JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 927
113
Ezen felül még a "hagyyományosan"szovjet,orosz piacnak számító Indiába is sikert értek el vele.
India hagyományosan szovjet-orosz, francia és angol piac volt, az amerikai védelmi termékek csak az utóbbi időben kezdtek ott megjelenni.
Az MMRCA tender verdiktje inkább volt politikai-gazdasági (korrupció), mint szakmai alapú. Az F-16IN-t az elvártnál szerényebbre taksált manőverezőképessége, míg a Super Hornet-et úgy általában nem tartották kielégítőnek "szakmailag". Bár nem tisztem az amerikai katonai-ipari komplexum védelme, de egyfelől a megállapítások inkorrektek voltak (az F-16IN-hez alapot szolgáló F-16E/F csak egy rövid ideig vett részt a tesztelésen, mert zömben egy block 50-es F-16D helyettesítette és az E/F manőverezőképessége a közismert nehézsúly ellenére sem rossz egyátalán), másfelől a tendergyőztes Rafale-t szinte semmi olyan aspektusból nem használják a gyakorlatban sem, amely téren az amerikai indulók elmaradottak lennének.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 596
6 015
113
India hagyományosan szovjet-orosz, francia és angol piac volt, az amerikai védelmi termékek csak az utóbbi időben kezdtek ott megjelenni.
Az MMRCA tender verdiktje inkább volt politikai-gazdasági (korrupció), mint szakmai alapú.
.
.
(A gazdasagi, söt akar direkt anyagi korrupciot se felejtsuk el, es ugye a Saab is meselhetne a birosagon az europai orszagokba, igy hazankba is anno Alfons Mensdorff-Pouilly grófon keresztul vegzett korrupcios tevekenysegeröl. Voltak is ilyen ugyek, de sajnos gyorsan elsikaltak mindet mindenhol.)
.
A politikai "korrupcio" ellen meg nehez mit tenni, es sajnos emiatt fog a Saab ezutan is mindenhol veszteni. Mert pl a Fulöp szigetek joggal bizhat abban, hogyha joban van az USA-val, akkor az USA adott esetben kiall mellette Kina ellen. Svedorszag meg nem fog segiteni rajta, nem is tudna. Svedorszag vilagpolitikai szinten sulytalan, ez van, ezzel a Saabnak is szembe kell nezni.
Ez igy nem is annyira "korrupcio", hanem a vilagpolitikai eröviszonyok sima felismerese, es taktikus szövetsegesvalasztas.
.
A vadaszrepulögep beszerzesekben a konkret gepek tudasa a legkevesebb. Nagyjabol mindegyik tudja, amit kell, a döntes a poltikai szövetsegeken mulik.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 927
113
.
.
(A gazdasagi, söt akar direkt anyagi korrupciot se felejtsuk el, es ugye a Saab is meselhetne a birosagon az europai orszagokba, igy hazankba is anno Alfons Mensdorff-Pouilly grófon keresztul vegzett korrupcios tevekenysegeröl. Voltak is ilyen ugyek, de sajnos gyorsan elsikaltak mindet mindenhol.)
.
A politikai "korrupcio" ellen meg nehez mit tenni, es sajnos emiatt fog a Saab ezutan is mindenhol veszteni. Mert pl a Fulöp szigetek joggal bizhat abban, hogyha joban van az USA-val, akkor az USA adott esetben kiall mellette Kina ellen. Svedorszag meg nem fog segiteni rajta, nem is tudna. Svedorszag vilagpolitikai szinten sulytalan, ez van, ezzel a Saabnak is szembe kell nezni.
Ez igy nem is annyira "korrupcio", hanem a vilagpolitikai eröviszonyok sima felismerese, es taktikus szövetsegesvalasztas.
.
A vadaszrepulögep beszerzesekben a konkret gepek tudasa a legkevesebb. Nagyjabol mindegyik tudja, amit kell, a döntes a poltikai szövetsegeken mulik.
Így van. Szerinted a szaúdiakat érdekelte, hogy az F-15S-ben mennyibe fog fájni a komplett átépítés PW229-esről a nagyobb törzshátsórészt igénylő GE129-esre? Nekik az aprópénz volt, de így árengedményt harcoltak ki kb 100 darab nagy erőművi GE gázturbinára. Nem vadászgépeket vettek, hanem erőműveket és az a hajtómű beszállító nyert, aki az erőművet is szállítja. Persze a szaúdi politikai életben sem egy kézben van a fegyver és az energetika, hiába fogja az királyság összes ügyét össze egy kézben az aktuális uralkodó. De a Rijád saját hatalmi mechanizmusában az energetika egy lépcsővel feljebb van a korrupciós piramisban, mint a hadi beszerzések, így megvan, hogy mi és ki írja felül a másikat.
