1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Saab 37 Viggen

Diskurzus a(z) '3. generációs típusok' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  2. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  3. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

  4. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    https://www.youtube.com/watch?v=93ZPhuppMAs
     
  5. fip7

    fip7 Well-Known Member

    [​IMG]
    Link: http://zarco-macross.wdfiles.com/local--files/wiki:saab-37-viggen/65492_172959209_046.JPG
     
  6. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

  7. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  8. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Nemzedékek.

    [​IMG]
     
    LMzek, fip7, Veér István and 5 others like this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  10. tarzaan

    tarzaan Well-Known Member

    Szép gép ez, de nem tudom élesben mire lett volna elég. A manőverező képessége milyen volt?
     
  11. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Tolóerő volt benne rendesen állítólag.
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A Jaguar topikban posztoltam egy angol pilótával készült interjút. Szerinted a gép sokkal jobb volt, mint a Jaguar és a pilótáik is messze az angol átlag felett voltak. A Viggenben és Drakenben is már akkor volt digitális data link, mikor a data link híét sem hallotta az átlagos USAF gép.
     
  13. tarzaan

    tarzaan Well-Known Member

    A vadász változatra gondoltam, hogy az mennyire volt potens. Mert ugye ez alapvetően egy harmadik generációs gép, de nem sokkal a gyártás megkezdése (1971) után kezdtek kijönni a negyedik generációs gépek. Persze a potenciális ellenség szovjeteknél csak a 80-as évek közepén.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az is jó volt. Jenki licenszelt rakéta volt hozzá és a radarja is olyan volt, hogy aki találkozott vele, lesett az álla. Az első generációs F-15A radarjához hasonlították a '80-as években. A MiG-23ML/MF-et is elvileg hülyére lehetett volna pofozni velük a GCI + data linkkel.
     
  15. tarzaan

    tarzaan Well-Known Member

    Nem SkyFlash-t használt? Persze az is Sparrow származék.

    Mindegy, szép gép.
     
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A képen a SAAB által pár éve repülőképesé tett AJS-37-es Viggen látható, amely földi célok ellen optimailzált AJ-37-esből lett kialakítva.
    Ez az első generációs Viggen, amiben még a sok korlátozással használható ~11.5 tonnás tolóerejű RM-8A hajtóművek voltak.

    A fentebb emlegetett JA-37-es Jaktviggen már egy másik világ volt. Valamivel nehezebbre sikeredett, de hajtóműve 13.5 tonnás fékpadi tolóerővel bíró RM-8B volt, amelyben a kompresszor egy fokozattal többel rendelkezett, a forszázskamra pedig valamivel nagyobb átmérőjű és hosszabb volt. Nagyobb lett a levegőátfutás a sűrítési viszony és a turbina előtti illetve a forszázskamrában a gázhő. De mindezek mellett a legfontosabb az volt, hogy a gép hajtóműve lényegében semmiféle korlátozással nem rendelkezett. A radarja az alapverzióhoz képest többet tudott, a tűzvezető rendszere pedig különösen a JA-37D megjelenésével vált igazán potenssé, mivel ez már megkapta az AIM-120-as rakétákat is.

    A Jaktviggen hátránya a később többfeladatúvá tett AJ illetve AJS-hez képest, hogy pilóta szemszögből valamivel jobban hasonlított egy "vasalóhoz", azaz a felületi terhelés nagyon megnőtt, de legalább a gyorsulására nem volt panasz. Nagyobb csúcssebesség és csúcsmagasság jellemezte.
    Ami még gond volt, hogy az amúgy is kevés belső hely tovább zsugorodott, mivel ebben még nagyobb lett a hajtómű, így a gép hatótávja csak azzal az egy póttartállyal volt értékelhető szintre hozható.
    Sajnos az összes Jaktviggent szétvágták 2006-ban (amikor az F-14D-ket is, így ebben az évben valami igazán komoly ostobasági hullám tombolt Nyugaton), habár az is tény, hogy ennél az alváltozatnál már kezdtek megjelenni a strukturális gyengülések, hajszálrepedések, amelyek a prognosztizált üzemidőnek amúgy is rendesen alávágtak, miközben az egyes gépek üzemórára vetített kerozin-igénye (a politikusok számára legjobban eladható paraméter) jóval meghaladta az épp elterejedés alatt álló Gripenét.
     
    vilmoci, borisz, fishbed and 3 others like this.
  17. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  18. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Mig-29 ellen kíváncsi lennék melyiket hoznák ki győztesnek. Naggyon tetszik ez a gép.:)
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    1:1-ben nézve majdnem minden téren jobb volt már a 9.12 is. A data link és radar terén lenne csak bajban a 29-es.
     
  20. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

Ezen oldal megosztása