J-35 Gyrfalcon / J-31 / FC-31 (Shenyang, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 470
113
A gép maximális leszállóü tömege mennyi? Mert azért sem mindegy.
Persze, ha semmiféle korlátozás nem lesz harcászatilag és vissza tud hozni 30% keróval mondjuk 4 db AAM és 2-4 db 500 kg-os PGM-et, akkor az gép már azért csettintős pusztán a teljesítményt nézve.
Sacc per kb. alapon vehetjük úgy, hogy a Szu-33 (és a J-15 is) tömegét tekintve F-14 Tomkat kategória. És ha jól tudom az F-14 le tudott szállni 4 Phoenix rakétával és valamennyi keróval. Ha Kínánan összejön egy teljes értékű CATBAR hordozó, akkor gondolom ki fogják tudni használni a típusban rejlő lehetőségeket.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
Sacc per kb. alapon vehetjük úgy, hogy a Szu-33 (és a J-15 is) tömegét tekintve F-14 Tomkat kategória. És ha jól tudom az F-14 le tudott szállni 4 Phoenix rakétával és valamennyi keróval. Ha Kínánan összejön egy teljes értékű CATBAR hordozó, akkor gondolom ki fogják tudni használni a típusban rejlő lehetőségeket.
Ebből indultam ki én is. 2 tonna fegyver és 30% keró. Mondjuk a Szu-33 30%-ja azkb. 25%-kal több, mint az F-14 estén.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 019
113
Sacc per kb. alapon vehetjük úgy, hogy a Szu-33 (és a J-15 is) tömegét tekintve F-14 Tomkat kategória. És ha jól tudom az F-14 le tudott szállni 4 Phoenix rakétával és valamennyi keróval. Ha Kínánan összejön egy teljes értékű CATBAR hordozó, akkor gondolom ki fogják tudni használni a típusban rejlő lehetőségeket.

No igen, csak mire összejön a CATOBAR-os hordozó, addigra meg már azért kell leváltani a J-15-ösöket, nem? :)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 470
113
Ebből indultam ki én is. 2 tonna fegyver és 30% keró. Mondjuk a Szu-33 30%-ja azkb. 25%-kal több, mint az F-14 estén.
Gyanítom ez az elképzelés vezérelte őket mikor a J-15 mellett döntöttek. Majd ha meglesz az új hordozó, akkor többet tudunk majd.

No igen, csak mire összejön a CATOBAR-os hordozó, addigra meg már azért kell leváltani a J-15-ösöket, nem? :)
Szerintem a következő évtized végére már meglesz. Viszont a kérdés, hogy ki ellen lesz? Az boritékolható, hogy a kínai haditengerészet bő tíz év múlva sem lesz kihívója a nyílt tengeren az US Navy-nek. Persze ha nem történi valamilyen technológiai áttörés a tengeri hadvselésben.
Viszont a tengeri útvonalak ellenörzésében. A megvalósult afrikai beruházások védelmében úgy érzem, hogy bővel elégségesek lesznek.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and zotyek78

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 470
113
Vízjel nélkül
26654862149_66b6efa46d_o.jpg

38399842562_187fdd71bf_o.jpg
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Persze mert ha a j-20 nem adják akkor mi legyen az export termékük? Még a csóró oroszok is akartak egy kisebb 5 gen gépet ami mehet exportra
Type 1475 AESA radar
china-plaaf-j-10-20-11-b-fighter-jet-aesa-pesa-hybrid-active-phased-array-radar-active-electronically-scanned-array-aesa-pesa-swashplate-degree-field-around-the-nose-angle-swashplate-r.jpg


Properties: Identification Friend or Foe (IFF) [Side Info], Non-Coperative Target Recognition (NCTR) – Jet Engine Modulation [Class Info], Continous Tracking Capability [Phased Array Radar], Track While Scan (TWS), Pulse Doppler Radar (Full LDSD Capability), Active Electronically Scanned Array (AESA)


GENERAL DATA:
Type: Radar Altitude Max: 0 m
Range Max: 222.2 km
Altitude Min: 0 m
Range Min: 0.2 km
Generation: Late 2000s

