication Pass-nak és azóta ez az összes pilóta kedvence. Nyugodtan csekkoljátok az összes pilóta, a leglazább, leg őszintébbnek tűnő nyilatkozatát, youtube kommentvideóját, ott lesz benne az előre élére vasalt szöveg. Hiába no, nem csak a manőverek végrehajtásában, de a kommunikációban sincs helye se improvizációnak, se egyénieskedésnek
  • Az F-35A az USAF első olyan repülőgépe, amelyik a koreográfiájában a szögletes bukfencet bevette e repertoárjába. Ez amerikában idáig ugyanis csak az F/A-18-asok különféle verzióit repülő US Navy és USMC pilótáitól volt szokás. Erre modnhatnák, hogy nyílán, mert a különféle F-15-ösök és F-16-osok erre nem képesek. Képesek, mégpedig minden további nélkül. Csak az USAF-nak idáig (leginkább a 2008-ban debütál Raptor Demo Team-ig) a komplex manőverezés nem volt a szokása. Azoban például Joe Felock a 2001-es szöuli repülőnapon egy mezei F-15E-vel előadta. Csakhogy Joe Felock nem ember, hanem a Boeing egykori legendás berepülőpilótája. Ő az Eagle-t úgy is repülte és repülhette, ahogy más senki. Aki látott gyári, GD vagy Lockheed pilótákat repülni F-16-ossal, az most azt mondaná, hogy igen, ég és föld a konzervatív USAF-hoz képest. Nem teljesen, sőt különösen, mióta van F-35A demo team, az F-16C Viper Demo Team koreográfiája is nagyon impozáns lett, kifejezetten szakmaivá, sűrűvé vált. Már nem csak a "sound of freedom" üvöltözésekkel adják el a speaker-ek az unalmas áthúzásokat. Azonban az is tény, hogy utoljára nagyot talán Neil Anderson, a General Dynamics néhai F-16 fő pilótája repült a típusssal. Az ő idejében volt igazán ég és föld a gyáriak és a légierő repülései közt a különbségek.
  • Az USAF egyetlen típusa, amit gyári pilóta soha nem demózott, az a Raptor. Az F-22-es legelső bemutatóit is már az USAF egyszerű katonái repülték, akik maguk találták ki a koreográfiát, maguk ötletelték ki, hogy mi az ami látványos (és érdemben konkurál az orosz tesztpilóták bravúrjaival) és mi az ami biztonásgos és könnyen reprodukálható. Ez 2007-2008 fordulóján történt és azóta kinevelődött egy sokkal jobb szemlélet, amely révén most már az F-35A-val is úgy repülnek a katonák, hogy külön gyári demóprogramra már nincs szükség. Az F-35A legelső bemutatóját még a Lockheed Martin repülte Le Bourget-ban, saját pilótával, 2017-ben. Ez volt az első és idáig az utolsó alkalom, hogy az F-35-öst a gyár saját pilótái propagálták, holott korábban ez volt a bevett szokás. Mivel az USA-ban sosem voltak nagy nemzetközi légiszalonok, így odahaza nem volt szokás a gyári pilótáknak bemutatókat repülni. Ha mégis volt ilyen, az rendszerint a különféle gyárak nyílt napjain (Saint Louis, Forth Worth...stb) esett meg. Az F-22-est vizsont soha nem adták el sehova, nem is akarták, így ott gyári promóciós demórepülés sosem volt. Ezért esett meg, hogy már a legelső bemutatórepülést is a légierő szervezte, mégpedig saját magát és emberei felkészülését demonstrálva. Így ugye lehetett volna csak egy N+1-ik "taktikai bemutató", mint amilyen az F-15C vagy az F-15E repülései is voltak, sok áthúzás, meg ugrás, meg gyorsítás, meg zajongás, de ahogy fentebb írtam, erre már nem lett volna vevő a nép se. A Raptor-hoz ez már kevés lett volna. És láss csodát, ez a szemlélet átöröklődött az F-35A-ra is, mert az vitán felüli, hogy a 2017-es LM gyári bemutatóhoz képest ha lehet mondani, még összeszedettebb, koreografáltabb de hasonlóan látványos bemutatót repül a légierő csapata. Persze ehhez azt is hozzá kell tenni, hogy az a bizonyos egyetlen szereplés nem máshol, mint Le Bourget-ban történt. Ez a légiszalon meg messze földön híre arról, hogy a gyárak pilótáinak ott kel lennie fejben, mert a légiirányítás franciásan szeret beleszólni a programokba, akár sok g-s manőverezések közben is. A csapatoknak úgy kell összeállítani a műsort, hogy a földi utasításra bármikor kurtán-furcsán félbe kell tudni hagyni a mutatványt. Így lehetőleg igyekeznek mindent belezsúfolni, ami miatt kissé összecsapott az összes bemutató. A Lockheed se mutatta be azalatt a pár nap alatt kétszer ugyanúgy a repülését, hol ez, hol az maradt ki. De emlékezzünk Averjanov és Sendrik géptörésére, mikor odaverték a Szu-30MKi első prototípusát. 8 perces bemutatórepülés 4. percénél szoltak be nekik, hogy akkor két perc múlva leszállás. Meg kell tudni ezt is oldani, de nyílván eltereli a figyelmet, meg is lett az eredménye.
Összegezve, nagyon meg vagyok elégedve az F-35A Demo Team igyekezetével, ahogy azzal is, hogy a tavalyi látványos debütálást most egy hölgypilótával, a hölgypilóta pedig infrazavaró töltetek kilövésével toldotta meg.

