Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 679
6 442
113
Hujujjuj...
  • Ki mondta, hogy eladó...? Főleg mind a három? Azok közös tulajdonban vannak és az összes résztvevő repült órát fizet ki, amit használhat. Minden résztvevő beleegyezése kellene ehhez. Ez hogyan állna elő, amikor a résztvevők pont azért döntöttek a közös gépekhez, mert ez a racionalitás gazdaságilag? Miért adnák el a meglevő gépek közül egyet is, amikor az azt jelentené, hogy a szétosztható óraszám már ezzel is radikálisan esne...?

  • Ez volt az összes felhasználó által kihasznált kapacitás. https://www.sacprogram.org/en/Pages/Heavy-Airlift-Wing.aspx Szerinted hol van Mo-nak szükséges akár csak 1 db saját tulajdonú C-17-re? Sehol. Azért, hogy évi 50-60 órát repüljön a kiképzési repüléseken túl?

  • Hova tudnánk le az USA felé a "kötelezettséget", amikor nem az USA-tól vennénk meg a gépeket? A gépek közös tulajdonúak és üzemeltetésűek az európai NATO országok által, 0 USA tulajdonnal.

  • Egy magyar katonai gép az nem cargo társaság. Nem is biztos, hogy a jogi háttere ennek megvan. Az USA katonai gépei sem végezhetnek bérszállítást tudtommal, legalábbis civileknek biztosan. (Erről Ostravában a C-17-es interjúalanyom nem tudott egyértelműen nyilatkozni, hogy amikor nem jenki erőket szállítanak, akkor a fizetés hogyan történik, vagy milyen módon papírozzák ezt le a felek, hogy ki és hogyan állja a költségeket.)

Gondolkozzunk ár kommentelés előtt és számoljunk már el néha 20-ig...


Hát kb. Mintha lenne a garázsban egy teherautó, mert a család 5 évente költözik. Azért bérel az ember szolgáltatást költözéshez. A C-17-es ezred pont ezt a célt szolgálja.
Látom nagy a baj ha ezt megint elkell magyarázni :D
Az túl nagy lenne nekünk. Kb. olyan, mintha Kovácsék egy 20 tonnás buszt vennének a családi autó helyett. /Miként az A400M kapacitását sem tudnánk kihasználni./
nem
Két Spartannal egyetértek, és később jöhet mellé még 2. De addig vannak fontosabb dolgok is pl. kórházak, iskolák, utak és a BÉKA S.GGE ALATT LÉVŐ FIZETÉSEK etc.
akkor megint , nincs ellenemre a spartan de szerintem nagyobb technikában kellene gondolkodni mert a Spartan az ancsa tökéletes váltója , nem fejlesztés hanem váltó , kb C295 kategória ( nagy vonalakban) , még mindig az a probléma szerintem hogy kellene egy Herky képességű/nagyságú gép és egy Spartan kategória , probléma ezzel csak az hogy biztos hogy nem lesz 2 típus beszerezve , éppen ezért mondom hogy akkor legyen inkább 3-4 Herky , mert inkább legyen több kapacitásunk mint kevés de logikusan , én nem vagyok ellenére a nagy dolgoknak de a C17-es gondoltatmenet még nálam is kiverte a biztosítékot , az USA méret
 
M

molnibalage

Guest
Látom nagy a baj ha ezt megint elkell magyarázni :D
Megint?

Hát ez aztán érvekkel vastagon alá van támasztva...

éppen ezért mondom hogy akkor legyen inkább 3-4 Herky , mert inkább legyen több kapacitásunk mint kevés de logikusan , én nem vagyok ellenére a nagy dolgoknak de a C17-es gondoltatmenet még nálam is kiverte a biztosítékot , az USA méret
  • A 72 vadászgépes Svéd Légierőnek van 5 db C-130-asa + 1 db C-130 tankere.
  • A svéd szárazföldi erő is "picit" komolyabb, mint a magyar, több felszereléssel és olyan országgal, ami hatalmas és nagy távolságok vannak komoly szárazföldi infrastruktúra kapcsolat nélkül is talán.
Ez alapján indokold meg kérlek, hogy mit és hova szállítana az a 3-4 db C-130 úgy, hogy most már van 2 db A319-es is? Belföldön szállítani nem kell, svédeknél igen. Teli van autópályával amúgy is az ország. Van vasút is. Az ország két vége van egymástól 550 km-re, svédeknél ez 1550 km.