A-Star’s EOTS-86 Electro-optical and sensor system
IMG_7173-j31-nose.jpg


maks2015part8-39-xl-1.jpg

3a3f1c0d-4898-4254-8f3e-6d4f886849a6.jpg

Ha ennyire "fasza" minden, akkor a Kínai légierő miért zárkózik el továbbra is a típus rendszeresítésétől. Export. Kinek? Ruszkiknak? Akik még a saját fegyverkezési programjaikat sem győzik pénzelni, nem hogy fegyver import? Kicsit realistábban légyszi....
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 864
113
Kínai légierő miért zárkózik el továbbra is a típus rendszeresítésétől.

Az van hogy még nincs kész 100% j-31 és még nincsenek százassával japánba tajvanba az f-35 gépek így nem is foglalkoznak még a kérdéssel.

Az a abj hogy te köpködsz mint technikát ami nem jenki.
Ha a j-31 képből többet vennének a kínaiak mint j-20 akkor az azért van mert csórók és csak j-31 futja nekik .
Ha csak a j-20 ból vesznek akkor az azért van mert a j-31 xar .:oops:

Ugyan ezt tolná DOMINO is

Azt meg hol írtam hogy

Ilyen alapon a jneki miért nem adja el az f-22?

Ja amúgy te tudod hogy hány j-20 akarnak rendszeresíteni?
 
M

molnibalage

Guest
Ha ennyire "fasza" minden, akkor a Kínai légierő miért zárkózik el továbbra is a típus rendszeresítésétől. Export. Kinek? Ruszkiknak? Akik még a saját fegyverkezési programjaikat sem győzik pénzelni, nem hogy fegyver import? Kicsit realistábban légyszi....
Mindenki másnak, akinek drága az orosz vagy nem adják el az oroszok sem politikai okokból a fegyvert. Így került a JF-17 Pakisztánba. Kína nem állította hadrendbe azt. A J-31 ugyanez, csak már stealth-ben.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Roni

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 864
113
Mondjuk nagy szavak attól, aki vérpistike módjára alázza az orosz technikát...

Hát ha a nemzetközi haditechnika oldalak 90 százalékban sz-400 szól és kb NULLA orosz légihadviselésről akkor egyértelmű hogy a béka segge alatt lehetnek
Neked nem tűnt fel?
 
M

molnibalage

Guest
Hát ha a nemzetközi haditechnika oldalak 90 százalékban sz-400 szól és kb NULLA orosz légihadviselésről akkor egyértelmű hogy a béka segge alatt lehetnek
Neked nem tűnt fel?
Ez pont olyan érv, mint az "interneten" olvastam. Ez csak azt bizonyít, hogy van interneted. Megjegyzem az Sz-400-ról szólo oldalak nagy része semmiről nem szól. Pont ezért írom az összefoglalót...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 864
113
Pont ezért írom az összefoglalót...


majd elolvasom .

De nem nehéz rájönni hogy az sz-400 végét az f-35+ SDB teszi zárójelbe.
És ahogy írtam többe nézem az sz-350 több rakátkkal több célcsatornával ami a hatótáv kárára megyen de sokkal több célpont ellen jó mint az sz-400 .
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Az van hogy még nincs kész 100% j-31 és még nincsenek százassával japánba tajvanba az f-35 gépek így nem is foglalkoznak még a kérdéssel.

Az a abj hogy te köpködsz mint technikát ami nem jenki.
Ha a j-31 képből többet vennének a kínaiak mint j-20 akkor az azért van mert csórók és csak j-31 futja nekik .
Ha csak a j-20 ból vesznek akkor az azért van mert a j-31 xar .:oops:

Ugyan ezt tolná DOMINO is

Azt meg hol írtam hogy

Ilyen alapon a jneki miért nem adja el az f-22?

Ja amúgy te tudod hogy hány j-20 akarnak rendszeresíteni?

