Saab 37 Viggen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
15 002
113
Kb. 2002-ben mikor egyébként is először utaztam utasszállítón, leszálltunk Grazban, majd a reptrérről sétálva a vonat megálló felé halottam valami mennydörgést a hátam mögül. Mondom mi az ördög, ez kizárt hogy utasszállító. Majd megfordulva láttam egy felszálló Draken (ha jól emlékszem) géppárt. Az is mellbevágó élmény volt gondolhatod :D De egy ilyen Viggen élményt szívesen átélnék.
Akkor Ostrava NATO-days minden év szeptember közepén - ill. idén sajnos a vírus miatt elég kétséges. Ha a keresőbe beírod hogy "ostrava nato day 2020", akkor tudsz tájékozódni a helyzetről. A svédek (IS) szeretnek oda járni a Viggennel, Drakennel, Tunnan-al, eddig valamivel mindig megjelentek, volt hogy ott voltak mindhárom "muzeális" gépükkel. Persze lehet hogy jobban jársz/járunk, ha inkább jövő tavasszal a 2021-es dátummal írjuk be ... most éppen ez a helyzet. :(
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 309
45 983
113
Akkor Ostrava NATO-days minden év szeptember közepén - ill. idén sajnos a vírus miatt elég kétséges. Ha a keresőbe beírod hogy "ostrava nato day 2020", akkor tudsz tájékozódni a helyzetről. A svédek (IS) szeretnek oda járni a Viggennel, Drakennel, Tunnan-al, eddig valamivel mindig megjelentek, volt hogy ott voltak mindhárom "muzeális" gépükkel. Persze lehet hogy jobban jársz/járunk, ha inkább jövő tavasszal a 2021-es dátummal írjuk be ... most éppen ez a helyzet. :(
Szerintem nem lesz megtartva, ha lesz is, kb. semmi nem lesz. A programme rész alatt facebook even link van. Semmi résztvevő nincs. Ezzel megszakad egy 2012 óta tartó sorozat nálam, mert 12, 14, 16, 18-ban voltam kint.
 

hayate

Well-Known Member
2012. december 3.
185
688
93
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 346
30 115
113
A jellegzetes, mély, dörgő Viggen hang abból ered, hogy a kilépő keresztmetszet igen nagy. Amit ebből a kályhacsőből még a svédek ki tudtak maxolni, az a Jaktviggen RM8B hajtóműve volt.
Az a videón szereplő RM8A-nál valamivel, hosszabb és nagyobb átmérőjű, továbbá több levegőt mozgatott meg, több kerozint égetett és amellett, hogy egy tonnával volt erősebb, még “ütni-vágni” is lehetett. Sem állásszög, sem gázkarmozgatás korlát nem vonatkozott rá.
Ekkora robajnál viszont füllel már nem hallható a különbség.
Arra emlékszem, hogy 1998-ban, Kecskeméten egyedül a Jaktviggen volt képes arra, hogy a felszállás közben, a pályán nekifutáskor a hangjával megremegtette a talajt…
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 346
30 115
113
Érdekes videó. Szerintem valami TopazLabs programmal skálázhatták fel, mert 2006 előtt ilyen videóminőség nem nagyon létezett. És erre utal a háttér "meseszerűsége" helyenként, amit a képjavító algoritmus generált le.


Viszont érdekes látni a Jaktviggeneket és a legelső szériás Gripeneket ilyen jó minőségben.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and migfun