Mindenféle arányérzék nélkül képzelik el egyesek a szükséges szállítógép típust és mennyisége. Nem tudok másra gondolni, mint azon alapon hogy "jól mutatnak a számok", hogy van 3-4 db Hery. De minek? Hova? Hova kell olyan kapacitás, ami napi 66-88 tonnát képes vinni 2000km távolságba vagy még többet közelebbre..? Hol van olyan távolság és igény, amire kéne ennyi gép? Még, ha legalább az egyik tanker lenne, akkor 3-4 db, de ezt a kitételt nem látom sehol. Hol lenne kihasználva ez? A C-130-as gépek, ha a C-17-es igényhez képest 3-szor többet repülnének akkor sem lenne indokolható a beszerzés.

A tanker KC-130J esetén meg a bibi az, hogy a Gripen óraszámot is emelni kell, de akkor is évente ezen célból nem repülne 200 óránál többet a gép.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
szerintem nagyobb technikában kellene gondolkodni mert a Spartan az ancsa tökéletes váltója , nem fejlesztés hanem váltó
Épp a Spartan a tökéletes fejlesztés, mert kétszer akkora, mint az Ancsa. A kb. 4X nagyobb és jóval drágább Herky-t viszont már nehéz lenne megtölteni /- és akkor még nem beszéltünk az üzemeltetési költségekről./
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 611
5 309
113
Egyébként nincs C-17 személyzetünk jelenleg. Viszont az üzemeltetés lassan-lassan full magyar.
 
M

molnibalage

Guest
Épp a Spartan a tökéletes fejlesztés, mert kétszer akkora, mint az Ancsa. A kb. 4X nagyobb és jóval drágább Herky-t viszont már nehéz lenne megtölteni /- és akkor még nem beszéltünk az üzemeltetési költségekről./
A kérdés az, hogy a HAW-be integrálva lenne-e igény európai NATO államok felől arra, hogy a 3 db C-17 mellé érkezzen A400 vagy C-130J. Köztes megoldásnak fél lépcsővel a "nemzeti képességek" (most nincs jobb ötletem erre a képesség megnevezésre) feletti géppel annak, akinek van Spartan vagy Casa.

A dolog ott kap léket, hogy a franciáknak lesz saját C-130J, a németeket nem tudom fejből, de a többi országot nézve, ahol nem lesz saját A400 és C-130J sem, ott érdemes lenne ebben gondolkodni. Főleg, ha a közös flottában tanker is lehetne. Mert akkor most ehhez a képességhez el kell gondolkodni, hogy a NATO komolyan veszi magát, vagy az lesz, mint itt a HTKA-n egyes helyeken, hogy a román HIMARS beszerzést lényegében Mo elleni fegyverkezésnek fogják fel.

Ha az utóbbi szemlélet az út, akkor felesleges a HAW és minden NATO kompatibilitás porhintés.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 679
6 442
113
Megint?


Hát ez aztán érvekkel vastagon alá van támasztva...


  • A 72 vadászgépes Svéd Légierőnek van 5 db C-130-asa + 1 db C-130 tankere.
  • A svéd szárazföldi erő is "picit" komolyabb, mint a magyar, több felszereléssel és olyan országgal, ami hatalmas és nagy távolságok vannak komoly szárazföldi infrastruktúra kapcsolat nélkül is talán.
Ez alapján indokold meg kérlek, hogy mit és hova szállítana az a 3-4 db C-130 úgy, hogy most már van 2 db A319-es is? Belföldön szállítani nem kell, svédeknél igen. Teli van autópályával amúgy is az ország. Van vasút is. Az ország két vége van egymástól 550 km-re, svédeknél ez 1550 km.

Mindenféle arányérzék nélkül képzelik el egyesek a szükséges szállítógép típust és mennyisége. Nem tudok másra gondolni, mint azon alapon hogy "jól mutatnak a számok", hogy van 3-4 db Hery. De minek? Hova? Hova kell olyan kapacitás, ami napi 66-88 tonnát képes vinni 2000km távolságba vagy még többet közelebbre..? Hol van olyan távolság és igény, amire kéne ennyi gép? Még, ha legalább az egyik tanker lenne, akkor 3-4 db, de ezt a kitételt nem látom sehol. Hol lenne kihasználva ez? A C-130-as gépek, ha a C-17-es igényhez képest 3-szor többet repülnének akkor sem lenne indokolható a beszerzés.

A tanker KC-130J esetén meg a bibi az, hogy a Gripen óraszámot is emelni kell, de akkor is évente ezen célból nem repülne 200 óránál többet a gép.
1.)igen megint mert erről már volt só , lehet nem ebben a topicban de már tuti volt róla szó
2.)nem kell alátámasztani mert felesleges , értelmetlen
3./a .) ami a védeket ileti , elfelejted hogy nekik van dedikált futár gépük és picivel több és nagyobb szállítóhelijük mint nekünk + nekik is ott van ugye az EU HAW
3./b) hogy ne kéne belföldön szállítani? ezért kéne pl dedikált futárgép ( mint ahogy a svédeknél van) , ami az itthon autópálya rendszert illeti , nem túl sok összehasonlítva a svédekéhez , ugyanígy a vasút , oké hogy kis ország vagyunk pont nem egy svédekkel kéne példálózni.
3./c) ami a Herky-ket illeti , az hogy most nem szállítunk és nem használunk ki ekkora kapacitást, honnan veszed hogy a jövőben nem használnánk? sokszor volt itt róla szó hogy attól hogy még nincs még lehet hogy ha lenne ilyen kapacitás nem használnánk ki , ha pl az egyik Herky a 3-ból tanker configot kapna ( megjegyezném hogy emelett a képesség mellett pont Te kardoskodtál nagyon) , akkor már is csak 2-re redukálódik ez a szám , nem mondtam hogy ez nem sok , de igen , ez is nagy kapacitás de szerintem a haderő FEJLESZTÉSNEK pont az a lényege hogy nem a meglévő kapacitást tartjnk fent modernebb technikával hanem , megteremtjük a lehetőséget a nagyobb dolgokra
3./d) az airbusokba nem sok cargo fér, ami beférne az is korlátolt a méretek miatt + megnézem hogy ugranak ejtőernyősök az airbusokból pl
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Nemerson
M

molnibalage

Guest
1.)igen megint mert erről már volt só , lehet nem ebben a topicban de már tuti volt róla szó
Elnézést, hogy amúgy sem követek minden topikot, főleg nem a 2 hetes banom alatt. Minden agymenésen nem tarthatom rajtam a szemem...

2.)nem kell alátámasztani mert felesleges , értelmetlen
Mit? Az, hogy bugyutaságot próbálsz védeni? Szerintem annak védésére igen vastagon kéne érvekkel felszerelned magad.

3./a .) ami a védeket ileti , elfelejted hogy nekik van dedikált futár gépük és picivel több és nagyobb szállítóhelijük mint nekünk + nekik is ott van ugye az EU HAW
A digitális kódolt adatfolyamok korszakban ettől a futárgépezéstől a falnak megyek. Diplomáciai küldeményeket vihetnek helik, de mi másról van itt szó?

3./b) hogy ne kéne belföldön szállítani? ezért kéne pl dedikált futárgép ( mint ahogy a svédeknél van) , ami az itthon autópálya rendszert illeti , nem túl sok összehasonlítva a svédekéhez , ugyanígy a vasút , oké hogy kis ország vagyunk pont nem egy svédekkel kéne példálózni.
Áruld már el, hogy belföldön, ahogy van kb. 5 db használható reptér (Pápa, Ferihegy, Kecsó, Szolnok, Debrecen Sármellék) mit és hova fog futárgépekdni bármi? Mire gépre raksz valamit, felszáll, odamegy leszáll, annyi idő alatt egy vészvillogós kocsi, de sima autópályázó védett jármű is simán célhoz viszi. Apropó BELFÖLDÖN milyen futárkodást akarsz?