Roni! Nem erről szól amit írtam! A J 31 kifejlesztéséhez pénz kő! Kína egyenlőre dedikáltan nem rendszeresíti. Viszont a fejlesztés számláit egy tervező vagy gyártó sem képes önmagában kifizetni. JF 17 baromira ne keverjük ide, mert a fejlesztés első percétől a Pakisztániak benne voltak, s ráadásul az "csak" egy 4. generációs gép. A véleményem változatlan: fejlesztést pénzelő partner nélkül vagy baromi lassú lesz a gép megjelenése a piacon, vagy a képességei látják ennek a kárát....
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 470
113
Viszont annak a ténye, hogy mégis fejlesztik, azt sugallja, hogy találtak egy partnerországot, amely beszállt a projektbe. Máskülönban a gyár hatalmas kockázatot vállal.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 097
113
Ez miért csak egy 4. generációs demonstrátor? (vagy proto)? Igen, még nincs benne AESA lokátor, igen még nincs szupercirkálás, mert RD-33 füstölög benne, igen még nem tudjuk az ember-gép kapcsolat mennyire kész (MAWS-on kereszül érzékelők stb.).
Ugyanakkor magán viseli az 5. generációs technika alkalmazásának lehetőségét.
Hol vannak a gyártó a végleges tervezett adatok, hogy nem 5. generációs repülőgépnek építik. A technologiai demonstrátorok még sok-sok dologban különböznek a sorozatgyártásútól..
Hozzáteszem az F-35 is kicsit kilóg a sorból pld. a szupercirkálás miatt, tehát nem full egzakt az 5. gen. repülőgépek ismérvei..
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 864
113
A j-31 egyelőre rejtély .Talán hordozókra rakhatják őket Type001A type 002 -re csak jobban ezek mehetnek fel a j-20 túl nagy .
Pár órája olvastam valahol hogy a type 003 lesz az a hordozó ahol már üzemelhetnek a j-20 gépek is

fejlesztést pénzelő partner nélkül vagy baromi lassú lesz a gép megjelenése a piacon,

Hát ez a te véleményed, de szerintem Kínának is érdeke ez a gép

Azt azért te sem gondolhatod komolyan hogy 2030-ig a j-15 lesz hajófedélzeti gép? o_O
Szerinted a paklik oylan jól állnak hogy milliárd dollárokat nyomnak a fejlesztésbe?
Még india is csak 300 milliót tudott adni az oroszoknak az 5 gen programba

Am nyíltan megmondták a kínaiak hogy a j-20 nem eladó és innentől fogva a j-31 nekik is az érdekük.

Még annyit hozzá fűznék hogy a j31-el a kínaiak beütik az utolsó szöget a pakfa export koporsójába.

Mert 2030 előtt senki nem fog kapni orosz 5 gen gépet
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 097
113
Ha meg tudják oldani a problémákat. Még nincs hajtómű, a repülőgép a repüléséből a szakértők szerint dögnehéz, nem igazán manőverezőképes (bár az 5. gennél, ha nem látja a lokátor és BVR-re van kihegyezve, ráadásul AIM-9X, vagy R-74, vagy IRIS-T szinvonalú közelharcrakétával rendelezik, akkor nem annyira fontos a dogfightban sem a manőverezés..
De még kellenek az érzékelők és az egész F-20-as komplett rendszerek átépítése, alakítása ehhez a géphez. (amely lényegesen kisebb). Valószínűleg teljesítményben, és sok mindenben gyengébb lesz, de megoldhatónak látszik. Még sok a kérdőjel, ténylegesen megfelelő lesz-e a sorozatgyártásra.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 864
113
Ez miért csak egy 4. generációs demonstrátor? (vagy proto)?


Elég kétbites megfogalmazás.

J-7
Jh-7
J-10A,B,C,( D?)
j-11B
J-16
j-20
j-31
y-20

Tehát Kínának van tapasztalata ! Japán mit fejlesztett ? Úgy tudom hogy még saját harci heli sem ment nekik! Kína köszöni szépen már 2 típus van neki Z-10,Z-19.
Ha kína nem tud 5 gen gépet akkor mit akar Japán? vagy Dél-Korea? HMM?