J-11 / J-15 / J-16 Flanker , Flying Shark (Shenyang, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 291
17 359
113
E2tmSiPXEAATrij
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 162
60 903
113
Variációk egy témára, azaz J-11-es, különféle hajtóművekkel.

AL-31F-el:

237068.jpg

259420.jpg


WS-10-essel:

237627.jpg


Egy kicsit másfajta, valószínű még egy korábbi WS-10-essel:

257820.jpg


Ezeken megfigyelhető a kissé kezdetleges, kétrészes, külső-belső fúvócső, ahol a belső fúvócsövön ugyanolyan befele nyíló ajtók vannak, mint a MiG-31-es D-30F6-osán:

y5UzAB4.jpeg


Ez meg itt a legújabb, komplett Laval-fúvócsöves dizájn, az új áramvonalazó külső lamellákkal, melyek az EJ200-aséra hasonlítanak:

290984.jpg

291207.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 162
60 903
113
Nem egyszerűen csúnya, hanem semennyire sem áramvonalas.
Azért aki hajtóműveket gyárt, annak a minimum ott kezdődik, hogy a mozgatható lamellák adta kontúrt beledolgozza a hajtómű gondolájának kontúrjába.
Lehet benne akár akkora éles törés is, mint az F135-ösnél, de itt az utolsó gyűrű átmérője még nagyobb is, mint az előtte levő.
Gyanítom, hogy a mozgató munkahengereket nem tudták máshogy elfedni.
 
  • Tetszik
Reactions: ZeiG and fishbed
M

molnibalage

Guest
Nem egyszerűen csúnya, hanem semennyire sem áramvonalas.
Azért aki hajtóműveket gyárt, annak a minimum ott kezdődik, hogy a mozgatható lamellák adta kontúrt beledolgozza a hajtómű gondolájának kontúrjába.
Lehet benne akár akkora éles törés is, mint az F135-ösnél, de itt az utolsó gyűrű átmérője még nagyobb is, mint az előtte levő.
Gyanítom, hogy a mozgató munkahengereket nem tudták máshogy elfedni.
Onnantól fogva, hogy az F-15 gépeken nincs lamella...
Nem tartom magam slampos embernek, de ez innen 'meh' szintű gondnak tűnik.
Az F-15-nél 2%-kal nőtt a légellenállás, csak legalább nem szórták teli velük a világot, mint előtte, mert folyton lepotyogtak...

1200px-USAF_F-15D_Top.jpg
 
  • Hűha
Reactions: Szittya

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 162
60 903
113
Onnantól fogva, hogy az F-15 gépeken nincs lamella...
Nem tartom magam slampos embernek, de ez innen 'meh' szintű gondnak tűnik.
Az F-15-nél 2%-kal nőtt a légellenállás, csak legalább nem szórták teli velük a világot, mint előtte, mert folyton lepotyogtak...

1200px-USAF_F-15D_Top.jpg
Ez a történet csak a Pratt hajtóműves F-15-ösökre vonatkozik és ott sem mindegyikre, lásd izraeli F-15I Raam gépek karbon lamellái. Bár azok megtartása inkábbcsak számlázási ügylet volt.
Ennek ellenére is azt mondom, ne az F-15 legyen az alap akkor, mikor a világ összes másik gépén erre külön ügyelnek. Még a GE hajtóműves F-15-ösökön is.

De a példádnál maradva, a lamella nélküli 15-ösön sincsen átmérő növekedés, csak átmérő esés, ami azért lényeges.
Hangsebesség felett az a kontúrtörés a kínai gépen konkrétan lökéshullám leválasztóként működik.
 
  • Tetszik
Reactions: ZeiG and fishbed

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 085
33 340
113
ws10 mik láthatók a képeken? egyébként?
mert 4? vátozata is létezik.
egyébként én úgy látom hogy a 4-4,5 genes gépekkel a kínaiak már kezdenek leállni.
Chengdu a j20 at kezdi felpörgetni gyártás terén (j10 gyártás ugye le is állt vagy éppen hogy csak van.)
Shenyang révbe ért a J31/35 el (J15-16 gyártósorát is szerintem hamarosan átállítják az 5 genes gyárására (ha késsz lessz ami szerintem elöbb be fog következni mint gondólnánk...(persze elöbb az eggyik majd a másik gyártósórt semmi esetre sem egyszerre.)
Hongdué a kiképzőgép és a lopakodó uavt

a Guizhou lépésére leszek kiváncsi a jövőbe nagyon (vannak saját fejlesztéseik elég sok UAV t fejlesztettek nagyokat (de nem opakodókat) kiképzőgépből jl9 et.
tehát mindenbe másodvonalra szorultak vissza... (én töllük egy könnyű egyhajtóműves 5 genest el tudok képzelni (hogy előrántanak mig tervek alapján.)

Xian meg a tehergépekre és a bombázókra van ráállva.

Tehát én még jósolok egy 3. lopakodó típust kínának amire a Hongdu és a Guizhou esályes. és szerintem ez a 2 gyár le fogja egyszerüsíteni a dolgot és Mig iroda terveit veszi meg . (Talán a Hongduból kinézem hogy képes valami félig meddig elkészűlt de befuccsolt projektet megszerezni és befejezni.)
a Guizhounak mindenesetre lépnie kell. ws 13 gyártása ws 19 megjelenésével már nem fog a gyárnak biztos jövőt biztosítani a nagyméretű UAV k ersze még egy darabig fentarthatják a gyárat szép számmal nyomatják is kifele a vasmadarakat. de ez rövidtávú biztonságot ad csupán a gyárnak.

(véleményem szerint a jövőbe a 2 kicsi egy ligába focizó egymásra pakoló gyártó a Hongdu és a Guihou összeolvad (vagy ha nem is teljes egésszébe közösen fognak gyártani valamit.) vagy még valami Q utódot is kinézek belőllük.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat