1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Shenyang J-31

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 26..

  1. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Az a haditengerészet zászlója és a gépen ott a fékezőhorog. Ha hiteles a rajz, akkor ez lesz a következő hordozófedélzeti gép.
     
    Roni likes this.
  2. Roni

    Roni Well-Known Member

    De gondolom a katapultosra csak
     
  3. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nem tudom, de szerintem az a gép amely katapultosról fel tud szállni, az a sáncosról is. Fordítva nem igaz. A másik dolog, hogy egy hajó simán tud vagy 40 évet szolgálni a tengeren. Ennyi idő alatt meg kikophatnak a mostani J-15-ösök.
     
    Roni likes this.
  4. Roni

    Roni Well-Known Member

    Our scoop from Zhuhai: After spending years as an export-only product, the J-31 has now picked up development funding from China's navy. The PLAAF also is interested.
     
    gacsat likes this.
  5. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ez már állítólag a harmadig darab, amit valamilyen 3D lézerrel csinálnak és levitték a gyártási időt 30%-al.
    [​IMG]
     
  6. Roni

    Roni Well-Known Member

    Ahoz képest eléggé döglött ez j-31 program. Ez még a pakfa gépnél is siralmasabb
    Reklám ide meg oda
    [​IMG]
     
  7. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Szerintem nem nagyon találnak vevőt. Úgy érzem a hajtóműje a leggyengébb pontja. A kínai légierőben nem nagyon használják (talán valamilyen UCAV-ban).
     
  8. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Gyanítom, hogy az a 3D lézer az az Airbus teodolitos rendszere, amit a vas gyártókeretek helyett alkalmaznak.
     
  9. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Lehetséges, én ehhez egy cseppet sem értek. De egy rakás európai cégbe bevásárolták magukat, valamilyen úton-módon hozzájuthattak komoly technológiákhoz.
     
  10. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Már miért lenne siralmasabb, mint a többi 5. gen fejlesztés? Ez is jobb kell legyen, mint a Su-57, hiszen kínai termék lévén, erre is áll mind az, amit Mackensennel szoktatok érvként felhozni. Nevezetesen, hogy van hozzá AESA radar. Jó, oké, senki se látta, de a J-10-hez van, akkor ehhez miért ne lenne? Van hozzá fegyverzet is. Rendben, nincs róla fotó, de a J-10-en már láttunk PL-12-őt , akkor ez miért ne tudná hordozni? Gondolom hajtóművük is van már hozzá, csak egyelőre az orosz hajtóműben jobban bíznak. És bár nem tudhatjuk, de lehet, hogy már több tucatnyit legyártottak belőle. :rolleyes::cool:
     
  11. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Mert nem kell senkinek. A vállalat saját szakállára fejlesztette ki, de megrendelőről még nem nagyon tudunk.
    A két gép nem egy kategória.
    Meg J-16-hoz is. Viszont ezek a gépek egyelőre technológiai demonstrátor fázisban vannak. Kétlem, hogy bármit komolyan integráltak volna beléjük.
    A kínai megfelelője a WS-13 kéne legyen. Erről már annyit hallottam, hogy már elkészült, hogy már nem is nagyon követem a dolgot. De van egy olyan verzió is, hogy mivel egy az egybeni másolat, ránézésre nem lehet megkülömböztetni az oroszt a kínaitól. Az is lehet, hogy nem másolták le, mivel nincs olyan gépük, ami használná.
    A J-20-nak maximális prioritása van, ennek meg nincs. Ha nem talál megrendelőt, lehet nem is lesz több példány. Egy fegyvertörténeti kuriózum lesz és kész.
     
    Roni likes this.
  12. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Oké. Talán picit félre vezető volt az iróniám. Nem voltam egyértelmű.

    Akkor leírom egyszerűbben.

    Mi az ami jelenleg, egyelőre megkülönbözteti, a J-20-t a J-31-től? Egyik gépről sem tudni semmit. Mindkettőre ráhúzható a van már kínai AESA radar és PL12/PL15, stb. Amivel többet tudhatunk a J-20-ról és ezért hihetjük azt, hogy előrébb tart, az a több fotó, de műszakilag, fegyverzetileg pont ugyanazt a nagy semmit tudjuk mindkét gépről.
    Ez alapján siralmasnak nevezni... Mire fel?o_O
     
  13. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Pedig pont ezekkel a kommentekkel bizonyitod hogy j20 al kapccsolatban nincs igazad. Mert annal te azt allitod hogy csupan felfujt lufi az egesz es csak megy a handabanda hogy jujj de superek. A j31 nel meg nem megy akkor most hogy is van ez a kinaiak handabandiznak vagy neha handabandiznak? Vagy csak a j20 nal handabandiznak? J31 nel miert nem handabandiznak?
     
  14. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Mert nem kell senkinek. A vállalat saját szakállára fejlesztette ki, de megrendelőről még nem nagyon tudunk.

    Airbus megvehetne belole parat :rolleyes:
     
  15. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Hm.A JF17 nincs náluk rendszeresitve,mégis fejlesztenek hozzá hajtóművet.Ami a J31 hajtóműve......Szvsz nagyon is van jövője ennek a gépnek.Kina kényszerhelyzetben van,muszáj fejlesztenie a haditengerészetét,és a hordozókra kelleni fog egy 5. generációs harci gép.És a J10nek is kell egy váltótipus
     
  16. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Sehol nem állítottam, hogy a J-20 egy felfújt lufi lenne. Pusztán arra próbálom rendszeresen felhívni a figyelmet, hogy nem szerencsés alaptalan ( értsd: bizonyítékok híján) kijelentéseket tenni a gép képességeivel kapcsolatban. Ennyi.
    És itt a J-31-nél pedig pont ugyan erre szeretnék utalni. Hiszen, ha a J-20-nak megelőlegezünk egyfajta képességet, készültségi fokot, akkor akár ugyan ezt megtehetnénk a J-31-nél is. Hogy miért? Hát mert kb. pont annyi alapunk (értsd: bizonyítékunk) lenne rá.

    Nekem semmi bajom nincs a J-20-al. Halad az a program is a maga útján, ahogy a többi 5.gen gép fejlesztés is. Egy jó gép lehet belőle.
    De a "lehet" az nem "van", a "talán" az nem "biztos". Ezt kellene megérteni.

    Egyébként a J-31 speciel nekem tetszik.
     
    Szittya likes this.
  17. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ezen logika mentén szinte bármit megkérdőjelezhetünk.
     
  18. Roni

    Roni Well-Known Member

    Hát nagyon nem
    A gépből mindössze 3 db proto van .
    A su-57 van 10 db a j-20 ból meg már a 23-dik j-20A széria fut .
    A repült órák száma is kevesebb mint a szu-57-sé .

    Hát talán amit fent a 3-dik sorban leírtam . A j-31-ből csak proto van az is kevés.
     
  19. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Vagy inkább csak az olyan dolgokat, amikről évek óta csak rajzocskák és foltos fotók kerülnek nyilvánosságra. Ha minden olyan remek, ahogy azt gondoljátok, akkor miért nincs egy normális reptéri kép, teszem azt 8 géppel, kiszolgáló egységekkel? Esetleg egy légi utántöltés videó akadna? Miért van ez a fene nagy homályosítás a gépek körül?
    Időhúzásnak kiváló, amíg valóban elérik a gépek azt a mennyiséget és készültségi szintet, amit most gondolnak néhányan.
     
  20. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Eddig az volt a gond, hogy nincs a képeken több mint négy gép. Most meg az, hogy nincs 8. Ha lesz 10, akkor miért nincs 12?
     
    Roni likes this.

Ezen oldal megosztása