Sikorsky S-65/CH-53 Sea Stallion, CH-53E Super Stallion

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Unio

Member
2011. május 5.
663
1
18
Az izraeli vezetés jelenleg nem rendelkezik a típusváltáshoz szükséges “felesleges” összeggel, emiatt akár el is húzódhat a döntés, de a légierő illetékesei figyelmeztettek, hogy 3-4 éven belül meg kell hozni a döntést, különben a Sikorsky CH-53D ‘Sea Stallion’ helikopterek kirepülik a sárkányukból az utolsó repült órákat is.
Vicces, hogy ott megfogják oldani 3-4 éven belül a döntést/beszerzést, mi meg a legeslegutolsó pillanatban próbálunk tüzet oltani és még az se biztos, hogy sikerülni fog :S.
 

nani1980

Active Member
2010. október 30.
124
37
28
Ha mi is ingyen, akarom mondani , katonai segélyként kapnánk gépeket, ( pl F35) akkor nálunk is hamarabb menne a típusváltás!
 

sondor961

Member
2012. december 26.
556
1
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Megérkeztek a Csődörök Izraelbe
Ügyes húzás volt, hisz olcsón jutottak alkatrészekhez, mellyel időt nyertek!
Osprey-t egy ideig úgysem kapnának, mert abból az USA-nak sincs elég. Mely ráadásul drága és megbízhatatlan - bár ez majd minden új gépre jellemző...!!!
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
9 349
10 191
113
Nekem is tetszik ez a gép, csak egy bajom van vele. 3 motorja van. Szerintem még így fejlesztve sem lehet olcsó üzemeltetni. De a paraméterei impozánsak!
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 369
5 681
113
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
465
309
63
2019?! Mit csinálnak addig?

Nyugaton nem az első példányok átvétele jelenti a szolgálatba állást, hanem amikor az átfogó tesztprogram (ami még egy autó esetében is több év, hát még egy repülőeszköznél..), valamint a szükséges átképzés és gyakorlat megszerzése után az első egység eléri a bevethetőséget. Ez az időszak kb keleten is ennyi, csak itt a szolgálatba állást általában az első "feltöltött" század jelenti, nem az, amikor a kellő gyakorlat és képességek megszerzését követően a század már bevethetővé is válik.

Bár nem feltétlenül jó példa, de nézd meg a magyar Gripeneket. Az első gép 2005 februárjában repült, a készültségi szolgálatot 2008 decemberétől adták, ez szűk négy év, pedig nem vadiúj típusról volt szó, sokkal rövidebb volt a gépek berepülési programja.

Jelen esetben még nem repült a CH-53K, de 2014+4 az 2018, ami mellett reális célkitűzés lehet a 2019-es határidő, de van egy olyan érzésem, hogy csúszni fog 1-2 évet.
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
465
309
63
Nekem is tetszik ez a gép, csak egy bajom van vele. 3 motorja van. Szerintem még így fejlesztve sem lehet olcsó üzemeltetni. De a paraméterei impozánsak!

Nem motor, hanem erőforrás vagy hajtómű, mivel gázturbináról beszélünk.

A típust nem is mezei igényekre fejlesztik, elfér benne egy HMMWV... Nekünk felesleges lenne, de van néhány olyan ország, ahol már a Chinook ereje is kevés.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 316
30 304
113
CH-53K elso felszállása 2015 október 27-én:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=NQoFdW6OLeI