Rheinmetall 8x8 APC / HITRON

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 047
30 961
113
Imádom, hogy ha valaki kiemeli, hogy hagymázas faszságokat hordasz össze hitből az egyből agitpropot nyom.
Amit pontosan te is nyomsz éppen úgy.
Miért is?
Hagymázas faszság az,hogy magyar termék lesz ez a még kitudja milyen 8x8.RM termék lesz.
Az,hogy mást látok problémának,mint te,az véleménykülönbség.Vita szolgálna a különböző álláspontok megismerésére és megértésére.Csakhogy ehez vitaképesnek is kéne lenni.Ha eleve elferditi valaki a másik mondókáját,vagy neg se érti,akkor az nem vitát,csak szócséplést és veszekedést eredményez.
Szervezetrendszeri változtatás meg folyamatos dolog.A szervezetekre is vonatkoznak a darwinizmus törvényei.Az állam pedig egy szervezet.Haladnia kell a korral,fejlődnie,alkalmazkodni a változó időkhöz.
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 416
46 261
113
Miért is?
Hagymázas faszság az,hogy magyar termék lesz ez a még kitudja milyen 8x8.RM termék lesz.
Az,hogy mást látok problémának,mint te,az véleménykülönbség.Vita szolgálna a különböző álláspontok megismerésére és megértésére.Csakhogy ehez vitaképesnek is kéne lenni.Ha eleve elferditi valaki a másik mondókáját,vagy neg se érti,akkor az nem vitát,csak szócséplést és veszekedést eredményez.
Szervezetrendszeri változtatás meg folyamatos dolog.A szervezetekre is vonatkoznak a darwinizmus törvényei.Az állam pedig egy szervezet.Haladnia kell a korral,fejlődnie,alkalmazkodni a változó időkhöz.
Szerintem a hagymázas f@szság esetén erre gondolt :rolleyes: :
mielőtt még habzó szájjal bepörögve értekeznél az általános szervezetváltásról, McNamaráról, meg libertáriánus hittéritő marhaságokkal.

Az meg, hogy mi "LESZ", azt ne te akard már megmondani! Így még a makett bemutatása előtt....minimum 2 évvel
De ez csak egy baráti jótanács.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 047
30 961
113
Szerintem a hagymázas f@szság esetén erre gondolt :rolleyes: :


Az meg, hogy mi "LESZ", azt ne te akard már megmondani! Így még a makett bemutatása előtt....minimum 2 évvel
De ez csak egy baráti jótanács.
Te keztél el baszakodni,és ferditeni.Mert nem tetszet az a hsz,hogy minden tapasztalat és háttéripar nélkül kötve hiszem,hogy ez a még kitudja milyen 8x8 magyar terméknek nevezhető lesz......Simán trollkodsz.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 937
18 424
113
Az a cél, hogy az egész 100%-osan magyar tervezésű, magyar fejlesztésű, magyar sorozatgyártású jármű legyen.

Egyes modulok, alkatrészek, fegyverrendszerek tuti importálva lesznek, de én úgy értelmeztem ezt a dolgot, hogy az egész projekt, beleértve az IT-részt is, itthon fog zajlani.

Mint autóiparban dolgozó, ki merem jelenteni, azért az hosszú menet lesz még.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 937
18 424
113
Mondjuk attol meg f@szsag ahogy le lett irva. Mintha mondjuk egy 10-15%-os magyar hozzaadott ertek szegyen lenne.