Kár, hogy a vírus miatt egyelőre áll az egész...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
Pár gondolat.
  • Már 2008 óta, Paul "Max" Moga őrnagy, a legelső F-22-es demópilóta óta az amerikai pilóták érdekes módon, egytől egyig, szezontól szezonig mind ugyanazt az egy manővert jelölik meg kedvencüknek, Power Loop? J-Turn? Pedal Turn? Hoover Pitch? Nem. Semmi extra TVC-s vagy átesésen túli mutatvány. Az összes pilótának a kedvence a Dedication Pass, amit itt nálunk úgy hívnak, hogy a jó öreg Kés repülés. Vajon miért? Mivel egytől egyig mind hozzáteszi azt is, hogy ezzel köszönik meg a sok háttérembernek, műszakinak és kiszolgáló személyzetnek az áldozatos munkát, így nyílván az összesnek ez a kedvenc manővere. Ezeket a kommunikációkat, interjúk során adható válaszokat ugyanis az USAF sajtóosztálya dolgozza ki, adja a szájukba, így nem csak a manőveres sorrendje, a koreográfia öröklődik szezonról szezonra, de a nyilatkozatok is. Akinek ez nem tűnik fel, az esetleg meghökken, azt hiszi, fantáziátlan a pilóta, De jobban belegondolva, ez az ártatlan kés repülés a leginkább alkalmas arra, hogy ne legyen belőe vita, hiszen az összes többi manőver valamiféle "kunszt", lehetne rajtuk csámcsogni. Ezt meg elnevezték Dedication Pass-nak és azóta ez az összes pilóta kedvence. Nyugodtan csekkoljátok az összes pilóta, a leglazább, leg őszintébbnek tűnő nyilatkozatát, youtube kommentvideóját, ott lesz benne az előre élére vasalt szöveg. Hiába no, nem csak a manőverek végrehajtásában, de a kommunikációban sincs helye se improvizációnak, se egyénieskedésnek
  • Az F-35A az USAF első olyan repülőgépe, amelyik a koreográfiájában a szögletes bukfencet bevette e repertoárjába. Ez amerikában idáig ugyanis csak az F/A-18-asok különféle verzióit repülő US Navy és USMC pilótáitól volt szokás. Erre modnhatnák, hogy nyílán, mert a különféle F-15-ösök és F-16-osok erre nem képesek. Képesek, mégpedig minden további nélkül. Csak az USAF-nak idáig (leginkább a 2008-ban debütál Raptor Demo Team-ig) a komplex manőverezés nem volt a szokása. Azoban például Joe Felock a 2001-es szöuli repülőnapon egy mezei F-15E-vel előadta. Csakhogy Joe Felock nem ember, hanem a Boeing egykori legendás berepülőpilótája. Ő az Eagle-t úgy is repülte és repülhette, ahogy más senki. Aki látott gyári, GD vagy Lockheed pilótákat repülni F-16-ossal, az most azt mondaná, hogy igen, ég és föld a konzervatív USAF-hoz képest. Nem teljesen, sőt különösen, mióta van F-35A demo team, az F-16C Viper Demo Team koreográfiája is nagyon impozáns lett, kifejezetten szakmaivá, sűrűvé vált. Már nem csak a "sound of freedom" üvöltözésekkel adják el a speaker-ek az unalmas áthúzásokat. Azonban az is tény, hogy utoljára nagyot talán Neil Anderson, a General Dynamics néhai F-16 fő pilótája repült a típusssal. Az ő idejében volt igazán ég és föld a gyáriak és a légierő repülései közt a különbségek.