Komolyan mondom, hogy ezen a ponton már nem csak kopaszodok, de őszülök...

3./c) ami a Herky-ket illeti , az hogy most nem szállítunk és nem használunk ki ekkora kapacitást, honnan veszed hogy a jövőben nem használnánk? sokszor volt itt róla szó hogy attól hogy még nincs még lehet hogy ha lenne ilyen kapacitás nem használnánk ki , ha pl az egyik Herky a 3-ból tanker configot kapna ( megjegyezném hogy emelett a képesség mellett pont Te kardoskodtál nagyon) , akkor már is csak 2-re redukálódik ez a szám , nem mondtam hogy ez nem sok , de igen , ez is nagy kapacitás de szerintem a haderő FEJLESZTÉSNEK pont az a lényege hogy nem a meglévő kapacitást tartjnk fent modernebb technikával hanem , megteremtjük a lehetőséget a nagyobb dolgokra
A jövőbeli igényeket vázoltam fel a svéd erővel, hahó. Ennyire nehéz ezt felfogni? Majd, ha lesz több nehéz dandárunk és 48+ db vadászgépünk, akkor visszatérünk ezekre?
De megnézetted volna Hollandia vagy Norvégia gépparkját is.

Hollandia
2 db KC-10 és 4 db C-130, csak éppen van 24 db AH-64, amit messzire adott estben vinni kell és 40-60 db F-16.

Norvégia
Kb. 40 db aktív vadászgép és 8 db kiképző F-16B. Van 4 db C-130J.

Ezek után hogyan sikerült megszülnöd azt, hogy a legvadabb álmokban is 24 db vadászgépes országnak (ez olyan távoli álom, hogy szavak nincsenek rá), 1 db komoly dandárral és kb. 20 db helivel kell 4 db C-130 úgy, hogy van már 2 db A319, amivel személyszállítás és kézi fegyverzet ATGM szintig megy?

Az igen távlati és véroptimista - értsd, valag pénzt költünk másra is - elképzelés (nem terv, ez álmodozás) sincs létjogosultsága a 4 db C-130J-nek úgy, hogy abból legalább kettő rugalamasan tanker kéne hogy legyen.

3./d) az airbusokba nem sok cargo fér, ami beférne az is korlátolt a méretek miatt + megnézem hogy ugranak ejtőernyősök az airbusokból pl
Hány ejése van összesen ma az MH-nek...?
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 274
113
Én tökéletesen kiegyeznék egy légiutántöltési képességgel rendelkező (nem csak papiron képes, rendelkező) két Spartan-nal, meg egy ugyanilyen Gunship-el :D Öröm lenne repülőnapra járni :)
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 679
6 442
113
Elnézést, hogy amúgy sem követek minden topikot, főleg nem a 2 hetes banom alatt. Minden agymenésen nem tarthatom rajtam a szemem...


Mit? Az, hogy bugyutaságot próbálsz védeni? Szerintem annak védésére igen vastagon kéne érvekkel felszerelned magad.


A digitális kódolt adatfolyamok korszakban ettől a futárgépezéstől a falnak megyek. Diplomáciai küldeményeket vihetnek helik, de mi másról van itt szó?


Áruld már el, hogy belföldön, ahogy van kb. 5 db használható reptér (Pápa, Ferihegy, Kecsó, Szolnok, Debrecen Sármellék) mit és hova fog futárgépekdni bármi? Mire gépre raksz valamit, felszáll, odamegy leszáll, annyi idő alatt egy vészvillogós kocsi, de sima autópályázó védett jármű is simán célhoz viszi. Apropó BELFÖLDÖN milyen futárkodást akarsz?

Komolyan mondom, hogy ezen a ponton már nem csak kopaszodok, de őszülök...


