[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 770
7 004
113
Mi van itt, bazz? Egy momplett Hercules kell hozza meg egy tucat ember? :D

A Gripennel ez harom ember meg egyetlen truck plusz egy masik teherauto a benyoval. 10-15 perc alatt fegyverxik es tankoljak ujra, maris szallhat fel.
Sehol a vilagon nincs a kozeleben sem egyik amerikai sem ilyesminek.
Egy Hercules bazz, nagyon jo, es meg te akarsz leoktatni, szenzációs. :D

Ez nem sima újratöltés, hanem forward refueling, azaz ellenséges területre vagy annak peremére való kitelepüléssel egybekötött újratöltés. Gyakorlatilag egy minibázis létesítése. Ezért kezdődik azzal, hogy először fegyveres gyors mozgású erők, homokfutóval és motorral hagyják el a szállítógépet és kezdnek őrjáratba a terület körül.
Hiába lehet egy gépet biztonságos területen egy tartálykocsiból is feltölteni pár emberrel, ha az újratöltési pont több ezer kilométerrel odébb, ellenséges tűz közelében van. Erre kell a Hercules és az élőerő.
 
M

molnibalage

Guest
ahogy lattom, inkabb a sotetseget hozza, mert csak az van a 2 fulle kozt..
Nagyjából...

Úgy tesz, mintha a Gripen gyors fordulóideje egy földöntúli csoda lenne és nem lett volna szempont 40+ éve is és lehetetlen lenne.
20 perc. És nem egy szutyok kis Gripen, egy batárnagy F-15.

Mai napig elfog a röhögés, amikor repnapon vetített a svéd marketinges, hogy a Gripen gépen egy gombnyomás és légi harcról alkalmas lesz csapásmérése és ez micsoda csoda. Basszus, az F-16C mastermode és override módok ezt akkor már régen tudták sőt, a SOI (sensor of interest) megközelítés is tudták. Tehát, ahova nézett a radarkurzor, akkor oda nézett később már p. a LANTIRN. Ha HTS pod befogott valamit, akkor oda nézett irányban a TGP is.

Az MFD-k is előre konfigurálhatóak voltak és minden mode esetén az jött fel, amit előre beállítottál. Block 25-ön. 80-as évek közepén. A svéd meg húzta az ívet 2002-ben...

A svédek tényleg szép és jó dolgokat csinálnak, csak a marketing gépezetük és elvakult hívek vannak túl az irritáló szinten.
Amikor Quorán is jön egy svéd balfasz és erővel bizonygatja, hogy a Gripen E AG konfigban szupercirkál, akkor az ember nem tudja, hogy sírjon vagy röhögjön.
Azt mikor megmutatja neki a valóságot, hogy a Gripennél jobb mutatókkel rendelkező gép sem tudja ezt, közelében nincs, akkor persze lepereg róla az areodinamika is, a hullámellenállástól kezdve bármi, meg hogy a C sem tud semmi ilyet.

A Gripen marketingje olyan károkat okozott, mint az ökobarmok tevékenysége energetika terén.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 502
72 483
113
Nagyjából...

Úgy tesz, mintha a Gripen gyors fordulóideje egy földöntúli csoda lenne és nem lett volna szempont 40+ éve is és lehetetlen lenne.
20 perc. És nem egy szutyok kis Gripen, egy batárnagy F-15.

Mai napig elfog a röhögés, amikor repnapon vetített a svéd marketinges, hogy a Gripen gépen egy gombnyomás és légi harcról alkalmas lesz csapásmérése és ez micsoda csoda. Basszus, az F-16C mastermode és override módok ezt akkor már régen tudták sőt, a SOI (sensor of interest) megközelítés is tudták. Tehát, ahova nézett a radarkurzor, akkor oda nézett később már p. a LANTIRN. Ha HTS pod befogott valamit, akkor oda nézett irányban a TGP is.

Az MFD-k is előre konfigurálhatóak voltak és minden mode esetén az jött fel, amit előre beállítottál. Block 25-ön. 80-as évek közepén. A svéd meg húzta az ívet 2002-ben...

