Saab JAS-39 Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 070
19 577
113
"Az elhúzódó járvány elsősorban a Gripen E / F program alvállalkozóit és anyagellátását érinti, amelynek következményei vannak a fejlesztési, ellenőrzési és gyártási munkára" - mondja Saab. "

A vállalat ellátási láncának jelenlegi gyengesége az utazási korlátozások hatásával együtt megnehezítette a Saab alvállalkozókkal való együttműködést. "Nem mehetünk el meglátogatni beszállítóinkat - nem cserélhetünk bizalmas információkat és nem dolgozhatunk szoftvereken" - jegyzi meg Johansson.
...
"Továbbra is együttműködünk ügyfeleinkkel, és továbbra is szállítunk repülőgépeket" - mondja Johansson. "És abszolút nem okoz problémát Finnország és Kanada tekintetében."

https://www.saab.com/newsroom/press-releases/2020/saabs-results-january-september-2020
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 679
11 071
113
A Svédek tervei a Gripen flottával...
Jelenleg 6 század van felszerelve C / D géepekkel
Ezek közül 4 század kap új E / F gépeket (magyarán: lesz (van) négy századnyi használt eladó C /D...;))
2 század tartósan marad a C / D gépekeknél. Ezeket a C / D ket korszerűsítik.

Hosszabb távon lehet hogy az E / F rendelések száma felmehet a mostani 60 ról 90-100 ra..
https://www.saab.com/newsroom/stori...-remain-in-service-for-another-decade-or-more
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
5 102
5 582
113
"Az elhúzódó járvány elsősorban a Gripen E / F program alvállalkozóit és anyagellátását érinti, amelynek következményei vannak a fejlesztési, ellenőrzési és gyártási munkára" - mondja Saab. "

A vállalat ellátási láncának jelenlegi gyengesége az utazási korlátozások hatásával együtt megnehezítette a Saab alvállalkozókkal való együttműködést. "Nem mehetünk el meglátogatni beszállítóinkat - nem cserélhetünk bizalmas információkat és nem dolgozhatunk szoftvereken" - jegyzi meg Johansson.
...
"Továbbra is együttműködünk ügyfeleinkkel, és továbbra is szállítunk repülőgépeket" - mondja Johansson. "És abszolút nem okoz problémát Finnország és Kanada tekintetében."

https://www.saab.com/newsroom/press-releases/2020/saabs-results-january-september-2020

Errol volt elemzes a Weekly Defense Podcastban, ha valakit érdekel, pont reggeli zuhany hosszúságú :D és konkrétan az episode elejen van: https://pca.st/episode/5db887f0-d0aa-494f-b4aa-5e83f973ccf5
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 070
19 577
113
Jair Bolsonaro részt vett pénteken a Brazil Légierő új Gripen vadászgépének bemutató ünnepségén. Az elnök pezsgővel keresztelte meg a Dilma Rousseff-kormány 2014-ben a svéd Saabtól megrendelt 35 gép közül az elsőt. Annak ellenére, hogy a PT adminisztrációjának eredménye, Bolsonaro méltatta a vásárlást.

„2020 figyelemre méltó év lesz a brazil légierő számára, a két stratégiai repülőgép, a KC-390 és a Gripen visszafordíthatatlanul átalakíthatjuk működőképességünket és logisztikai képességünket, és megerősíthetik felsőbbrendűségünket a szuverenitásunkhoz nélkülözhetetlen 22 millió km2 légtérben. Teljes bizonyíték, hogy szabadságunkkal és elkötelezettségükkel népünk álma mindenki számára elérhető. ”- mondta beszédében Bolsonaro.


https://www.saab.com/newsroom/press-releases/2020/gripen-officially-presented-in-brazil
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 070
19 577
113
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 070
19 577
113
A SAAB prezentációt tartott Horvátországban a Gripenről...










(Horvátról angolra lefordítva)

"The Hungarian Brigadier General and Commander of the Hungarian Gripen, Ugrik Csaba , who responded by video link from Hungary, had, of course, only words of thanks for the Gripen. As a country that is actively involved in the air-policing in the Baltic part of the NATO contingent, does the same for Slovenia and occasionally send occasional Gripen to Sweden and continue to exercise, according to the much smaller number of aircraft through rapid turnaround can do what for that "others" (Americans with their F-16s) need a squadron. According to Brigadier Ugrik, the 4 + 1 Gripen in the Baltic and the rest in Hungary and over Slovenia have the efficiency of three full Gripen squadrons.

Also, they claim that the readiness of the flotilla is always around 80% because these are reliable machines that do not break down.

However, he admitted that in relation to the Russian equipment on which he started his career (MiG-21 and MiG-29), more maintenance is needed, ie more personnel for logistics and scheduled repairs in the hangar, especially as time passes. In the beginning, about 40 people are enough, as the years go by, that number increases, but not significantly and not so problematically that step by step with the years, not everything could be organized.

He also praised the interoperability of Gripen with other NATO devices and aircraft using Dana Link16, including the reception of laser coordinates of targets marked with F-16 and transmitted to Hungarian Gripen."

"... one of the specifics of the Swedish offer is the total control over the electronics, ie the installation of crucial electronic systems ordered by the partner. There is no requirement to install your own electronics or " black box " devices that must not be opened and inspected. "No backdoor , no blackmail," said Gripen Vice President Daniel Boestad. This was also pointed out several times by Brigadier Ugrik, who repeatedly mentioned that he has data that he exchanges with all Gripen users, with NATO partners and those who are "for Nation only" - electronic protocols used only by Hungarian Gripen."


