1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Shenyang J-11/-15 "Flanker B+"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - boki által indítva @ 2013. október 2..

  1. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Másrészt a szöveg úgy kezdődik ugye, hogy "A KINAIAK SZERINT". Az önálló kreativitás mellett az igazmondás a kinaiak másik közismert erénye.
     
    gacsat and fip7 like this.
  2. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Capslock27

    "Ez logikusan következik abból a tényből, hogy Kina államformája diktatúra."

    Amúgy szerintem valószínűbb az, hogy ez fordítva van.
    A kínai nép sosem volt kreatív, és mindig is a kollektivizmusra törekedett, emiatt minden rendszer amit létrehoznak előbb utóbb diktatórikus lesz.
    Arab világ más okok miatt ugyan ez. Az emberek általában olyan államformát tűrnek meg magukon hosszú távon amivel tudnak azonosulni.
     
    gacsat and Capslock27 like this.
  3. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Nagy vonalakban nem tévedsz. Kínaiul nem tudok, az angol szövegből kb. ez jön le igen, dogfightban jobb a J-11, BVR-ben a Gripen, illetve a kreativitás, bonyolult előre klisékből nem begyakorolható csapatmunka/gyors helyzetfelismerő képesség no meg a légi hadviselésben is nagyon fontos szituációs figyelem nem erőssége a kínaiaknak. Beleragadnak a célba ami előttük van, nem tekintenek oldalra, maguk mögé eléggé, könnyen lehet belehúzni őket előre felállított csapda szituációkba.

    A mellékelt statisztikák szerint is a Gripenek többet és messzebbről értek el optimális BVR lőhelyzetet, a kínaiak gyengén muzsikáltak abban is, hogy kitérő manővereket egyáltalán kellő időben, a kellő formában megtegyék.

    Szerintem ez a hír így bár többen kínai agitpropként állítják be, meg hencegésnek, összességében inkább mínuszos a kis szorgos sárgáknak, meg a teknyikájuknak is!
     
    gacsat and BiancoGasto like this.
  4. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    További különlegessége a felső gépnek, hogy az innovativ kinaiak mindkét főfutóművet azonos oldalra szerelték, legalábbis a kép előterében lévő, jobb oldali főtutónak nincs szára, mint az alsó képen, hanem a kerék fölött csak a szivócsatorna látható. Feltehetően a jobb oldali futómű is a bal oldalon van, ezért takarja a futószárat a szivócsatorna. :) Ez új, már a kinai 7. generációs gépekre jellemző vonás lehet. :)
    És mivel Kinában a baloldal a Párt erejét mutatva mindig erősebb, igy a fenti gépen a bal oldali futómű nagyobb, mint a jobb, pedig a lenti képen a két főfutómű egyformának látszik. Ez még akkor is feltűnő, ha számolunk azzal, hogy a két fotó nem pont azonos szögből mutatja a gépeket.

    A futóművekben/perspektivákban az is érdekes a felsőn, hogy az a gép pont oldalról van mutatva, legálábbis a két függőleges vezérsik takarja egymást (nem úgy mint az alsón), viszont a jobb és bal főfutóművek között kb ugyanakkora távolság a képen, mint a lentin.
     
    arbalest likes this.
  5. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Falcon Strike 2015 tovább:

    Ráadásul abszolút számok tekintetében nézve is összeadogattam, 34:42 re kikaptak a Kína:Thaiföld meccsen úgy, hogy 50km felett egyetlen szimulált találatuk sem volt a kínaiaknak, a thaiok meg 24% át úgy szerezték a győzelmeiknek. Ez az én szememben egyértelmű hogy nem agitprop hír, hanem egy meglepően őszinte beismerése annak, hogy bizony leiskolázták őket és a J-11-et! Azt eddig is tudtuk hogy a Gripen nem egy dogfight gép, finoman szólva is vannak tőle nagyobb erőtartalékkel rendelkező gépek, de a kis méret/reflexió, korszerű nyugati elektronika + fegyverzet helyes taktikával lemosta a gyakorlaton a nagy méretű és hatótávolságú, elavult elektronikával és fegyverzettel rendelkező nagy kínai monstrumokat, amelyeknek csak közelharc kialakulása után volt esélyük.
     