A svédek tényleg szép és jó dolgokat csinálnak, csak a marketing gépezetük és elvakult hívek vannak túl az irritáló szinten.
Amikor Quorán is jön egy svéd balfasz és erővel bizonygatja, hogy a Gripen E AG konfigban szupercirkál, akkor az ember nem tudja, hogy sírjon vagy röhögjön.
Azt mikor megmutatja neki a valóságot, hogy a Gripennél jobb mutatókkel rendelkező gép sem tudja ezt, közelében nincs, akkor persze lepereg róla az areodinamika is, a hullámellenállástól kezdve bármi, meg hogy a C sem tud semmi ilyet.

A Gripen marketingje olyan károkat okozott, mint az ökobarmok tevékenysége energetika terén.

Ugyan már! Magyarországon sokak szerint a MiG-29 és még a MiG-21 is jobb gép, mint a Girpen. A Gripen meg sz@r, drága, műanyag és "nem is a miénk". 10 év mantrának meg lett a hatása. A 2012-re a javuló üzemeltetés és utána a képességek fejlődése 8 év alatt sem győzte meg őket.

Külföldön meg mindenkinek a saját típusa a legjobb.

Egyébként minden időszaknak meg voltak a szlogenjei. A 80-as években a Hornetet reklámozták úgy hogy egy kapcsoló átkapcsolásával vadászból csapásmérővé válik. A Gripen marketingesei meg kitalálták hogy akkor a Gripen "vadász-csapásmérő-felderítő" egyszerre és gombnyomásra vált feladatkört. "Kicsi ezért olcsóbb", "okos és egyszerű, ezért kevés sorállományú emberrel üzemeltethető autópályákról is". És ment a keverés a generációk számozásával. Amikor megjelent az YF-22, akkor utána a marketing anyagokban minden más gép is "csökkentett észlelhetőségű" és "szupercirkáló" lett, még az M346 is. Azután jött a "szenzorfúzió" és a "lopakodókat is látjuk". Utána már nem tudtak mit kitalálni, így mindenre azt mondták hogy "gamechanger" lesz. Most meg "future-proof" az új varázsszó...
 
M

molnibalage

Guest
Ugyan már! Magyarországon sokak szerint a MiG-29 és még a MiG-21 is jobb gép, mint a Girpen. A Gripen meg sz@r, drága, műanyag és "nem is a miénk". 10 év mantrának meg lett a hatása. A 2012-re a javuló üzemeltetés és utána a képességek fejlődése 8 év alatt sem győzte meg őket.

Külföldön meg mindenkinek a saját típusa a legjobb.

Egyébként minden időszaknak meg voltak a szlogenjei. A 80-as években a Hornetet reklámozták úgy hogy egy kapcsoló átkapcsolásával vadászból csapásmérővé válik. A Gripen marketingesei meg kitalálták hogy akkor a Gripen "vadász-csapásmérő-felderítő" egyszerre és gombnyomásra vált feladatkört. "Kicsi ezért olcsóbb", "okos és egyszerű, ezért kevés sorállományú emberrel üzemeltethető autópályákról is". És ment a keverés a generációk számozásával. Amikor megjelent az YF-22, akkor utána a marketing anyagokban minden más gép is "csökkentett észlelhetőségű" és "szupercirkáló" lett, még az M346 is. Azután jött a "szenzorfúzió" és a "lopakodókat is látjuk". Utána már nem tudtak mit kitalálni, így mindenre azt mondták hogy "gamechanger" lesz. Most meg "future-proof" az új varázsszó...

A felderítő Gripenen és a gombnyomáson azért röhögök főleg, mert ahhoz még konténer is kell a gépen. Szóval egyszerre az a mesében, légiharcol, bombáz és felderít.

A svédek a 90-es években olyan mélységet értek el, hogy szerintük a Gripen - amikor még csak "A" változat létezett - a világ első 4. generációs vadászgépe. Amikor az YF-22 már repült és épült az első F-22A. Meg CRT volt a gépekben - emlékeim szerint - , amikor a Block 25 F-16-ban csak 10+ éve LCD...

Minden tiszteletem és le a kalappal a svéd ipar előtt. De a svéd és marketing szavak nálam virutális padlóra köpéssel érnek véget.
 
K

kamm

Guest
te nem hogy csak szemtelen vagy hanem full buta is.

hogy a fenebe akarsz egy truckal es teherautoval betankolni es felfegyverezni egy repulot a vilag barmeik tajan (mert azt irtad) ?

Jezusom, teged sem az eszedert fognak ellopni... :D A vilag barmely pontjan? Mi van? :D

tan a svedek is vinnek azt az uzemanyagot meg fegyverzetet egy nagyobb repulovel ha a vilag masik reszere menenek bevetesre...
egy ilyen gyakorlathoz ott svedorszagban napokig keszulnek, a vilag masik tajara meg el sem birnak menni.

10 perc az egesz?

ilyen butasagokat elolvasni mint amiket te nyomsz itt...

amugy meg hol volt a gripen bevetve harci korulmenyek kozt es hol volt ilyen elotolatott repteren tankolva 10 perc alatt haborus korulmenyek kozt?

ja sehol.

elobb fogjuk latni a f35 egy komoly bevetesen mint azt a repulocsket.


Hijjnye, de azan egy igazi sotet, faragatlan, raadasul ordenare modon buta gyerek vagy. :D
Belekaffogsz egy vitaba nagyhangon, amihez lovesed nincs - molni legalabb tudja, mire utaltam, meg ha kinjaban melle is beszel, szokasahoz hiven.

A tema az volt, te szerencsetlen, hogy feleannyi infra ill ktg sem kell a Gripenekhez, mint az amerikai gepekhez, azaz fundamentalis okorseg rudi egyszeru arcu hazugsaga, miszerint nincs kulonbseg a Gripenek melle uj E/F vagy mas gyarto gepet venni - ez egy meretes, vaskos, buta hazugsag.

Molni razhatja magat meg jatszhatja a szemantikai felreertelmezos, hatodikos jatekat, a lenyeg ugyanaz, ezt amugy mindenki tudja - well, rajtad kivul, lathatoan. :D

Ha mar a 10-15 perces ujrafegyverzes - ezt kellene ismerned, mert ez kozismert a temaban - persze ha halovany fogalmad lett volna egyaltalan a temarol, amibe ideokadtad az inkoherens agymenesed.
 
K

kamm

Guest
Ez nem sima újratöltés, hanem forward refueling, azaz ellenséges területre vagy annak peremére való kitelepüléssel egybekötött újratöltés. Gyakorlatilag egy minibázis létesítése. Ezért kezdődik azzal, hogy először fegyveres gyors mozgású erők, homokfutóval és motorral hagyják el a szállítógépet és kezdnek őrjáratba a terület körül.
Hiába lehet egy gépet biztonságos területen egy tartálykocsiból is feltölteni pár emberrel, ha az újratöltési pont több ezer kilométerrel odébb, ellenséges tűz közelében van. Erre kell a Hercules és az élőerő.

De nem is errol volt szo. Kinjaban ezt hozta, mert - szokasos idiota gyerekes 'felremagyarazzuk es arra valasszolunk' strawman vitatechnikajanal ragadva - egy rendes bazison 2-3x annyi az infra az amerikai rendszerekhez, mint a Gripenhez, tovabb is tart minden, mert eleve nem ilyesmire tervezik az amerikaiak es nem kis ktg a szempont es ezt mind tudja o is nagyon jol.

A felderítő Gripenen és a gombnyomáson azért röhögök főleg, mert ahhoz még konténer is kell a gépen. Szóval egyszerre az a mesében, légiharcol, bombáz és felderít.

Yes, it's called multirole - leforditsam?

A svédek a 90-es években olyan mélységet értek el, hogy szerintük a Gripen - amikor még csak "A" változat létezett - a világ első 4. generációs vadászgépe. Amikor az YF-22 már repült és épült az első F-22A. Meg CRT volt a gépekben - emlékeim szerint - , amikor a Block 25 F-16-ban csak 10+ éve LCD...

Minden tiszteletem és le a kalappal a svéd ipar előtt. De a svéd és marketing szavak nálam virutális padlóra köpéssel érnek véget.

