Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
3 044
6 648
113
1. De elkészült!
2. Mi az, hogy nem készült gyári próba? A magyar megrendelés utan kikerült egy videó, ami időrendben mutatja a KF41 fejlesztését, és tesztjeit.
3. Azok végleges konfigurációk.
Ez volt a RMA fázis egyik alapvető feltétele! Te is leírod, hogy kifizettek 30-30M USD-t gépekért. Sorozatgyártásra alkalmas konfigurációkat kellett leszállítaniuk!
4. Mi az, hogy nem ment könnyen az integrálás? Tudtommal a BW nem rendelte meg egy csomó ideig a MELLS rakétákat, mert nem volt pénzük rá.
Csak a VJTF-fel csomaggal rendelték meg. Mert a VJTF-fel el tudták adni a Bundestagnak.
A Lynx esetén meg pont az a szerencse, hogy a RM végezte a PUMA Spike integrációját. Emiatt a megírt integrációs szoftvert - biztos vagyok benne -, hogy a Lynxnél csak fel kell használni. De az, hogy éppen milyen indítóból indul el a rakéta (kiemelkedő ausztrál, vagy oldalra lenyíló RM) az gyakorlatilag lényegtelen. A fő feladat rakéta által biztosított kép, és az irányítási adatok (tehát az oda-vissza kommunikació ) összehangolása.
5. Igen ám, csakhogy az UAV-t, meg a Spike-ot nem a testhez integrálod, hanem a toronyhoz. Mint ahogy a test is teljesen függetlenül fejleszthető.
Ezért van, hogy olyan képek is kikerültek, amikor a Lance tornyok KF31-en vannak, vagy a KF41 alvázon csak egy súlymakett van.
Attól meg teljesen független a jarmű balisztikai vagy aknavédelme, hogy éppen van-e hozzá UAV irányítási, vagy Spike ATGM integrálva.
6. Hogyne férhetnek hozzá a tesztekhez a Honvédség szakemberei.
Hiszen a teszteken az RM is részt vesz. Nekik megvannak az adatok. De @krisss el is mondta, hogy a csehek tesztjein biztosan ott vagyunk.
De az ausztrálok elemi érdeke is, hogy minél többen rendeljék a náluk kiválasztott típust. Ráadasul gyakorlatilag kompenzálta is az ausztralokat, mivel a MILVECO gyártja a mi első 46 Lynxünk tornyait.
Tehát közvetve mi is hozzájárulunk az ausztrál tesztek költségeihez.
Mi több kötöttünk együttműködési megállapodást is az ausztrálokkal.
Tavaly volt nálunk az ausztrál miniszterelnök.
Gondolom nem Orbán kovaszos uborka receptjéért utazott ilyen messzire! :rolleyes:
1. Mivel éppen csak elkészült, ezért nem igen tudták tesztelni. Más tesztelni való jármű meg nincs.
2. Amit láttunk, az a demó változat futás próbái voltak, illetve volt egy test robbantás teszt. A lance 1 toronnyal lőttek is. Ettől többet én nem láttam. (Lance 2, WOTAN, Spike, stb.)
3. Szerintem működőképes teszt példány, amiért fizettek. Amíg nincs sorozatgyártás, addig nincs végleges konfig. Most jön elő egy csomó gond, ami módosítást igényel majd. Ez nem egy kapanyél, ez egy iszonyat bonyolult, új, eddig még kipróbálatlan technológiákat alkalmazó harceszköz.
4. Ettől sokkal bonyolultabb, mint egy szoftver.
Csak példák:
  • a motortér és búvónyilasok nyithatóságát nem befolyásolhatja a toronyra szerelt plusz kiegészítő.
  • ha egy erdős részen mész keresztül nem szakadhat le a Spike indító....
  • a vasúti űrszelvényből nem lóghat ki semmi.
  • a rakéta indítható-e nyitott búvónyilasok esetén. Melyik és hogy blokkolja az indítást.
  • lehet-e tölteni minden torony állásnál?
  • Mi van ha nincs áram? Lefagy a rendszer? Mechanikusan tudom?
  • ha össze kell kapcsolni a jármű CANBUS-ával, az, hogy történik. Ha nem, akkor lehet-e ellenőrizni a rendszer működőképességét?
  • ja, és helyezd el úgy, vagy védd meg, hogy az aktív védelmi rendszerek ne tegyenek benn kárt.
És a hozzáértők meg biztos száz kérdést tudnának feltenni.
Ez biztos mind úgy van, mint a Puma esetében? Persze, hogy nem.