Ami pedig a korrupciót illeti, van, ami a skandináv gyomornak már kenőpénz, az arabnak meg ajándék, ami ugyanolyan munkadíj, mint amit mi illeték néven emlegetünk. Ugyanez igaz ázsiára is. Amerikában meg lobbinak hívják.
Az USA-ban ha a külföldi piacra kimegy x darab Lockheed F-16 block 52-es, akkor a Navy megrendel ugyanennyi Super Hornet-et, mert elkészül a megfelelő tanulmány, hogy erre szükségük van és a Boeing le is gyártja. Ha a Navy vesz Y mennyiségnyit az F-35C-ből, akkor a Boeing-nek csinálnak az arab világban kb ugyanennyi rendelést az F-15-ösre. Aki ezek után árgus szemekkel figyeli a darabszámokat és közli, hogy nem stimmelnek a mennyiségek, annak érdemes megnézni, hogy a projektek költségeinél van a kutya elásva. De az biztos, hogy a profit azonos lesz.
És végül ott vannak a karót nyelt minta skandinávok, akiknél természetesen genetikailag ismeretlen a korrupció. Ez így van, csak éppen az FMV, a svéd királyi beszerzési hivatal vezetői közt ott ül a Wallenber család több tagja. A Wallenbergez tartozik a SAAB-tól kezdve a Volvo-n át az SKF-ig szinte minden.
Ez nem korrupció, csak szimpla financiális kérdés, ahol arra ügyelnek, hogy a svéd állam szempontjából fontos iparban vezető pozíciójú família vezette cégek lehetőleg mindig megrendeléshez juthassanak... a svéd állam által.
Ez egy sajátos eufemizmus a csúnyán hangzó államosításra és protekcionalizmusra.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 596
6 015
113
Így van. Szerinted a szaúdiakat érdekelte, hogy az F-15S-ben mennyibe fog fájni a komplett átépítés PW229-esről a nagyobb törzshátsórészt igénylő GE129-esre? Nekik az aprópénz volt, de így árengedményt harcoltak ki kb 100 darab nagy erőművi GE gázturbinára. Nem vadászgépeket vettek, hanem erőműveket és az a hajtómű beszállító nyert, aki az erőművet is szállítja. Persze a szaúdi politikai életben sem egy kézben van a fegyver és az energetika, hiába fogja az királyság összes ügyét össze egy kézben az aktuális uralkodó. De a Rijád saját hatalmi mechanizmusában az energetika egy lépcsővel feljebb van a korrupciós piramisban, mint a hadi beszerzések, így megvan, hogy mi és ki írja felül a másikat.
Ami pedig a korrupciót illeti, van, ami a skandináv gyomornak már kenőpénz, az arabnak meg ajándék, ami ugyanolyan munkadíj, mint amit mi illeték néven emlegetünk. Ugyanez igaz ázsiára is. Amerikában meg lobbinak hívják.
Az USA-ban ha a külföldi piacra kimegy x darab Lockheed F-16 block 52-es, akkor a Navy megrendel ugyanennyi Super Hornet-et, mert elkészül a megfelelő tanulmány, hogy erre szükségük van és a Boeing le is gyártja. Ha a Navy vesz Y mennyiségnyit az F-35C-ből, akkor a Boeing-nek csinálnak az arab világban kb ugyanennyi rendelést az F-15-ösre. Aki ezek után árgus szemekkel figyeli a darabszámokat és közli, hogy nem stimmelnek a mennyiségek, annak érdemes megnézni, hogy a projektek költségeinél van a kutya elásva. De az biztos, hogy a profit azonos lesz.
És végül ott vannak a karót nyelt minta skandinávok, akiknél természetesen genetikailag ismeretlen a korrupció. Ez így van, csak éppen az FMV, a svéd királyi beszerzési hivatal vezetői közt ott ül a Wallenber család több tagja. A Wallenbergez tartozik a SAAB-tól kezdve a Volvo-n át az SKF-ig szinte minden.
Ez nem korrupció, csak szimpla financiális kérdés, ahol arra ügyelnek, hogy a svéd állam szempontjából fontos iparban vezető pozíciójú família vezette cégek lehetőleg mindig megrendeléshez juthassanak... a svéd állam által.
Ez egy sajátos eufemizmus a csúnyán hangzó államosításra és protekcionalizmusra.
.
.
Hat igen, igy van. A Saab 2014 ota nem adott el kulföldre uj gyartasu repulöt, a Gripen utolso vevöje a brazilok voltak. Azota csak egetik a penzt menetrendszeruen buko kulföldi tendereken, reszegyseggyartas, illetve a sved allam megrendelesei tartjak öket eletben.
.
Szerintem eleg nagy hibat követtek el azzal, hogy a Gripen-E eseteben nem mertek kicsit batrabbak lenni (többet raszanni) a tovabbfejlesztesben, es több penzt raszanva nem csinaltak egy jobban atdolgozott, kulsöleg is uj gepet. A Gripen-E a nem latvanyos reszekben, szerkezeteben, hajtomu, futömu, cockpit, teljes elektronika uj tipus lett, de megis bepozicionaltak a kifutott 4 generacioba azzal, hogy nem akartak kicsit F-35 szerubbe, szögletesebbe atkalapalni a lemezeket rajta.
.
Csinaltak volna hozza egy 5-genre legalabb formailag emlekeztetö, F-35-szeru kulsöt, mint ahogy meg a törökök is tudtak egy F-35-szeru format gyartani, szamoztak volna at JAS-49-re es maris nagyobb figyelmet kapott volna a 39E-be beletett sok penz es munka.
(Nem tudom, az egyiptomi es katari fegyverbeszerzeseket milyen szempontok mozgatjak, de az is lehet, egy 5.genesebb kulsövel a Gripen-E-t ez a ket orszag mar csak azert is megvette volna, mert "menö", es hogy ilyenjuk is legyen)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 931
73 369
113
(A gazdasagi, söt akar direkt anyagi korrupciot se felejtsuk el, es ugye a Saab is meselhetne a birosagon az europai orszagokba, igy hazankba is anno Alfons Mensdorff-Pouilly grófon keresztul vegzett korrupcios tevekenysegeröl. Voltak is ilyen ugyek, de sajnos gyorsan elsikaltak mindet mindenhol.)
Alfons Mensdorff-Pouilly a BAE Systems alkalmazásában állt, a BAE Systems feladata volt a Gripen exportjának az elősegítése... mert nekik nagy tapasztalatuk volt ezen a téren.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 165
113
.
.
Hat igen, igy van. A Saab 2014 ota nem adott el kulföldre uj gyartasu repulöt, a Gripen utolso vevöje a brazilok voltak. Azota csak egetik a penzt menetrendszeruen buko kulföldi tendereken, reszegyseggyartas, illetve a sved allam megrendelesei tartjak öket eletben.
.
Szerintem eleg nagy hibat követtek el azzal, hogy a Gripen-E eseteben nem mertek kicsit batrabbak lenni (többet raszanni) a tovabbfejlesztesben, es több penzt raszanva nem csinaltak egy jobban atdolgozott, kulsöleg is uj gepet. A Gripen-E a nem latvanyos reszekben, szerkezeteben, hajtomu, futömu, cockpit, teljes elektronika uj tipus lett, de megis bepozicionaltak a kifutott 4 generacioba azzal, hogy nem akartak kicsit F-35 szerubbe, szögletesebbe atkalapalni a lemezeket rajta.
.
Csinaltak volna hozza egy 5-genre legalabb formailag emlekeztetö, F-35-szeru kulsöt, mint ahogy meg a törökök is tudtak egy F-35-szeru format gyartani, szamoztak volna at JAS-49-re es maris nagyobb figyelmet kapott volna a 39E-be beletett sok penz es munka.
(Nem tudom, az egyiptomi es katari fegyverbeszerzeseket milyen szempontok mozgatjak, de az is lehet, egy 5.genesebb kulsövel a Gripen-E-t ez a ket orszag mar csak azert is megvette volna, mert "menö", es hogy ilyenjuk is legyen)
Csináltak volna, illetve mondjuk úgy, hogy terveztek, de a bekerülési költség miatt leálltak vele. 5. gen repülőgép egy ekkora is ország repülőiparának sok, rengeteg külföldi beszállító és ha nincs megfelelő mennyiségre rendelés, akkor financális csőd (persze tovább él a repipar és a foglalkoztatás, de ezek az bekerülési összeget nem kompenzálják. Ezért kezdtek tárgyalni mindkét oldalllal, de az FCAS-nál leosszották a szerepepket, a briteknél is, de a svéd tervezési technologiai és minőség viszont kellett nekik és bevették őket. De az nem tiszta nálam mit gyártanának, mert a szerepeket már a svédek előtt leosztották. Az FACAS, a Tempes és a Erik egyébként mint financiális veszteség, még a EFA is, Egy harcászati repülőgépbúl több 1000 kell a nyereséghez. Az USA megrendeli a saját flottájában és már pozitív a mérleg nem s szólva az emelt árú exportváltozatokéről.. Ha visszaelmlékezünk az F-5 és F-20 volt az utolsó amelyet nem rendeltek meg maguknak (max tesztszázad) és csak exportra szánták)..
 
M

molnibalage

Guest
.
.
Hat igen, igy van. A Saab 2014 ota nem adott el kulföldre uj gyartasu repulöt, a Gripen utolso vevöje a brazilok voltak. Azota csak egetik a penzt menetrendszeruen buko kulföldi tendereken, reszegyseggyartas, illetve a sved allam megrendelesei tartjak öket eletben.
.
Szerintem eleg nagy hibat követtek el azzal, hogy a Gripen-E eseteben nem mertek kicsit batrabbak lenni (többet raszanni) a tovabbfejlesztesben, es több penzt raszanva nem csinaltak egy jobban atdolgozott, kulsöleg is uj gepet. A Gripen-E a nem latvanyos reszekben, szerkezeteben, hajtomu, futömu, cockpit, teljes elektronika uj tipus lett, de megis bepozicionaltak a kifutott 4 generacioba azzal, hogy nem akartak kicsit F-35 szerubbe, szögletesebbe atkalapalni a lemezeket rajta.
.
Csinaltak volna hozza egy 5-genre legalabb formailag emlekeztetö, F-35-szeru kulsöt, mint ahogy meg a törökök is tudtak egy F-35-szeru format gyartani, szamoztak volna at JAS-49-re es maris nagyobb figyelmet kapott volna a 39E-be beletett sok penz es munka.
(Nem tudom, az egyiptomi es katari fegyverbeszerzeseket milyen szempontok mozgatjak, de az is lehet, egy 5.genesebb kulsövel a Gripen-E-t ez a ket orszag mar csak azert is megvette volna, mert "menö", es hogy ilyenjuk is legyen)
Erősen kétlem, hog bárki így venne gépet, de ki tudja.
A PAK FA kompresszora is látszik és India meg kiszállt...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 316
54 793
113
A PAK FA kompresszora is látszik és India meg kiszállt...