Hat igen, a szakbarbarok magabiztossaga. :) Gyanitom, te azert az egesz elektronikai tema alapjait nem erted igazan. Reszeit erted, pl a radarokat latom, hogy tanulmanyozod, de szerintem nem vilagos neked az egesznek az alapja, ezert is irsz gyakran ilyen vicces dolgokat EW kapcsan (pl az igen vicces "internet a tranzisztor kovetkezo verzioja" vagy mit is irtal?)
Ugy tunik, egyszeruen keptelen vagy elfogadni ill egyaltalan elkepzelni, hogyan tarthatnanak a svedek elorebb, mint az amerikaiak - mikozben ha ertened az elektronikai alapokat ill a svedek lassan szazeves hozzaallasat, akkor tudnad, hogy mindig is elol jartak ezugyben.
A svedek mar networked gepeket repultek a hatvanasokban (!!), analog VHF data link volt a gepek es a strategically-geographically dispersed bazisok, legvedelem ill es refueling stb helyek kozott, sajat messaging protocol, minden korrektul megvolt a STRIL60-ban - a kornak megfelelo technikara epitve a Draken nagyon innovativ elektro-mechanikus rendszert hasznalt erre. Mindezt akkor, amikor az amerikaiak eppen elkezdtek hasznalhato fightereket gyartani (szamomra az F-4 az elso valamelyest epkezlab amerikai jet.) A hetvenesekben a Viggenben meg mar teljesen csucstechnikas CPU volt, klasszikus IC panelekbol epitve stb, az mar atvette a kalkulaciokat a foldi ravezetestol, volt HUD, sot CRT is (ugye), minden stb (elvileg ez volt az elso gep, amelyik kepes volt levadaszni a Blackbirdot.)
Igazabol az E/F keveset tudni, ugye ezek a dolgok mindig sokkal kesobb szivarognak ki, de nekem mar onmagaban az, hogy kb szetvalasztottak - 'virtulizaltak' - az egyeb rendszert (pl fegyverrendszereket) a kritikus avionikai rendszerktol, ez rengeteget elarul: tutira sokkal gyorsabb dev ciklusokkal dolgoznak, mint a hagyomanyos gyartok ti. igy ha kell, par honap alatt tudnak uj dolgokat (raketakat, fegyvereket, csalit, extra eszkozt, podot, akarmit) stb integralni, mikozben a repulesi rendszereket nem is erintik az upgradek alatt azaz lerovidul a teszteles es sokkal kisebb a margin of error.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
De nem is errol volt szo. Kinjaban ezt hozta, mert - szokasos idiota gyerekes 'felremagyarazzuk es arra valasszolunk' strawman vitatechnikajanal ragadva - egy rendes bazison 2-3x annyi az infra az amerikai rendszerekhez, mint a Gripenhez, tovabb is tart minden, mert eleve nem ilyesmire tervezik az amerikaiak es nem kis ktg a szempont es ezt mind tudja o is nagyon jol.



Yes, it's called multirole - leforditsam?



Hat igen, a szakbarbarok magabiztossaga. :) Gyanitom, te azert az egesz elektronikai tema alapjait nem erted igazan. Reszeit erted, pl a radarokat latom, hogy tanulmanyozod, de szerintem nem vilagos neked az egesznek az alapja, ezert is irsz gyakran ilyen vicces dolgokat EW kapcsan (pl az igen vicces "internet a tranzisztor kovetkezo verzioja" vagy mit is irtal?)
Ugy tunik, egyszeruen keptelen vagy elfogadni ill egyaltalan elkepzelni, hogyan tarthatnanak a svedek elorebb, mint az amerikaiak - mikozben ha ertened az elektronikai alapokat ill a svedek lassan szazeves hozzaallasat, akkor tudnad, hogy mindig is elol jartak ezugyben.
A svedek mar networked gepeket repultek a hatvanasokban (!!), analog VHF data link volt a gepek es a strategically-geographically dispersed bazisok, legvedelem ill es refueling stb helyek kozott, sajat messaging protocol, minden korrektul megvolt a STRIL60-ban - a kornak megfelelo technikara epitve a Draken nagyon innovativ elektro-mechanikus rendszert hasznalt erre. Mindezt akkor, amikor az amerikaiak eppen elkezdtek hasznalhato fightereket gyartani (szamomra az F-4 az elso valamelyest epkezlab amerikai jet.) A hetvenesekben a Viggenben meg mar teljesen csucstechnikas CPU volt, klasszikus IC panelekbol epitve stb, az mar atvette a kalkulaciokat a foldi ravezetestol, volt HUD, sot CRT is (ugye), minden stb (elvileg ez volt az elso gep, amelyik kepes volt levadaszni a Blackbirdot.)
Igazabol az E/F keveset tudni, ugye ezek a dolgok mindig sokkal kesobb szivarognak ki, de nekem mar onmagaban az, hogy kb szetvalasztottak - 'virtulizaltak' - az egyeb rendszert (pl fegyverrendszereket) a kritikus avionikai rendszerktol, ez rengeteget elarul: tutira sokkal gyorsabb dev ciklusokkal dolgoznak, mint a hagyomanyos gyartok ti. igy ha kell, par honap alatt tudnak uj dolgokat (raketakat, fegyvereket, csalit, extra eszkozt, podot, akarmit) stb integralni, mikozben a repulesi rendszereket nem is erintik az upgradek alatt azaz lerovidul a teszteles es sokkal kisebb a margin of error.
Elmondanád, hogy a hozzád hasonló idősebb ιák miért gondolják azt, ha random angol szavakat írkálnak a mondanivalójukba akkor hitelesebb lesz? Mindig is kiváncsi voltam rá. Mert szerintem szánalmasan röhejes...
 
