J-35 Gyrfalcon / J-31 / FC-31 (Shenyang, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Hatalmasnak tűnik a belső fegyvertér mérete a géphez képest, gondolom oldalsó fegyvertere nincs 1-1 IR rakéta tárolására.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 280
13 685
113
FC31-1.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 043
113
Pár éven belül már megy is exportra és az f-35 után ez fogja uralni a piacot.
A pakfa gépből jó ha 2030-ra lesz export.

Amúgy terveznek a kínaiak ebből a gépből?
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Én úgy értettem, hogy a légierő nem kér belőle és kizárólag exportra szánják.

Amennyiben a saját légierő nem kér belőle, akkor a teljes kifejlesztés viszonylag komoly külföldi partner nélkül eléggé kérdéses szerintem. Annál is inkább, mert a Kínai légierő kritikái (túlsúlyos, nincs ASEA radar és a lopakodó képességével is bajuk van) érvényben vannak, és ez minden légierő számára hasonlóan fogalmazódnak meg. Továbbá a fedélzetre integrált fegyverrendszerek választékával is lehetnek bajok a saját légierő nélkül.....
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 280
13 685
113
Amennyiben a saját légierő nem kér belőle, akkor a teljes kifejlesztés viszonylag komoly külföldi partner nélkül eléggé kérdéses szerintem.
Naigen, de ők nem is álltak neki a fejlesztésnek külföldi partner nélkül. Ezek szerint ven legaláb egy (lehetséges, hogy a pakik) külföldi partner, aki beállt a program mögé.

Továbbá a fedélzetre integrált fegyverrendszerek választékával is lehetnek bajok a saját légierő nélkül.....
JF-17 is elég jól elvan, annak ellenére, hogy a kínai légierő nem rendszeresítette.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Naigen, de ők nem is álltak neki a fejlesztésnek külföldi partner nélkül. Ezek szerint ven legaláb egy (lehetséges, hogy a pakik) külföldi partner, aki beállt a program mögé.


JF-17 is elég jól elvan, annak ellenére, hogy a kínai légierő nem rendszeresítette.

Az azért egy generációval egyszerűbb, s semmiképpen nem dedikáltan többfeladatú. S ráadásul a Pakisztániak elég komoly pénzzel szálltak be a fejlesztésbe. Itt az elvileg 5. generáció miatt a fejlesztés költségei nem lineárisan növekednek, hanem exponenciálisan. Amennyiben a pakik beszálltak volna, annak már írásos nyoma lenne, de egyenlőre csak valami titokzatos ország van csak megnevezve. Araboknak van pénzük, más JF 17 vásárló koldusszegény. (ez utóbbi tény azért is fontos, mert a J 31 biztos hogy nem lesz JF 17 árban, tehát kinek gyártják majd?)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 280
13 685
113
Az azért egy generációval egyszerűbb, s semmiképpen nem dedikáltan többfeladatú. S ráadásul a Pakisztániak elég komoly pénzzel szálltak be a fejlesztésbe. Itt az elvileg 5. generáció miatt a fejlesztés költségei nem lineárisan növekednek, hanem exponenciálisan. Amennyiben a pakik beszálltak volna, annak már írásos nyoma lenne, de egyenlőre csak valami titokzatos ország van csak megnevezve. Araboknak van pénzük, más JF 17 vásárló koldusszegény. (ez utóbbi tény azért is fontos, mert a J 31 biztos hogy nem lesz JF 17 árban, tehát kinek gyártják majd?)
Hát, kb. ennyi tudunk, tehát majdnem semmit. Pár év és tisztábban látunk majd.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Viszont a haditengerészetük számára ez célszerűbb volna, mint a J-20-as, nem?


A haditengereszet fegyvrei a legnagyobbak es nekik kell a leghosszabb hatotav is igy szerinbtem a kis gep nem igen jatszik. Plane hogy az uj kinai hordozo mar katapultos lesz
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Viszont a haditengerészetük számára ez célszerűbb volna, mint a J-20-as, nem?

