1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Saab JAS-39 Gripen

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. emel

    emel Well-Known Member

    Ez "kicsit" csalós, balról-jobbra át van tükrözve, balról-jobbra került a gázkar!! :D:p
     
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  3. Roni

    Roni Well-Known Member

    Kemény lehet ezt elviselni egy légiharc gyakorlat során :confused:nem irigylem ezt tőlük

     
    tonyo, fip7, therob and 2 others like this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egy légiharc gyakorlat során ennek töredékét kapják, mert közepes magasságban 7G-t is csak pillanatokra lehet húzni és 3-4G kitartott is M0.7 felett megy csak. Biztonsági okokból 10 ezer láb alatti gyakorló légiharcot tudtommal ritkán engednek. Legalábbis a nagy víz túloldalán.
     
    endre and Roni like this.
  5. rudi

    rudi Well-Known Member

    Néhány részlet a d.afrikai Gripen flottáról és a kiképzési rendszerükről annak apropóján hogy lett két új Gripen pilótájuk.
    "...The South African Air Force now has a dozen active or reserve pilots for its fleet of 17 single seat Gripen Cs and 9 two seat Gripen D jets, although nearly half the fleet is in rotational storage..." (megjegyzés tőlem: 26 géphez egy tucat aktív illetve tartalékos pilóta? Nem csoda hogy a felét a gépeknek raktárba teszik…)

    "...Training to be a Gripen pilot, from recruitment to first solo flight on the fighter, takes about six-and-a-half years.
    This includes:
    - basic military training (three months),
    - officers forming course (a further three months),
    - the Military Academy (one year) and
    - basic pilot training (one year).
    - The latter includes 180 hours on the PC-7.
    - Next follows some 390 hours on the BAE Systems Mk 120 Hawk at 85 Combat Flying School before
    - posting to 2 Squadron where conversion to the Gripen takes place, starting with six weeks in the classroom followed by 70 hours on the Squadron Level Mission Trainer (a flight simulator) and a further 70 hours on the aircraft. Both periods include 30 hours of conversion training, 20 hours of air warfare training and 20 hours of surface warfare training.
    It then takes a further six sorties to solo..."
     
    endre likes this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Kicsit furcsának érzem ezt.
    Ila Ramonn anno, 1954-es születés.

    In 1974, he graduated as a fighter pilot from the Israel Air Force (IAF) Flight School. From 1974–76 he participated in A-4 Basic Training and Operations. 1976–80 was spent in Mirage III-C training and operations. In 1980, as one of the IAF's establishment team of the first F-16 Squadron in Israel, he attended the F-16 Training Course at Hill Air Force Base, Utah. From 1981–83, he served as the Deputy Squadron Commander B

    Tehát, ha 18 évesen belépett és 2 évig csak elméletet tanult, akkor is már max. 4 év után a szuperszonikus gépen repült.
    Nem értem, hogy hova kell a 390 óra Hawk. Az F-15-ös zsoké, akit kérdeztem előtte 100 órát repül csak T-38-on, 40 óra kétüléses Sason és combat ready. A T-38 előtt nem mondta, hogy több száz órát töltött volna szubszonikus jeten.

    Ha ma 6 évig tart így kiképezni egy pilótát lassan ott tartunk meg, hogy ennek semmi értelme. Mert, ha valaki mondjuk egyetem főiskola után dönt, akkor kb. 27 évesen lesz pilóta és sanszosan 10 év múlva, ha addig nem unja meg a banánt komolyabb esélye van arra, hogy egészségügyileg nem felel meg.

    Egész egyszerűen ilyen számokkal a kiképzési rendszer fenntartása kisebb légierőknél gyakorlatilag kivitelezhetetlen.
     
  7. borisz

    borisz Well-Known Member

    Mi van, ha azért volt ennyit Hawk-on, mert ez volt?
     
    endre likes this.
  8. rudi

    rudi Well-Known Member

    Nem mindenhol van felsőfokú végzettséghez kötve a kiképzés elkezdése. A szingapúri jelöltek pl. 18-évesen kezdik a katonai pilóta karrierjüket.
    Őszintés szólva szerintem sem szükséges felsőfokú végzettség a kiképzés megkezdéséhez. Ami kell magasabb szintű elmélet azt majd megtanítják nekik a kiképzés során.
    Sokkal lényegesebb a szükséges manuális, térbeli koordinációs és pszichés képességek megléte. Azok meg vele született képességek, nem tanultak.
     
    fip7, fonak9, endre and 3 others like this.
  9. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

    Nálunk sem volt (a repülőtiszti akadémia volt a felsőfokú intézmény, amely kiképezte a 18 éves jelentkezőket, akik rendszerint már rendelkeztek valamilyen sportrepülő, vitorlázó vagy legalább ejtőernyős múlttal a repülőkluboknak (nálunk MHSZ) köszönhetően), sőt korábban sehol sem volt, ez valami újabb hülyeség.
     
  10. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

    Kétlem, hogy 2 évig csak elméletet tanult, biztosan repültek jó sokat előbb Piper Cubon (tudtommal azt használták alapképzésre a zsidók) aztán a végén minimum Fouga Magisteren.
     
  11. alali77

    alali77 Well-Known Member

    ÖÖÖ, az én nagyapám is pilóta volt a második világháborúban, nem kellett neki főiskola.
    De ma, amikor baromi sok rendszer működését kell megtanulni egy diplomával már jelzed hogy képes vagy tanulni. (többnyire)
     
    borisz likes this.
  12. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A szolnoki Kilián György Repülő Műszaki Főiskolára gondolsz. Mert volt Zrínyi Miklós Katonai Akadémia, ettől független intézményként, de repülőtiszti akadémia az nálunk nem volt.
    De a lényeg, amit írsz, az korrekt.
     
    fonak9 likes this.
  14. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Egy időben volt az szimplán csak Szolnoki Repülőtiszti Főiskola is. Ha jól emlékszem annak idején majdnem elcsábultam a felsőoktatási jelentkezési lapok kitöltésénél! :oops::)
     
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Igen, olyan is volt, a rendszerváltás után.
     
    pöcshuszár likes this.
  16. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Vki bevásárolt, de titkos.
     