M

molnibalage

Guest
De nem is errol volt szo. Kinjaban ezt hozta, mert - szokasos idiota gyerekes 'felremagyarazzuk es arra valasszolunk' strawman vitatechnikajanal ragadva - egy rendes bazison 2-3x annyi az infra az amerikai rendszerekhez, mint a Gripenhez, tovabb is tart minden, mert eleve nem ilyesmire tervezik az amerikaiak es nem kis ktg a szempont es ezt mind tudja o is nagyon jol.
Forrást továbbra sem adsz semmire. Beszélsz a levegőbe.

Yes, it's called multirole - leforditsam?
Az F-15A és F-16A is az volt. Mindig is. Vágod?
Arcod picit nagy.

Ugy tunik, egyszeruen keptelen vagy elfogadni ill egyaltalan elkepzelni, hogyan tarthatnanak a svedek elorebb, mint az amerikaiak - mikozben ha ertened az elektronikai alapokat ill a svedek lassan szazeves hozzaallasat, akkor tudnad, hogy mindig is elol jartak ezugyben.
Te jöttél azzal a marketing dumával, hogy csak a Gripen fordul gyorsan, mert arra tervezték. Aztán megmutattam neked, hogy az F-15 gépet is, ami 15 évvel korábbi megfordítják 20 perc alatt úgy, hogy annak belső keró kapacitása is nagyobb... És pár ember.

A svedek mar networked gepeket repultek a hatvanasokban (!!), analog VHF data link volt a gepek es a strategically-geographically dispersed bazisok, legvedelem ill es refueling stb helyek kozott, sajat messaging protocol, minden korrektul megvolt a STRIL60-ban - a kornak megfelelo technikara epitve a Draken nagyon innovativ elektro-mechanikus rendszert hasznalt erre.
Ehm, a 2010-es Gripen FAQ is tartalmazta már ezt, de a 2012-es biztosan.
A networked gép meg a földi rávezetés volt, nem a gépek egymással. Ok, hogy digitális volt, de kb. azt tudta, mint a Lazur tudomásom szerint. Semmik újat nem mondtál nekem.

Mindezt akkor, amikor az amerikaiak eppen elkezdtek hasznalhato fightereket gyartani (szamomra az F-4 az elso valamelyest epkezlab amerikai jet.) A hetvenesekben a Viggenben meg mar teljesen csucstechnikas CPU volt, klasszikus IC panelekbol epitve stb, az mar atvette a kalkulaciokat a foldi ravezetestol, volt HUD, sot CRT is (ugye), minden stb (elvileg ez volt az elso gep, amelyik kepes volt levadaszni a Blackbirdot.)

A viggen a mesében volt képes levadászni az SR-71-et. Úgy nem volt képes, hogy a Balti expresszről pontosan tudták mikor jön és merre megy.
Amúgy az F-15A is ilyen volt. Az is IC kártyákat használt már és CRT radar kijelzés volt, ahol csak digitális céljelek jelentek meg.

