Saab 105 / Sk60 (Svédország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 786
8 385
113
SAAB_105_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 931
73 369
113
A svédek indítottak egy sorozatot a svéd pilótaképzés bemutatására (felirattal is lehet nézni)

1-2-3. rész:



 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 021
11 863
113
Lenne egy kérdésem a szakértőkhöz, pl. @Allesmor Obranna -hoz:
ugyanaz a 2 hajtóműve van, mint a A-37 Dragonflynak (J85-GE-17A és J85-GE-17B, de tolóerőben nincs különbség), ugyanúgy tandem üléselrendezésű, üres tömeg ugyanaz (2849 vs 2817 kg), MTOW 4635 vs. 6350 kg , mégis a Saab maximális sebessége 970 km/h, a Dragonflyé pedig 817 km/h.
Mi lehet ennek a nagy különbségnek az oka?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 924
13 914
113
Lenne egy kérdésem a szakértőkhöz, pl. @Allesmor Obranna -hoz:
ugyanaz a 2 hajtóműve van, mint a A-37 Dragonflynak (J85-GE-17A és J85-GE-17B, de tolóerőben nincs különbség), ugyanúgy tandem üléselrendezésű, üres tömeg ugyanaz (2849 vs 2817 kg), MTOW 4635 vs. 6350 kg , mégis a Saab maximális sebessége 970 km/h, a Dragonflyé pedig 817 km/h.
Mi lehet ennek a nagy különbségnek az oka?

Kis modellező előzmény után egy lehetőség: a Dragonfly gyakorlatilag egyenesszárnyú, alacsony sebességre optimalizálva. A SAAB minden aerodinamikai felülete nyilazott(abb) --becsülve 20 fok körüli hátranyilazás--, és bár ez nem látványos a hangsebesség feletti nyilazáshoz szokott szemünknek, de elég jelentős különbséget okoz az általad észrevett jellemzőben a két gépre jellemző sebességtartományban.

Cessna_A-37_Dragonfly_3-view_line_drawing.png
...
Ssaab105.jpg


"Cserébe" ebböl fakadóan szinte biztosan valamivel nagyobb a SAAB leszálló-/átesési-sebessége!
... bár ezek a jellemzők szárny-mechanizácóval is jelentősen javíthatók több súly és nagyobb bonyolultság/karbantartás, egyebek... árán.
A többit majd más... :hadonaszos:

.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord