Shenyang J-31

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 049
9 447
113
Az a haditengerészet zászlója és a gépen ott a fékezőhorog. Ha hiteles a rajz, akkor ez lesz a következő hordozófedélzeti gép.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 049
9 447
113
De gondolom a katapultosra csak
Nem tudom, de szerintem az a gép amely katapultosról fel tud szállni, az a sáncosról is. Fordítva nem igaz. A másik dolog, hogy egy hajó simán tud vagy 40 évet szolgálni a tengeren. Ennyi idő alatt meg kikophatnak a mostani J-15-ösök.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
11 927
6 295
113
Our scoop from Zhuhai: After spending years as an export-only product, the J-31 has now picked up development funding from China's navy. The PLAAF also is interested.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 049
9 447
113
Ez már állítólag a harmadig darab, amit valamilyen 3D lézerrel csinálnak és levitték a gyártási időt 30%-al.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 049
9 447
113
Ahoz képest eléggé döglött ez j-31 program. Ez még a pakfa gépnél is siralmasabb
Reklám ide meg oda
Szerintem nem nagyon találnak vevőt. Úgy érzem a hajtóműje a leggyengébb pontja. A kínai légierőben nem nagyon használják (talán valamilyen UCAV-ban).
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 049
9 447
113
Gyanítom, hogy az a 3D lézer az az Airbus teodolitos rendszere, amit a vas gyártókeretek helyett alkalmaznak.
Lehetséges, én ehhez egy cseppet sem értek. De egy rakás európai cégbe bevásárolták magukat, valamilyen úton-módon hozzájuthattak komoly technológiákhoz.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 171
4 128
113
Ahoz képest eléggé döglött ez j-31 program. Ez még a pakfa gépnél is siralmasabb
Reklám ide meg oda

Már miért lenne siralmasabb, mint a többi 5. gen fejlesztés? Ez is jobb kell legyen, mint a Su-57, hiszen kínai termék lévén, erre is áll mind az, amit Mackensennel szoktatok érvként felhozni. Nevezetesen, hogy van hozzá AESA radar. Jó, oké, senki se látta, de a J-10-hez van, akkor ehhez miért ne lenne? Van hozzá fegyverzet is. Rendben, nincs róla fotó, de a J-10-en már láttunk PL-12-őt , akkor ez miért ne tudná hordozni? Gondolom hajtóművük is van már hozzá, csak egyelőre az orosz hajtóműben jobban bíznak. És bár nem tudhatjuk, de lehet, hogy már több tucatnyit legyártottak belőle. :rolleyes::cool:
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 049
9 447
113
Már miért lenne siralmasabb, mint a többi 5. gen fejlesztés?
Mert nem kell senkinek. A vállalat saját szakállára fejlesztette ki, de megrendelőről még nem nagyon tudunk.
Ez is jobb kell legyen, mint a Su-57, hiszen kínai termék lévén, erre is áll mind az, amit Mackensennel szoktatok érvként felhozni.
A két gép nem egy kategória.
Nevezetesen, hogy van hozzá AESA radar. Jó, oké, senki se látta, de a J-10-hez van, akkor ehhez miért ne lenne? Van hozzá fegyverzet is. Rendben, nincs róla fotó, de a J-10-en már láttunk PL-12-őt , akkor ez miért ne tudná hordozni?
Meg J-16-hoz is. Viszont ezek a gépek egyelőre technológiai demonstrátor fázisban vannak. Kétlem, hogy bármit komolyan integráltak volna beléjük.
Gondolom hajtóművük is van már hozzá, csak egyelőre az orosz hajtóműben jobban bíznak.
A kínai megfelelője a WS-13 kéne legyen. Erről már annyit hallottam, hogy már elkészült, hogy már nem is nagyon követem a dolgot. De van egy olyan verzió is, hogy mivel egy az egybeni másolat, ránézésre nem lehet megkülömböztetni az oroszt a kínaitól. Az is lehet, hogy nem másolták le, mivel nincs olyan gépük, ami használná.
És bár nem tudhatjuk, de lehet, hogy már több tucatnyit legyártottak belőle. :rolleyes::cool:
A J-20-nak maximális prioritása van, ennek meg nincs. Ha nem talál megrendelőt, lehet nem is lesz több példány. Egy fegyvertörténeti kuriózum lesz és kész.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 171
4 128
113
Mert nem kell senkinek. A vállalat saját szakállára fejlesztette ki, de megrendelőről még nem nagyon tudunk.

A két gép nem egy kategória.

Meg J-16-hoz is. Viszont ezek a gépek egyelőre technológiai demonstrátor fázisban vannak. Kétlem, hogy bármit komolyan integráltak volna beléjük.

A kínai megfelelője a WS-13 kéne legyen. Erről már annyit hallottam, hogy már elkészült, hogy már nem is nagyon követem a dolgot. De van egy olyan verzió is, hogy mivel egy az egybeni másolat, ránézésre nem lehet megkülömböztetni az oroszt a kínaitól. Az is lehet, hogy nem másolták le, mivel nincs olyan gépük, ami használná.

A J-20-nak maximális prioritása van, ennek meg nincs. Ha nem talál megrendelőt, lehet nem is lesz több példány. Egy fegyvertörténeti kuriózum lesz és kész.

Oké. Talán picit félre vezető volt az iróniám. Nem voltam egyértelmű.

Akkor leírom egyszerűbben.

