1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Saab JAS-39 Gripen

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. jOkA

    jOkA Active Member

    Móron és környékén hangrobbanás volt. Rendesen rezegtek az ablakok. Éreztétek még valamerre?
     
    Terminator likes this.
  2. Dactilus

    Dactilus Member

    Bakonyszentlászló-Mezőőrs környékén is rezgett az ablak rendesen, legalábbis mesélték. Kettő volt egymás után.
     
    Terminator likes this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Átmásoltam a magyar Gripen topikba.
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Csak valószínűleg nem az összes gépet (100körül) fogják így megtartani. Arról volt szó, hogy azért nem a C/D-ket alakítják át, mert amíg az átalakítások zajlanak, addig nem lenne meg a szükséges mennyiségű gép.
    Gondolom, hogy ez annak a folyománya, hogy azt nyilatkozták, hogy elkészítik a E radarjának a kisebb verzióját.
    Én olvastam olyan nyilatkozatot is, hogy alapvetően a sárkányszerkezet 40-50 év feletti élettartamra van fejlesztve.
    Ennek fényében én mindenképpen a jelenlegi gépeinkben gondolkoznék továbbra is, csak elektronikailag E szintre hozva, fegyverzetbővítve és nagyjavítva.
    Amire nekünk kell, arra tökéletesek ezek is. Az biztos, hogy az E-k megérkezésével fog felszabadulni C/D verzió. Ha bővíteni szeretnénk a gépek számát, akkor meg lesz a lehetőségünk, hogy válogassunk.
    Ezekkel a gépekkel lazán ki fogjuk húzni a 6. generációs gépekig, vagy ha bedől mindkét európai project, akkor nagy duzzogva elfogadjuk az F-35-öt is... :rolleyes::D
     
    Ratamahata likes this.
  6. kamm

    kamm Active Member

    Ilyesmit ir a cikk is, hogy ha valoban marad a C/D ujabb 10-20 evre, akkor kozosen fejleszthetik tovabb az E/F mellett, ami jo hir lehet a tobbi uzemeltetonek, koztuk nekunk is.
     
  7. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Még annyit, gondolkodva a számokon és a cikken:
    Ha tényleg 120-ra felemelik a szolgálatba állított darabszámot a svédek, akkor nem logikus az a lépés a svédektől, hogy nem a C/D-ket upgradelik. Egyszerre a SAAB sem tudja az összes gépet upgradelni (üzemi kapacitás). 60 dararab E-re már leadták a rendelést. Valószínűleg a jelenlegi 100db is elegendő lenne az ország védelmére, tehát megtehetnék, hogy 20db-onként szétkapják a C/D-ket és az alkatrészeit felhasználva E-ket gyártanak.
    Csak szerintem rájöttek, hogy "felemészteni" a jelenlegi gépeket még nekik is luxus lenne! Sokkal többet érnek így, illetve E szintre elektronikázva. Innentől kezdve nekünk is ezt kell szem előtt tartani. Légirendőr feladatokra ill. kisebb hatótávval is kiváló gépek lesznek ezek, ha megkapják az új radart, és a későbbi fejlesztéseket.
    Továbbá pl. könnyedén fognak tudni pályázni a különböző országoknál (pl. Svájc, ahol meglepő de pénzügyi okokból dobta a nép a gépcserét) egy upgradelt C/D szériával.
    Ezeket a fölös (120db feletti) saját készleteik fejlesztésével kielégíthetnek.
    VISZONT!!!!
    Ha amellett döntünk - és ez lenne a logikus - hogy majd a mi C/D (vagy annak megfelelő) gépeinket is upgradeljük, akkor 2 lehetőség van:
    - vagy nem ugyan azokat a gépeket kapjuk vissza - értsd a svédek meglévő C-it upgradelik, és a mieinkre cserélik
    - vagy a mi gépeinket 3-4-esével kiviszik, majd egy jelentős munka után visszakapjuk őket.
    A 2 verzió között jelentős a különbség: A svédeknek nem biztos, hogy olyan jó biznisz, ha egyes sárkányszerkezeti elemek szempontjából még eredeti A/B-ket kapnak az újabb C/D-ik helyett... :rolleyes:
    Ha viszont fizikálisan is a saját gépeinket kapnánk vissza, akkor viszont szinte biztos, hogy több gépre is szükségünk lehet. Ugyebár jelenleg is "csapágyasra vannak járatva" a gépeink. Az elkövetkezőkben is mi vigyázunk Szlovéniára, és egy darabig a horvátokra is. Ez nagyobb terület, több riasztás, felszállásonként is több repült óra. Ha még ki is kell települni mondjuk Zágráb közelébe, akkor az minimum +1 készenléti géppár. Ha ezen felül előjönnek a balti kiruccanások is, akkor egyszerűen elfogynak a gépek.
    Egy ilyen gyakorlatilag komplett újra elektronikázás azt jelenti, hogy újra be kell őket repülni, miegymás. De maga az átépítés sem 1-2 nap lesz.
    Ezek szimpla számolgatások, és lehet, hogy neccesen, de kijön a jelenlegi gépparkkal lassú (egyenkénti) fejlesztésével.
    Meglátjuk....:)
     
  8. kamm

    kamm Active Member

    Csaknem kizartnak tartom hogy egyaltalan a kozeleben jarna a hasznalatunk akarcsak az atlagos nyugati oraknak is, peldaul a sved legiero repult oraszamainak....
     
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    anonim999 and arcas like this.
  10. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

Ezen oldal megosztása