Rockwell B-1 Lancer

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
4 567
7 614
113
Csont uraság valahol Észak-Irak felett:
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 489
7 637
113
Gratulálok!Remélem, még sok ilyen összeállítással fogsz minket megörvendeztetni! :D
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
15 000
113

Na igen, gyönyörű gép és gyönyörű fotó, de már az is látszik, hogy kissé "szét van repülve" a gép. Tele van behullámosodott lemez-felületekkel, ami bizony jelzi a madám korát és kihasználtságát!
 

warrior

Member
2014. február 25.
170
3
18
A "szét van repülve" erős túlzás, mert még egy B-52-höz képest is alig volt bevetésen. Az utasszállítók naponta repülnek és kb. 20-25 év után érik el a "bontót érő" repült óraszámot! /Ez még akkor is igaz, ha 1 utaszállító kevesebb túlterheléssel találkozik az élete során, mint 1 bombázó, vagy 1 gyorsan elkopó hajófedélzeti vadászgép./
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
15 000
113
A "szét van repülve" erős túlzás, mert még egy B-52-höz képest is alig volt bevetésen. Az utasszállítók naponta repülnek és kb. 20-25 év után érik el a "bontót érő" repült óraszámot! /Ez még akkor is igaz, ha 1 utaszállító kevesebb túlterheléssel találkozik az élete során, mint 1 bombázó, vagy 1 gyorsan elkopó hajófedélzeti vadászgép./

Na igen, csak az utasszállítókat arra a naponta akár TÖBBSZÖRI repülésre tervezik, és ritka is az a gép, amit 20-25 év után bontóba küldenek (utoljára is egy 25 éves gépen dolgoztam, amin élettartam-hosszabbító nagyjavítást végeztünk, és a következő ugyanolyan project az a Germanwings-gép lett volna, ami olyan csúnyán végezte az Alpokban). A bombázónál sem az számít, hogy hányszor volt éles bevetésen, hanem hogy mennyi az össz repült órája, mivel egy repülőgép ugyanúgy "kopik" és kapja a terheléseket a gyakorló repüléseken is. A B-1-re meg ráadásul nem úgy szólt a tervezési specifikáció, hogy majd Irakban meg Afgániában fognak naphosszat járőrőzni, és csatagépeknek való pontcélokra kell majd csapásokat mérni, így szaporítva a repült idejüket. Szóval ha elég jó a monitorod, akkor láthatod a fotón a törzs-szárny átmeneti részeken meg a törzs tetején a két kerek, sárga antenna között a rengeteg behullámosodott, meggyűrődött lemezfelületet, ami azt jelzi, hogy kapott már ez a gép bőven terhelést.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
2 886
968
113
A320at 60.000hra tervezték.
maximális kihasználtás esetén ez kb 20 év = évi 300nap * napi 8-12h * 20év = 60.000h
és ennél jópár darab már messze többet repült... ahogy 737ek... is.
uígy hullámosságból se lehet nagyon következtetni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
15 000
113
A320at 60.000hra tervezték.
maximális kihasználtás esetén ez kb 20 év = évi 300nap * napi 8-12h * 20év = 60.000h
és ennél jópár darab már messze többet repült... ahogy 737ek... is.
uígy hullámosságból se lehet nagyon következtetni.

Így igaz, sok utasszállító van már túl pár-tízezer repült órán - és kapaszkodj meg, azok nagy többségén, ha erős súroló-ellenfényben megnézed, bizony hogy jó nagy területeken meg lehet találni a lemez-hullámosodást, főleg a szárny mögötti törzs-felületeken. Ha a szárnyat tekintjük feltámasztási pontnak, akkor ugye ezen "lóg" az egész törzs-hátsórész a vezérsíkokkal, és ezen a törzs-szekción keresztül hatnak vissza a szárnyra a kormányzási nyomatékok is, ennek a résznek fokozott az igénybevétele, ez általában meg is látszik rajta. Ha más, mechanikai sérülés nincs a borításon, ezeket nem is cserélik ki, így ebből nagyjából lehet következtetni a gép életkorára és kihasználtságára, mert alig néhány év/pár ezer repült óra alatt ritkán gyűrődnek meg így a lemezek (legalábbis nagyon durva leszállásokra van hozzá szükség, vagy hogy minden útba eső rázós/örvénylő viharzónán átrepüljenek vele, ami durván megcsavargatja a gép szerkezetét).
 

warrior

Member
2014. február 25.
170
3
18
Nagyjából egyetértek, de 30 éves utas- vagy teherszállítóval csak ritkán lehet találkozni. /A Germanwings kora stimmel, de még utánanézek, mert a már soha meg nem valósuló jövője kapcsán én másra emlékszem./
Amúgy igaz, az üzemidő hosszabbításnak csak a "megéri-e" című pénzgyi kérdés szab határt. Pl. a C-5 Galaxy esetében megéri, mert nincs hasonló méretű és teherbírású gépük.

Az iraki és afganisztáni járőrözés szükséghelyzet volt, nem tudni az időtartamát, és azt sem, hogy hány B-1 vett benne részt. Falconnal persze olcsóbb lett volna, ám azzal csak korlátozottan lehet odacsapni, mert utána le kell szállni municióért.

A gyűrődés meg elképzelhető, de a gépemen és a monitoromon kívül - 50 év után - már a szemem is elavultnak tekinthető.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1