Szóval ez a komment is nagy 0 volt..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

Törölt tag 2361

Guest
lattom megerkezett a gripen bohoc :D:D:D

nem ertem mit kell molnit fikazni.

lehet sokszor ideges egy kicsit de o legalabb letett valamit az asztalra.

es te?

osszevissza irkalason meg sertegetesen kivul nem mutatal be semmit.

de SEMIT.

Meg nincs egy baszott pdf hogy nesze olvasatok, itt vannak a tenyek leirva arol amirol beszelek...

ures duma az egesz...

mehetnel marketingesnek a saabhoz...

nyilt karal varnanak, kicsit buta..de legalabb hangos.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 420
113
A lengyel defence24 szerint a horvát vadászgépbeszerzés még idén lezárul, mert rettenetesen sürgeti őket az idő.
Annak ellenére, hogy aktívan megy az amerikai nyomásgyakorlás, nincs még lejátszva még ez a menet.
Állítólag 3-4 évnél hamarabb nem lehet belőle amerikai új F-16.
Az alatt pedig a légtérfelügyeletet ugye mi és az olaszok adnánk. A cikk szerint ezt az időt a minimalizálni akarják, mert sokba lenne ez nekik. (Ez nekünk egy WIN szitu lenne)
Szóval az új gyártású Gripen C/D (amiket a svédek letároltak) egy jó opció lehet nekik, mivel azok villámsebesen rendelkezésre állnának.
Ha emellett döntenek, akkor is lesz valamennyi feladata a gépeinknek, de az max. az átképzés időtartamára jelentkezne.
Ez egy WIN-WIN szitu lenne, mert pénzt is kapunk, meg esetleg a kiképzésben is részt vehetünk. Ami megint csak pénzt jelentene.
De legalább tudjuk majd kompenzálni a tüzéreink horvát PZH képzését.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
Szóval az új gyártású Gripen C/D (amiket a svédek letároltak) egy jó opció lehet nekik, mivel azok villámsebesen rendelkezésre állnának.

Nem, nincsenek felesleges legyártott új C / D gépek.
Amik vannak azok a Svéd légierőben repülnek.
Amikor a Svédek azt mondják hogy "új" az tényleg új gyártást takar.
Talán annyi hogy vannak legyártott részegységek amiket fel lehet használni, de nem állnak új, màr összeszerelt gépek a gyárudvaron várva hogy valaki megvegye őket.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ennyi az igazság alapja a "felesleges" Gripen C / D történetnek.
https://theaviationgeekclub.com/swe...n-order-to-keep-gripens-production-line-open/

Magyarán: annak érdekében hogy életben tartság a C / D szerelősort és megmaradjon a dolgozók jártassága a Svéd kormány finanszírozta 14 Gripen C / D géphez való üres sárkány elemek legyártását (figyelelm: NEM készreszerelt gépekről van szó !!!)
Vagyis úgy van ahogy írtam: "...talán annyi hogy vannak legyártott részegységek amiket fel lehet használni, de nem állnak új, màr összeszerelt gépek a gyárudvaron várva hogy valaki megvegye őket..."
A Svédek a sérült gépek fődarab cseréjére akarják felhasználni a legyártott elemeket, de nyilvánvaló hogy egy beeső üzlet (pl. Horvát tender) esetén kész gépeket építéséhez is fel tudják használni a már legyártott részegységeket.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ennyi az igazság alapja a "felesleges" Gripen C / D történetnek.
https://theaviationgeekclub.com/swe...n-order-to-keep-gripens-production-line-open/

Magyarán: annak érdekében hogy életben tartság a C / D szerelősort és megmaradjon a dolgozók jártassága a Svéd kormány finanszírozta 14 Gripen C / D géphez való üres sárkány elemek legyártását (figyelelm: NEM készreszerelt gépekről van szó !!!)
Vagyis úgy van ahogy írtam: "...talán annyi hogy vannak legyártott részegységek amiket fel lehet használni, de nem állnak új, màr összeszerelt gépek a gyárudvaron várva hogy valaki megvegye őket..."
A Svédek a sérült gépek fődarab cseréjére akarják felhasználni a legyártott elemeket, de nyilvánvaló hogy egy beeső üzlet (pl. Horvát tender) esetén kész gépeket építéséhez is fel tudják használni a már legyártott részegységeket.
Sőt, ilyen félig legyártott gépek esetében megengedhetik maguknak hogy a használt gépeikből adjanak el a horvátoknak, nyilván olcsóbban mintha újak lennének (ezzel is növelve az esélyt az üzleti versenyben). Mellette meg saját maguknak megrendelhetik az új (így még többet repültetett gépekkel is hosszabb élettartamú) Gripenek legyártását. Kérdés mit szól ehhez Samu bácsi, hiszen USA-eredetű a gépekben a hajtómű, így esetleg ugyanúgy meg tudja kontrázni az üzletet mint a használt izraeli F-16-ok vételét.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
Ennyi az igazság alapja a "felesleges" Gripen C / D történetnek.
https://theaviationgeekclub.com/swe...n-order-to-keep-gripens-production-line-open/

Magyarán: annak érdekében hogy életben tartság a C / D szerelősort és megmaradjon a dolgozók jártassága a Svéd kormány finanszírozta 14 Gripen C / D géphez való üres sárkány elemek legyártását (figyelelm: NEM készreszerelt gépekről van szó !!!)
Vagyis úgy van ahogy írtam: "...talán annyi hogy vannak legyártott részegységek amiket fel lehet használni, de nem állnak új, màr összeszerelt gépek a gyárudvaron várva hogy valaki megvegye őket..."
A Svédek a sérült gépek fődarab cseréjére akarják felhasználni a legyártott elemeket, de nyilvánvaló hogy egy beeső üzlet (pl. Horvát tender) esetén kész gépeket építéséhez is fel tudják használni a már legyártott részegységeket.
Már megint ez az oldal? Komolyan mondom még senki nem linkelt be onnan hasznosat, csak félrevezető félinfót vagy egyenesen butaságokat.
Akkor ez még egy ilyen eset...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 420
113
Sőt, ilyen félig legyártott gépek esetében megengedhetik maguknak hogy a használt gépeikből adjanak el a horvátoknak, nyilván olcsóbban mintha újak lennének (ezzel is növelve az esélyt az üzleti versenyben). Mellette meg saját maguknak megrendelhetik az új (így még többet repültetett gépekkel is hosszabb élettartamú) Gripenek legyártását. Kérdés mit szól ehhez Samu bácsi, hiszen USA-eredetű a gépekben a hajtómű, így esetleg ugyanúgy meg tudja kontrázni az üzletet mint a használt izraeli F-16-ok vételét.
Nem igazán. Ugyanis a horvát ajánlatban új gépek szerepelnek. Tehát nem adhatnak el nekik használtat.
Az USA nem tudja megakadályozni az üzletet, mivel a Volvo RM-12 Svédországban készül, licence-szel.
Ha így lenne, akkor sem nekünk, sem a cseheknek nem lehetne Gripenünk, mert azt "megfúrta" volna az USA.
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
399
1 332
93
Lehet, hogy félreértettél. A the Drive cikk én úgy látom azt állítja, hogy ezek lényegében röpképes gépek, (Airframes) mert még exportról is beszél. Amikor nem erről van szó.
Ha az eredeti svéd aftonbladet cikket, amire az elején linkkel hivatkozik, beteszed fordítóba, egyértelműen üres sárkányszerkezetekként ír róluk.
A cikk maga tényleg kétértwlmű, az alapján én is inkább kész gépeknek gondoltam.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Lehet, hogy félreértettél. A the Drive cikk én úgy látom azt állítja, hogy ezek lényegében röpképes gépek, (Airframes) mert még exportról is beszél. Amikor nem erről van szó.
Az "airframe" az a csupasz sárkány,, messze nem röpképes gép.
A fő szerelési elemek:,szárnyak, törszközép, törzs hátsó rész, törzs első rész, vezérsíkok.
Ezeket gyártották le.

Ha ezeket végszerelik, raknak bele hajtóművet, elektronikát, stb...majd akkor lesz belőlük repülőgép.
De az is lehet hogy - mint ahogy erről is szól a hír - hogy sérült gépek fődarab cseréjéhez fogják felhasználni az elemeket.
 
  • Tetszik
Reactions: endre