Rheinmetall 8x8 APC / HITRON

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 484
18 394
113
Aztán csinálunk egy Maust,vagy Tiger B-t,mozgékonyság szempontjábol,miközben a védelme kinetikailag meg úgyis elégtelen.
Szerintem meg pont a búrok gondolkoznak jol.Mbombe család KE védelem szempontjábol elment addig a határig,amig az a mozgékonyságot (nameg a hasznos terhelhetőséget,mert a páncél az súly-és nemkevés) az nem vetette vissza.Viszont sokkal jobban összpontositottak az utóbbi 20 év háborúi tapasztalatai szerint fokozottabb veszélyt jelentő akna/IED,vagyis CE védelemre.
Szinte képtelenség,hogy a közeljövő várható lövészjármű főfegyverei ellen védeni képes 8X8as járművet fejlessz.Boxer se fog védeni az új generációs 35-57milis főfegyverek ellen.De legalább jó nehéz és drága.Ha tovább fokozod a védelmet,mégnehezzebb és mégdrágább lesz.Mozgékonysága meg tovább romlik,mérete meg nőni fog.
Hibridhajtást meg elfelejteném a francba.Az akuk nehezzek,és kisebb az energiasűrűségűk a dizelolajnál.
A méret a lényeg. Ott lehet tömeget spórolni.

Minél nagyobb a páncél védelem, annál nagyobb eséllyel éled túl:
  • a laposabb szögben;
  • a messzebbről kilőtt lövedékeket.
Pl: a 90 mm-es átütés 45 foknál már csak 64 mm. Márpedig a találati szög ritkán ideális...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 057
30 982
113
A méret a lényeg. Ott lehet tömeget spórolni.

Minél nagyobb a páncél védelem, annál nagyobb eséllyel éled túl:
  • a laposabb szögben;
  • a messzebbről kilőtt lövedékeket.
Pl: a 90 mm-es átütés 45 foknál már csak 64 mm. Márpedig a találati szög ritkán ideális...
Oké,de páncél akkor is kell.Az súly,a nagyobb súly nagyobb motort igényel.Az negyobb testet.Az több páncélsúlyt,az nagyobb motort......
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 610
14 578
113
Elvileg velünk együtt fejlesztik de, hogy ez milyen mélységet jelent az jó kérdés.

Szerintem az agilis projektből tanultak annyira, hogy ha esetleg nem jönne össze velünk a dolog maguk is tudják gyártani meg értékesíteni a cuccot nehogy rájuk égjen mint az Agilis.

Na, csak nem mondtam hülyeséget, hogy az Agilis-t akarjuk.
 
  • Szomorú
Reactions: Kim Philby

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 057
30 982
113
De mindegyik megpróbálja.
Akinek a legjobban sikerül meghazudtolni a fizikát, az alkot sikeres harcjárművet.
Inkább aki legjobban eltalálja a leendő harc szükségleteit,és arra a lehető legjobban optimalizálja a rendelkezésre álló technológiát.
Szerintem a mi gondunk pont az,hogy egy olyan járműre lenne szükségünk,mi széles lehetséges konfliktusspektrumban képes a helytállásra.
Hát ez egy fejvakarós problematika.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 484
18 394
113
A kormánybiztos szerint a Boxer hazai igényeknek megfelelő továbbfejlesztése a cél a Kaposvári üzem és fejlesztőközpont létrehozásával.ezt én önkényesen Boxer 2HU-nak hívom, így egyszerűbb. Azt érzem, hogy még nagyon a folyamat elején vagyunk, így van értelme az új jármű fejlesztéséhez szükséges követelményekről vitát nyitni.
Szerintem, ha a magyar állam pénzt tesz bele a fejlesztésbe, akkor van beleszólása a jármű fejlesztéséba, hisz valószínűleg mi leszünk az első alkalmazói.
innentől az MH térfelén a labda, hisz mint alkalmazó, neki kell meghatározni, hogy milyen 8x8-as harcjárművet szeretne. Ilyen sem volt még.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 484
18 394
113
Több oldalról is meg lehet közelíteni a problémát, hisz azért vannak kötöttségek.
1. Az egyik a Boxer, illetve az RM meglévő kapcsolódó termékei, illetve technológiai lehetőségei. Magyarul a Boxer minél több elemét, alkatrészét fel kellene használni, ahhoz, hogy belátható időn belül, és alacsony költségek mellett jöjjön létre az új járgány.
2. A másiki szempont, hogy amennyire lehet jelentsen előrelépést, legyen korszerűbb, de legalábbis nyújtson előnyöket a jövőbeni alkalmazóknak a jelenlegi Boxerhez, illetve hasonló 8x8-as járművekhez képest. Ha nem ad semmilyen előnyt, akkor nem valószínű, hogy exportálni tudjuk, hisz a Boxer a német gyárakból elérhető.
3. Mindezek mellett kell az MH követelményeit megfogalmazni, hogy sikeres lehessen a jármű, de nyilvánvalóan nem lehet egy csak MH-nak megfelelő jármű. Ezért a vonatkozó NATO és egyéb nemzetközi szabványoknak is meg kell felelnie. (Légi-, vasúti szállíthatóság, közuti közlekedés korlátai, páncélvédelem, üzemeltetés, stb.)