A jövőbeli igényeket vázoltam fel a svéd erővel, hahó. Ennyire nehéz ezt felfogni? Majd, ha lesz több nehéz dandárunk és 48+ db vadászgépünk, akkor visszatérünk ezekre?
De megnézetted volna Hollandia vagy Norvégia gépparkját is.

Hollandia
2 db KC-10 és 4 db C-130, csak éppen van 24 db AH-64, amit messzire adott estben vinni kell és 40-60 db F-16.

Norvégia
Kb. 40 db aktív vadászgép és 8 db kiképző F-16B. Van 4 db C-130J.

Ezek után hogyan sikerült megszülnöd azt, hogy a legvadabb álmokban is 24 db vadászgépes országnak (ez olyan távoli álom, hogy szavak nincsenek rá), 1 db komoly dandárral és kb. 20 db helivel kell 4 db C-130 úgy, hogy van már 2 db A319, amivel személyszállítás és kézi fegyverzet ATGM szintig megy?

Az igen távlati és véroptimista - értsd, valag pénzt költünk másra is - elképzelés (nem terv, ez álmodozás) sincs létjogosultsága a 4 db C-130J-nek úgy, hogy abból legalább kettő rugalamasan tanker kéne hogy legyen.


Hány ejése van összesen ma az MH-nek...?
jójójó oké ,rendben , tudod mit , akkor fordítsuk meg a dolgot , felvázoltad a jövőbeli igényeket , akkor szeritned mi lenne a helyes irány hogy kielégítve legyenek a szállítási igények és az MH is boldog legyen? mit és mennyit szereznél be? ( mostmár kíváncsi vagyok mert eddig amit olvastam Tőled ott csak az ment hogy mi miért nem jó ) , utána válaszolok az imént feltett kérdéseidre
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 910
73 303
113
Az A400M a jelenleg gyartasban levo legnagyobb nyugati katonai szallitogep. (A japan C-2 is ugyanez a meret). Nincs hasonlo vagy nagyobb nyugati katonai gep jelenleg fejlesztes alatt. Egy merettel kisebb kategoria a C130-KC390 paros.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 274
113
Szlovák Spartan ép hazatér - most mondjátok hogy nem szép :rolleyes:
17786194d1c2d8671bdb80952beebbca.jpg
 
M

molnibalage

Guest
jójójó oké ,rendben , tudod mit , akkor fordítsuk meg a dolgot , felvázoltad a jövőbeli igényeket , akkor szeritned mi lenne a helyes irány hogy kielégítve legyenek a szállítási igények és az MH is boldog legyen? mit és mennyit szereznél be? ( mostmár kíváncsi vagyok mert eddig amit olvastam Tőled ott csak az ment hogy mi miért nem jó ) , utána válaszolok az imént feltett kérdéseidre
Az ilyen sértődős kommenteknél repül le nálam a gépszíj.
Én a csak igen közelítőleg vázoltam fel az igényeket, mert a taner és CAP oldalt azt tudom számolni és csináltam is már. A cargo oldalon mindenki úgy kommentelgetett itt, hogy semmiféle számot és igényt nem rakott mellé.

Tehát minek a logisztikai igényét és milyen távolságban kell tudni? Mi a legnagyobb méretű és tömegű szállítandó teher? NASAMS indító? ATLAS Mistral? Vagy összecsomagolt jövőbeli heli? Ennek fényében lehet mondani méretet is.

Én pusztán a tömeg alapján közelítettem meg. A LW anno a 6. hadseregnek napi 500 tonnát kellett volna, hogy szállítson, egy egész hadseregnek, de kis távolságon. Ok, azóta eltelt 60 év, de akkor is. Az elképzelt magyar Herky flotta több akár 200+ tonnát képes szállítani, ha a távolság kicsi. Erre hol van igénye a magyar haderőnek? Full légi uton akarna ellátni valaki egy egész nap lövöldöző nehéz dandárt? Minek?