Csak éppen a kettőnek semmi köze egymáshoz.
India azért szállt ki, mert megsértődött azon, hogy kb. 100 millió dolláros hozzájárulásával, meg a 0 mérnöki tudásukkal nem lehettek a programban teljes jogú fejlesztési partnerek. Az oroszok meg erre mondták, hogy ez így kevés.

Az Indiai mérnöki munkát le lehet mérni a "saját" fejlesztésű szarjaikon, a pénzügyi képességeiket pedig bármely katonai tenderükön...
Valójában sosincs pénzük, csak a pofájuk nagy. Egy komolytalan bohóc banda.
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 596
6 015
113
Erősen kétlem, hog bárki így venne gépet, de ki tudja.
A PAK FA kompresszora is látszik és India meg kiszállt...
.
.
Egyiptom és Katar beszerzéseit normál logikával nehéz követni.
.
Anno a TopGun cikke is arra tippelt, hogy a Rafaleba a hangvezérlő rendszert a gazdag arab potenciális vásárlók elbűvölése (parasztvakitás) céljából fejlesztették bele. :) (igen, tudom, nem szakirodalom, csak eszembe jutott)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 382
46 181
113
Hat igen, igy van. A Saab 2014 ota nem adott el kulföldre uj gyartasu repulöt, a Gripen utolso vevöje a brazilok voltak. Azota csak egetik a penzt menetrendszeruen buko kulföldi tendereken, reszegyseggyartas, illetve a sved allam megrendelesei tartjak öket eletben.
Ez egészen kellemetlenül tájékozatlan hozzászólás volt. A Saab messze nem a repülőgép gyártásából él. De azzal is - köszönik - jól elvannak...
Az a furcsa, hogy svédországi vendégmunkásként ez neked "nincs meg". :cool:

Szerintem eleg nagy hibat követtek el azzal, hogy a Gripen-E eseteben nem mertek kicsit batrabbak lenni (többet raszanni) a tovabbfejlesztesben, es több penzt raszanva nem csinaltak egy jobban atdolgozott, kulsöleg is uj gepet. A Gripen-E a nem latvanyos reszekben, szerkezeteben, hajtomu, futömu, cockpit, teljes elektronika uj tipus lett, de megis bepozicionaltak a kifutott 4 generacioba azzal, hogy nem akartak kicsit F-35 szerubbe, szögletesebbe atkalapalni a lemezeket rajta.
Minek?
Csinaltak volna hozza egy 5-genre legalabb formailag emlekeztetö, F-35-szeru kulsöt, mint ahogy meg a törökök is tudtak egy F-35-szeru format gyartani, szamoztak volna at JAS-49-re es maris nagyobb figyelmet kapott volna a 39E-be beletett sok penz es munka.
(Nem tudom, az egyiptomi es katari fegyverbeszerzeseket milyen szempontok mozgatjak, de az is lehet, egy 5.genesebb kulsövel a Gripen-E-t ez a ket orszag mar csak azert is megvette volna, mert "menö", es hogy ilyenjuk is legyen)
Megismétlem: Minek?
Ami pénzt az E-be beleraktak, annak minden egyes koronája már megtérült nekik. Egy "stealth" gépbe meg lehetne belepumpálni számolatlanul a milliókat, tök feleslegesen. Nekik így is megvannak a megrendeléseik. A otthonra meg a braziloknak is 10-15 éves időtávban tudják gyártani a gépeket.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 150
10 876
113
Erősen kétlem, hog bárki így venne gépet, de ki tudja.
A PAK FA kompresszora is látszik és India meg kiszállt...

