Rheinmetall 8x8 APC (Zrínyi 2026, Kaposvár) / HITRON

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
15 906
19 857
113
Sosem csináltak olyat.
Az ott jobb oldalt fent ugyanúgy 25kV, az a megkerülő vezeték ami az egyvágányú vonalon van, nézd meg mekkora a szigetelése.
Wiki:

Megkerülő és tápvezeték​

Az állomások előtti és utáni nyíltvonali vonalrészek felsővezetékének folyamatos és biztonságos áramellátása érdekében, az állomási áramköröktől független megkerülő vezetékek segítségével látják el villamos energiával. Az állomási felsővezeték-rendszert szinte minden esetben két vagy több független áramkörre osztják.

Az egyvágányú vasútvonalak nyíltvonali felsővezetékét úgynevezett tápvezetékkel egészítik ki, mintegy pótolva a második vágány felsővezetékét. Feladata hasonló a megkerülővezetékhez, egy hosszlánc kiesése (szakadása) esetén biztosítja mögöttes pályarészek felsővezetékének áramellátását.


Amit még néha láthatsz ott fent az a vasúti távközlés optikai kábele.
tudom hogy csinálták nem egyszer láttam öreganyám testvére vasuti pálya karbantartó vólt... hiszed vagy sem amikor még nem voltak a generátorok úgy elterjedve bezony a vasuti pálya mentén futó vasuti vezetékekről vételezték az áramaot. olyan eszközökkel amiket leírtam...
de ne hidd el valószínűleg a normál közterületi áramlopás is képtelenség miközbe azt egy eszerű kapóval és dróttal megoldják... sajnos... de a vasútnak nem vólt fejlesztése ez irányba szakszerűen... hiába futott melettük az elektromos vezeték nem használták ki hisz minek nekik az energiaforrás...

mind ezt csak álmodtam biztos... sőt légkábelről való áramlopás sem létezik hisz lehetetlen... szólni kellene a dzsipóknak hátha miután megtudják hogy lehetetlen dolgokat csinálnak legközelebb nem jön össze nekik mert megtudják hogy lehetetlen...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
2 576
5 442
113
tudom hogy csinálták nem egyszer láttam öreganyám testvére vasuti pálya karbantartó vólt... hiszed vagy sem amikor még nem voltak a generátorok úgy elterjedve bezony a vasuti pálya mentén futó vasuti vezetékekről vételezték az áramaot. olyan eszközökkel amiket leírtam...
de ne hidd el valószínűleg a normál közterületi áramlopás is képtelenség miközbe azt egy eszerű kapóval és dróttal megoldják... sajnos... de a vasútnak nem vólt fejlesztése ez irányba szakszerűen... hiába futott melettük az elektromos vezeték nem használták ki hisz minek nekik az energiaforrás...

mind ezt csak álmodtam biztos... sőt légkábelről való áramlopás sem létezik hisz lehetetlen... szólni kellene a dzsipóknak hátha miután megtudják hogy lehetetlen dolgokat csinálnak legközelebb nem jön össze nekik mert megtudják hogy lehetetlen...
Az egyik 400 Volt, a másik 25000 Volt. Igen, 400 Voltos vezetékről nem nagy cucc lopni áramot.
Nekem az Uvatervben a kollégámat (hülye volt szegény) agyoncsapta mikor a 25 kilovolt alatt az alumínium mérőrúddal meg akart mérni valamit az oszlopon, pedig a drótig még volt 1,5-2 méter a többiek elmondása alapján.

Amit láthatsz a kiszakaszolásnál a földelőrúd:


De én itt befejezem az offolást.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
15 906
19 857
113
Az egyik 400 Volt, a másik 25000 Volt. Igen, 400 Voltos vezetékről nem nagy cucc lopni áramot.
Nekem az Uvatervben a kollégámat (hülye volt szegény) agyoncsapta mikor a 25 kilovolt alatt az alumínium mérőrúddal meg akart mérni valamit az oszlopon, pedig a drótig még volt 1,5-2 méter a többiek elmondása alapján.

Amit láthatsz a kiszakaszolásnál a földelőrúd:


De én itt befejezem az offolást.
még mindig be akarod bizonyítani nekem amit nem írtam.
 

Busho3301

Well-Known Member
2021. április 26.
1 574
5 068
113

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
15 736
22 424
113
Ezekkel az alternatív hajtásokkal én is bizalmatlan vagyok (látni akarom hogy tényleg működik),
Mit? A sok eve futo fuel-cell hajtasu Toyota Mirait?
:rolleyes:

Lassan 10 eve lesz, hogy fut az utakon, a masodik generacional tart, kizarolag a toltohalozat hianya miatt maradt 15-20 ezres evi eladas korul.

de amúgy nem a környezetvédelem miatt kell "olajmenetes" meghajtás.
Dehogynem. EUs direktiva, hogy a military jarmuveket is at kell allitani majd, ezzel csak elebe megy a piacnak a RM.

Prózaibb oka van: nincs olajunk! Meg Európa nagy részében sincs szinte senkinek!
Jezus, megint egy csipobol deklaralt meretes marhasag.
Koze nincs ennek az olajhoz, plane, hogy diesel-FC a hajtas, nem tisztan non-fossil.

Viszont van k. sok napenergiánk meg atomenergiánk és geotermikus energia potenciálunk, amiből tudunk áramot termelni anélkül hogy bárkitől is függnénk. Ha sikerül olyan technológiát átültetni a gyakorlatba amivel a harcjárműveink működtethetők ezekkel, akkor ez óriási stratégiai előnyt jelenthet.