Ameddig ezeket nem tisztázza senki és nem "beszereznék". Lízingelni próbálnák kettős célú C-130(J)-t bárkitől, akitől lehetséges. Légitankolásra és eseti szállításokra. Jelenleg még ezt is igen nehezen használnák ki, ha évi 300 órát repülne ma egy ilyen gép itthon az is isteni csoda lenne.


Ez nagyon jól hangzik csak nincs repideje a C-17-nek.Szóval hiába akarnánk mi venni 2000 órát egész egyszerűen annyira le vannak terhelve,hogy nincs szabad kapacitás.
Nem állítom,hogy kell nekünk egy akkora gép mint az A400 de azt állítom,hogycsupán a C-17-re még azt a kis szállítási igényt sem tudjuk alapozni ami nekünk van.
https://www.sacprogram.org/en/Pages/Heavy-Airlift-Wing.aspx
2016 és 2017-ben szinte centrie ugyanannyit repült a 3 db gép 3000 órát. Ez gépenként 1000 óra/év.
Nos bevallom tapasztalatom kevés ezen a téren, de airlinerek ennél messze többet repülnek évente, azok napi 12-16 órát is odafent vannak. Ok, a katonai szállítás más, de akkor nézzünk az elérhető legnagyobb referenciát.

USAF
https://www.safety.af.mil/Portals/71/documents/Aviation/Aircraft Statistics/C-17.pdf
Évi 140-180 ezer óra volt az elmúlt 5 éve, de amikor igazán intenzív használat volt, akkor évi 231 ezer óra volt a plafon.
(Egyetlen gép veszett oda, az is demózgazás közben.)

Viszont nem mind USAF-os. A link szerint
Active duty, 157; Air National Guard, 47; Air Force Reserve, 18
https://www.af.mil/About-Us/Fact-Sh...9726/c-17-globemaster-iii/ originalAttribute/

Namármost
231k óra / 147 gép = 1571 óra/gép
140k óra / 147 gép = 952 óra/gép

Természetesen erősen függ a repülhető óraszám a szállítás típusától és a le/fel szállások és a repült út hosszától is, de ezek alapján kategorikusan kijelenteni, hogy nincs több repülhető óra a HAW-ban nálam fejvakarós. A jenkik 57%-kal magasabb terheléssel is tudták járatni a gépeket. Nehogy már a mostani jenki minimum kiterhelése legyen a HAW maximuma, mert azért az valahol csúnya lenne.

Persze három gép esetén, ha egy kiesik, akkor arányaiban nagyobb a lehalás óraszámban, de azért nekem nem tűnik teljesen koppra járatottnak ez.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
-Ismét kérdem,minek nekünk nagy szállitógép?Mit és hova fogunk belőle deszantolni?Ejternyős deszantnak csak minimum hadműveleti mélységben és legalább zászlóalj szinten van értelme.Ahoz viszont massziv légi uralom kell.Folyamatos légi támogatás és ellátás szükséges hozzá.Hiú ábránd.Szóbajöhető célontok a Kárátok hágói,de egyszerre legalább 3-4 hágót kéne lezárni,egyenként zl erővel.Azokat ellátni és támogatni.Tartalékot képezni az esetleges megerősitésre.Hol van hozzá kb 2dd-nyi ejtőernyős?A harcirepülő ezredek,a folyamatos támogatásukra?Hadosztályok a felmentésükre?Maradjon a lábunk a földön.
-Tankergének,és kogisztikai támogatógépnek továbbra is az A319ek átépitését tartom a leglogikusabb lépésnek.IFV/APC szállitási képességet honi védelmi szempontból hót feleslegesnek tartom.Alkalmi missziós szállitásokra meg ott vannak a C17ek.
-Helikopteres légimozgékony erők kialakitásának van értelme honvédelmi feladatokra.
-Belinkeltem egy disszertációt egy esetleges hazai gyártású,kettős polgári-katonai felhasználású könnyű szállitó replő kialakitásárol,szerepköréröl.Hogy képessek lennénk e kifejleszteni/gyártani a gépet,nemtudom.De a felvázolt feladatkörnek volna értelme.Egy ilyen könnyű szállitó képes lenne mélységi felderitők ejtőernyős kijuttatására is.Ennél komolyabb ejtőernyős légideszant képességre belátható időn belül reálisan nem törekedhetünk.
 

