Rheinmetall 8x8 APC / HITRON

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Nem azt mondja Maróth sem, hogy a Boxer lesz a kiindulási alap, hanem hogy az ott felhasznált (műszaki) megoldások, szerzett tapasztalatok kerülhetnek átemelésre. Green Leader is megosztotta velük korábban, hogy új IP lesz. (Most hogy van egy félig meddig hivatalos bejelentés, lehet kicsit spojlerezni! @Green Leader :p )

Szerintem gondoljatok egy kicsit flexibilisebb járműre, mint a Boxer... Egy olcsóbb, kevesebb egyedi és több kereskedelmi forgalomban elérhető alkatrészt felhasználó APC-re, ami elég alacsony tömegű, hogy úszóképes legyen, ha kell. De elég nagy teherbírású ( ma már 12 tonna hasznos teher az elvárható alap egy modern 8x8-tól), hogy igény szerint jól fel lehessen páncélozni, ill komolyabb fegyverekkel ellátni.

Pont, mint egy AMV XP... :p :D

Azért nyilván hosszútávon nekünk is és az RM-nek is fontos lesz, hogy az exportpiac igényeinek minél nagyobb részét lefedhessük. Szerintem.

Az az igazság, hogy az összes modern kerekes kb ekkora. A méretet csökkenteni nem nagyon tudod, mert kell hely a katonák felszerelésének, lőszernek, ATGM-nek stb. A jövőben inkább még nőni fognak.
boxer%2Bpatria%2Bamv.png

main-qimg-31af33ed13d50e31e093c744b80a18c4-c
Egyáltalán nem biztos, hogy nőni fognak.
Ugyanis nincs hová nőni.
Közúti forgalomban 38-40 tonna a maximum, de már ekkora tengelyterheléssel (10 T) sem vagy jó terepjáró.....,
Légi úton is csak szétszedett állapotban szállíthatók, stb.

Ugyanakkor:
  • A távirányított fegyverzet helyet spórol;
  • A páncélzat fejlődik;
  • A korszerű kommunikációs, IT és elektronikai eszközök kevesebb helyet igényelnek.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 678
32 332
113
igazából missziós modúl alapúlvételével hogy ne kelljen komolyabb átalakításokat eszközőlni a hibrid meghajtás pont beleillene a képbe. hisz kardántengelyt eleég lenne csak a 2. sor kerekpárhoz eljuttatni a missziós modulból kialakított test 2x2 kereke elektromotorral (agyhajtásos) könnyü szerrel megoldható lenne. tehát 1:1 be mehetne a missziósmodúl a hegesztőbe nem kellene a kardánnak helyet kialakítani...
 
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
764
1 898
93
az elektromos meghajtásokat a teknőn kívűl raknám, nagyobb, egységes a belső tér, könnyebben kialakítható, védhető, használható...
A kivűl lévő elemek is védenek, az említett féltengelyek, kardánok rengeteg súlyt, helyet vesznek el.
Marad hely/súly akkuknak, tartalék generátornak, sok a "nyereség"...
Ez az agymotor vagy hasonló dolog szerintem nem túl jó ötlet.
1. Villanymotorok elég nehezek - rugózatlan tömeg durván megnő -> rugózás romlik
2. A vezérlésük, energiaellátásuk kikerül a testből -> sérülésveszély, védelem kosztól, nedvességtől sokkal nehezebb
3. Ezeket a motorokat biztos nem kell hűteni? Akár csak alkalmanként is? Mégsem egy Piko motor.
4. Azért már ne a villanymotorral védjük a járművet.
5. Milyen kardánok elektromos hajtás esetén? Tengelyenkénti motorok esetén?
6. Amire nem gondoltok: normál esetben a nyomatékot a féltengely viszi át és a motor vagy a hajtómű rögzítése veszi fel a testben, agy/külső motor esetén a nyomatékot a futómű szerkezetének kell viselnie, azt akarja letekerni a helyéről az (ön)hajtott kerék, és ez nagyon nem mindegy szerintem!
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
399
1 332
93
Ilyen ötletelésekre lehet még számítani a cég részéről, mint távvezérelt "drive by wire" vezetőállás, autonóm alrendszerek, ilyen-olyan módon integrált drónok és robotok, mert jelenleg is ilyesmikkel játszanak:



Illetve az Ausztrál kormánnyal közös haditechnikai fejlesztéseik is a járműbe integrálandó autonóm eszközökre koncentrálnak, ha jól értem:

 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 704
113
Egyrészt, szerintem az Antonovokat azért alkalmazták inkább (ha már befizettük magunkat a SALIS-ba), mert olcsóbb velük az út, de tényleg nem fognak azok sem örökké "élni".
A C-17-es repóráit meg szerintem egy vészhelyzeti kivonásra tartalékolták.
Jelenleg az a nagy különbség, hogy a C-17-es feladatrendszere - számunkra - megváltozhat. Addig a vészhelyzeti kivonás egyetlen



Szerintem túl nagy jelentőséget tulajdonítotok a szállítógépektől való függésnek.

Egyrészt, szerintem az Antonovokat azért alkalmazták inkább (ha már befizettük magunkat a SALIS-ba), mert olcsóbb velük az út, de tényleg nem fognak azok sem örökké "élni".
A C-17-es repóráit meg szerintem egy vészhelyzeti kivonásra tartalékolták.
Jelenleg az a nagy különbség, hogy a C-17-es feladatrendszere - számunkra - megváltozhat. Addig a vészhelyzeti kivonás egyetlen opciója lehetett saját jogon.
Mert az AN-26-osnak minimum 2x le kellett szállnia Afganisztánig. Az meg nem vészhelyzeti kivonás.
Ezen kívül már a rendelkezésünkre áll utasszállítóként a két A319-es is. Ezen kívül ott lesz a 2db KC-390-es (szerintem lesz 3. is, de az most mindegy). Valamint köztes szállítónak ott az A330-is. És akkor az MNAU kapacitásáról még nem is beszéltünk.
Egy kitelepülést úgy is meg lehet valósítani, hogy a katonák mennek az A319-cel direktben, A technika meg C-17-tel, A400M-mel, meg persze KC-val.
Az ellátmány meg megy szépen A330-cal.
Ha nagyon meredek a szitu - értsd nincs teljesen biztonságos reptér a missziós országban - akkor meg lehet azt is oldani, hogy a KC zsilipelik be mind az embereket, mind a kisebb technikát, mind az ellátmányt, egy közeli baráti országból, ahol ideiglenesen 1 gép állomásozhatna.
Pl.: a németek az Iraki és 'asszem az Afgán misszióikhoz használtak egy Jordániában állomásoztatott A400M-et. Az biztosított a sürgősségi kivonás lehetőségét, mitöbb azt használták utántöltésre is az egyéb gépeikhez.
Szóval azzal, hogy a vészhelyzeti kivonásra lesz másik opciónk is, a C-17-esek átlényegülhetnek számunkra igáslónak.





Szerintem túl nagy jelentőséget tulajdonítotok a szállítógépektől való függésnek. A PUMA mutatta meg pontosan, hogy tökre lehet alapozni a leszerelhető pótpáncélra légi szállítás esetén.
Igazság szerint ugyan azt a rendszert lehetne használni egy 8x8 esetén is.
Ha nekem most kellene egy 8x8-ast összepattintanom, akkor én egy ilyen gépet raknék össze.

- Elkészítenék egy 22-23 tonnás alap járművet, ami max. STANAG 2-3-ig van páncélozva. Ez kellően nagy testet tesz lehetővé ahhoz, hogy megmaradjon az úszóképesség opciója, valamint a kisebbik rendelkezésre álló teherszállító gépünknek sem jelent majd problémát. Az is biztos, hogy az alap járművet nem tolnám ki a KC szállítási határaihoz, mert a szállított tömeg drasztikusan befolyásolja a hatótávot.
A pótpáncélzatot mindenképpen a járműtől külön szállítanám. Akár úgy, hogy a 2 KC-ból az egyik a járművet viszi, a másik meg a páncélzatot, meg a kitelepüléshez szükséges egyébb eszközöket, járműveket fegyvereket.
A moduláris páncélzat pedig lehetővé teszi akár az úszófeltétek alkalmazását is.

- A hajtásnál mindenképpen egy- vagy többszörös hibrid megoldást alkalmaznék.
A meghajtást elektromosra tervezném, ahol is akár lehet kerekenként külön villanymotor, vagy akár tengelyenként 1-1.
Ezzel lehet biztosítani szerintem a legjobb nyomaték viszonyokat, valamint a legjobb terepjáró képességet. (és persze egy vizsugár hajtómű is egyszerűen kivitelezhető)
Nem véletlen, hogy annak idején az Eliica esetén is ezt alkalmazták. Ott elsősorban a tökéletes nyomatékelosztással (inverteres hajtás/szabályozás) kipörgő kerekek problémáját orvosolták uttörő módon. És érdekes, hogy az is 8x8-as! :rolleyes: :D
Hja és egy ilyen elektromos hajtás nyomatékelosztását nem holmi mechanikai fékezgetésekkel érik el, hanem a teljesítményszabályozásával.
Aki nem ismeri:
300px-Eliica2.jpg