5. Miért, a torony kész van? Persze, hogy nincs, hisz vevőnként eltérő. Az ausztrálról van kép, a magyarról nincs.

6. Sem a cseh, sem az ausztrál tesztekre nem hívták meg az MH szakembereit. Miért tennék? Ők tettek bele pénzt, az ő követelmények szerint zajlik minden. Majd a sajtóból tájékozodunk...
Ostobaság azt feltételezni, hogy ott kibicelünk Ausztráliában egy bokorban.
Aki saját tesztet akar, az fizesse meg, szervezze meg, bonyolítsa le. Saját lőtéren, saját robbantással, saját pénzén.
Az összes robbantási eredmény titkos, a TUV csak a megrendelőnek (aki fizet) adja ki. Miért adná át az eredményeket nekünk bárki?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
12 701
39 599
113
Sztem az első gépek alapvetően hazai kiképzési célból jönnek. Mint az A7 előtt az A4. Nem lesz full tuning verzió, lehet majd a hiányosságait köpködni, de nem fullra páncélozott, Spike-al integrált gép fog jövőre begurulni. Ez egy fapad Lynx lesz, amivel a kiképzést megkezdhetjük és utána majd Zalában később a rendelt szintre hozzuk.
 
  • Dühítő
Reactions: Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
14 940
44 154
113
1. Mivel éppen csak elkészült, ezért nem igen tudták tesztelni. Más tesztelni való jármű meg nincs.
2. Amit láttunk, az a demó változat futás próbái voltak, illetve volt egy test robbantás teszt. A lance 1 toronnyal lőttek is. Ettől többet én nem láttam. (Lance 2, WOTAN, Spike, stb.)
3. Szerintem működőképes teszt példány, amiért fizettek. Amíg nincs sorozatgyártás, addig nincs végleges konfig. Most jön elő egy csomó gond, ami módosítást igényel majd. Ez nem egy kapanyél, ez egy iszonyat bonyolult, új, eddig még kipróbálatlan technológiákat alkalmazó harceszköz.
4. Ettől sokkal bonyolultabb, mint egy szoftver.
Csak példák:
  • a motortér és búvónyilasok nyithatóságát nem befolyásolhatja a toronyra szerelt plusz kiegészítő.
  • ha egy erdős részen mész keresztül nem szakadhat le a Spike indító....
  • a vasúti űrszelvényből nem lóghat ki semmi.
  • a rakéta indítható-e nyitott búvónyilasok esetén. Melyik és hogy blokkolja az indítást.
  • lehet-e tölteni minden torony állásnál?
  • Mi van ha nincs áram? Lefagy a rendszer? Mechanikusan tudom?
  • ha össze kell kapcsolni a jármű CANBUS-ával, az, hogy történik. Ha nem, akkor lehet-e ellenőrizni a rendszer működőképességét?
  • ja, és helyezd el úgy, vagy védd meg, hogy az aktív védelmi rendszerek ne tegyenek benn kárt.
És a hozzáértők meg biztos száz kérdést tudnának feltenni.
Ez biztos mind úgy van, mint a Puma esetében? Persze, hogy nem.

5. Miért, a torony kész van? Persze, hogy nincs, hisz vevőnként eltérő. Az ausztrálról van kép, a magyarról nincs.

6. Sem a cseh, sem az ausztrál tesztekre nem hívták meg az MH szakembereit. Miért tennék? Ők tettek bele pénzt, az ő követelmények szerint zajlik minden. Majd a sajtóból tájékozodunk...
Ostobaság azt feltételezni, hogy ott kibicelünk Ausztráliában egy bokorban.
Aki saját tesztet akar, az fizesse meg, szervezze meg, bonyolítsa le. Saját lőtéren, saját robbantással, saját pénzén.
Az összes robbantási eredmény titkos, a TUV csak a megrendelőnek (aki fizet) adja ki. Miért adná át az eredményeket nekünk bárki?
Ahhoz képest a cseh teszteken ott vagyunk de mindegy
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
3 044
6 648
113
Sztem az első gépek alapvetően hazai kiképzési célból jönnek. Mint az A7 előtt az A4. Nem lesz full tuning verzió, lehet majd a hiányosságait köpködni, de nem fullra páncélozott, Spike-al integrált gép fog jövőre begurulni. Ez egy fapad Lynx lesz, amivel a kiképzést megkezdhetjük és utána majd Zalában később a rendelt szintre hozzuk.
Ez a magyar történelem eddigi legdrágább fegyverbeszerzése...
A logikáddal kezdhetnék egy marék csavarral, az már itt lenne, lehetne mutogatni, hogy majd ebből lesz a Lynx....
Nagy baj lenne, ha használhatatlanok lennének az elsők.
Nehéz lenne elmagyarázni, hogy a Lynx-el megfogtuk az isten lábát.
:D
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
262
1 403
93
Én inkább vagyok gazdasági mint katonai szakember, de fura itt olvasni ezt azt, milyen ellentétes felfogások feszülnek egymásnak, mintha nem lehetne örülni annak, hogy a semmi helyett most már "valami" lesz. A magyar gazdasági, katonai realitások mind az irányba mutatnak, hogy ha minimálisan is de szeretnénk valamiféle kapacitásokhoz jutni gyártásban, fejlesztésben az kizárólag úgy lehet, hogy ha belekapaszkodunk egy nagy gyártóba, ez a RM-al nem néz ki rosszul és a terméket is merik mutogatni több kontinensen is, így nehéz elképzelni amit itt sokan kétkedve leírnak, hogy milyen konstrukciós és egyéb hiányosságai lehetnek, nem mellesleg egy olyan gyártó termékének aki - hogy is mondjam - nem pályakezdő a témában. Megpróbáltunk Komondort fejleszteni, kudarc, van Szép meg Gepárd puskánk csak mutatóba jó, ez van, nem tartunk ott hogy piacképes fegyvereket mi magunk fejlesszünk, pláne hogy egy 30 ezres haderőt fel is fegyverezzünk velük, talán 5-10-20 év múlva.
Sosem tudjuk meg hogy jobb lehetett volna-e egy PUMA, de ha épp azt választottuk volna, most a fejünket fognánk, hogy a Felvidékre épít gyárat a RM és viszik a portfóliót, kutatást, összeszerelést oda, akkor meg az lenne a bajunk. Talán PUMA-Ascod- Lynx soha az életben nem lövi egymást és nem derül ki melyik a jobb konstrukció, de mi csakis a Lynx kapcsán kaptunk olyan lehetőséget amit a nagyobb haditechniai múltú szomszédainknál adott, a gyártást, a fejlesztés lehetőségét, a beszállítást, a karbantartási kapacitást és ez sokat megér talán stratégiailag is, erre vágytunk 100 éve, hogy felvegyük potenciálban a versenyt a szomszédainkkal, ennek az alapjai rakódnak le éppen, mert most van egy politikai irány ami ezt felvállata.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
12 701
39 599
113
Ez a magyar történelem eddigi legdrágább fegyverbeszerzése...
A logikáddal kezdhetnék egy marék csavarral, az már itt lenne, lehetne mutogatni, hogy majd ebből lesz a Lynx....
Nagy baj lenne, ha használhatatlanok lennének az elsők.
Miért lennének használhatatlanok??? Mert nincs rajta Spike vagy pótpáncél??? Kiképzési célra tökéletes lesz. A Puma egyből Spike-al érkezett? A BW-ben történő rendszeresítése után 2-3 év múlva integrálta rá az RM. Miért gondolod, hogy ezt az utat mi megspórolhatjuk és full extrás gépek jönnek 2022-ben??

