1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Sikorsky S-70/UH-60/AH-60/SH-60/HH-60/MH-60 Black Hawk / Sea Hawk / Pave Hawk / Jayhawk / Arpia

Diskurzus a(z) 'Szállító és egyéb vegyes feladatú helikopterek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  2. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    Szinte érezni a sebességet :)
     
    arcas, ghostface, fishbed and 3 others like this.
  3. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Jobb topikot nem találtam neki.
    Bemutató videó (annyira tipikusan japán XD) a JMSDF Omura Légibázisról, SH-60J/K tengeralattjáró elhárító, és UH-60J kutató-mentő helikopterekkel, plusz pár szó a bázis múltjáról és pár szép felvétel a környezetről. :)

     
    Luthero likes this.
  4. boki

    boki Well-Known Member

  5. Roni

    Roni Well-Known Member

  6. Mike

    Mike Well-Known Member

  7. rudi

    rudi Well-Known Member

    Egy HH-60 Pave Hawk földi előkészítése...
     
    fishbed likes this.
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  10. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  11. arcas

    arcas Well-Known Member

  12. Roni

    Roni Well-Known Member

    A 30 mm gépágyút és a páncélozást leszámítva ez már egy apache :)
     
  13. rudi

    rudi Well-Known Member

    Nem hiszem hogy egy szállító helikopter feladata lenne Hellfireeket eregetni...
    Amikor harci helikopter feladatot akar ellátni akor felesleges a tehertér (és a vele járó plusz méret, súly, stb...)
    amikor meg szállító helit játszik felesleges a szárnycsonk, felfüggesztők, stb...
    Attól meg az isten mentsen meg hogy 10 katonával a fedélzeten kezdjen neki tankokra vadászni.
     
  14. Mike

    Mike Well-Known Member

    Itt még nagyon újak voltak, valószínű megkapják őket. SIAF-on kiderül mit újítottak egy év alatt.
     
  15. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  16. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  17. beta

    beta Well-Known Member

    Igen, nagyon eltér a csataheli és a szállító felépítése, hogy helyettesítsék egymást. Persze itt inkább arról van szó, hogy tűztámogatásra is használható legyen egy szállító, mert ha eldurvul a helyzet, akkor ne legyen kihasználatlan jármű. Az UH-60, ha jól látom, ezzel a kiegészítő képességgel rendelkezik.
     
  18. rudi

    rudi Well-Known Member

    Szerintem ha eldurvul a helyzet akkor a szállítítóhelik maximálisan el lesznek azzal foglalva hogy előre hordják a hátországból az utánpótlást (katona, lőszer, kaja, stb...) a front közelébe, visszafelé meg a sebesülteket.
    Ha kiveszel a meglévő egy (max. két) tucat szállítóhelikopteredből X db-ot tűztámogatni akkor azt éred el hogy
    - a tűztámogató helit le fogják lőni => nem lesz mivel tűztámogatni;
    - nem lesz elég heli szállító feladatokra => nem lesz utánpótlás;
     
    Luthero likes this.
  19. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Az UH60 alapbol egy rohamdesszant harctéri szállitónak lett tervezve.Hogy magán a harctéren tegye le a desszantot.Azért vannak a lövészállások,Alapbol vannak hozzá a felszerelhető szárnycsonkok.Alapbol jol birja a harci sérüléseket.Tervezési szempontok alakövetelménye volt.Szállitóhelinek a CH47 van rendszeresitve.A Battelhawk változatot még a nyolcvanas évek végén kezték el kialakitani az amik,csak aztán a Szu behalt,és mint feleslegest ejtették.Minek nekik,van elég csatahelijük.Különben 90ben reppült a prototipus,aminek az AH64 célzórendszere ott volt az orrán.Egyébbként a Mihu ugyanilyen jellegű gép,csak jobban átépitették az alaptipust.
     
  20. rudi

    rudi Well-Known Member

    Azért ezt a "jól bírja a harci sérüléseket" talán megéri kicsit kibontani.
    Gondolom azzal nem mondok semmi újat hogy helikopter nagyon érzékeny jószág. Rengeteg nagy terhelésnek kitett, nagy fordulatszámon dolgozó alkatrésze van amik még normál békeidős üzemeltetés mellett is nagyon gondos karbantartást igényelnek. Ennek ellenére a helikopterek baleseti rátája messze meghaladja a fix szárnyú repülőgépek hasonló statisztikáit.
    Egy ilyen szerkezetnek nagyon nem tesz jót ha bárhol sérülés éri.
    A páncélozást nem kell túl komolyan venni. Nagyon kis felületen van egyáltalán bárminemű páncélzat (az is csak dedikált harci heliken, elsősorban a pilótafülke és környékén) és ott is max 7.62-es kaliberig bezárólag véd (talán a Mi-28 a kabin környékén megfog egy 12.7-est de ez a kivétel).
    A helik túlélő képessége sokkal inkább a létfontosságú rendszerek többszörözésétől, mozgékonyságtól (kivonja magát a tűz alól) függ. Napjainkban alapkövetelmény hogy pl. a reduktor min. 20 percig szárazon is képes legyen futni mielőtt beékelődik, a kompozit rotorlapátok pedig bírjanak ki több találatot mielőtt szétesnek.
    Mindezek viszont csupán azt jelentik hogy a heli - ha szerencséje van - akkor sérülten is képes hazaérni, de mindenképp műhelybe kerül.
    Hogy mennyi időt tölt műhelyben az nagyban függ az adott hadsereg felkészültségétől. Az a reduktor pl. ami hosszú percekig olaj nélkül futott, mehet a kukába. U.ez a helyzet a sérült rotor lapátokkal, öntömítő üza. tankokkal, stb.
    Piszok sok tartalék főegységnek és alkatrésznek kell sorakoznia egy ipari szintű nagyjavításokra komolyan felkészült bázison ahhoz hogy harci sérült heliket gyorsan újra bevethetővé varázsolj.
    Nem igazán ugrik most be hol is van nekünk egy ilyen komoly javító üzemünk???
    Ergó a mi harci sérült helikoptereinket valahová külföldre kellene szállítani komolyabb beavatkozásokhoz. Mennyi ideig tartana így ki egy egy-két tucat gépből álló flotta?
    Egy hétig? Kettő? És utána...?
    Pedig a szállító heliknek nagyon komoly feladatai lennének.
    Szerintem a Honvédségnek ha országvédelmi feladatokról beszélünk akkor a leg nagyobb valószínűséggel egy 100-150 km-es határszakasz védelmére kell felkészülnie egy magyarhoz nagyságrendileg mérhető haderő ellen. A védelem azt jelenti hogy az erődet szét kell szórni 100-150 km-es vonalon. A támadó előnyben van, mert oda fogja koncentrálni a támadását ahol neked a leg kevesebb embered van. Ezt csak úgy lehet kivédeni hogy a védelem első vonala mögött gyorsan mozgó erőid vannak akiket nagyon gyorsan azokra a helyekre tudsz átcsoportosítani ahol az ellenség támad.
    Szerintem a készenlétben lévő tartalék erőknek ez a gyors átcsoportosítása a leg hatékonyabban szállító helikopterekkel valósítható meg.
    Minél több szállítóhelikoptert fogsz be tűztámogatásra annál inkább csökkented ezt a gyors reagáló képességedet. Ennyi...
     
    fishbed and Luthero like this.

Ezen oldal megosztása