Rheinmetall 8x8 APC (Zrínyi 2026, Kaposvár) / HITRON

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
15 736
22 417
113
Ez valami hibrid-elektromos hulyeseg, hogy a berlini zold komcsik kedvenc legszennyezesi adatai meglegyenek. Az elektromos-hibrid-akarmi az NEM harcjarmu, max felesegnek boltbajarni, varoson belul. Mi lesz a kovetkezo? Lebomlo papirbol a loszer huvelye, hogy jo legyen a kornyezetnek?
Szoval fingod nincs rola, kedves Hedwig, ertjuk. :cool:
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
8 882
15 360
113
Ez valami hibrid-elektromos hulyeseg, hogy a berlini zold komcsik kedvenc legszennyezesi adatai meglegyenek. Az elektromos-hibrid-akarmi az NEM harcjarmu, max felesegnek boltbajarni, varoson belul. Mi lesz a kovetkezo? Lebomlo papirbol a loszer huvelye, hogy jo legyen a kornyezetnek?
Ezekkel az alternatív hajtásokkal én is bizalmatlan vagyok (látni akarom hogy tényleg működik), de amúgy nem a környezetvédelem miatt kell "olajmenetes" meghajtás. Prózaibb oka van: nincs olajunk! Meg Európa nagy részében sincs szinte senkinek!

Viszont van k. sok napenergiánk meg atomenergiánk és geotermikus energia potenciálunk, amiből tudunk áramot termelni anélkül hogy bárkitől is függnénk. Ha sikerül olyan technológiát átültetni a gyakorlatba amivel a harcjárműveink működtethetők ezekkel, akkor ez óriási stratégiai előnyt jelenthet.

Ráadásul a napelemek többsége több tízezer háztetőn van széttelepítve szóval, kiiktatni sem könnyű ezt az energia forrást.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
15 827
19 664
113
Ezekkel az alternatív hajtásokkal én is bizalmatlan vagyok (látni akarom hogy tényleg működik), de amúgy nem a környezetvédelem miatt kell "olajmenetes" meghajtás. Prózaibb oka van: nincs olajunk! Meg Európa nagy részében sincs szinte senkinek!

Viszont van k. sok napenergiánk meg atomenergiánk és geotermikus energia potenciálunk, amiből tudunk áramot termelni anélkül hogy bárkitől is függnénk. Ha sikerül olyan technológiát átültetni a gyakorlatba amivel a harcjárműveink működtethetők ezekkel, akkor ez óriási stratégiai előnyt jelenthet.

Ráadásul a napelemek többsége több tízezer háztetőn van széttelepítve szóval, kiiktatni sem könnyű ezt az energia forrást.
vasuti helyszineken nemtudom mennyire vagy járatos ? neki tök jó áramszedőik (áramlopóik vannak) csak szigeteletlen vezeték kell hozzá ami ha minél jobban eltávolodunk a lakott területtől annál inkább rendelkezésre áll. míg lakott területen persze a hagyományos módszerek is alkalmazhatóak.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
8 882
15 360
113
vasuti helyszineken nemtudom mennyire vagy járatos ? neki tök jó áramszedőik (áramlopóik vannak) csak szigeteletlen vezeték kell hozzá ami ha minél jobban eltávolodunk a lakott területtől annál inkább rendelkezésre áll. míg lakott területen persze a hagyományos módszerek is alkalmazhatóak.
Áramszedős IFV meg harckocsi?!?!? :D :D :D
Eddig ez a legabszurdab ötleted!
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
15 827
19 664
113
Áramszedős IFV meg harckocsi?!?!? :D :D :D
Eddig ez a legabszurdab ötleted!
nem az ifv áramszedős amúgy is apc ről vólt szó. hanem a kézi áramszedőről amivel megtudod csapolni a villamosvezetéket. az egy kézi eszköz (áramlopó nak is szokták nevezni) egyébként az áramlopásokat valóban ilyen eszközökkel szokták végrehajtani eggyes helyeken... ez egy létező eszköz. arra szolgál hogy a légkábelekről áramot vételezzenek. ez nem eleme a járműnek mint egy villamosnak vagy trolinak ez egy egyszerű kézi eszköz. kb 2 u alakban hajlított acélszál egy fa nyélen vagy teleszkópos üvegszál nyélen szigetelt kábelezéssel és egy kis tarnszformátorral... a vasuti javítóknál és karbantartóknál pl alapfelszereltség része. ők is felsővezetékből vessznek áramot ha kell ilyen eszközökkel. (így a vasuti pályán ahol van kiépített elektromos pálya bárhol elektromossághoz juthatnak)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
15 827
19 664
113
közutasokat is láttam már ilyen eszközt alkalmazni ahogy pl hálózatépítőket is különböző közszolgáltatók embereit. gyerekkoromba elég gyakori látvány vólt ma már a vontatható generátoroknak köszönhetően (feltételezésem szerint ez az oka) kevésbé
 