A BW a rendszeresítés kezdetekor pár darabot kapott kiképzési célból, teljesen logikus lenne, ha mi is így járunk el. Az első 6 év után jön az upgrade verzió a Pumára és csak 2029-re lesz az összes kész.

Sztem fölösleges elérhetetlen elvárásokat támasztani egyből a Lynxszel szemben. Fokról fokra kell haladni és fasza kis gépünk lesz hazai hadiiparral.

A Puma esetén a mai napig gond van a hadra foghatósággal. Az elején az volt a gond, hogy a bevezetéshez nem biztosítottak elég pénzt és ezért volt 40% alatti mutató. Olyan blamákba is belefutottak, hogy promó ZDF műsor alatt döglött be a zsír új gép. Az RC toronyról is keringett több probléma.
Most hogy toltak bele egy csomó eurot, feltolták 50 fölé kb 60%, de itt megakadtak...

Amit akartam ezzel mondani, hogy nyugodtan készülhetünk mi is hasonló problémákra, nem lesz kirívó, tok normális, ha belátható időn és pénzen belül lesz rá megoldás. Az angol Ajax csöcsre futás remelhetőleg nálunk elmarad.

Mivel nálunk megszűnt a BMP, kb. minden előrelépés. Ráadásul olyat húztunk, amit 2 éve itt senki sem remélt. Úgyhogy nem nyafogni kell, siratni a Pumát, hanem dolgozni. Én mindig örömmel veszem, ha felhozol problémákat, észrevételeket, mert ezek vezetnek előre, ha szembenézünkvelük és megoldjuk. De csak fikázni, temetni a projektet értelmetlen párbeszéd!!
Nehéz lenne elmagyarázni, hogy a Lynx-el megfogtuk az isten lábát.
:D
Megfogtuk! Csak a sikert nem adják ingyen, meg kell érte dolgozni!!!

Majd nézd meg a szomszédok, hogyan fogják húzni a szájukat, mert az övéké is nálunk készül és max 40-60%-os ipari ellentételezésnek örülhetnek, a központ az agy itt van!!
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
3 044
6 648
113
Én inkább vagyok gazdasági mint katonai szakember, de fura itt olvasni ezt azt, milyen ellentétes felfogások feszülnek egymásnak, mintha nem lehetne örülni annak, hogy a semmi helyett most már "valami" lesz. A magyar gazdasági, katonai realitások mind az irányba mutatnak, hogy ha minimálisan is de szeretnénk valamiféle kapacitásokhoz jutni gyártásban, fejlesztésben az kizárólag úgy lehet, hogy ha belekapaszkodunk egy nagy gyártóba, ez a RM-al nem néz ki rosszul és a terméket is merik mutogatni több kontinensen is, így nehéz elképzelni amit itt sokan kétkedve leírnak, hogy milyen konstrukciós és egyéb hiányosságai lehetnek, nem mellesleg egy olyan gyártó termékének aki - hogy is mondjam - nem pályakezdő a témában. Megpróbáltunk Komondort fejleszteni, kudarc, van Szép meg Gepárd puskánk csak mutatóba jó, ez van, nem tartunk ott hogy piacképes fegyvereket mi magunk fejlesszünk, pláne hogy egy 30 ezres haderőt fel is fegyverezzünk velük, talán 5-10-20 év múlva.
Sosem tudjuk meg hogy jobb lehetett volna-e egy PUMA, de ha épp azt választottuk volna, most a fejünket fognánk, hogy a Felvidékre épít gyárat a RM és viszik a portfóliót, kutatást, összeszerelést oda, akkor meg az lenne a bajunk. Talán PUMA-Ascod- Lynx soha az életben nem lövi egymást és nem derül ki melyik a jobb konstrukció, de mi csakis a Lynx kapcsán kaptunk olyan lehetőséget amit a nagyobb haditechniai múltú szomszédainknál adott, a gyártást, a fejlesztés lehetőségét, a beszállítást, a karbantartási kapacitást és ez sokat megér talán stratégiailag is, erre vágytunk 100 éve, hogy felvegyük potenciálban a versenyt a szomszédainkkal, ennek az alapjai rakódnak le éppen, mert most van egy politikai irány ami ezt felvállata.
Nem vitatom, hogy az RM ajánlata csábító számunkra. Én is fontosnak tartom a hazai hadiipar fejlesztését, újjá teremtését, jobban, mint hinnéd.
A csodát vitatom, csodák nincsenek.
A Lynx sokak szemében egy csodajármű, szuper páncélzattal, szuper fegyverzettel.
Nem számít szakma, nem számít semmi, mert valaki szerint ez a jármű a legjobb a világon.
Amikor kiderül, hogy sem fegyverzete, sem pancelzata nem jobb, mint más IFV-é, akkor hazaáruló aki ezt emlegeti. Meg a szar sem elég büdös, ezzel el van intézve.
Hisz ez a miénk, ennek csoda IFV-nek kell lenni, aki mást mond, az hülye.