Csak éppen a kettőnek semmi köze egymáshoz.
India azért szállt ki, mert megsértődött azon, hogy kb. 100 millió dolláros hozzájárulásával, meg a 0 mérnöki tudásukkal nem lehettek a programban teljes jogú fejlesztési partnerek. Az oroszok meg erre mondták, hogy ez így kevés.

Az Indiai mérnöki munkát le lehet mérni a "saját" fejlesztésű szarjaikon, a pénzügyi képességeiket pedig bármely katonai tenderükön...
Valójában sosincs pénzük, csak a pofájuk nagy. Egy komolytalan bohóc banda.

Vannak közeli ismerősök, akik dolgoznak indiaiakkal. Illetve hát dolgoznának. A szakértelmet hazugsággal helyettesítik.
 
M

molnibalage

Guest
Vannak közeli ismerősök, akik dolgoznak indiaiakkal. Illetve hát dolgoznának. A szakértelmet hazugsággal helyettesítik.
Attól, hogy India nem képes Szu-57-et tervezni, attól még pontosan láthatják, hogy nem képes arra, amit nekik ígértek.
Amúgy az orosz ígérgetésekkel kapcsolatban India tapasztalatai "remekek"
  • A Kijev osztályból átszabott hordozó több, mint fél évtizedet késett és végül majdnem 4 mrd dollárt kértek volna el érte.
  • De hát a széteső 29-es gépek, amik a terhelést nem bírták.
  • A Szu-30MKI megcsúszása...
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 707
2 256
113
Elég pontosan le lett írva, hogy mit fog tartalmazni elvileg: javított radart és több fegyverzeti opciót (Iris-t, Meteor, GBU-49)

"A PS/05A radar legújabb, a magyar Gripenekbe is beépítésre kerülő Mk.IV-es verziója már 100-150%-kal nagyobb hatótávolsággal bír. Azon a távolságon, ahol korábban egy 4 négyzetméteres radarkeresztmetszetű (RCS) célt vett csak észre, most már 0,1 négyzetméteres radarkeresztmetszetű célt is észlel.[61] Lényegében ez azt jelenti, hogy radar a látóterében a Gripenre indított rakétákat is képes észlelni és követni."




Ez a radar akkor lesz nagy dobás ha az AESA radarantenna rákerül amit a svédek csináltak.Mi meg a modernizált "C"- vel megvesszük.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 707
2 256
113
A lámpák örzője álltal itt előterjesztett izraeli fegyverpotenciál meg a két top légiharcrakéta ; AESA radar ; korszerű rádióelektronikai hadviselés meg egy kis belső designe modósítás nagyon pöpec kis gép lehetne !Vegyük már meg azt a pár darabot.
 