  • Az USAF egyetlen típusa, amit gyári pilóta soha nem demózott, az a Raptor. Az F-22-es legelső bemutatóit is már az USAF egyszerű katonái repülték, akik maguk találták ki a koreográfiát, maguk ötletelték ki, hogy mi az ami látványos (és érdemben konkurál az orosz tesztpilóták bravúrjaival) és mi az ami biztonásgos és könnyen reprodukálható. Ez 2007-2008 fordulóján történt és azóta kinevelődött egy sokkal jobb szemlélet, amely révén most már az F-35A-val is úgy repülnek a katonák, hogy külön gyári demóprogramra már nincs szükség. Az F-35A legelső bemutatóját még a Lockheed Martin repülte Le Bourget-ban, saját pilótával, 2017-ben. Ez volt az első és idáig az utolsó alkalom, hogy az F-35-öst a gyár saját pilótái propagálták, holott korábban ez volt a bevett szokás. Mivel az USA-ban sosem voltak nagy nemzetközi légiszalonok, így odahaza nem volt szokás a gyári pilótáknak bemutatókat repülni. Ha mégis volt ilyen, az rendszerint a különféle gyárak nyílt napjain (Saint Louis, Forth Worth...stb) esett meg. Az F-22-est vizsont soha nem adták el sehova, nem is akarták, így ott gyári promóciós demórepülés sosem volt. Ezért esett meg, hogy már a legelső bemutatórepülést is a légierő szervezte, mégpedig saját magát és emberei felkészülését demonstrálva. Így ugye lehetett volna csak egy N+1-ik "taktikai bemutató", mint amilyen az F-15C vagy az F-15E repülései is voltak, sok áthúzás, meg ugrás, meg gyorsítás, meg zajongás, de ahogy fentebb írtam, erre már nem lett volna vevő a nép se. A Raptor-hoz ez már kevés lett volna. És láss csodát, ez a szemlélet átöröklődött az F-35A-ra is, mert az vitán felüli, hogy a 2017-es LM gyári bemutatóhoz képest ha lehet mondani, még összeszedettebb, koreografáltabb de hasonlóan látványos bemutatót repül a légierő csapata. Persze ehhez azt is hozzá kell tenni, hogy az a bizonyos egyetlen szereplés nem máshol, mint Le Bourget-ban történt. Ez a légiszalon meg messze földön híre arról, hogy a gyárak pilótáinak ott kel lennie fejben, mert a légiirányítás franciásan szeret beleszólni a programokba, akár sok g-s manőverezések közben is. A csapatoknak úgy kell összeállítani a műsort, hogy a földi utasításra bármikor kurtán-furcsán félbe kell tudni hagyni a mutatványt. Így lehetőleg igyekeznek mindent belezsúfolni, ami miatt kissé összecsapott az összes bemutató. A Lockheed se mutatta be azalatt a pár nap alatt kétszer ugyanúgy a repülését, hol ez, hol az maradt ki. De emlékezzünk Averjanov és Sendrik géptörésére, mikor odaverték a Szu-30MKi első prototípusát. 8 perces bemutatórepülés 4. percénél szoltak be nekik, hogy akkor két perc múlva leszállás. Meg kell tudni ezt is oldani, de nyílván eltereli a figyelmet, meg is lett az eredménye.
Összegezve, nagyon meg vagyok elégedve az F-35A Demo Team igyekezetével, ahogy azzal is, hogy a tavalyi látványos debütálást most egy hölgypilótával, a hölgypilóta pedig infrazavaró töltetek kilövésével toldotta meg.