Azért kell kritikusnak lenni, hogy a legjobb legyen, mire magyar katonák használják.
Most fejlesztik a magyar Hiúzt, most még lehet javítani kisebb hiányosságokat.

Ha elhallgatjuk hiányosságait, azzal magunkat csapjuk be.

A legtöbb problémát szerintem még lehet orvosolni.

A hazai összeszerelés egy fontos szempont, követelmény. Már csak a többi követelménynek kell megfelelnie.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
12 701
39 599
113
Nem vitatom, hogy az RM ajánlata csábító számunkra. Én is fontosnak tartom a hazai hadiipar fejlesztését, újjá teremtését, jobban, mint hinnéd.
A csodát vitatom, csodák nincsenek.
A Lynx sokak szemében egy csodajármű, szuper páncélzattal, szuper fegyverzettel.
Nem számít szakma, nem számít semmi, mert valaki szerint ez a jármű a legjobb a világon.
Amikor kiderül, hogy sem fegyverzete, sem pancelzata nem jobb, mint más IFV-é, akkor hazaáruló aki ezt emlegeti. Meg a szar sem elég büdös, ezzel el van intézve.
Hisz ez a miénk, ennek csoda IFV-nek kell lenni, aki mást mond, az hülye.

Azért kell kritikusnak lenni, hogy a legjobb legyen, mire magyar katonák használják.
Most fejlesztik a magyar Hiúzt, most még lehet javítani kisebb hiányosságokat.

Ha elhallgatjuk hiányosságait, azzal magunkat csapjuk be.

A legtöbb problémát szerintem még lehet orvosolni.

A hazai összeszerelés egy fontos szempont, követelmény. Már csak a többi követelménynek kell megfelelnie.
Ámen!!!
Bár más oldalról indultam a fölötted lévő kommentben, hasonló konklúzióra jutottam egy kis hurráoptimista Lynx exporttal megspékelve. De én mindig optimista vagyok. :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Pogány

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
3 044
6 648
113
Miért lennének használhatatlanok??? Mert nincs rajta Spike vagy pótpáncél??? Kiképzési célra tökéletes lesz. A Puma egyből Spike-al érkezett? A BW-ben történő rendszeresítése után 2-3 év múlva integrálta rá az RM. Miért gondolod, hogy ezt az utat mi megspórolhatjuk és full extrás gépek jönnek 2022-ben??

A BW a rendszeresítés kezdetekor pár darabot kapott kiképzési célból, teljesen logikus lenne, ha mi is így járunk el. Az első 6 év után jön az upgrade verzió a Pumára és csak 2029-re lesz az összes kész.

Sztem fölösleges elérhetetlen elvárásokat támasztani egyből a Lynxszel szemben. Fokról fokra kell haladni és fasza kis gépünk lesz hazai hadiiparral.

A Puma esetén a mai napig gond van a hadra foghatósággal. Az elején az volt a gond, hogy a bevezetéshez nem biztosítottak elég pénzt és ezért volt 40% alatti mutató. Olyan blamákba is belefutottak, hogy promó ZDF műsor alatt döglött be a zsír új gép. Az RC toronyról is keringett több probléma.
Most hogy toltak bele egy csomó eurot, feltolták 50 fölé kb 60%, de itt megakadtak...