  • Tetszik
Reactions: hendrick

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
8 882
15 360
113
nem az ifv áramszedős amúgy is apc ről vólt szó. hanem a kézi áramszedőről amivel megtudod csapolni a villamosvezetéket. az egy kézi eszköz (áramlopó nak is szokták nevezni) egyébként az áramlopásokat valóban ilyen eszközökkel szokták végrehajtani eggyes helyeken... ez egy létező eszköz. arra szolgál hogy a légkábelekről áramot vételezzenek. ez nem eleme a járműnek mint egy villamosnak vagy trolinak ez egy egyszerű kézi eszköz. kb 2 u alakban hajlított acélszál egy fa nyélen vagy teleszkópos üvegszál nyélen szigetelt kábelezéssel és egy kis tarnszformátorral... a vasuti javítóknál és karbantartóknál pl alapfelszereltség része. ők is felsővezetékből vessznek áramot ha kell ilyen eszközökkel. (így a vasuti pályán ahol van kiépített elektromos pálya bárhol elektromossághoz juthatnak)
Messze nem vagyok szakértője a témának, de ha jól értem a koncepciót, akkor a Hitron hidrogént fog tankolni nem áramot!
A hidrogént pedig árammal fogjuk előállítani vízből. Szóval ez az áramlopós dolog nem fog működni...legalábbis közvetlenül biztos nem. Teherautóra szerelt mobil hidrogén előállító berendezés talán elképzelhető...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
15 827
19 664
113
gyerekkoromba nagyon tetszett az eszköz elmagyarázták a működési elvét mutattak régi változatot is ahol különböző vezetőképességű ek vóltak a kampók (kb egy párhuzamos pályát hoz létre az az elv nem a teljes vezeték árammmenyisége folyik át a rendszeren csak egy része a régiek mechanikusan vóltak szabályozhatók külöböző elemek beillesztsével az újabba (akkor újabbak már automatikusan végezék ezt)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
15 827
19 664
113
Messze nem vagyok szakértője a témának, de ha jól értem a koncepciót, akkor a Hitron hidrogént fog tankolni nem áramot!
A hidrogént pedig árammal fogjuk előállítani vízből. Szóval ez az áramlopós dolog nem fog működni...legalábbis közvetlenül biztos nem. Teherautóra szerelt mobil hidrogén előállító berendezés talán elképzelhető...
senki nem tudja innen az oldalról hogy a hirton hidrogént fog e tankolni vagy sem. ez csupán spekulláció ami irányába jobban el lett menve. (nem mi tervezzük az eszközt a htkan) annyit tudunk hogy valamiféle hibrid meghajtása lessz de hogy ez pontosan mit is takar ??? erre vólt egy lehetőség a hidrogén. de ezt sehol nem írták csak a HTKA közönsége tárgyalta mint opciot !!!
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
8 882
15 360
113
senki nem tudja innen az oldalról hogy a hirton hidrogént fog e tankolni vagy sem. ez csupán spekulláció ami irányába jobban el lett menve. (nem mi tervezzük az eszközt a htkan)
Nehéz járműveknél a jelenleg elérhető akkumulátorok nem használhatóak - a hosszú töltési időkről nem is beszélve.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
2 530
5 329
113
vasuti helyszineken nemtudom mennyire vagy járatos ? neki tök jó áramszedőik (áramlopóik vannak) csak szigeteletlen vezeték kell hozzá ami ha minél jobban eltávolodunk a lakott területtől annál inkább rendelkezésre áll. míg lakott területen persze a hagyományos módszerek is alkalmazhatóak.
Vasúti áramlopó? a 25 kV-ról? Te mire gondolsz?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
15 827
19 664
113
Vasúti áramlopó? a 25 kV-ról? Te mire gondolsz?
640px-Felsovezetek_1.JPG
látod ott vannak bal oldalt a vasuti fő vezetékek és ott van tőlűk jobbra a vasuti mellékvezeték s egédberendezések légkábele. arról szokták szedni a vasuti pálykarbantartók (legalábbis amikor gyerekvóltam arról szedték.) de be is felyezem mert nem akarok senkinek ötleteket adni így is elég elterjedt a módszer sajnos kishazánkba. ööncélu használatra... a légkábelek megycsapolása.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
15 827
19 664
113
https://newatlas.com/remote-auxiliary-power-system/16906/ itt egy link egy egyszerübb eszközről amerikai katonák számára. magyarországon ennél azért bonyolúltabb eszkközöket használtak anno (és szerintem ma is) de biztonságosabbak is vóltak. de ennek a szigetelt kábel sem probléma.