Az egész dolgot az alapoktól most kezdik majd el tanulni a mérnökeink, akik majd Zalaegerszegen és a német anyavállalatnál lesznek képezve. Először az összeszerelés folyamatát, munkamentét, stb., fogják megtanulni. Valamint még jó sok egyéb képzést fognak kapni. Ezek után, ha minden flottul megy, már a gyártás irányításába is lehet szavuk. Aztán néhány év múlva, elkezdődhet egy fejlesztési munka, német irányítással. Vagy, nem várunk évekig, de a fejlesztés és gyártás, teljes irányítása német kézben lesz. Mert ott van meg a szakmai tudás és kellő, több évtizedes, iparági tapasztalat. Kaposváron ugyan ez lesz. Sok éves dolog ez, ha a nulláról indulunk.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 047
30 961
113
Az egész dolgot az alapoktól most kezdik majd el tanulni a mérnökeink, akik majd Zalaegerszegen és a német anyavállalatnál lesznek képezve. Először az összeszerelés folyamatát, munkamentét, stb., fogják megtanulni. Valamint még jó sok egyéb képzést fognak kapni. Ezek után, ha minden flottul megy, már a gyártás irányításába is lehet szavuk. Aztán néhány év múlva, elkezdődhet egy fejlesztési munka, német irányítással. Vagy, nem várunk évekig, de a fejlesztés és gyártás, teljes irányítása német kézben lesz. Mert ott van meg a szakmai tudás és kellő, több évtizedes, iparági tapasztalat. Kaposváron ugyan ez lesz. Sok éves dolog ez, ha a nulláról indulunk.
Hát,éppen ez az.Autóiparban nem látok semmiféle komoly hazai önállósodást.Fegyveriparban már van jele,de még kérdéses a dolog.Ha sikeres lesz a fegyverfejlesztés,a Bren liszenszgyártása megteremtette hozzá az ipari bázist.Viszont objektiven nézve,a hazai harcjármű gyártás csak összeszerelés,ahogy az egész járműipar az.90es években megszünt a hazai háttéripar hozzá,hogy valódi önálló harcjárműgyártásunk lehessen.
Hadiipart nem lehet önmagában fejleszteni,hátterében egy polgári ipari bázis kell,hogy legyen.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 185
33 568
113
Hát,éppen ez az.Autóiparban nem látok semmiféle komoly hazai önállósodást.Fegyveriparban már van jele,de még kérdéses a dolog.Ha sikeres lesz a fegyverfejlesztés,a Bren liszenszgyártása megteremtette hozzá az ipari bázist.Viszont objektiven nézve,a hazai harcjármű gyártás csak összeszerelés,ahogy az egész járműipar az.90es években megszünt a hazai háttéripar hozzá,hogy valódi önálló harcjárműgyártásunk lehessen.
Hadiipart nem lehet önmagában fejleszteni,hátterében egy polgári ipari bázis kell,hogy legyen.
lényegében legózás lessz főleg RM rendszerek fődarabok összeintegrálása. azok fejlesztése ha szükséges és minimális új dolog kifejlesztése.
ez nem újkeletű megoldás számos haditeknikai eszköz más termékek részegységeiből tevődik össze vagy nagymértékben tartalmazza azokat.(lásd pl albatrosz és mig21.) sok közös elemet tartalmaz de van egy csomó ami szinte csak legó... általába ezek soikeres termékek.
bevált részegységek tulajdonságai ismertek ahogy a fődaraboké is nem zsákbamacska a már gyártásba levőségük gyorsítja a folyamatot. a nagyobb gyártási mennyiíség árleszorító hatású. az ellátási lánc az előző termékek raktárkészlete miatt biztonságosabb.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 416
46 261
113
Ez a 8x8-as már egy ideje gondolkoztat.
Érdekes, hogy mennyire nem gondolunk arra, hogy a RM mekkora istenkirály volt annak idején a kerekes platformon.
Igazság szerint nem is a RM, hanem a Merci. Ugyanis ők alkották meg a Fuchsot, illetve a Luchsot is. Utóbbi bár nem lövész jármű, de azért elképesztő dolgokra volt képes, még a mai szemmel is. 8 kerék kormányzott volt, illetve előre és hátra is azonos sebességre volt képes.
50 felett mondjuk a hátsókerék kormányzása kikapcsolódott.
De mondok ennél is komolyabbat.
Szemből elviselte a 20 mm-es lövedékeket, miközben nem kellett megfordulnia, ha beleütközött az ellenségbe és el kellett iszkolni (felderítő jármű volt! ) mivel hátrafelé is olyan gyors volt, mint előre.
A vicc az az egészben, hogy ahogy látom, Luchs és a Fuchs gyakorlatilag azonos alapra épült. A Luchs megkapta hátra is a Fuchs első két kormanyzott tengelyét, ugyan azokkal a merev hidakkal. Az hogy máshogy alakították ki a küzdőteret, és a hajtást máshova tették, lényegtelen. Az alapkonstrukció azonos.
Nekem van egy olyan érzésem, hogy a Fuchs 3 esetleg a Luchs és a Fuchs 8x8 szerelemgyereke lehet.
Fuchs 8x8 alapokon, de a Luchs elejével (üvegezet kabin helyett zárttal)
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 937
18 424
113
Hát,éppen ez az.Autóiparban nem látok semmiféle komoly hazai önállósodást.Fegyveriparban már van jele,de még kérdéses a dolog.Ha sikeres lesz a fegyverfejlesztés,a Bren liszenszgyártása megteremtette hozzá az ipari bázist.Viszont objektiven nézve,a hazai harcjármű gyártás csak összeszerelés,ahogy az egész járműipar az.90es években megszünt a hazai háttéripar hozzá,hogy valódi önálló harcjárműgyártásunk lehessen.
Hadiipart nem lehet önmagában fejleszteni,hátterében egy polgári ipari bázis kell,hogy legyen.