Amit akartam ezzel mondani, hogy nyugodtan készülhetünk mi is hasonló problémákra, nem lesz kirívó, tok normális, ha belátható időn és pénzen belül lesz rá megoldás. Az angol Ajax csöcsre futás remelhetőleg nálunk elmarad.

Mivel nálunk megszűnt a BMP, kb. minden előrelépés. Ráadásul olyat húztunk, amit 2 éve itt senki sem remélt. Úgyhogy nem nyafogni kell, siratni a Pumát, hanem dolgozni. Én mindig örömmel veszem, ha felhozol problémákat, észrevételeket, mert ezek vezetnek előre, ha szembenézünkvelük és megoldjuk. De csak fikázni, temetni a projektet értelmetlen párbeszéd!!

Megfogtuk! Csak a sikert nem adják ingyen, meg kell érte dolgozni!!!

Majd nézd meg a szomszédok, hogyan fogják húzni a szájukat, mert az övéké is nálunk készül és max 40-60%-os ipari ellentételezésnek örülhetnek, a központ az agy itt van!!
Nem tehetem a projektet, ellenkezőleg. A lehetséges problémákra hívom fel a figyelmet, azért, hogy addig javitsuk ki amíg lehet.
Mi vagyunk az egyetlen megrendelő, olyan lesz a gép, amilyenre mi kérjük. Ha időben megfogalmazzuk mit akarunk, miért és hogyan.
Ha ezt nem tesszük meg, akkor a szomszédaink nem rendelnek, hanem röhögnek a szenvedésünkön.

Nem azért nem ugrott bele senki a világon ebbe az üzletbe, mert mindenki hülye, csak mi vagyunk okosak, hanem azért, mert bazi nagy a kockázata.

Szóval értem én a kincstári optimizmust, de jobb, ha tisztán látunk, és őszinték leszünk magunkhoz.
Inkább csússzon egy-két évet, de legyen letesztelve, befejezve, és tudja használni a katona.
Hidd el, a működő harcjármű a legjobb reklám.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
12 701
39 599
113
Na most ha mi nem tesztelünk úgy mint a Csehek meg Ausztrálok, akkor a sorozatgyártás előtt ugyan úgy készül prototípus?! Vagy ez hogy zajlik ilyenkor? És utána van a sorozatgyártás?
A csehek meg az ausztrálok nem azért tesztelnek, hogy fejlesztési visszajelzéseket adjanak az RM-nek, hanem hogy 2-3 konkurensből kiválasszák a gyártót, akivel elkezdhetik a saját igényeik szerinti IFV fejlesztést.