mostanába folyton hülyének vagyok nézve az eggyik aztképzeli trolit csonálnák egy apc ből a másik meg hogy nem is tudom minek néz...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
2 530
5 329
113
640px-Felsovezetek_1.JPG
látod ott vannak bal oldalt a vasuti fő vezetékek és ott van tőlűk jobbra a vasuti mellékvezeték s egédberendezések légkábele. arról szokták szedni a vasuti pálykarbantartók (legalábbis amikor gyerekvóltam arról szedték.) de be is felyezem mert nem akarok senkinek ötleteket adni így is elég elterjedt a módszer sajnos kishazánkba. ööncélu használatra... a légkábelek megycsapolása.
Sosem csináltak olyat.
Az ott jobb oldalt fent ugyanúgy 25kV, az a megkerülő vezeték ami az egyvágányú vonalon van, nézd meg mekkora a szigetelése.
Wiki:

Megkerülő és tápvezeték​

Az állomások előtti és utáni nyíltvonali vonalrészek felsővezetékének folyamatos és biztonságos áramellátása érdekében, az állomási áramköröktől független megkerülő vezetékek segítségével látják el villamos energiával. Az állomási felsővezeték-rendszert szinte minden esetben két vagy több független áramkörre osztják.

Az egyvágányú vasútvonalak nyíltvonali felsővezetékét úgynevezett tápvezetékkel egészítik ki, mintegy pótolva a második vágány felsővezetékét. Feladata hasonló a megkerülővezetékhez, egy hosszlánc kiesése (szakadása) esetén biztosítja mögöttes pályarészek felsővezetékének áramellátását.


Amit még néha láthatsz ott fent az a vasúti távközlés optikai kábele.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
15 827
19 664
113
Sosem csináltak olyat.
Az ott jobb oldalt fent ugyanúgy 25kV, az a megkerülő vezeték ami az egyvágányú vonalon van, nézd meg mekkora a szigetelése.
Wiki:

Megkerülő és tápvezeték​

Az állomások előtti és utáni nyíltvonali vonalrészek felsővezetékének folyamatos és biztonságos áramellátása érdekében, az állomási áramköröktől független megkerülő vezetékek segítségével látják el villamos energiával. Az állomási felsővezeték-rendszert szinte minden esetben két vagy több független áramkörre osztják.

Az egyvágányú vasútvonalak nyíltvonali felsővezetékét úgynevezett tápvezetékkel egészítik ki, mintegy pótolva a második vágány felsővezetékét. Feladata hasonló a megkerülővezetékhez, egy hosszlánc kiesése (szakadása) esetén biztosítja mögöttes pályarészek felsővezetékének áramellátását.


Amit még néha láthatsz ott fent az a vasúti távközlés optikai kábele.
tudom hogy csinálták nem egyszer láttam öreganyám testvére vasuti pálya karbantartó vólt... hiszed vagy sem amikor még nem voltak a generátorok úgy elterjedve bezony a vasuti pálya mentén futó vasuti vezetékekről vételezték az áramaot. olyan eszközökkel amiket leírtam...
de ne hidd el valószínűleg a normál közterületi áramlopás is képtelenség miközbe azt egy eszerű kapóval és dróttal megoldják... sajnos... de a vasútnak nem vólt fejlesztése ez irányba szakszerűen... hiába futott melettük az elektromos vezeték nem használták ki hisz minek nekik az energiaforrás...

mind ezt csak álmodtam biztos... sőt légkábelről való áramlopás sem létezik hisz lehetetlen... szólni kellene a dzsipóknak hátha miután megtudják hogy lehetetlen dolgokat csinálnak legközelebb nem jön össze nekik mert megtudják hogy lehetetlen...