Kár, hogy a vírus miatt egyelőre áll az egész...

Ezért nincs értelme bemutató csapatokkal/pilótákkal interjút készíteni... mindenki mindig ugyanazt mondja.


"Ez a légiszalon meg messze földön híre arról, hogy a gyárak pilótáinak ott kel lennie fejben, mert a légiirányítás franciásan szeret beleszólni a programokba, akár sokg-s manőverezések közben is. A csapatoknak úgy kell összeállítani a műsort, hogy a földi utasításra bármikor kurtán-furcsán félbe kell tudni hagyni a mutatványt."

Ez az információ honnan ered? Orosz nyilatkozatokból? Vagy magyar pilóták mesélték? Esetleg rádión hallgattad?



Máig nem világos, miért épp Párizsban kellett először demózni. Üzletileg nem volt indokolt. Nézők számára pedig az egyik legrosszabb hely Le Bourget. Mindenki várta a csodát, de egy kifejezetten unalmas és gyenge program volt. Főleg az Európában megszokotthoz viszonyítva.
Úgy emlékszem, hogy az F-35-nél 2017-ben még sok betartandó repülési korlátozás volt. És Le Bourget is a városban van, amiatt is lehetnek korlátozások (zaj, terület, min. magasság és sebessség stb.). Az időjárás sem volt tökéletes. Lehet ezért is lett olyan az a bemutató, amilyen...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
Ezért nincs értelme bemutató csapatokkal/pilótákkal interjút készíteni... mindenki mindig ugyanazt mondja.


"Ez a légiszalon meg messze földön híre arról, hogy a gyárak pilótáinak ott kel lennie fejben, mert a légiirányítás franciásan szeret beleszólni a programokba, akár sokg-s manőverezések közben is. A csapatoknak úgy kell összeállítani a műsort, hogy a földi utasításra bármikor kurtán-furcsán félbe kell tudni hagyni a mutatványt."

Ez az információ honnan ered? Orosz nyilatkozatokból? Vagy magyar pilóták mesélték? Esetleg rádión hallgattad?



Máig nem világos, miért épp Párizsban kellett először demózni. Üzletileg nem volt indokolt. Nézők számára pedig az egyik legrosszabb hely Le Bourget. Mindenki várta a csodát, de egy kifejezetten unalmas és gyenge program volt. Főleg az Európában megszokotthoz viszonyítva.
Úgy emlékszem, hogy az F-35-nél 2017-ben még sok betartandó repülési korlátozás volt. És Le Bourget is a városban van, amiatt is lehetnek korlátozások (zaj, terület, min. magasság és sebessség stb.). Az időjárás sem volt tökéletes. Lehet ezért is lett olyan az a bemutató, amilyen...

Az időjárásra rosszul emlékeztem... annyira azért nem volt rossz idő.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ez az információ honnan ered? Orosz nyilatkozatokból? Vagy magyar pilóták mesélték? Esetleg rádión hallgattad?
Magyar pilóták soha nem repültek Párizsban.
Az 1999-es Szu-30MKI lezuhanása előtti főpróba rádióforgalma rajta van a videón. Ott hallani. Bár abból még rendre leszálltak.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
Akkor a győzelem napi légi felvonulás mégsem marad el a Moszkvában május 9-én?