Szentgotthárdon volt komoly fejlesztés, pld egy automata cvt sebváltó. 2 évig reszelték itt ki, aztán ment amerikába, amikor kész lett, gyártásra. egy cvt gyártó üzemet is felállítottak, 2 évig ment. A fejlesztés és a termék fejlesztési hibáinak kiküszöbölése, kb 2 évig tartott. USA piacra készült kizárólag. Pilot motorokat folyamatosan építettek. Ahol én most dolgozom, több terméket is fejlesztenek, a motorok gyártásához, valamint már az elektromos hajtásra is mennek fejlesztések. ( német cég ) stb. Az AUDI is csinál vmi fejlesztéseket már szerintem. A többit nem tudom, de évek mindenhol, ameddig a helyi leányvállalat eddig eljut. Általában mindenhol vannak fejlesztések is, csak egy időnek el kell telnie, ameddig a helyi szakembergárda képes rá elvárt színvonalon.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 185
33 568
113
bevált részegységek tulajdonságai ismertek ahogy a fődaraboké is nem zsákbamacska a már gyártásba levőségük gyorsítja a folyamatot. a nagyobb gyártási mennyiíség árleszorító hatású. az ellátási lánc az előző termékek raktárkészlete miatt biztonságosabb.
az inegrációnál elkövetett tévedések hiányosságok könnyen pótólhatóak. a standardok miatt az integráció nem túlbonyolított fődarabok nem igényelnek túlzott átalakítást ahhoz hogy integrálhatóak legyenek egymáshoz.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 185
33 568
113
Ez a 8x8-as már egy ideje gondolkoztat.
Érdekes, hogy mennyire nem gondolunk arra, hogy a RM mekkora istenkirály volt annak idején a kerekes platformon.
Igazság szerint nem is a RM, hanem a Merci. Ugyanis ők alkották meg a Fuchsot, illetve a Luchsot is. Utóbbi bár nem lövész jármű, de azért elképesztő dolgokra volt képes, még a mai szemmel is. 8 kerék kormányzott volt, illetve előre és hátra is azonos sebességre volt képes.
50 felett mondjuk a hátsókerék kormányzása kikapcsolódott.
De mondok ennél is komolyabbat.
Szemből elviselte a 20 mm-es lövedékeket, miközben nem kellett megfordulnia, ha beleütközött az ellenségbe és el kellett iszkolni (felderítő jármű volt! ) mivel hátrafelé is olyan gyors volt, mint előre.
A vicc az az egészben, hogy ahogy látom, Luchs és a Fuchs gyakorlatilag azonos alapra épült. A Luchs megkapta hátra is a Fuchs első két kormanyzott tengelyét, ugyan azokkal a merev hidakkal. Az hogy máshogy alakították ki a küzdőteret, és a hajtást máshova tették, lényegtelen. Az alapkonstrukció azonos.
Nekem van egy olyan érzésem, hogy a Fuchs 3 esetleg a Luchs és a Fuchs 8x8 szerelemgyereke lehet.
Fuchs 8x8 alapokon, de a Luchs elejével (üvegezet kabin helyett zárttal)
nem jó az alapok amire épültek mecedes TGK már nincs gyártásba... (aminek elemeire épült a fuchs) egyébként az is egy nagymértékben lego jármű

