Megpróbálok pár dolgot összeszedni ahhoz, hogy mi lehet a norvég gépekben.
A vásárlás áfa nélküli teljes összege 454 millió euró.
maszol.ro
Itt a székely forrás is megerősítik, hogy a románok úgy tudják, hogy a norvég gépek magasabb modernizációs szinten állnak. Előnyként a kommunikációs rendszert nevezik meg (amit ezek szerint kiszereltek és újat kell vásárolni) és hogy jobb levegő-levegő fegyvereket tud használni. Vagyis nem a vas jobb, csak szoftverben látnak előnyt. De ha törölték esetleg a fegyverek irányító programjait is, akkor... meg nagyjából mindegy.
www.f-16.net
Itt azt írja, hogy a norvégok Block 1-5-ig vették a gépeket eredetileg. A lezuhant oktatókat viszont 15-ösökkel pótolták. Ha jól veszem ki, az ezredfordulón volt szó új gépek beszerzéséről, de ezek a block 50-esek
végül nem kerültek megvásárlásra.
1 század B-je volt, kísértetiesen ennyit adtak el egy amerikai magáncégnek, aki aszem oktatással is foglalkozik, vagyis lehet ilyen típus nem is került a románokhoz. De ez csak feltételezés, utána kéne annak is nézni.
Van fékező ernyőjük, amit a Maszol nem említ
, ami a románok számára kritikusan fontos, mert elterjedt náluk az a legenda, hogy télen nem tudnak felszállni a gépek. Ne menjünk bele, hogy délebbre vannak, mint a Skandináv-félsziget, de tudjuk azt, amikor egy hülye mondatból legendát gyárt a hazai közönség. Náluk tényleg pánikoló hangulat van bármi jegesedik. A pálya, a szárnyak, bármi...
Elvileg '98-as az utolsó EW egység cseréje.
AIM-120B rakétákat vásároltak hozzá. Plusz norvég gyártású hajó elleni.
Ez alapján hihető, hogy 15-ről 20-ra akarják felhúzni. Ahogy a portugál gépekkel is ez volt a terv. Nincs jele, hogy a megnövelt hatótávolságú AMRAAM-okat valaha is látták volna. Sem radarban nem ír, hogy bármit módosítottak volna. Nekem úgy tűnik, hogy a fékező ernyő és talán a norvég hajó elleni fegyver az, ami miatt magasabb szintnek mondták a portugálnál.