Elsőként én a fejlesztők helyében alaposan kielemezném a Boxer képességeit, előnyei, hátrányait. Meg kell érteni, hogy az előnyök-hátrányok miből fakadnak, hogyan lehet változtatni, illetve mik azoik a konstrukciós kötöttségek, melyeket nem lehet költséghatékonysági okokból figyelmen kívül hagyni. És meg kell találni azokat a pontokat ahol lehet változtatni, alacsony költségek mellett és kis technikai kockázattal. ezek jelenthetik az új jármű sikerének alapját.

Magyarul meg kell keresni a Boxer hibáit, és meg kell nézni, hogy azok közül meléyeket lehet alacsony költségekkel és rövid időn belül orvosolni. Mindezek mellett az MH követelményeit is nagyon gyorsan össze kellene rakni.

Mindezek mellett a Z26 eredményeiből is adódik pár lehetőség, illetve kötöttség.
Olyanokra gondolok:
  • hogy ha igaz, gyártani fogunk ERA páncél elemeket;
  • Az Allison Szentgotthárdon automata nyomatékváltókat gyárt, és a Boxer is valószínűleg itthon gyártott nyomatékváltót használ :eek:
  • Az MH 37-38-ezer fős aktív és 20 ezer fős tartalékos állománya determinál egy mennyiséget, melyet a következő évtizedekben le lehet gyártani hazai felhasználásra;
  • A hazai autó és gépipar beszállítóként részt vehet az új jármű előállításában (Rába, Csaba metál, Knorr-Bremse, Bosch, stb. stb.)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 057
30 982
113
Több oldalról is meg lehet közelíteni a problémát, hisz azért vannak kötöttségek.
1. Az egyik a Boxer, illetve az RM meglévő kapcsolódó termékei, illetve technológiai lehetőségei. Magyarul a Boxer minél több elemét, alkatrészét fel kellene használni, ahhoz, hogy belátható időn belül, és alacsony költségek mellett jöjjön létre az új járgány.
2. A másiki szempont, hogy amennyire lehet jelentsen előrelépést, legyen korszerűbb, de legalábbis nyújtson előnyöket a jövőbeni alkalmazóknak a jelenlegi Boxerhez, illetve hasonló 8x8-as járművekhez képest. Ha nem ad semmilyen előnyt, akkor nem valószínű, hogy exportálni tudjuk, hisz a Boxer a német gyárakból elérhető.
3. Mindezek mellett kell az MH követelményeit megfogalmazni, hogy sikeres lehessen a jármű, de nyilvánvalóan nem lehet egy csak MH-nak megfelelő jármű. Ezért a vonatkozó NATO és egyéb nemzetközi szabványoknak is meg kell felelnie. (Légi-, vasúti szállíthatóság, közuti közlekedés korlátai, páncélvédelem, üzemeltetés, stb.)

Elsőként én a fejlesztők helyében alaposan kielemezném a Boxer képességeit, előnyei, hátrányait. Meg kell érteni, hogy az előnyök-hátrányok miből fakadnak, hogyan lehet változtatni, illetve mik azoik a konstrukciós kötöttségek, melyeket nem lehet költséghatékonysági okokból figyelmen kívül hagyni. És meg kell találni azokat a pontokat ahol lehet változtatni, alacsony költségek mellett és kis technikai kockázattal. ezek jelenthetik az új jármű sikerének alapját.

Magyarul meg kell keresni a Boxer hibáit, és meg kell nézni, hogy azok közül meléyeket lehet alacsony költségekkel és rövid időn belül orvosolni. Mindezek mellett az MH követelményeit is nagyon gyorsan össze kellene rakni.

Mindezek mellett a Z26 eredményeiből is adódik pár lehetőség, illetve kötöttség.
Olyanokra gondolok:
  • hogy ha igaz, gyártani fogunk ERA páncél elemeket;
  • Az Allison Szentgotthárdon automata nyomatékváltókat gyárt, és a Boxer is valószínűleg itthon gyártott nyomatékváltót használ :eek:
  • Az MH 37-38-ezer fős aktív és 20 ezer fős tartalékos állománya determinál egy mennyiséget, melyet a következő évtizedekben le lehet gyártani hazai felhasználásra;
  • A hazai autó és gépipar beszállítóként részt vehet az új jármű előállításában (Rába, Csaba metál, Knorr-Bremse, Bosch, stb. stb.)
Hát,én a Boxert,mint kiindulási alapot sem tartom jónak számunkra.Ménykű nehéz.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 057
30 982
113
Egy szempont. Nyílván nehéz. Két oka lehet:
  • Talán a legvédettebb 8x8-as harcjármű;
  • Az egyik legnagyobb is. :confused:

Akkor mire következtethet ebből egy fejlesztéssel foglalkozó szakember?
:rolleyes:
Jó kérdéseid vannak.Mien körülmények között mire következtet?Melyik szemléletmódot preferálja?
Boxer jó vállasztás a kenguruknak.Náluk a természeti viszonyok és a várható fenyegetés,felhasználási körülmények olyanok,hogy tolerálható a nagy súly.Alapvetően a számitott ellenfél a kinai deszantcsapatok.
Nálunk ugyan nagyságrendekkel sűrűbb az úthálózat,viszont a talaj teherbirása átlagosan gyenge,sok a vizi akadály.Várható ellen jellege meg széles spektrumu.Lényegében birodalmi AT-AT lépegetőn kivűl bármi elöfordulhat.Géppisztolyos terroristátol a nehéz harckocsiig bármi.Sokkal nagyobb rugalmasságra van szükségünk.
Szerintem
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 484
18 394
113
Jó kérdéseid vannak.Mien körülmények között mire következtet?Melyik szemléletmódot preferálja?
Boxer jó vállasztás a kenguruknak.Náluk a természeti viszonyok és a várható fenyegetés,felhasználási körülmények olyanok,hogy tolerálható a nagy súly.Alapvetően a számitott ellenfél a kinai deszantcsapatok.
Nálunk ugyan nagyságrendekkel sűrűbb az úthálózat,viszont a talaj teherbirása átlagosan gyenge,sok a vizi akadály.Várható ellen jellege meg széles spektrumu.Lényegében birodalmi AT-AT lépegetőn kivűl bármi elöfordulhat.Géppisztolyos terroristátol a nehéz harckocsiig bármi.Sokkal nagyobb rugalmasságra van szükségünk.
Szerintem
Most viszont van lehetőség a Boxert hazai (közép-európai) körülményekhez igazítani. (A németek is itt használják... :oops:)

A Boxert a német-holland haderő követelményei szerit fejlesztették. Most az MH a követelménytámasztó! :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and Pogány

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 192
33 585
113
Jó kérdéseid vannak.Mien körülmények között mire következtet?Melyik szemléletmódot preferálja?
Boxer jó vállasztás a kenguruknak.Náluk a természeti viszonyok és a várható fenyegetés,felhasználási körülmények olyanok,hogy tolerálható a nagy súly.Alapvetően a számitott ellenfél a kinai deszantcsapatok.
Nálunk ugyan nagyságrendekkel sűrűbb az úthálózat,viszont a talaj teherbirása átlagosan gyenge,sok a vizi akadály.Várható ellen jellege meg széles spektrumu.Lényegében birodalmi AT-AT lépegetőn kivűl bármi elöfordulhat.Géppisztolyos terroristátol a nehéz harckocsiig bármi.Sokkal nagyobb rugalmasságra van szükségünk.
Szerintem
valószinüleg eppen ezert nem boxer lessz a befutó hanem egy boxer alkatrészein alapuló új típus
 
  • Tetszik
Reactions: éber

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Nem azt mondja Maróth sem, hogy a Boxer lesz a kiindulási alap, hanem hogy az ott felhasznált (műszaki) megoldások, szerzett tapasztalatok kerülhetnek átemelésre. Green Leader is megosztotta velük korábban, hogy új IP lesz. (Most hogy van egy félig meddig hivatalos bejelentés, lehet kicsit spojlerezni! @Green Leader :p )

Szerintem gondoljatok egy kicsit flexibilisebb járműre, mint a Boxer... Egy olcsóbb, kevesebb egyedi és több kereskedelmi forgalomban elérhető alkatrészt felhasználó APC-re, ami elég alacsony tömegű, hogy úszóképes legyen, ha kell. De elég nagy teherbírású ( ma már 12 tonna hasznos teher az elvárható alap egy modern 8x8-tól), hogy igény szerint jól fel lehessen páncélozni, ill komolyabb fegyverekkel ellátni.

Pont, mint egy AMV XP... :p :D

Azért nyilván hosszútávon nekünk is és az RM-nek is fontos lesz, hogy az exportpiac igényeinek minél nagyobb részét lefedhessük. Szerintem.
A mérettel van gond, az egyértelmű. Ha csökkenthető a méret, csökken a tömeg...

QN4P7ISVBRGWPNNOOSJVN4UB4M.jpg


Mennyire csökkenthető a méret?
Ragaszkodunk a modul felépítményhez? (Ez az egyik oka a nagy méretnek).
Az az igazság, hogy az összes modern kerekes kb ekkora. A méretet csökkenteni nem nagyon tudod, mert kell hely a katonák felszerelésének, lőszernek, ATGM-nek stb. A jövőben inkább még nőni fognak.
boxer%2Bpatria%2Bamv.png

main-qimg-31af33ed13d50e31e093c744b80a18c4-c