1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Saab JAS-39 Gripen

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. borisz

    borisz Well-Known Member

    A bolgároknál ennyi erővel nyugodtan lehetnek a törökök, görögök.

    Ebben nekem azért kételyeim vannak. Nem hiszem, hogy a szerbek kiadnának ilyet a kezükből. A rendőrségnél meg két ok is közrejátszatott. Egyrészt volt már rendszerben MD náluk, másrészt meg hirtelen kellett.

    Ha úgyis annyi gép van félretolva, akkor azok mehetnek modernizációra. ;)
    Amúgy nem világos, hogy mitől ilyen pocsék a hadrafoghatóság? Mert ha nincs ember, akkor cseszhetik. Így messziről, székből azt mondom, hogy két század F-35-el a szovjet vasak nagy részét ki is váltanák érdemben. Mert ugye két egyfeladatos típusról beszélünk. Amúgy ez az AH-64, ez honnan jött neked?
     
  2. emel

    emel Well-Known Member

    A buleszok majd akkor lesznek ennyire haverok a törökökkel, mikor mi a románokkal!! Vagy még akkor sem! Mindössze egy "kis, aprócska" történelmi okuk van rá. A görögökkel esetleg összefoghatnak, csakhát a görög gazdaság jelen állapotában ez olyan vak vezet világtalant módszer.
    Az F-16-ok alacsony hadrafoghatóságának meg lehet anyagi oka is. Nemcsak az F-16 USA-gyártmány, hanem az alkatrészei is, és azoknak egyenként is amerikai ára van ám! Ha előzetesen nem a valódi (a gyártó által szigorúan titkolt) meghibásodás-közti üzemidőkkel számoltak, tehát kevés az erre elkülönített dollár, akkor meg is van az ok. Ha mondjuk nem a tervezett átlagosan 120 óránként fordul elő komolyabb meghibásodás hanem mondjuk minden 50-70 órában (ez mindig berendezés-megrendelést, esetenként várakozást aztán értelemszerűen kifizetést jelent), akkor elég problémás mondjuk 80%-os üzemképességet fenntartani. Ha rossz állapotú a bázis betonja, akkor gyorsabban kopnak/fogynak a kerékgumik a tervezettnél, gyakrabban kell futómű-alkatrészeket cserélni, újabb + kiadás - ha van rá keret ... ha nincs, akkor el lehet venni a hadsereg más területéről, vagy ... pénzért kuncsorogni a pénzügyminiszternél ...
     
    fip7, tonyo and pöcshuszár like this.
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Most hírtelen ezt találtam:
    https://www.defensenews.com/2016/04/22/polish-defense-ministry-eyes-apache-helicopters/
    http://www.defense-aerospace.com/ar...intly-for-kruk-attack-helicopter-program.html
    de valahol olvastam korábban, hogy a kormányzat nagyon el van szánva az Apache-okra, más számukra szóba sem jöhet. Kb. olyan állapot van, mint 1-2 hónapja az F-35 ügyben. Nyílt titok a beszerzés, már csak a szerződésen alkudoznak.
    Erre a Kruck programra 3+1 fő jelölt van/volt:
    Tiger, Apache, ATAK, + a mostani Mi-24-ek modernizációja.
    Nagyon meg lennék döbbenve, ha az Airbus-szal üzletet kötnének, látva azt, ahogy kifordultak a H225M-ek beszerzéséből.
    És amennyire össze vannak bútorozva mostanában az amerikaiakkal, nem hinném, hogy beérnék a törökök gépével. Annál is inkább, mivel ők maguk kérték az amerikai csapatok állomásoztatását.
    Az átmeneti időszakra szinte biztos, hogy ők is modernizálják - saját kútfőből - a Mi-24-eket. A "biztonság kedvéért".:rolleyes::hadonaszos:
    A Lengyeleknél elképesztő dolgok mennek, szemben a németekkel. Érdemes megnézni az infográfia számait.
     
  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Hja és a fenti infográfiában a Rosomak alapú önjáró aknavetőik még nincsenek is feltüntetve.;)
     
  5. megazez

    megazez Well-Known Member

    taszár és minden meg van oldva, én látok rá esélyt, hogy reaktiválják abban az esetben ha lesz 2-3 század repülőnk.
     
  6. emel

    emel Well-Known Member

    Vagy Sármellék. Közelebb is van Szlovéniához, Horvátországhoz, élő-üzemelő reptér (ha nincs is rajta nagy tülekedés), tehát kevesebb pénz kell hozzá hogy vegyes polgári-katonai üzemelés lehessen rajta, ott vannak a régi szovjet betonbunkerek amik raktárnak is, fedezéknek is, készültségi állóhelynek is használhatók ... szerintem minden szempontból jobb lenne.
     
    kamm likes this.
  7. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    taszár bezárása ami kérés volt anno , nem gondolom hogy azóta megváltozott volna a dolog , akkor már inkább Sármellék tényleg , ha jól emlékszem ott vannak bunkerek meg kiépített (igaz azóta lehet kicsit elrohadt) infrastruktúra , nem lenne nagy pénz felújítani szerintem
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Magam előtt van már a kép, hogy a balatoni nyaralók és ingatlan tulajok kapát kaszát ragadva mennek tiltakozni a hangos gépek miatt.
    Lassan 2 évtizede csak rohad tudtommal.
     