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    LMzek 2.0, borisz and SilvioD like this.
  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Úgy tűnik a csehek örülnek az európai közös tanker flottának és épp a tankerkapacitás tervezhetőségét emelik ki előnyként a jelenlegi helyzettel szemben...

    1 CZK = 12,84480 HUF


    A cseh légierő hamarosan hozzáférhet egy olyan képességhez, amelyeket valószínűleg nem engedhet meg saját magának...

    A Cseh Köztársaságnak évente hozzávetőlegesen 32 millió koronát kell hozzájárulnia a művelethez, további 10 milliót a személyzethez. A várható 30 működési év költsége körülbelül 1,87 milliárd korona lesz. A hadsereg azt is várja, hogy a jövőben több tanker-személyzetet biztosítson, hasonlóan az AWACS repülőgépekhez.

    Németország évi 5500 repülési órát, Hollandia 2000 óra, Belgiumban 1000, Luxemburgban 200, Norvégiában és a Cseh Köztársaság 100-100 repülési órája van évente. A várható felhasználás évente körülbelül 1100 repülési óra lesz repülõgépenként, azaz a nyolc gépes légi flotta teljes mértékben fedezi a hat ország igényeit.


    Nem kell mindig utántölteni a levegőben, rakományszállításra és orvosi evakuálásra is lehet használni a gépeket.
    A gép 45 tonna rakomány vagy 267 utas szállítására képes. Az orvosi változatban 6 intenzív osztály vagy 16 ágy lehet a fedélzeten.

    Két bázisa lesz a 8 gépnek: Eindhovenben 5, a németországi Kölnben 3 gép fog állomásozni.


    A cseh Gripen pilóták leggyakrabban az olasz, svéd vagy amerikai tankereket használják gyakorlásra vagy az izlandi misszióknál.

    ------------

    (Mi lesz így a KC-390 tervekkel?)
     
    endre, fishbed and borisz like this.
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Mi kell ahhoz hogy valaki "gripen műszaki" legyen a cseheknél?

    Három-öt év. Időbe telik egy katona felkészítése, mielőtt repülőgép-technikusává válik a JAS-39 Gripen szuperszonikus repülőgép számára. Ez magában foglalja egy négy hónapos specializált kurzust is Svédországban, ahonnan a Čáslav-bázis öt repülési technikusa és a Vyškov Katonai Akadémia kiképzési parancsnoka oktatója nemrégiben tért vissza.


    A cseh hadsereg kétévente rendszeresen küld technikusokat átképzési kurzusra Svédországban. 2004 óta több mint 110 repülőgép-technikus halad át rajta.


    "Magas igényeket támasztunk a repülőgép-technológiára, különösen az oktatás területén. Szükség van egy műszaki területre, természetesen a jó angol nyelvre és a kapcsolódó műszaki feltételek ismeretére. "- mondta Jan Ďucha őrnagy, az ILS 211. taktikai századának parancsnokhelyettese. A svédországi kurzusra való belépés előtt a jelöltek kiválasztási eljárást hajtottak végre, mindegyiknek meg kellett felelnie a felvételi követelményeknek, különös tekintettel a szakmai és a nyelvi ismeretekre.


    "A 600 órán át tartó tanfolyam célja a repülőgép felépítésével és működésével kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismeretek bővítése volt. A hangsúlyt az érvényes dokumentációnak és a munkahelyi biztonsági intézkedéseknek való megfelelésnek megfelelő eljárásokra helyezték el "- mondta Ďucha.


    A Gripen vadászgép repülőgép-technikusa felelős a gép repülés előkészítéséért. Ide tartozik például a rendszerek tesztelése, valamint az üzemanyag, az olaj és a hidraulika ellenőrzése. A leszállás után a repülőgép irányítja az állványt, információkat kap a pilótától a repülésről, kiértékeli, végül ellenőrzi a repülőgépet, és feltölti az üzemi folyadékokat és gázokat.


    A Gripen technikusnak szó szerint ismeri a gép minden csavarját, amelyet a tanfolyam során rendszeres tesztekkel ellenőriztek. "A gyakorlati képzés során felfüggesztettük és felfüggesztettük a motort vagy az ülést, elvégeztük az egyes alkatrészek funkcionális tesztelését vagy fegyveresítettük a repülőgépet" - biztatta a résztvevők egyikét, a 21. taktikai légierő Caslav tagját.


    Svédországban nem fejeződik be a felkészítés. Május végén a végzetteknek újabb kurzust tartanak, ezúttal a Cseh Köztársaságban, amelynek során a repülőgépek üzemeltetésének és karbantartásának gyakorlati ismereteire összpontosítanak. A tanfolyam végén a technikusokat a taktikai szárny szuperszonikus repülőgép-technológiájának hivatásos mérnökeiből származó ellenőrök vizsgálják meg. Ha sikerrel jár, akkor függetlenül dolgozhatnak a repülőgép technikáin, és további gyakorlati tapasztalatokat szerezhetnek. "Az egész képzési folyamat körülbelül három-öt évig tart, ha ebbe a ciklusba belefoglaljuk a hallgatók felkészültségének fázisát a tényleges svédországi kiküldetés előtt" - zárja le Jan Ďucha őrnagy.

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]
     
    endre, misinator, Ocses and 6 others like this.

Ezen oldal megosztása