1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Sikorsky S-65/CH-53 Sea Stallion, CH-53E Super Stallion

Diskurzus a(z) 'Szállító és egyéb vegyes feladatú helikopterek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  2. Unio

    Unio New Member

    Vicces, hogy ott megfogják oldani 3-4 éven belül a döntést/beszerzést, mi meg a legeslegutolsó pillanatban próbálunk tüzet oltani és még az se biztos, hogy sikerülni fog :S.
     
  3. nani1980

    nani1980 Member

    Ha mi is ingyen, akarom mondani , katonai segélyként kapnánk gépeket, ( pl F35) akkor nálunk is hamarabb menne a típusváltás!
     
  4. gigabiga

    gigabiga Active Member

    nani1980

    Még lehet, hogy úgy sem sikerülne nekünk. :)
     
  5. sondor961

    sondor961 New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Megérkeztek a Csődörök Izraelbe
    Ügyes húzás volt, hisz olcsón jutottak alkatrészekhez, mellyel időt nyertek!
    Osprey-t egy ideig úgysem kapnának, mert abból az USA-nak sincs elég. Mely ráadásul drága és megbízhatatlan - bár ez majd minden új gépre jellemző...!!!
     
  6. piratvitorla

    piratvitorla New Member

  7. alfa74

    alfa74 Active Member

  8. sondor961

    sondor961 New Member

  9. specialist

    specialist New Member

    2019?! Mit csinálnak addig?
     
  10. Luthero

    Luthero Well-Known Member

    https://www.youtube.com/watch?v=njCRSLqHxI8
     
  11. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Nekem is tetszik ez a gép, csak egy bajom van vele. 3 motorja van. Szerintem még így fejlesztve sem lehet olcsó üzemeltetni. De a paraméterei impozánsak!
     
  12. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  13. Phoenix

    Phoenix Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nyugaton nem az első példányok átvétele jelenti a szolgálatba állást, hanem amikor az átfogó tesztprogram (ami még egy autó esetében is több év, hát még egy repülőeszköznél..), valamint a szükséges átképzés és gyakorlat megszerzése után az első egység eléri a bevethetőséget. Ez az időszak kb keleten is ennyi, csak itt a szolgálatba állást általában az első "feltöltött" század jelenti, nem az, amikor a kellő gyakorlat és képességek megszerzését követően a század már bevethetővé is válik.

    Bár nem feltétlenül jó példa, de nézd meg a magyar Gripeneket. Az első gép 2005 februárjában repült, a készültségi szolgálatot 2008 decemberétől adták, ez szűk négy év, pedig nem vadiúj típusról volt szó, sokkal rövidebb volt a gépek berepülési programja.

    Jelen esetben még nem repült a CH-53K, de 2014+4 az 2018, ami mellett reális célkitűzés lehet a 2019-es határidő, de van egy olyan érzésem, hogy csúszni fog 1-2 évet.
     
  14. Phoenix

    Phoenix Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nem motor, hanem erőforrás vagy hajtómű, mivel gázturbináról beszélünk.

    A típust nem is mezei igényekre fejlesztik, elfér benne egy HMMWV... Nekünk felesleges lenne, de van néhány olyan ország, ahol már a Chinook ereje is kevés.
     
  15. sequadon

    sequadon Active Member

    Hyper-Super Stallion
    [​IMG]
     
  16. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

  17. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

  18. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    FullHD
    [​IMG]
    1680x1050
     
  19. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    1680x1050
    [​IMG]
    FullHD
     
  20. boki

    boki Well-Known Member

    CH-53K elso felszállása 2015 október 27-én:
    [​IMG]
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=NQoFdW6OLeI
     

Ezen oldal megosztása