erdifefe1

Active Member
2016. január 13.
246
220
43
Azonkívűl hogy jól mutat a Herky meg az A400 azonkívűl valaki kifejthetné hogy mi olyan dolog van a honvédségen belül amihez kell 3 Herkules vagy 3 db A400 méretű teherszállító??
Mindezek mellett tegyük hozzá van 2 db A319..Továbbá jönni fog mégegy ha minden igaz. Ergo személyszállítás megoldva...Nos mi az a 100+ tonna teher amit azok a nehéz tehergépek vinnének nap mint nap,?
Külföldi hadgyakorlatokra ha megyünk is oda sem repülőn fog menni a cucc hanem vonaton mint ahogy ment is nemrég a baltikumba egy század.Egyedül a legénység ment C-17 el.. De arra már van A-319.. A felszerelés ment vonaton.Svédországi éleslövészet pl. Mik azok a dolgok amik mennek egy ilyen éleslövészete és A400 kell hozzá vagy Herky? És nem lenne elég c-295? Szerény véleményem szerint 6-8 db C-295 bőven elég a Honvédség igényeinek kielégítésére.Ha avval számolunk hogy csak 6 repképes alkalomadtán akkor is 6 gép elvisz közel 40 tonnát 3500 km re.... Szerintem bőségesen elegendő . Kialakítható belőle többféle változat...Ha az An32 megoldotta a honvédség szállítási dolgait akkor hova kell attól 6 szor nagyobb gép?
Tényleg tök jól néz ki a Herky de valaki legyen kedves elmagyarázni hogy mit vinnének azok a gépek? És ne csak azt hogy majd vinnének valamit....... Mit vinnének?
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 910
73 303
113
Azonkívűl hogy jól mutat a Herky meg az A400 azonkívűl valaki kifejthetné hogy mi olyan dolog van a honvédségen belül amihez kell 3 Herkules vagy 3 db A400 méretű teherszállító??
Mindezek mellett tegyük hozzá van 2 db A319..Továbbá jönni fog mégegy ha minden igaz. Ergo személyszállítás megoldva...Nos mi az a 100+ tonna teher amit azok a nehéz tehergépek vinnének nap mint nap,?
Külföldi hadgyakorlatokra ha megyünk is oda sem repülőn fog menni a cucc hanem vonaton mint ahogy ment is nemrég a baltikumba egy század.Egyedül a legénység ment C-17 el.. De arra már van A-319.. A felszerelés ment vonaton.Svédországi éleslövészet pl. Mik azok a dolgok amik mennek egy ilyen éleslövészete és A400 kell hozzá vagy Herky? És nem lenne elég c-295? Szerény véleményem szerint 6-8 db C-295 bőven elég a Honvédség igényeinek kielégítésére.Ha avval számolunk hogy csak 6 repképes alkalomadtán akkor is 6 gép elvisz közel 40 tonnát 3500 km re.... Szerintem bőségesen elegendő . Kialakítható belőle többféle változat...Ha az An32 megoldotta a honvédség szállítási dolgait akkor hova kell attól 6 szor nagyobb gép?
Tényleg tök jól néz ki a Herky de valaki legyen kedves elmagyarázni hogy mit vinnének azok a gépek? És ne csak azt hogy majd vinnének valamit....... Mit vinnének?

A Honvedsegnek mindenre alkalmasnak kell lennie. Ez a politikai utasitas. Ezert kell a nagyobb gep, ami meg tanker is. Es hogy fel lehessen ajanlani berszallitasra a kozos haderobe.

Miota meg vannak az utasszallito gepek, az Ancsa szinte csak gyakorlo repuloseket vegez, a pilotak tanusitvanyainak fenntartasahoz. Ez alapjan jelenleg nincs is szuksege An-26 meretu gepre a Honvedsegnek. Egyre sem, nem hogy 6-8 db-ra... Nagyon varom a balti missziot es hogy mit mivel fognak kivinni.