1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szállítógépek váltása a MH-nél

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Batka által indítva @ 2013. február 17..

  1. Batka

    Batka New Member

    A egyre aktuálisabb a magyar katonai légiszállító kapacitás megújulása.

    A helikopterek mellett kevesebb figyelem irányul az An-26-osok váltására.

    Mi lesz ezzel a képességgel? Váltani kell az An-26-osokat? Milyen típus lesz a befutó?

    C-27J? C-295? Használt angol C-130K C1?

    Netán kínai Y-7H?

     
     
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Nincs elfelejtve a téma, csak nem beszélnek/nem beszélhetnek róla. Néhány héten belül valószínűleg minden kiderül.

     

     

     

     

     

     
     
  3. Pela

    Pela New Member

    Alig várom,hogy közölni fogják sajnos nem volt elég pénz a helikopterekre ezért vettünk 3 C-17-est(bér szállításokra) és 6 A400m-et. De szép is lenne! :D   Én kezetcsókolnék,meghajolnék Hende Csaba előtt  és isteníteném.

     

    De én nagyon félek a C27J és AW139M párostól...
     
  4. skyhawk2

    skyhawk2 New Member

    Azért C-17-es elég felesleges lenne Magyarország számára.

    Valószínű a C-27 kategória lesz a nyerő nálunk!
     
  5. borisz

    borisz Well-Known Member

    Elég valószínű, hogy nem fogják túlzásba vinni a darabszámot.
    Én annak látom értelmét, hogy a meglévő flottát üzemidő hosszabbítsák, nagyjavítsák. Emelett valami kis korszerűsítés sem ártana. Gondolom úgy vannak ezek is, ahogy lejöttek a futószalagról.
    Értelemszerűen a leállított példányokkal kellene kezdeni a javítgatást, de rohadt gyorsan, hogy mire lerohadnak a most használatban lévők, legyen mivel repülni.
    Ez adna pár évet, amit arra lehetne fordítani, hogy értelmesen kitalálják, mi is kéne helyette.
    Sokan Spartanban gondolkodnak, én nem tűzéném le mellette a zászlót egyből.
    Mondjuk nagy előnye a C-295-el szemben, hogy pakolható hátulról, ennek ellenére utóbbiból kb kétszer annyit adtak el.
    Saját benyomás, hogy az olasz gép inkább teherre, a CASA gépe inkább utasokra van kihegyezve.
    Gondolom felejtős az AN-74, pedig egy megfontolást megérhetne. A wiki szerint 17-20 millió közt van az ára, míg egy Spartan 53 millió dollár. Nem mindegy, hogy 100 millióból 2 vagy 5 gépet lehet beszerezni.
    Tudom, alkatrész, kiképzés, miegymás... Meghát nem unijós.
    Ezek mellett hasznos lehetne pár B-737, vagy A-319/320. Sokkal többet tud szállítani, de mégsem olyan eget rengető a fenntartása.
    Persze kell rá teherajtó. Ha éppen nincs használat alatt, igénybe vehetnék más NATO, vagy EU tagországok, hiszenvan, ahova a Globemaster sok, egy C-295/C-27J meg kevés.
    Háttérnek meg ott az ACE Ferihegyen.
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    De én nagyon félek a C27J és AW139M párostól…

    A helit nem ismerem, de mi bajod a Spartannal...?
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Én annak látom értelmét, hogy a meglévő flottát üzemidő hosszabbítsák, nagyjavítsák.

    Most kicsit poéngyilkos leszek. Phoenix egy pénteki előadáson a témába vágóan beszélt. Ott szó esett arról, hogy a gyártó sem vállalja a gépek élettartam hosszabbítását. Jelen igénybevétel mellett a gépek óraszáma vagy a naptári élettartam lejárta miatt game over. 2015-ön túl csak úgy üzemelhetnek, hogy saját hatáskörben csinálunk bármit is. Legalábbis nekem ez jött le.

    A többit majd megírja az érintett. Számomra az sem világos, hogy egyáltalán milyen szállítási feladatok és milyen részarányban szerepelnek és honnan hova amit el kell tudni végezni. Amígy ez nem ismert, addig tökmidegy hogy ki mit gondol, mert úgy nem tudok én legalábbis állás foglalni, hogy azt sem tudom, hogy mi a péklapátra kell gép...
     
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Sokan Spartanban gondolkodnak, én nem tűzéném le mellette a zászlót egyből.
    Mondjuk nagy előnye a C-295-el szemben, hogy pakolható hátulról, ennek ellenére utóbbiból kb kétszer annyit adtak el.


     

    Nem teljesen értem hogy mire gondolsz. Miért nem pakolható a C-295 hátulról?

    http://www.foroaeronautico.org/noticias/images/C295_in_Thailand.jpg

     

     

    >Saját benyomás, hogy az olasz gép inkább teherre, a CASA gépe inkább utasokra van kihegyezve.


    Ha jól emlékszem a C-27J-ben egyenes háttal tudtam sétálni, a C-295ben viszont nem.




     

    >Gondolom felejtős az AN-74, pedig egy megfontolást megérhetne.