Tgk elemeket ettől még tartalmazhat de az MAN lenne nagy valószínűséggel
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 047
30 961
113
lényegében legózás lessz főleg RM rendszerek fődarabok összeintegrálása. azok fejlesztése ha szükséges és minimális új dolog kifejlesztése.
ez nem újkeletű megoldás számos haditeknikai eszköz más termékek részegységeiből tevődik össze vagy nagymértékben tartalmazza azokat.(lásd pl albatrosz és mig21.) sok közös elemet tartalmaz de van egy csomó ami szinte csak legó... általába ezek soikeres termékek.
bevált részegységek tulajdonságai ismertek ahogy a fődaraboké is nem zsákbamacska a már gyártásba levőségük gyorsítja a folyamatot. a nagyobb gyártási mennyiíség árleszorító hatású. az ellátási lánc az előző termékek raktárkészlete miatt biztonságosabb.
Albának nem sok köze van a MiG21hez.
Nem tudjuk még,milyen lesz ez gép.Majd meglátjuk,ha legalább a makettet bemutatják.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 047
30 961
113
Szentgotthárdon volt komoly fejlesztés, pld egy automata cvt sebváltó. 2 évig reszelték itt ki, aztán ment amerikába, amikor kész lett, gyártásra. egy cvt gyártó üzemet is felállítottak, 2 évig ment. A fejlesztés és a termék fejlesztési hibáinak kiküszöbölése, kb 2 évig tartott. USA piacra készült kizárólag. Pilot motorokat folyamatosan építettek. Ahol én most dolgozom, több terméket is fejlesztenek, a motorok gyártásához, valamint már az elektromos hajtásra is mennek fejlesztések. ( német cég ) stb. Az AUDI is csinál vmi fejlesztéseket már szerintem. A többit nem tudom, de évek mindenhol, ameddig a helyi leányvállalat eddig eljut. Általában mindenhol vannak fejlesztések is, csak egy időnek el kell telnie, ameddig a helyi szakembergárda képes rá elvárt színvonalon.
Sok időnek.
Rába meg fentartotta a futóműtervező/fejlesztő kapacitását,de a komplex járműfejlesztési kapacitásuk meg megszünt.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 047
30 961
113
Ez a 8x8-as már egy ideje gondolkoztat.
Érdekes, hogy mennyire nem gondolunk arra, hogy a RM mekkora istenkirály volt annak idején a kerekes platformon.
Igazság szerint nem is a RM, hanem a Merci. Ugyanis ők alkották meg a Fuchsot, illetve a Luchsot is. Utóbbi bár nem lövész jármű, de azért elképesztő dolgokra volt képes, még a mai szemmel is. 8 kerék kormányzott volt, illetve előre és hátra is azonos sebességre volt képes.
50 felett mondjuk a hátsókerék kormányzása kikapcsolódott.
De mondok ennél is komolyabbat.
Szemből elviselte a 20 mm-es lövedékeket, miközben nem kellett megfordulnia, ha beleütközött az ellenségbe és el kellett iszkolni (felderítő jármű volt! ) mivel hátrafelé is olyan gyors volt, mint előre.
A vicc az az egészben, hogy ahogy látom, Luchs és a Fuchs gyakorlatilag azonos alapra épült. A Luchs megkapta hátra is a Fuchs első két kormanyzott tengelyét, ugyan azokkal a merev hidakkal. Az hogy máshogy alakították ki a küzdőteret, és a hajtást máshova tették, lényegtelen. Az alapkonstrukció azonos.
Nekem van egy olyan érzésem, hogy a Fuchs 3 esetleg a Luchs és a Fuchs 8x8 szerelemgyereke lehet.
Fuchs 8x8 alapokon, de a Luchs elejével (üvegezet kabin helyett zárttal)
Az alkatrész bázis átfedés nem jelent konstrukciós azonosságot.