Mi ezen a ponton már túl vagyunk és jövőre elkezdjük az első kiképzési tapasztalatok alapján a Lynx finomítását az RM-el közösen. Ez a projekt ennyiben különbözik a Leopard, Pzh2000 beszerzéstől, mert ott kész terméket vettünk. Leginkább az NMS/Nomád rendszeresítésére fog hasonlítani, ahol szintén első ország leszünk. Kisebb részben Gidrán is ilyen projekt, csak ott némely verzió már máshol bevezetésre került.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
12 701
39 599
113
Tett az RM egy nyilatkozatot, hogy 23-ig leszállítja az első 46 db-ot! Ha csúszna akkor van valami ködbér vagy fizetniük kell valamit? Arra volnék kivancsi mennyire törhetik magukat, hogy ez a mennyiség jövőre valóban kész legyen?!
Én abban messze nem vagyok biztos, hogy 2023-ig 46 db le lesz gyártva. Azt ígérték 2022-ben jon az első Lynx a nemetektől és onnan 46 db jön, de végső szállítási határidőt nem tudok. 2023-ban pedig beindul a hazai gyár. Ez utóbbit látványosabb és haladunk vele szépen.
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
750
1 162
93
Sztem az első gépek alapvetően hazai kiképzési célból jönnek. Mint az A7 előtt az A4. Nem lesz full tuning verzió, lehet majd a hiányosságait köpködni, de nem fullra páncélozott, Spike-al integrált gép fog jövőre begurulni. Ez egy fapad Lynx lesz, amivel a kiképzést megkezdhetjük és utána majd Zalában később a rendelt szintre hozzuk.
Nagy hülyeség lenne új lynxeket fapadosan hagyni...!A Leoknál más volt a helyzet!
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
11 922
16 509
113
1. Mivel éppen csak elkészült, ezért nem igen tudták tesztelni. Más tesztelni való jármű meg nincs.
Ott van feljebb a kép az ausztrál konfiguráció zöldre festve Lance 2 toronnyal éppen tesztelés közben.
A 3 tesztpéldány nyilvánvalóan nem egy időben készült el, tehát az első tesztpéldány több hónapig tesztelhető volt. Erről szól a fentebbi kép/videó.
4. Ettől sokkal bonyolultabb, mint egy szoftver.
Csak példák:
  • a motortér és búvónyilasok nyithatóságát nem befolyásolhatja a toronyra szerelt plusz kiegészítő.
  • ha egy erdős részen mész keresztül nem szakadhat le a Spike indító....
  • a vasúti űrszelvényből nem lóghat ki semmi.
  • a rakéta indítható-e nyitott búvónyilasok esetén. Melyik és hogy blokkolja az indítást.
  • lehet-e tölteni minden torony állásnál?
  • Mi van ha nincs áram? Lefagy a rendszer? Mechanikusan tudom?
  • ha össze kell kapcsolni a jármű CANBUS-ával, az, hogy történik. Ha nem, akkor lehet-e ellenőrizni a rendszer működőképességét?
  • ja, és helyezd el úgy, vagy védd meg, hogy az aktív védelmi rendszerek ne tegyenek benn kárt.
Ezel olyan dolgok, amelyek már a CAD szoftverben lévő szimulációs térben ellenőrizhetők.
1-2 példa: a jarmű méretei egészen konkrétak.
Hogy a búvónyílások nyithatóak-e a toronytól, szintén már a modellen ellenőrizhetőek.
A mi esetünkben ráadásul a rakéták nem a felnyíló tárolókban lesznek, hanem a torony 2 oldalán, azaz az optikákat kevésbé zavarja.

5. Miért, a torony kész van? Persze, hogy nincs, hisz vevőnként
Pont a modularitás miatt ez nem igazán számít.
6. Sem a cseh, sem az ausztrál tesztekre nem hívták meg az MH szakembereit. Miért tennék? Ők tettek bele pénzt, az ő követelmények szerint zajlik minden. Majd a sajtóból tájékozodunk...
Ostobaság azt feltételezni, hogy ott kibicelünk Ausztráliában egy bokorban.
Aki saját tesztet akar, az fizesse meg, szervezze meg, bonyolítsa le. Saját lőtéren, saját robbantással, saját pénzén.
Az összes robbantási eredmény titkos, a TUV csak a megrendelőnek (aki fizet) adja ki. Miért adná át az eredményeket nekünk bárki?
Ahogy @krisss többször leírta, ott vagyunk a cseh teszteken. A tesztek eredményét meg kell hogy kapja a RM is, hiszen azok alapján tudják továbbfejleszteni a járművet.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
11 922
16 509
113
Én abban messze nem vagyok biztos, hogy 2023-ig 46 db le lesz gyártva. Azt ígérték 2022-ben jon az első Lynx a nemetektől és onnan 46 db jön, de végső szállítási határidőt nem tudok. 2023-ban pedig beindul a hazai gyár. Ez utóbbit látványosabb és haladunk vele szépen.
23-ra kell leszállítani a 46db-ot! Mivel valószínűleg a szakemberek jelentős része jön át a zalaegerszegi gyárba, mivel kellenek a gyártás beindításához. A kinti munkaerőnek csak egy része lesz magyar. Tehát ha hazajönnek, akkor még kell majd a német segítség.