1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Sierra-I/-II-osztály (Projekt 945/945A)

Diskurzus a(z) 'Nukleáris meghajtású vadásztengeralattjárók (SSN)' témában - boki által indítva @ 2013. március 5..

  1. cinikus

    cinikus Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Visszatérhet az összes Sierra?
    @Fade
    @Littlejohn
    Elég valószínűnek tűnik, hogy a csendesítésre is ráhajtottak, ahogy az is, hogy nem a régi cuccokat ásták elő a felújításhoz, hanem újakat/újabbakat. Legalábbis szvsz. Aztán majd kiderül, ki tippelt jól - vagy nem.
     
  2. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    600-800 közöttire van kalibrálva, de az egyik ilyen Sierra II-es volt már 870 m mélyen is.....
     
  3. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Cinikus...... legyen igazad.... Bárcsak...... :) :)

    Azonban az orosz terminológiában a raktárban álló 20 éves originál cucc is "új".....
     
  4. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    A helyzet az, hogy a nagy mélység nem mindig előny. Haladni csak zajosabban lehet, torpedót/rakétát a nagy sűrített levegő veszteség miatt nem indíthat.

    Felfelé a konvergencia-övezetek miatt nehezebben hallgatózik.

    Viszonylag rejtett, hosszú távú utazáshoz javallt, illetve lapuláshoz.

    Előny a több konvergencia-övezet védelme.

    A 600-800 talán tágnak tűnhet, de az első Sierrákkal még óvatosak voltak a közismerten jó hegesztési minőség miatt. ahogy javult a technológiai fegyelem, úgy nőtt a mélység is.
     
  5. cinikus

    cinikus Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Visszatérhet az összes Sierra?
    @Littlejohn: Legkevesebb 2-3 éve "új" alatt az új fejlesztésű, a gyárból frissen kijött (vö. modern, ha világviszonylatban nem is a legújabb és élenjáró) cuccokat értik az oroszok is, úgyhogy szerintem feleslegesen aggódsz emiatt. :)
     
  6. nekerdez

    nekerdez Well-Known Member

    Ha végig gondoljátok eze végső soron új tangó leszenek. Mivel csak a titán burkuk marad. Ilyen szembontól jó döntés hozdak. Mivel egy új titán burok megépitése horibilis összeg lenne. Valamint a mostani burkok szét vágása se lenne olcsó.

     

    Cinikus az meg ilyen téren az oroszok mennyire vannak lemaradva. Maradjunk annyiba USA-val játszanak ezen a téren is egy játszótéren a többiek meg csokolomot köszönnek nekik jó messziről.
     
  7. boki

    boki Well-Known Member

    nekerdez

    Ez így van,  hisz a Zvezdocskában megmondták, hogy darabokra szedik a hajót és minden egyes részt megvizsgálnak. Biztos, hogy modern berendezéseket raknak bele, mert nem 5 évre tervezik a hajót szolgálatban tartani. Egyik fo probléma az orosz tengeralattjáró gyártásban , hogy sok alkatrész gyártó uzem OO-on kívul maradt, és ezek nem mindig szállítottak idoben ill. megfelelo minoségben . Ezért már az új Yasenek (Kazany)  kizárolag orosz alkatrészeket kapnak.
     
  8. boki

    boki Well-Known Member

    Ma kiderult,hogy a Sierra I -es osztály hajóit a 4. generációs hajók (Jaseny) szintjére modernizálnak. Majd, ha az I-sekkel végeztek és visszatérnek a hadrendbe, jonnek a Sierra II-sek.
     
  9. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Boki..... ez szép is, jó is, lehetséges is..... Mégis, valamiért kételkedek benne.... Ehhez a tengó-lobbinak nagyon oda kellene tenni magát. :) Meglátjuk.....
     
  10. boki

    boki Well-Known Member

    Más választása nem volt a haditengerészetnek mint, hogy vissza állítsa hadrendbe a tengokat modernizácio után, mivel késnek(éveket) az új tengok átadásával, Ezek modernizácioja gyorsabban megy és olcsóbb mint új tengo építése. Tehát a modernizácio alapján még min. 10-15 évig hadrendbe lesznek. 2015-tol már tobb tengoval akarnak járorozni a világtengereken....
     
  11. sertorius

    sertorius New Member

    Érdekes lenne tudni, hogy a nyolcvanas évek végén milyen tervek mellett tervezték továbbfejleszteni a Sierra osztályt...annál is inkább mert az osztály építése nagyon lassan haladt (titániumból készült hajótesthez limitált gyártási kapacitás társult).

     

    A Sierra II. a Sierra osztályú hajókhoz képest csendesebb, modernizált elektronikát, illetve szonárt kapott...vajon a következő, 945 AB Mars esetében milyen képességeket terveztek?
     
  12. boki

    boki Well-Known Member

    Visszatért a Nyizsnij Novgorod az Északi-fotta bázisára a tobb hónapos világtengereken való járorozés után.
    [​IMG]
     
  13. boki

    boki Well-Known Member

    Folynak az elokészuletek a Karp modernizáciojának megkezdéséhez.
    [​IMG]
     
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Az orosz tengókon vannak nők?
     
  15. boki

    boki Well-Known Member

    Ugytudom, hogy nincsenek.
     
  16. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ez baj. A járőr végén egyből mehetnének a terhesgondozóba.
     
  17. boki

    boki Well-Known Member

    4 éves javítás és modernizáció után ma reggel a Pszkov elhagyta a Nyerpa hajójavító uzemét Sznyezsnogorszkban és visszatért az Északi flottához.

    [​IMG]
     
  18. boki

    boki Well-Known Member

    B-336 "Pskov" returning to fleet after repairing and modernization at Nerpa plant
    https://www.youtube.com/watch?v=SGSANBdO8uU
     
  19. boki

    boki Well-Known Member

    A Pszkov megérkezett Vigyjajevoba állandó bázisára.
    https://www.youtube.com/watch?v=5NO_NFftTQk
     
  20. boki

    boki Well-Known Member

    A B-534 Nyizsnij Novgorod(Kondor) tegnap megérkezett az állandó bázisra a tobb hónapos tengeri járorozésrol, mely során a Foldkozi-tengeren (Szíria)is volt .
    https://www.youtube.com/watch?t=22&v=hpdd_yKrixo
     

Ezen oldal megosztása