Elvileg igen, de a Kínai vélemény nem változott, s nem kérnek belőle. A légierő illetékese elég szokatlanul nyíltan fogalmazta meg a kritikát a gép irányába (ez felhasználás független, s mivel baromira központosított az ottani vezetési struktúra, kétlem hogy más véleménye lenne tengerészéknek). Ebből az is látszik, hogy állami pénz nélkül csigalassúságú a fejlesztés. A J 31 proto példánya alig pár évvel követte a J 20-ét, de azóta a két program már fényévekre van egymástól.....
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 280
13 685
113
Én úgy vélem, hogy a haditengerészetük még jó néhány évig nagyon jól ellesz a J-15-tel. Talán idény nyílvánitották harckésszé az első hordozójukat, ami alatt gondolom azt kell érteni, hogy sikerült kiképezni annyi pilótát amivel fel lehet tölteni egy ilyen hajót és azok napszaktól függetlenűl képesek fel és leszállni. Szerintem jelenleg a harceljárásokat dolgozzák ki, amolyan "train the trainer" program kellős közepén lehetnek stb. stb. Kétlem, hogy most egy új típussal foglalkoznának.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 020
113
Én úgy vélem, hogy a haditengerészetük még jó néhány évig nagyon jól ellesz a J-15-tel. Talán idény nyílvánitották harckésszé az első hordozójukat, ami alatt gondolom azt kell érteni, hogy sikerült kiképezni annyi pilótát amivel fel lehet tölteni egy ilyen hajót és azok napszaktól függetlenűl képesek fel és leszállni. Szerintem jelenleg a harceljárásokat dolgozzák ki, amolyan "train the trainer" program kellős közepén lehetnek stb. stb. Kétlem, hogy most egy új típussal foglalkoznának.

Hát gondolom ua. a problémák a J-15-el a haditengerészetnél, mint a Szu-33-al, úgyhogy idő/pénz, stb kérdése, hogy ehelyett valami mást használjanak inkább.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 280
13 685
113
A Szu-33 problémája lényegében nem is a Szu-33 problémája. A gond vele, hogy síugrósáncról használva nagyon korlátozott a felszállótömege, lényegében a kép képességeit messze nem lehet kihasználni. Viszont a J-15 egy katapultos hordozón, már teljesen másként fog festeni.
 
M

molnibalage

Guest
A Szu-33 problémája lényegében nem is a Szu-33 problémája. A gond vele, hogy síugrósáncról használva nagyon korlátozott a felszállótömege, lényegében a kép képességeit messze nem lehet kihasználni. Viszont a J-15 egy katapultos hordozón, már teljesen másként fog festeni.
A gép maximális leszállóü tömege mennyi? Mert azért sem mindegy.
Persze, ha semmiféle korlátozás nem lesz harcászatilag és vissza tud hozni 30% keróval mondjuk 4 db AAM és 2-4 db 500 kg-os PGM-et, akkor az gép már azért csettintős pusztán a teljesítményt nézve.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 043
113
(túlsúlyos, nincs ASEA radar és a lopakodó képességével is bajuk van)

Persze mert ha a j-20 nem adják akkor mi legyen az export termékük? Még a csóró oroszok is akartak egy kisebb 5 gen gépet ami mehet exportra
Type 1475 AESA radar
china-plaaf-j-10-20-11-b-fighter-jet-aesa-pesa-hybrid-active-phased-array-radar-active-electronically-scanned-array-aesa-pesa-swashplate-degree-field-around-the-nose-angle-swashplate-r.jpg


Properties: Identification Friend or Foe (IFF) [Side Info], Non-Coperative Target Recognition (NCTR) – Jet Engine Modulation [Class Info], Continous Tracking Capability [Phased Array Radar], Track While Scan (TWS), Pulse Doppler Radar (Full LDSD Capability), Active Electronically Scanned Array (AESA)


GENERAL DATA:
Type: Radar Altitude Max: 0 m
Range Max: 222.2 km
Altitude Min: 0 m
Range Min: 0.2 km
Generation: Late 2000s

A-Star’s EOTS-86 Electro-optical and sensor system
IMG_7173-j31-nose.jpg


maks2015part8-39-xl-1.jpg

3a3f1c0d-4898-4254-8f3e-6d4f886849a6.jpg