Ráadásul a napelemek többsége több tízezer háztetőn van széttelepítve szóval, kiiktatni sem könnyű ezt az energia forrást.

Te nagyon keszen vagy, baszki. :D

FYI ennek a jarmunek semmi koze a toltogetos elektromos hajtashoz - ez ugyanis diesel-fuel-cell-hybrid, diesel vagy hidrogen az uzemanyaga.

Nem lehetne, hogy visszaolvass egy temaban, mielott beleszakertesz ilyen zoldsegeket?
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and alali77

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
15 736
22 424
113
Ez a nyuszibusz azélt nem lényeges, melt 2030-32 előtt nem lesz belőle komolyabb mennyiség lendszelesítve. Az meg mál egy másik tölténet.
Ezt honnan szeded?
Ha jovo ev elso feleben (8+ honap mulva) megkapja a MH az elso protot, azt hajtjak 6-8 honapot, akkor masik 6 honap mulva johet a #2 proto, azt is hajtjak par honapot, akkor 2024-tol indulhat a gyartas - pont, ahogyan igertek. Azaz 2026-tol siman elkezdhetik szolgalatba allitani az elso szazadokat.
 
  • Vicces
Reactions: krisss

BaszTamás

Well-Known Member
2022. március 1.
118
364
63
Ezt honnan szeded?
Ha jovo ev elso feleben (8+ honap mulva) megkapja a MH az elso protot, azt hajtjak 6-8 honapot, akkor masik 6 honap mulva johet a #2 proto, azt is hajtjak par honapot, akkor 2024-tol indulhat a gyartas - pont, ahogyan igertek. Azaz 2026-tol siman elkezdhetik szolgalatba allitani az elso szazadokat.
krisss röhögéséből ? :D
 
  • Tetszik
Reactions: bel

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
20 363
72 580
113
Hat, gondolom, o is kb annyira jartas jarmuipari manufacturingban, mint @Aladeen... :p

Az egyetlen kerdes a penz. Ott biztosan tobbet tudhat nalunk, es az lassithatja is a programot.
Abban csak részben ellenben a 8x8-as peogram időrendjével tisztában vagyok(meg a jelenlegi állásával is a fejlesztésnek) A Maróth által lenyilatkozott nyilvános időrend a következő ami max a csillagok szerencsés àllása szerint lesz amúgy is megtartva:

  • 2022 koncepció bemutató eurosatory
  • 2024 prototípus
  • 2026 előszéria gyártásának megkezdése
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
15 736
22 424
113
Abban csak részben ellenben a 8x8-as peogram időrendjével tisztában vagyok(meg a jelenlegi állásával is a fejlesztésnek) A Maróth által lenyilatkozott nyilvános időrend a következő ami max a csillagok szerencsés àllása szerint lesz amúgy is megtartva:

  • 2022 koncepció bemutató eurosatory
  • 2024 prototípus
  • 2026 előszéria gyártásának megkezdése
Mi tart 2 evig 2024-26 között?
Ez inkább budget limitationnek tűnik (pl pár mérnök csinálja meg mindazt, amit 10-20 2-3 hónap alatt kitolna.)
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
20 363
72 580
113
Mi tart 2 evig 2024-26 között?
Ez inkább budget limitationnek tűnik (pl pár mérnök csinálja meg mindazt, amit 10-20 2-3 hónap alatt kitolna.)
A protó az kb gurul.
A lynx 2016-ban lett bemutatva most 22-van és most jön az első széria amit intenzíven tesztelni kell és faragni hogy harckész legyen. Ez a hadiipari fejlesztés valósága.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
15 736
22 424
113
A protó az kb gurul.
Az concept car/vehicle inkabb. A (working) prototype, per definitionem, egy mukodokepes prototipus, hacsak nem kimondottan visual prototype.
A lynx 2016-ban lett bemutatva most 22-van és most jön az első széria amit intenzíven tesztelni kell és faragni hogy harckész legyen. Ez a hadiipari fejlesztés valósága.
Jo, de a Lynxnel nem is volt megrendelo 2020 kozepeig, azaz 4 even at a legminimalisabbat akarta beleolni a RM. Ott megertem a varakozast.

Ennek az elso pillanattol megvan a helye, pusztan penzkerdes, mennyire gyorsitod fel a fejlesztest.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
20 363
72 580
113
Az concept car/vehicle inkabb. A (working) prototype, per definitionem, egy mukodokepes prototipus, hacsak nem kimondottan visual prototype.

Jo, de a Lynxnel nem is volt megrendelo 2020 kozepeig, azaz 4 even at a legminimalisabbat akarta beleolni a RM. Ott megertem a varakozast.

Ennek az elso pillanattol megvan a helye, pusztan penzkerdes, mennyire gyorsitod fel a fejlesztest.
Pénzünk meg nincs.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Wilson

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
25 406
61 824
113
Az concept car/vehicle inkabb. A (working) prototype, per definitionem, egy mukodokepes prototipus, hacsak nem kimondottan visual prototype.

Jo, de a Lynxnel nem is volt megrendelo 2020 kozepeig, azaz 4 even at a legminimalisabbat akarta beleolni a RM. Ott megertem a varakozast.

Ennek az elso pillanattol megvan a helye, pusztan penzkerdes, mennyire gyorsitod fel a fejlesztest.
Csak részben pénzkérdés egy vadonatúj harcjármű kifejlesztéséről beszélünk. az időigényesebb mint bármelyik civil járműipari fejlesztés ráadásul itt hibrid hajtásról van szó.