    Nagy Csaba, fishbed and tonyo like this.
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Miután elmentek az amerikaiak, kérték hogy szüntessék meg a taszári bázist?
     
    Nagy Csaba likes this.
  10. emel

    emel Well-Known Member

    Nem állandó alakulat kellene Sármellékre, hanem csak egy második készültség, amit mondjuk hetente lehetne váltani. Ez csak heti egy startot váltáskor (ilyenkor még az utánégetőt se fontos használni) + a dunántúli és szlovén-horvát irányú készültségi riasztásokat jelentené - mondjuk félévente egyszer-kétszer? Ennél még a nyári utasforgalom is sűrűbb ...
     
  11. Telak2

    Telak2 Well-Known Member

    Vajon mit felejthettek/hagyhattak ott hogy qnnyira kérték a bezárását? :eek:
     
  12. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ma mar nem igazan diktalnak az amerikaiak magyar teruleten, lasd a DCA koruli huzavonat.
     
  13. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    nem hagytak ott semmit és nem kérés volt hanem anno utasítás hogy taszárnak zárnia kell
    hidd el ha azt akarják hogy ne nyíljon újra akkor nem fog , nem tudom mennyit fordult azóta a világ és mennyire realitás taszár újranyitása de anno a fű alatt hatalmas ügy volt belőle , kezdve a megszervezéstől , a kiürítésen át egészen odáig hogy ne tudjanak kérdést feltenni róla , amit mi tudtunk annó a zárásról azaz volt hogy az amik a "terepviszonyok" miatt nem szeretnének oda egy ilyen bázist
     
  14. kamm

    kamm Well-Known Member

    Annyira nincs az elasva:

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/85/Taszar_Air_Base_-_aerial_view.JPEG

    A Wikipedia szerint csak 2005-ben zartak be es a magyarok - amerikaiak addigra mar regen elmentek, ha jol tudom (legalabbis a delszlav sztori regen lezarult, a mindenfele "afgan rendorok" ;) kikepzese is elment mashova.) Nekem az volt mindig a gyanum, hogy csak ideiglenesen, de valami nagyon nem jogszeru dologra hasznaltak valamelyik sarkat, azert akartak, hogy ne legyen nyoma.

    Igazabol mindegy is, szerintem eleg vilagos, hogy nem lenne beleszolasuk. 2019 van, Orbanek vannak idestova 10 eve es Trump alatt Pompeo - hatalmasat fordult a vilag, el sem tudom kepzelni, mivel tudnak ellentetelezni, ha ezt valamifele kobe vesett modon akarnak elkerulni az amerikaiak (es plane miert erne meg nekik.) Szerintem valakik siman tulfontoskodtak az ugyet anno, az nagyon tipikus magyar kormanyzati viselkedes volt akkor (valoszinuleg most is, max mas elojellel.)
     
  15. kamm

    kamm Well-Known Member

    Fene tudja, szerintem Taszar okosabb lenne. Egyreszt az amerikaiak idejen is tapsikoltak a kornyekbeliek a munkalehetoseg stb miatt, masreszt Kaposvar ezer eve probalja ujrahasznositani a repteret.
     
  16. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    ...és Kaposváron már különben is ott a Logisztikai Ezred.
     
    kamm likes this.
  17. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    legyen igazad de azért annyira nem fordult nagyot a világ hogy simán leszarjunk egy "baráti amerikai kérést" , persze ha ez még mindig fennáll
    senki se vitatta hogy mi zártuk be , de hogy miért az más kérdés
    ezt jól tudod tény ,de attól hogy elmentek még voltak utána abból gondok , főleg hogy ugye akkor jöttek rá hogy dél-európa korántsem annyira stabil mint gondolták
    attól még egyébként kaposvár és környéke elég jó terep/bázis/laktanya lehetne ám , voltak oda tervek de Isten tudja miért anno végül egeszeget választották kaposvárt meg "kiszolgálónak"
    látod , ezt teljesen jól gondolod , így is történt, titkosításoktól elkezdve minden bánatot kaptunk , aztán szerintem ma is kb van vagy 5 ember hogy ténylegesen taszár miért került bezárásra
     
  18. emel

    emel Well-Known Member

    Huzavonát lehet csinálni, de ez ügyben (is) úgy tudom Jimmy mindent elért amit akart ...
     
  19. rudi

    rudi Well-Known Member

    Azt írja a REUTERS: Miután az USA megvétózta az Izraeli F16 bizniszt úgy tűnik a Horvátok visszakullogtak a Svédekhez hogy mégis csak Gripent vennének...:D
     
    Anti, fip7, arcas and 2 others like this.
  20. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ezügyben elég nagy a kavar.
    Abban igazad van, hogy a jelenlegi verziókban még a ES-05 van, de tudtommal az indiaiknak a Gripen E már egy olyan verzióját ajánlották fel, amiben a C/D-kben használt PS-05/A-ból fejlesztett GaN alapú AESA radar került. Elvileg ez szánták az egyik ütőkártyának, mert teljes technológia transfert ígértek, és opciót arra, hogy a Tejasba is belefejlesztik.
     

Ezen oldal megosztása