Russia's 9 May Victory Parade (Air) continues anyway

Not expected, but the air part of the 9 May Victory Parade seems to continue now over Moscow (Russia). On 4 May 2020, despite low-hanging overcast, some seventy aircraft and helicopter formations were seen flying the 9 May Victory Parade rehearsal over the Red Square in Moscow. Earlier Scramble Magazine stated that the Victory Parade was postponed *). This now seems to run differently. At least for the air part.

The following formations were seen in order of appearance:
Formation one: 1x Mi-26 flanked by 4x Mi-8AMTsh
Formation two: 5x Mi-35M
Formation three: 5x Ka-52
Formation four: 5x Mi-28N

Formation five: 1x A-50 (42/Red)
Formation six: 3x Il-76MD
Formation seven: 3x Tu-95MSM
Formation eight: 1x Tu-160 flanked by 4x Tu-22M3

Formation nine: 1x Tu-160 refueling demonstration with Il-78M
Formation ten: 1x MiG-29UB, 3x MiG-29SMT
Formation eleven: 4x Su-24M
Formation twelve: 4x MiG-31DZ (With Kinzhal aeroballistic missile)

Formation thirteen: 4x Su-57
Formation fourteen: 4x Su-34, 4x Su-30SM, 2x Su-27
Formation fifteen: 4x Su-30SM (Russian Knights/Russkkiye Vityazi), 4x MiG-29UB (Swifts/Strizhi)
Formation sixteen: 6x Su-25BM/SM (Russian banner three colors)

The year 2020 sees the 75th anniversary of the Soviet victory over Nazi Germany in 1945. Preparations for the parade, above Moscow, are now in full swing. Scramble assesses that because 2020 is a special year, President Putin has ordered that, despite the Corona crisis, the 9 May Victory Parade, at least in the air, has to go on.

Although the air display is not as big as it was 2015, there is likely a final rehearsal on 7 May. Maybe more aircraft will join.

*) SFN 20 April 2020, Russia's 9 May Victory Parade postponed
https://www.facebook.com/Scramblemagazine/posts/3568434429849732



Photo credits: Zvezda/RUPTLY






 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 660
27 819
113
Akkor a győzelem napi légi felvonulás mégsem marad el a Moszkvában május 9-én?
A légi felvonulás illetve az esti tűzijáték meg lesz tartva vírustól függetlenül 47 orosz városban, míg a klasszikus Vörös téri parádé valószínűleg szeptember 3-ra tolódik. Hétfőn volt a próba Moszkva felett.
Egy darab Szu-35-ös se lesz?
Oroszok szerint lesz:
Над центром Москвы пролетели самолет дальней радиолокационной разведки А-50, транспортники Ил-76, стратегические бомбардировщики Ту-95МС и Ту-160, дальние бомбардировщики Ту-22М3, фронтовые бомбардировщики Су-24 и Су-34. В строю авиации участвовали истребители МиГ-29, Су-30 и Су-35С, вертолеты Ми-26, Ми-8, Ка-52, Ми-35, Ми-28Н. Замкнули парад шесть штурмовиков Су-25.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
"...Hazánk a Szolnoki Helikopteresek 1-1 darab Mi-24D harci illetve Mi-17 közepes szállítóhelikopterével vett részt a Cseh Repülőfesztiválon..."

Alatta egy kép a 719-es Mi-24V-ről.

Majd így folytatódik a cikk:

"...Hazánk a 719-es lajstromszámú Mi-24V harci helikopterrel képviseltette magát Brün-ben. A helikopterrel dinamikus bemutatót is repülték a magyar hajózók. A 220719 gyártási számú forgószárnyas 1985-ben került Magyarországra, és 2010-ben vonták ki a szolgálatból. Jelenleg is Szolnokon van tárolva. A 720-as lajstromszámú és 220720 gyártású számú testvérét a 444-es lajstromszámú Mi-24V-el együtt Oroszországban nagyjavították és jelenleg is hadrendben áll a Szolnoki Helikopterbázison.Lassan már furcsa a bocitarja rejtőszín, a nagyjavítás utáni grafitszürke festés válik megszokottá..."

Végül is ki lett javítva :)