     

    Majd ha NATO tagok lesznek, vehetünk.

     

     
     
  9. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Felmerült bennem egy gondolat..... Most majd kapok hideget-meleget......na:

    Felesleges a merevszárnyú szállító kapacitás fenntartása akkor...... ha veszünk kellő paraméterekkel rendelkező heliket, ha pedig csapatokat kell vinni, akkor ott a Wizzair A320-asa, a cuccnak meg bérlünk kapacitást vagy a NATO-tól vagy az ukránoktól. Lehet, hogy olcsóbb lenne, mint 2-3-4 szállítógépet venni.
     
  10. borisz

    borisz Well-Known Member

     

    Nem teljesen értem hogy mire gondolsz. Miért nem pakolható a C-295 hátulról?

    http://www.foroaeronautico.org…..ailand.jpg

    Tévedtem. Pakolható.



    Ha jól emlékszem a C-27J-ben egyenes háttal tudtam sétálni, a C-295ben viszont nem.
    Nem sétálni kell, hanem ülni. ;)



    mi a péklapátra kell gép…

    Erre írtam, hogy: Ez adna pár évet, amit arra lehetne fordítani, hogy értelmesen kitalálják, mi is kéne helyette.

     

    Jelen igénybevétel mellett a gépek óraszáma vagy a naptári élettartam lejárta miatt game over. 2015-ön túl csak úgy üzemelhetnek, hogy saját hatáskörben csinálunk bármit is.

    Akkor megint más a leányzó fekvése.

    @ Little:
    Ha vesznek elég helikoptert...
     
  11. Pela

    Pela New Member

    sky: Bérszállításra lehetne alkalmazni, szerintem lenne rá kereslet és nem csak katonai bérszállításra...

     

    molni:

    A C27J-t nem ismerem, viszont szerintem a Hercules jobb,kapásból,hogy hátulról pakolható ezért gyorsabb a rakodás illetve képes a Cargo Drop-ra ami szerintem fontos lenne... :)
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A C-27 és C-130 nem is azonos kategória tehát nem szabadna összehasonlítani őket.
     
  13. Pela

    Pela New Member

    Jogos, de akkor is... :) Mindkét gép szállítógép tehát beleférnek ebbe a kategóriába,mert ezt "keresünk" a HM-nek.. ha nem tévedek! :)
     
  14. gigabiga

    gigabiga Active Member

    Littlejohn

     

    Nem értek veled egyet. Nem lehet helikopterrel kiváltani egy szállítógép feladatát, legalábbis Mo. esetében biztos nem. Helikopterrel nem megyünk Irakba, Afganisztánba, Ciprusra, Svédországba stb.

    A másik: A Wizzair nem fog akárhol leszállni ez is csak korlátozott megoldás lenne. Kicsit hasonló megoldás és működik, ami a cseheknél (más országoknál is) van. Egyszerűen vettek két A-310-et, amit a civil cégek már úgysem használnának (tehát fillérekért), majd a légierő rendszerbe állította őket. Csomagot, embert is szállít. 

    A bérlés is működőképes dolog lehetne, de nálunk?? Nálunk, biztos nem működne csak többszörös áron.

     
     
  15. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Gigabiga....

    Nem én vagyok az Igazság és az Élet :)

    Csak 5-leteltem :)

    Bár.... van nálunk néhány állástalan MALÉV-pilóta..... Mibe fájna 1-2 volt polgári gép?

     
     
  16. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Szerintem a kérdéskörben fontos lehet az is, hogy kell-e nekünk komolyabb légideszant képesség? Mert, ha igen akkor minden kép kell a merev szárnyú gép, viszont a missziós szállítások simán megoldhatók bérléssel. 
    Ha újra lenne nemzeti légitársaság az is sokat nyomna a latba amikor magukat a katonákat kéne szállítani A-ból B-be. 
    Amíg nem tudjuk a követelmény rendszert addig tényleg joggal tanácstalan mindenki, hogy akkor most mit is kéne?
     
  17. gigabiga

    gigabiga Active Member

    OK Little. Csak beszélgetek.

    A pletykák szerint már megvan a típus.
     
  18. berserker

    berserker New Member

    Mi az egyáltalán amit nem kell cserélni a honvédeiknél nemsok ez egyszerre?
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    "Kicsit hasonló megoldás és működik, ami a cseheknél (más országoknál is) van. Egyszerűen vettek két A-310-et, amit a civil cégek már úgysem használnának (tehát fillérekért), majd a légierő rendszerbe állította őket. Csomagot, embert is szállít."

     

    Lajstromot tudsz mondani? Erre az A310 beszerzésre nem emlékszem. Illetve a CSA-nak volt A310-ese, de már két éve kivonta.

     

    Két A319-ről tudok, ami egyben a kormánygép is.

    http://www.airliners.net/photo/Czech-Republic--/Airbus-A319-115X-CJ/2197596/&sid=51eef5d2911bda02961827592d93bb3c

     
     
  20. Pela

    Pela New Member

    berserker: A honvédelmi miniszter! :) Ő legalább tényleg dolgozik! :)
     

Ezen oldal megosztása