Mi az ami jelenleg, egyelőre megkülönbözteti, a J-20-t a J-31-től? Egyik gépről sem tudni semmit. Mindkettőre ráhúzható a van már kínai AESA radar és PL12/PL15, stb. Amivel többet tudhatunk a J-20-ról és ezért hihetjük azt, hogy előrébb tart, az a több fotó, de műszakilag, fegyverzetileg pont ugyanazt a nagy semmit tudjuk mindkét gépről.
Ez alapján siralmasnak nevezni... Mire fel?o_O
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
8 362
5 987
113
Oké. Talán picit félre vezető volt az iróniám. Nem voltam egyértelmű.

Akkor leírom egyszerűbben.

Mi az ami jelenleg, egyelőre megkülönbözteti, a J-20-t a J-31-től? Egyik gépről sem tudni semmit. Mindkettőre ráhúzható a van már kínai AESA radar és PL12/PL15, stb. Amivel többet tudhatunk a J-20-ról és ezért hihetjük azt, hogy előrébb tart, az a több fotó, de műszakilag, fegyverzetileg pont ugyanazt a nagy semmit tudjuk mindkét gépről.
Ez alapján siralmasnak nevezni... Mire fel?o_O
Pedig pont ezekkel a kommentekkel bizonyitod hogy j20 al kapccsolatban nincs igazad. Mert annal te azt allitod hogy csupan felfujt lufi az egesz es csak megy a handabanda hogy jujj de superek. A j31 nel meg nem megy akkor most hogy is van ez a kinaiak handabandiznak vagy neha handabandiznak? Vagy csak a j20 nal handabandiznak? J31 nel miert nem handabandiznak?
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 217
2 075
113
Mert nem kell senkinek. A vállalat saját szakállára fejlesztette ki, de megrendelőről még nem nagyon tudunk.

Airbus megvehetne belole parat :rolleyes:
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 518
113
Hm.A JF17 nincs náluk rendszeresitve,mégis fejlesztenek hozzá hajtóművet.Ami a J31 hajtóműve......Szvsz nagyon is van jövője ennek a gépnek.Kina kényszerhelyzetben van,muszáj fejlesztenie a haditengerészetét,és a hordozókra kelleni fog egy 5. generációs harci gép.És a J10nek is kell egy váltótipus
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 171
4 128
113
Pedig pont ezekkel a kommentekkel bizonyitod hogy j20 al kapccsolatban nincs igazad. Mert annal te azt allitod hogy csupan felfujt lufi az egesz es csak megy a handabanda hogy jujj de superek. A j31 nel meg nem megy akkor most hogy is van ez a kinaiak handabandiznak vagy neha handabandiznak? Vagy csak a j20 nal handabandiznak? J31 nel miert nem handabandiznak?

Sehol nem állítottam, hogy a J-20 egy felfújt lufi lenne. Pusztán arra próbálom rendszeresen felhívni a figyelmet, hogy nem szerencsés alaptalan ( értsd: bizonyítékok híján) kijelentéseket tenni a gép képességeivel kapcsolatban. Ennyi.
És itt a J-31-nél pedig pont ugyan erre szeretnék utalni. Hiszen, ha a J-20-nak megelőlegezünk egyfajta képességet, készültségi fokot, akkor akár ugyan ezt megtehetnénk a J-31-nél is. Hogy miért? Hát mert kb. pont annyi alapunk (értsd: bizonyítékunk) lenne rá.

Nekem semmi bajom nincs a J-20-al. Halad az a program is a maga útján, ahogy a többi 5.gen gép fejlesztés is. Egy jó gép lehet belőle.
De a "lehet" az nem "van", a "talán" az nem "biztos". Ezt kellene megérteni.

Egyébként a J-31 speciel nekem tetszik.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 049
9 447
113
Sehol nem állítottam, hogy a J-20 egy felfújt lufi lenne. Pusztán arra próbálom rendszeresen felhívni a figyelmet, hogy nem szerencsés alaptalan ( értsd: bizonyítékok híján) kijelentéseket tenni a gép képességeivel kapcsolatban.
Ezen logika mentén szinte bármit megkérdőjelezhetünk.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
11 927
6 295
113
? Ez is jobb kell legyen, mint a Su-57, hiszen kínai termék lévén, erre is áll mind az, amit Mackensennel szoktatok érvként felhozni.

Hát nagyon nem
A gépből mindössze 3 db proto van .
A su-57 van 10 db a j-20 ból meg már a 23-dik j-20A széria fut .
A repült órák száma is kevesebb mint a szu-57-sé .

Mi az ami jelenleg, egyelőre megkülönbözteti, a J-20-t a J-31-től?

Hát talán amit fent a 3-dik sorban leírtam . A j-31-ből csak proto van az is kevés.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 171
4 128
113
Ezen logika mentén szinte bármit megkérdőjelezhetünk.

Vagy inkább csak az olyan dolgokat, amikről évek óta csak rajzocskák és foltos fotók kerülnek nyilvánosságra. Ha minden olyan remek, ahogy azt gondoljátok, akkor miért nincs egy normális reptéri kép, teszem azt 8 géppel, kiszolgáló egységekkel? Esetleg egy légi utántöltés videó akadna? Miért van ez a fene nagy homályosítás a gépek körül?
Időhúzásnak kiváló, amíg valóban elérik a gépek azt a mennyiséget és készültségi szintet, amit most gondolnak néhányan.