J-35 Gyrfalcon / J-31 / FC-31 (Shenyang, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 841
113
Ha igaz is egy deka jajtómű meg elektronika nem lenne hozzá.


Oszt mé? 2 éven belül lesz új hajtómű
Elektronika? Látom vicces kedvedben vagy :)

Én nem látom hogy a franciák elkezdenének 5 gen gépet fejleszteni vagy f-35 venni.
Ha j-31 veszel akkor nem kell politikailag meghajolnod a jenkik előtt mivel az csak úgy ad gépet.
A j-31 meg csak egy a sok készülő kínai 5 gen gépek közül.:)
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 841
113
És sem tartom valószínűnek de de az sem hülyeség amit fent leírtam;)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 185
13 453
113
Erről beszélek,hogy azt nem vennének hozzá.

Persze. Alapból hihetettlen az egész. Annyi szólhat mellette, hogy lehet a franciák továbbra is "nemzeti vadástgépben" gondollkodnak és rájöttek, hogy kéne azért egy 5 gen gép. Hogy lecsökkentség a fejlesztési időt és költségeket, megveszik ennek a tervdokumentációit, amit aztán saját képükre és hasonlatosságukra terveznek tovább.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 095
113
Én azért tartom kacsának, mert a 5. gen repülőgép tervezéséhez megvan franciaországnak a tervezőkapacítása. A Dassault tervezte NeuroN alacsony érzékelhetőségű robotrepülőgép, amely már fél évtizede létezik. Franciaországnak a költségvetésébe nem fér bele, jelenlegi fenyegetettségi szintjén, és NATO/EU tagként, hogy a Rafale után, egy ilyen új költséges programot finanszírozzon. Egyébként sem a sárkány a problémás, nézzük meg a Rafale-t, amennyiben lenne belső fegyvertere és nem lenne fix a töltőcsonk, akkor nagyságrenddel csökkenne a reflexiója. Én belefotóztam a beömlőnyilásokba is, szép S alakú csatorna, két sor farkasfoggal. Ami problémás inkább a szenzorok, az újabb, és hosszú üzemidejű gázturbina és a megfelelő fegyverzet lenne (Az Snecma M88 óta nem sokat haladtak, gázturbinában bár lehet, hogy itt is a költségfaktor szab határt, mert igy is elég agilis gép a Rafi, annak ellenére, hogy tolóereje nem egetrengető, de a sárnykánya kiválóan van tervezve. A szenzorok kifejlesztése is részben megvan, de jelenleg nincs alternatíva későbbi nemzeti francia vadászgépnek. Szerintem az utolsó ember vezette tisztán francia szuperszónikus harci repülőgép..
 
M

molnibalage

Guest
Én azért tartom kacsának, mert a 5. gen repülőgép tervezéséhez megvan franciaországnak a tervezőkapacítása. A Dassault tervezte NeuroN alacsony érzékelhetőségű robotrepülőgép, amely már fél évtizede létezik. Franciaországnak a költségvetésébe nem fér bele, jelenlegi fenyegetettségi szintjén, és NATO/EU tagként, hogy a Rafale után, egy ilyen új költséges programot finanszírozzon. Egyébként sem a sárkány a problémás, nézzük meg a Rafale-t, amennyiben lenne belső fegyvertere és nem lenne fix a töltőcsonk, akkor nagyságrenddel csökkenne a reflexiója. Én belefotóztam a beömlőnyilásokba is, szép S alakú csatorna, két sor farkasfoggal. Ami problémás inkább a szenzorok, az újabb, és hosszú üzemidejű gázturbina és a megfelelő fegyverzet lenne (Az Snecma M88 óta nem sokat haladtak, gázturbinában bár lehet, hogy itt is a költségfaktor szab határt, mert igy is elég agilis gép a Rafi, annak ellenére, hogy tolóereje nem egetrengető, de a sárnykánya kiválóan van tervezve. A szenzorok kifejlesztése is részben megvan, de jelenleg nincs alternatíva későbbi nemzeti francia vadászgépnek. Szerintem az utolsó ember vezette tisztán francia szuperszónikus harci repülőgép..
Egyetértek. Európában a szükséges szellemi tudás meg van egy 5. gen gép összrakásához. Politikai akarat nincs meg rá, hogy pénzt adjanak. Egyenként nem telik rá FR/UK/GER és a többi gazdagabb országnak, ezért szólóban nem megy. Az Tornado EF --> Rafi kiválás után meg gondolom senki nem akar egy harmadik huzavonát...

Azért a Rafale belső fegyvertérrel sem lenne a stealth közelében sem. Na meg a gép azért olyan kicsi, mert nincs belső fegyvertér...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Fade

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Ha igaz az ár, akkor ugyan azt csinálják, mint a kétes minőségű gagyi termékeiknél. Dömping áron adják addig amíg mások ki nem szorulnak a piacról.
(Gondolok itt az Eurokacsákra és a Szu-30/35-re, meg az SH-ra.)

F-15+SH+F16+EF+Rafi gyártosora exportal együtt is ~2020ra bezár. J-31 pedig kb kizárt, hogy rendesen rendszerbe álljon 2021 elött. Ezen tipust gyártó cégeknek így nem konkurens. Aki akar gripen e/Su-35öt már detto 2021re át is vehette.

LM talán előálhat egy butitott "F-35"el, de kb ennyi a vetélytársa. Ekkora "EU"s 5/6gen gép még csak tervezőasztalaon van annak se konkurenciája.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Persze. Alapból hihetettlen az egész. Annyi szólhat mellette, hogy lehet a franciák továbbra is "nemzeti vadástgépben" gondollkodnak és rájöttek, hogy kéne azért egy 5 gen gép. Hogy lecsökkentség a fejlesztési időt és költségeket, megveszik ennek a tervdokumentációit, amit aztán saját képükre és hasonlatosságukra terveznek tovább.

Ez olyan mint a Kínai Su-35 vagy épp varjag... vásárlás. Ha Kína eladja bagóért, pl "1gép áráért" a tervdokumentációt, k&ht akkor mért is ne venné meg FRo?

Ettől még ahogy moni írta EUban a szellemi tudás bőven megvan arra, hogy összerakjanak egy 5gen gépet. Innen csak pénz kéne de pénzt nem akar rá adni a politika. Akar mert eközben Németek 2016ban mindent beleszámolva is bőven szuficitesek lettek, állampaírjaiknak -os a hozama és masszivan szuficites az export-import egyenlegük is(2016ban 250milliárd euroval).

Értem én sporolni kell, mert ha Görögök összeomlanak, megint oda kell állni, de egy évnyi német szuficitből össze lehetne rakni egy 5gen gépet. Vagy ott a 250milliárdeuros export-import szuficit. Abból kijön 2000+db F-35... de németek inkább vízágyút raknak a rombolóra. Áhh hagyjuk.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 185
13 453
113
Eltekintve attól, hogy teljesen hüllyeség, vicces volt beledondolni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 674
32 303
113
Eu 5 genbe a Saab lessz az első a flygsytem 2020 program már létezik makett is kessz a szelcsatornas tesztek is szerintem az orrkup ugyan az lessz mint a török masinaje és azt már elkészült (nem sok de másnak meg ennyi sincs) a törökök pumpaltak egy ls pénzt az 5 gén gépük alapjai kidolgozasaba a saab besegített és ez után is be fog... a T-X en szerintem kaszálni fognak egy csomó pénzt az E F rendszereit csak továbbfejleszteni kell nekik és nem újra ki (É F az árát tuti vissza hozza.) A C-D gépek demo és Ng elemei könnyűszerrel integralhatok akinek nem fog telleni E-F re alakitasra.) És ami meg nagyon nagy szempont hogy a Saab nem csak repülőgép gyartassal foglalkozik és a fegyverei közül van egy két sikeres vagy sikerek elé tekintő.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 095
113
Nem hiszem. A Flygsystem 2020 egy kísérlet, és akkor még a törökök a SAAB-al alkották volna meg a saját 5.gen repülőjüket. Mára lecserélték a svédeket a BAE-vel. A Gripen E-k sorozatgyártása valószínűleg 2019-20 környékén ha megkezdődik, utána még annak kalapálása, marketingje, modernizálása zajlik majd. 2030-35 tájékán talán talán lesz még ember vezette új svéd gép tervezése, de én kétlem.. Addig meg kitartanak a Gripen E-k..
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 185
13 453
113
J-31.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and Python