A többszörös hibridet úgy értettem, hogy nem olyan hülye ötlet ám a hidrogén hajtás.
Szóval lehet a motorokhoz szükséges áramot megtermelni hidrogén felhasználásával, míg kerülhetne bele egy sima (bár túlméretes) APU is, ami a mostani járművekben is lassan alapfelszereltség, hogy ne kelljen a jármű brutális fő hajtóművét folyamatosan járatni, amikor csak mondjuk áll a jármű, de a fedélzeti rendszereinek mégis kell az áram.
Egy ilyen többszörös hibrid rendszernek az lehet az előnye, hogy egyrészt minimális erőátvitelre van szükség. Kerekenkénti motor esetén semmire!
Másrészt a több kisebb rendszer jobb tömegelosztást tesz lehetővé. A viszonylag nagy akkukapacitást pl. szét lehet szórni az autó különböző pontjaira, mint ahogy a külön külön nem túl nagy helyet foglaló arányaiban kicsi üzemanyag tartályt, és hidrogén tartályt is. Ma már akkuból olyan formát terveznek, amilyet nem szégyelnek.
Ezzel (mármint a tökéletes tömegelosztással) növelhető az úszóképesség valamint a terepjáró képesség is. Természetesen egy kisebb modulokból álló rendszer könnyebben szervizelhető tábori körülmények között is. Egy meghibásodás esetén pedig nem lesz a jármű azonnal vontatni való. Minél több motort alkalmaznak, annál biztosabb, hogy önerőből járóképes marad a jármű. Ha ezt a többszörös megoldást az áram előállításánál is felhasználják, akkor meg különösen igaz ez.
Egy olyan orrmotoros járműnél, mint a Boxer külön kunszt, hogy ki tudják egyensúlyozni az extra súlyt (motor+váltó) a jármű elején. Ha ez nem sikerült, akkor leginkább tengeralattjárót lehet belőle csinálni, mert nincs az a hullámtörő megoldás, ami a víz felett tartja a jármű orrát.
Az elektromos hajtás további előnye, hogy jóval alacsonyabbra építhető ugyan olyan terepjáró képesség mellett.
Pl. a Fuchs testen kívüli kardán hajtása egy nagyon jó elgondolás, ugyanakkor sérülékeny.
Egy elektromos hajtás esetén csak kábelekre van szükség, amit sokkal könnyebb bárhova elvezetni, akár failsafe duplázott kábelezéssel is.
És amennyire fontosnak tartottuk, hogy a Lynx kereskedelmi forgalomban gyártott motort, váltót kapjon, ugyan annyira fontos lehet, hogy akár az idehaza gyártásban lévő AUDI-khoz készült villanymotorok, vagy a lassan elektromos autóakku nagyhatalommá váló hazai termelés lássa el cellákkal a leendő kerekes harcjárművünket.
Hja és nem utolsó sorban, gyakorlatilag hangtalan üzemet biztosít - mert van, amikor ez létfontosságú.

- Nagyon fontos: Fegyverzetnek kimondottan csak távirányított tornyot kellene rárakni VR/AR megoldásokkal, villám gyors le/felszerelési lehetőségekkel, amennyiben a KC korlátos belmagassága problémát jelentene. Illetve egy csomót lehet spórolni a kisebb torony páncélozásán is.
Én mondjuk kíváncsi lennék, hogy mennyire tudnák megoldani a Lance torony korábban ígért ember nélküli kivitelezését. Csak hogy növeljük a seregen belüli kompatibilis rendszerek mennyiségét.


Hááát.
Szerintem elég merész vészhelyzet esetére olyan gépekkel tervezni ami nem a mi tulajdonunk és nem mi rendelkezünk vele.
Ráadásul ha valahonnan sürgősen távoznunk kellett volna, akkor akkora lett volna a baj, hogy a többi ott lévő nemzet sem a 2 kezén ült volna.
És bár a legtöbb rendelkezik nálunk nagyobb szállítókapacitással, de akkor sem lehet olyan géppel számolni, amire más is igényt tarthat.
Főleg ha csak 3db van belőle.

A 8*8on én meg érdemben nem gondolkoztam még.
Nem mert nem érdekel, sőt, hanem mert kb ezen kívül meg, hogy hybrid semmit nem tudunk.
Konkrétan nem tudjuk a hybridség mely előnyeit szeretnék kihasználni, a hátrányai mellett.


Az elektromotoroknak nagy előnye hogy rögtön képes leadnia nyomatékot, a kerekeket úgy szabájozza ahogy akarja, nincs számottevő hangja, nem melegszik,nem kell szervizelni stb. Ok.

Viszont az aksik melegszenek. Akkor már nem lehet teljesen kihasználni őket. Ezért hűteni kell.
Egy tesla is csak track módban tudja egymás után produkálni a gyorsulási adatokat. Ezt bekapcsolva elkezd ezerrel menni az aksik(jó hangosan) hűtése.
Egy etron gt vagy porsche taycan akupakkja alatt vizet áramoltatnak hűtés gyanánt.
Szóval a pakoljuk bárhová szét az aksikat nem opció. Max ha nem számolsz csak csökkentett teljesítménnyel.
Vagy minden egyes aksit külön hűtesz? Kicsit bonyi.
Vagy azok idő elött tönkremennek.

Amúgy is.
Az aksik egyik hátránya a nagy súly.
Egy plug in hybrid több száz kilóval nehezebb mint egy hagyományos kocsi.
Így is a legtöbb max 50km-t tud megtenni elektromosan.
Szóval egy 10szer akkora gépbe nem tudom mekkora akupakk kellene.
Szóval ez a gép önsúlyát is növelné, ami amúgy is probléma minden páncélosnál.
Egy valamirevaló akucsomag meg elég helyigényes is.
Egy kb 100kw-os kitölti egy személyautó utastér alatti részét.
Ezzel finoman, jóesetben átlag 4-500km a megtehető.
Egy ekkora gépbe mennyi kellene?
Diesellel egy 40 literes tankkal többet mész. Helyigény a töredéke.

A disel hajtást nem tartom valószínűnek, ésszerünek hogy elhagyják.
Nekem eszembe sem jutott, hogy ezzel terveznének.

Hidrogéncellák egyáltalán nincsenek elterjedve jármű iparban, így tapasztalat sincs igazán, így a rizikó nagy lenne.


Egy dieselt kis túlzással bárholmegtankolsz, de lenne bármely seregnek 1 hidrogén hajtású járműve, a többi diesel?

Amiért még nem gondolkodtam ezen a gépen mert nekem nagyon távol van.

Ha egy boxert alakítanak át és amolyan mild hibridet csinálnak(értelme nincs) vagy tesznek egy nagyobb akucsomagot a cserélhető modul aljába és elbotorkál 50kmet annak a megtervezése, átalakítása is hosszú idő.

Egy új járműé(diesel hibrid) , még hosszabb.

Egy általad tervezett hajtásláncal rendelkező, meg hacsak töménytelen mennyiségű pénzt nem tolnak bele, hááát.

Szóval lehet sok előnye van, de nem látom reálisnak.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 034
24 593
113
Szerintem ma ezeket láttam konvojban az M3 Mezőkövesdi kijárata előtti pihenőben. Volt ágyús, gépágyús és torony nélküli változatú, üzemanyag szállító és sima tehergépkocsikkal. Lezárták a pihenőt, de sajnos nem nagyon lehetett nézelődni, illetve fényképet csinálni.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 745
26 199
113
P.L.: "decemberben jelentettük be egy 8x8-as jármű, ez egy újgenerációs, a BTR-nek egyfajta utódja, de már tisztán elektromos hajtású és belsőégésűmotor-mentes harcjármű fejlesztését és majd a gyártását. Tehát a Rheinmetall-lal az együttműködésünk, úgy tűnik, nagyon jó irányba halad, mind a két fél részéről a gyorsan meghozott döntéseinket betartjuk és meg is valósítjuk. Úgyhogy ez egy jó együttműködést jelent."
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 783
30 563
113
P.L.: "decemberben jelentettük be egy 8x8-as jármű, ez egy újgenerációs, a BTR-nek egyfajta utódja, de már tisztán elektromos hajtású és belsőégésűmotor-mentes harcjármű fejlesztését és majd a gyártását. Tehát a Rheinmetall-lal az együttműködésünk, úgy tűnik, nagyon jó irányba halad, mind a két fél részéről a gyorsan meghozott döntéseinket betartjuk és meg is valósítjuk. Úgyhogy ez egy jó együttműködést jelent."
??????
Hát,vannak kétségeim.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 988
113
P.L.: "decemberben jelentettük be egy 8x8-as jármű, ez egy újgenerációs, a BTR-nek egyfajta utódja, de már tisztán elektromos hajtású és belsőégésűmotor-mentes harcjármű fejlesztését és majd a gyártását. Tehát a Rheinmetall-lal az együttműködésünk, úgy tűnik, nagyon jó irányba halad, mind a két fél részéről a gyorsan meghozott döntéseinket betartjuk és meg is valósítjuk. Úgyhogy ez egy jó együttműködést jelent."
Ezzel a villomássgi dologgal nekem is vannak bőven kétségeim, nem örülök...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 790
113
Ezzel a villomássgi dologgal nekem is vannak bőven kétségeim, nem örülök...
Nem kell izgulni, mert ez a jövő. Az autógyárak a benzines és diesel motorok fejlesztését leállították, csak az elektromos és egyéb alternatív meghajtású megy. A politika, Unio, olyan bírságokat szabott meg ész nélkül, hogy nem maradt más út.

