SM-27 Machete (Stavatti, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
nem fogalmaztam egyértelműen. A repóránkénti üzemeltetés összköltségnél a kérdés nem az, hogy a pilóta mennyit keres _miközben repül_. Az nyílván nem olyan nagyon sok. De a pilótát akkor is fizetni kell, amikor nem repül, és ez nem választható vagy megúszható. Tehát ez is üzemeltetési költség. Egy 50k-t kereső kezdő repül mondjuk 150 órát, ami gondolom nem rossz. Ez 333 dollár fajlagos pilóta bérköltséget jelent per rep óra.
Ez a számítás így szimplán nem igaz az én véleményem szerint. Mert a pilóta amikor nem repül a géppel, akkor is olyan tevékenységet végez, ami ahhoz szükséges. X évenkénti repórhoz Y pilóta kell, és azok éves bére a mérvadó a lehetségse repóráva. A te megközelítésed totálisan fals eredményt ad.
 

amanitin

Member
2011. május 18.
54
1
6
szerintem benne van a pilóta bére is

ennél jobb kérdés, hogy pl a gép értékvesztése benne van-e. Ha egy gép belekerült mondjuk (hasra ütök) 50 millióba, és van benne (hasra ütök) 10 ezer óra repülés élettartam, akkor az önmagában 5000 dollár óránként.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
ennél jobb kérdés, hogy pl a gép értékvesztése benne van-e. Ha egy gép belekerült mondjuk (hasra ütök) 50 millióba, és van benne (hasra ütök) 10 ezer óra repülés élettartam, akkor az önmagában 5000 dollár óránként.
Ehhez jobban értenek a pénzügyesek. De szerintem a gép pillanatnyi értéke addig nem sokat számít, míg esetleg el nem akarják adni, igazából csak akkor érdekes kiszámolni bekerülés/repóra alapján a maradék árat. Vagy amíg valami súlyosabb baleseti sérülés miatt ki kell kalkulálni, hogy érdemes-e még javítani vagy inkább kuka.
 
M

molnibalage

Guest
ez nem megközelítés kérdése. Lehet máshogy is számolni, de annak nem fajlagos üzemeltetési költség lesz az eredménye.
A te költséged azért nem pontos, merz a évi 450 órát repül vele egy pilóta, akkor irreálisan magas költséget ad, holott valójában ezt egy is képes beletenni.
 

amanitin

Member
2011. május 18.
54
1
6
holott valójában ezt egy is képes beletenni

nem az számít, hogy mennyit képes. Az számít, hogy mennyi a valóság. USAF vadászpilóta átlag repóraszám mennyi? 100-150? Nyílván ennek van oka, és nem fog a triplájára nőni azért, mert a pilóták képesek lennének rá. Mint ahogy a fizetésük sem fog a felére csökkenni. Ezek adott dolgok, nem változnak drámaian évről évre, lehet velük számolni.
De az az egész fejtegetés igazából lényegtelen abban a tekintetben, hogy szemlátomást ezeknél a gépeknél az üzemeltetésnek csak egy elég apró töredéke a pilóta bérköltsége még akkor is, ha 1000 dollár per óra jön ki.
 
M

molnibalage

Guest
nem az számít, hogy mennyit képes. Az számít, hogy mennyi a valóság. USAF vadászpilóta átlag repóraszám mennyi? 100-150? Nyílván ennek van oka, és nem fog a triplájára nőni azért, mert a pilóták képesek lennének rá. Mint ahogy a fizetésük sem fog a felére csökkenni. Ezek adott dolgok, nem változnak drámaian évről évre, lehet velük számolni.
De az az egész fejtegetés igazából lényegtelen abban a tekintetben, hogy szemlátomást ezeknél a gépeknél az üzemeltetésnek csak egy elég apró töredéke a pilóta bérköltsége még akkor is, ha 1000 dollár per óra jön ki.
Vadászpilóta vagy multirole? Az egyfeladatos F-15 és F-22 pilóták 120-140 órát tolnak, de az F-15 pilóták akár 180 órát is. Viszont ettől még nem változik meg a kalkulációd hiábja, borzalmasen felül becsüli ezt a költséget.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 333
113
Bocs, hogy belevau, de a dolog nem arról szó, mint a film remake-k esetében, hogy lehet az új nem lesz jobb, de akár sokkal rosszabb is lehet, de ad munkát producernek, forgatókönyvírónak, rendezőnek, sztárocskáknak, egyéb színészeknek, stb., stb.
Az A-10 elkavirnyászna még vígan 20-30 évig, de abban hol az üzlet!?
Az új gép meg adná a munkát; a szenátorok feszíthetnének, mint a decis üveg, a projekt meg nyelhetné a költségvetési pénzeket, mint kacsa a nokedlit.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 503
54 445
113
ennél jobb kérdés, hogy pl a gép értékvesztése benne van-e. Ha egy gép belekerült mondjuk (hasra ütök) 50 millióba, és van benne (hasra ütök) 10 ezer óra repülés élettartam, akkor az önmagában 5000 dollár óránként.
Controllerek előre....
A haderő nem egy gazdasàgi tàrsasàg, nem vonatkoznak râ a szàmviteli szabàlyok.:)
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 515
4 886
113
Mondjuk kíváncsi vagyok hányan nézték meg a cég honlapját. Egyszer már belinkeltem amikor az iráni fórumon megjelent. Érdekes módon utána jelent meg a sokat vitatott "lopakodó " gépük.