"no reason to replace the Mk4 with the Mk5 because the older model has a better range than the APG 83"


"The Swedes also said not to ask them how much the whole program will cost - it is an agreement between Sweden and Croatia, not Saab and Croatia."
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
5 102
5 582
113
Ebben egyetértünk, a te színvonalad már mélyebbre nem süllyedhet okoska.

A legegyszerubb latin mondast sem erted? :D FYI en csak a sajat, kinosan ertelmetlen kommentjeidre linkeltem - ha mar szinvonal nelkulrol akarsz csevegni, olvasd vissza oket...

A szmájlikat pedig hagyd meg az usák barátaidnak. Ez előző kijelentésemmel nem vagyok egyedül.

Valahol szorakoztato ez a nem tul bonyolult latasmod, ahogyan a vilaghoz allsz. :D
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
5 102
5 582
113
A SAAB prezentációt tartott Horvátországban a Gripenről...










(Horvátról angolra lefordítva)

"The Hungarian Brigadier General and Commander of the Hungarian Gripen, Ugrik Csaba , who responded by video link from Hungary, had, of course, only words of thanks for the Gripen. As a country that is actively involved in the air-policing in the Baltic part of the NATO contingent, does the same for Slovenia and occasionally send occasional Gripen to Sweden and continue to exercise, according to the much smaller number of aircraft through rapid turnaround can do what for that "others" (Americans with their F-16s) need a squadron. According to Brigadier Ugrik, the 4 + 1 Gripen in the Baltic and the rest in Hungary and over Slovenia have the efficiency of three full Gripen squadrons.

Also, they claim that the readiness of the flotilla is always around 80% because these are reliable machines that do not break down.

However, he admitted that in relation to the Russian equipment on which he started his career (MiG-21 and MiG-29), more maintenance is needed, ie more personnel for logistics and scheduled repairs in the hangar, especially as time passes. In the beginning, about 40 people are enough, as the years go by, that number increases, but not significantly and not so problematically that step by step with the years, not everything could be organized.

He also praised the interoperability of Gripen with other NATO devices and aircraft using Dana Link16, including the reception of laser coordinates of targets marked with F-16 and transmitted to Hungarian Gripen."

"... one of the specifics of the Swedish offer is the total control over the electronics, ie the installation of crucial electronic systems ordered by the partner. There is no requirement to install your own electronics or " black box " devices that must not be opened and inspected. "No backdoor , no blackmail," said Gripen Vice President Daniel Boestad. This was also pointed out several times by Brigadier Ugrik, who repeatedly mentioned that he has data that he exchanges with all Gripen users, with NATO partners and those who are "for Nation only" - electronic protocols used only by Hungarian Gripen."


"no reason to replace the Mk4 with the Mk5 because the older model has a better range than the APG 83"


"The Swedes also said not to ask them how much the whole program will cost - it is an agreement between Sweden and Croatia, not Saab and Croatia."

Ez mind igaz, viszont nem 4-5x annyi egy Meteor, mint amennyiert mi AMRAAMokat veszunk?
Meg a 120D is valami feleannyi, mint a Meteor... mondjuk elobb-utobb lemegye az ara, ahogy egyre tobbet rendelnek, no meg az AIM-260 sem lesz olcsobb, ha egyszer elkeszul, az tuti.

"... one of the specifics of the Swedish offer is the total control over the electronics, ie the installation of crucial electronic systems ordered by the partner. There is no requirement to install your own electronics or " black box " devices that must not be opened and inspected. "No backdoor , no blackmail," said Gripen Vice President Daniel Boestad. This was also pointed out several times by Brigadier Ugrik, who repeatedly mentioned that he has data that he exchanges with all Gripen users, with NATO partners and those who are "for Nation only" - electronic protocols used only by Hungarian Gripen."

Nocsak-nocsak, tehat megiscsak van a felhasznalo szamara elerhetetlen resze mas (=amerikai) gepeknek...?
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 070
19 577
113
Egy másik beszámoló ugyanerről...

Az előadó, Stefan Engström is ott volt azon a Red Flag gyakorlaton, ahol "For example, the Gripens in version A in 2006 at the Red Flag exercise humiliated F-16 block 50+ aircraft with ten crashes on the first day of that exercise."

Oroszlán vs. farkas falka? (vagy ahogy az amerikaiak hívják "small velociraptors". (~"mini Raptor")

"Hungarian experience

General Ugrik said that he was not there to sell Gripen to Croatia. As an experienced pilot, he spoke about his experiences switching from the MiG-21 and MiG-29 to the Gripen platform. For full transition and integration, he says, it took only a year.
It flies constantly, seven days a week, 365 days a year , Ugrik says. The Gripen is so useful to the Hungarians that our neighbors also protect the airspace of Slovenia, and 14 Gripen, as many as their fleet has, are enough to carry out tasks in Hungary, Slovenia and three other countries at the same time.
Maintaining an aircraft is not complicated and once it is acquired, one can start with a smaller number of people working on its maintenance, logistics and communications. Over time, that number gradually increases to the optimal level , adds Ugrik."
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and rudi

Parapitecus

Well-Known Member
2019. március 22.
1 489
1 670
113
A legegyszerubb latin mondast sem erted? :D FYI en csak a sajat, kinosan ertelmetlen kommentjeidre linkeltem - ha mar szinvonal nelkulrol akarsz csevegni, olvasd vissza oket...



Valahol szorakoztato ez a nem tul bonyolult latasmod, ahogyan a vilaghoz allsz. :D
Válaszaid engem egyáltalán nem szórakoztatnak, mulass egyedül saját egyszerűségedben.