Bár én ezt két lépcsőben érném el, amíg a hibridnek a kiskaput nyitva hagyják. Nem hiszem, hogy csak tisztán elektromos hajtásút rendel majd a MH, de valószínűleg az RM gyárak specializálódnak. Ebből a szempontból logikus, hogy az új Kaposvári gyárba kerül az új technológia.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 783
30 563
113
Nem gondoltam volna! o_O

Egyébként egy hibrid gépet én is inkább valószínűsítek, bár paralell lehet tisztán elektromosat is fejleszteni.
Hidrogén cellás harcjármű egy full idiótaság.30+ éve nem tudták a sokkal kevésbé rázós polgári forgalomba elterjeszteni,mert túl nyűgös hozzá.....
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
T

Törölt tag 467

Guest
Akkor a kedélyek megnyugtatása érdekében idézem a jegyzőkönyvet:
"Említettem röviden, hogy az egyik megállapodásunk a Rheinmetall-lal egy 8x8-asnak, a BTR utódjárművének a létrehozása, ez egy soros hibrid jármű. A koncepció már nagyon régóta létezik, léteznek egyébként ilyenek már, 25 ami azt jelenti, hogy a kerekeket elektromotorral hajtjuk, a fedélzeten viszonylag limitált akkumulátorkapacitással rendelkezünk, és egy üzemanyagcella állítja elő az elektromosságot, illetve tölti az akkumulátorokat."
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 783
30 563
113
Akkor a kedélyek megnyugtatása érdekében idézem a jegyzőkönyvet:
"Említettem röviden, hogy az egyik megállapodásunk a Rheinmetall-lal egy 8x8-asnak, a BTR utódjárművének a létrehozása, ez egy soros hibrid jármű. A koncepció már nagyon régóta létezik, léteznek egyébként ilyenek már, 25 ami azt jelenti, hogy a kerekeket elektromotorral hajtjuk, a fedélzeten viszonylag limitált akkumulátorkapacitással rendelkezünk, és egy üzemanyagcella állítja elő az elektromosságot, illetve tölti az akkumulátorokat."
Üzemanyagcella az mivel mükszik?
 
T

Törölt tag 467

Guest
Üzemanyagcella az mivel mükszik?

Ez egy hibrid jármű lesz. Vagy dízellel hajtják, vagy elektromotorral, amit meg akkumulátorral táplálnak. Ennek töltése történhet a már ismert módon, ill. tartalékként még ott az üzemanyagcella.
Mi aggaszt, a hidrogén?
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 689
13 354
113
Ez egy hibrid jármű lesz. Vagy dízellel hajtják, vagy elektromotorral, amit meg akkumulátorral táplálnak. Ennek töltése történhet a már ismert módon, ill. tartalékként még ott az üzemanyagcella.
Mi aggaszt, a hidrogén?
Abban igaza is van, csak a rövidesen "megérkező" / "szokásos" NER indoklás : ???
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 783
30 563
113
Ez egy hibrid jármű lesz. Vagy dízellel hajtják, vagy elektromotorral, amit meg akkumulátorral táplálnak. Ennek töltése történhet a már ismert módon, ill. tartalékként még ott az üzemanyagcella.
Mi aggaszt, a hidrogén?
Hát,dizel motort nem emlitenek,sőt.Kiemelik,hogy nincs fosszilis erőforrás benne.A hidrogéncella állitja elő a villámot,és tölti az akut.Igy van soros rendszer,és az aku meg a cella hibridje a hibrid (hogy ez miért is jó,azt megvallom,nem értem).
És igen,a hidrogén aggaszt.De a kerékagymotoros hajtás sem tetszik. @papi a jármű és motorügyi szagértőnk,tőle kérdezd,hogy mi is a gázos benne.