    gacsat and fip7 like this.
  6. emel

    emel Well-Known Member

    Még további különlegessége a felső képnek hogy az azon látható gép csak valami távirányítású drón lehet, mivel nincs benne pilóta. Pluszként extra kivitelű, hiszen a jobb főfutókerék szemmel láthatóan kisebb mint a bal, ráadásul képes berugózott futóművekkel repülni a levegőben!! Mikor érjük mi el ezt a fejlettségi fokot??!! :D:p
     
    fishbed and arbalest like this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Azért arra kíváncsi lennék, hogy van-e HOBS képessége a thai Gripeneknek. Mert azért 90 fokos HOBS esetén a J-11 ereje ide vagy oda, nos, nem fogadnék rá...
     
  8. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Meg kell nézni milyen rakéta van hozzá, és hamar kiderül. Engem nem ez érdekelne, hanem ahogy előttem felvetette valaki nagyon helyesen, hogy milyen J-11 volt az amivel letolták ezt a 2015 ös gyakorlatot, mert azért nagyon nem mindegy, hogy gyakorlatilag a '98-as orosz kitekből koppintott alap szarok voltak amiket így elpicsáztak, vagy a kínaiak által már AESA radaros, hiper szuper tip-top nak mondott verziók. Mert ha már valami maguk által pimpeltel égtek így be, hogy 30km felett még szimulált találatot se nagyon tudtak összehozni az őket nem ritkán 50 + ról levadászó Griffek ellen, akkor pl. lehet hogy nem csak a hajtómű miatt vették meg azt a Szu-35 öt...
     
    borisz, gacsat and fip7 like this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    BMS fórumon lehet, hogy van kínai, aki válaszol, ha körítés nélkül kérdezem meg, hogy ő mit tud róla.
     
  10. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Akárki akármit mond, persze érdekel hogy ha lesz aki válaszol valamit érdemben, azért a Szu-35 nek az IRBIS radarja a kimenő teljesítményével, hatótávolságával, a hidraulikus kitérítési lehetőségeivel, gyors pásztázási és számítási kapacitásával alighanem megfelelő hatótávolságú rakétával ellátva ma már összehozná azt ami a Gripen ellen kell BVR-ben.

    Az ott nagy bukta volt.
     
  11. BiancoGasto

    BiancoGasto Well-Known Member

    Szerintem pont fordítva van. Jó nekik a diktatúra,mert jóval kollektívistább beállítotságuak mint mi. Ezt nem a diktatúra miatt alakult így.

    A thai pilóták vajon jobban,vagy rosszabbul képzettek mint a magyarok?
     
    gacsat likes this.
  12. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Kéne tudni pl. kapásból hogy mennyit repülnek évente, milyen és mennyi szimulátoruk van (BVR-t, arra épülő harceljárásokat ott is elég jól be lehet gyakorolni, ott arattak). No meg nincs két egyforma ember sehol a világon. Az sem egyértelmű hogy milyen felállás volt hány vs hány, kinek volt esetleg AWACS földi rávezető állomás segítsége etc.
     
    gacsat and BiancoGasto like this.
  13. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Vissza kéne keresni mindenféle fórumon, meg hírek közt, hátha készült pár kép. És akkor be lehetne azonosítani.
     
    fip7 likes this.
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Csak akkor érdekel, ha már az alakulatoknál van. Oroszban ilyen képeket tíz éve nézegetünk.
     
  15. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A 2018as gyakorlatra már biztos, ami biztos, J-10Cket vittek. Az eredményeket keresem, de egyenlőre nem találom.
     
    zsolti likes this.
  16. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A kínaiak jó 5000 éves története egész más, mint a miénk. Pl mindig volt kollektív büntetés, és a felperest is el lehetett itélni a békesség megsértéséért.
     
  17. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    J-16 már az alakulatoknál van.
     
  18. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    borisz and zsolti like this.
  19. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Nem ez volt a kérdés. Ez az AESA radar van-e az alakulatoknál?.
     
  20. gacsat

    gacsat Well-Known Member

Ezen oldal megosztása