K

kamm

Guest
Így van. Szerinted a szaúdiakat érdekelte, hogy az F-15S-ben mennyibe fog fájni a komplett átépítés PW229-esről a nagyobb törzshátsórészt igénylő GE129-esre? Nekik az aprópénz volt, de így árengedményt harcoltak ki kb 100 darab nagy erőművi GE gázturbinára. Nem vadászgépeket vettek, hanem erőműveket és az a hajtómű beszállító nyert, aki az erőművet is szállítja. Persze a szaúdi politikai életben sem egy kézben van a fegyver és az energetika, hiába fogja az királyság összes ügyét össze egy kézben az aktuális uralkodó. De a Rijád saját hatalmi mechanizmusában az energetika egy lépcsővel feljebb van a korrupciós piramisban, mint a hadi beszerzések, így megvan, hogy mi és ki írja felül a másikat.
Ami pedig a korrupciót illeti, van, ami a skandináv gyomornak már kenőpénz, az arabnak meg ajándék, ami ugyanolyan munkadíj, mint amit mi illeték néven emlegetünk. Ugyanez igaz ázsiára is. Amerikában meg lobbinak hívják.
Az USA-ban ha a külföldi piacra kimegy x darab Lockheed F-16 block 52-es, akkor a Navy megrendel ugyanennyi Super Hornet-et, mert elkészül a megfelelő tanulmány, hogy erre szükségük van és a Boeing le is gyártja. Ha a Navy vesz Y mennyiségnyit az F-35C-ből, akkor a Boeing-nek csinálnak az arab világban kb ugyanennyi rendelést az F-15-ösre. Aki ezek után árgus szemekkel figyeli a darabszámokat és közli, hogy nem stimmelnek a mennyiségek, annak érdemes megnézni, hogy a projektek költségeinél van a kutya elásva. De az biztos, hogy a profit azonos lesz.
És végül ott vannak a karót nyelt minta skandinávok, akiknél természetesen genetikailag ismeretlen a korrupció. Ez így van, csak éppen az FMV, a svéd királyi beszerzési hivatal vezetői közt ott ül a Wallenber család több tagja. A Wallenbergez tartozik a SAAB-tól kezdve a Volvo-n át az SKF-ig szinte minden.
Ez nem korrupció, csak szimpla financiális kérdés, ahol arra ügyelnek, hogy a svéd állam szempontjából fontos iparban vezető pozíciójú família vezette cégek lehetőleg mindig megrendeléshez juthassanak... a svéd állam által.
Ez egy sajátos eufemizmus a csúnyán hangzó államosításra és protekcionalizmusra.
A Wallenberg-csaladhoz nem "tartozik" a Saab, hanem a legnagyobb tulajdonosok.
Amugy ok meg a legjobb eset, a tobbseg mind bank ill befektetesi alap.


1. 30% Investor AB = investment holding ceg, a Wallenberg-csalad ellenorzese alatt megy a mai napig
2. 8.7% WALLENBERG INVESTMENTS AB = gondolom, nem kell magyaraznom...
3. 5.3% State Street Bank And Trust Co = Amerika legregebbi bankja (investment, nyugdijalapok stb penzet kezeli)
4. 5.1% Swedbank Robur Fonder AB = sved investment es portfoliokezelo bank
5. 3.1% JP MORGAN CHASE BANK NA = szinten nem kell bemutatnom; legnagyobb amerikai bank, emellett a vilag legnagyobb bankja market cap szerint
6. BNY Mellon NA = Amerika masodik legregebbi bankja; investment ill wealth mgmt bank
stb stb.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 927
113
Azért annyiban nem értem a SAAB-ot, hogy miért nem tolják jobban ezt a JAS-39E-t a közönségnek és a mádiában. Ezer éve repül a prototípus, eddig csak egy vérszegény bemutatóra futotta a finn főváros felett, meg egy mégszerényebbre a svédeknél, de a legtöbb médiaanyagban is a JAS-39C helyettesíti. Mint pl a magyar gép is. Kíváncsi leszek, hogy most hétvégén Ostrava-ban tényleg lesz-e E, repülni is fog-e, ahogy beígérték és a repülése milyen lesz.
Bár akárhogy is alakul, én most hétvégén szaúdi F-15SA-t megyek nézni a görögökhöz, már ha tényleg az jön el...
 
K

kamm

Guest
Azért annyiban nem értem a SAAB-ot, hogy miért nem tolják jobban ezt a JAS-39E-t a közönségnek és a mádiában. Ezer éve repül a prototípus, eddig csak egy vérszegény bemutatóra futotta a finn főváros felett, meg egy mégszerényebbre a svédeknél, de a legtöbb médiaanyagban is a JAS-39C helyettesíti. Mint pl a magyar gép is. Kíváncsi leszek, hogy most hétvégén Ostrava-ban tényleg lesz-e E, repülni is fog-e, ahogy beígérték és a repülése milyen lesz.
Bár akárhogy is alakul, én most hétvégén szaúdi F-15SA-t megyek nézni a görögökhöz, már ha tényleg az jön el...
Ez egy rejtély nekem is, hogy miért nincs legalább egy gép nonstop turnén?
Nagyon impotens a sales marketing ezen téren, csak idióta cikkeket vasarolnak 1945 és hasonlo senkiházi oldalakon, mintha azon bármi múlna...