Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Érdekes,de az usákoknak nem tünik holdkórosnak.C40 Clipper.Boeing,de az A319 kategóriája
220px-thumbnail.jpg

Logisztikai támogatógép.Ebböl nem dobálnak ki semmit.Nem arra való.
De végül is,mi a fenét akartok kidobálni misszióban?!?Hova és minek?

Persze,hogy nem.DE a légcsavar sem.Il18 tán STOL gép?Nem,pedig légcsavaros.Brazilok sem a légcsavart választották.Épppen arra reflektáltam,hogy nem attol STOL gép az A400,mert légcsavaros.Különben az YC15,amiböl aztán a C17 lett,nem a szárnyfelsőrészen hajtóművezett.PPont ugyanaz az elrendezése,mint a C17nek.Ugyanarra a pályázati kiirásra tervezték,mint az YC14est.De más műszaki megoldásokkal.
NATO gyakorlatokon dobálunk felszerelést. Azt mindig gyakorolják a pilótáink. Meg a SAC. Egy rámpás gépet meg kisség könnyebb megpakolni ennél.[/QUOTE]
Könnyebb.És?Polgári életben is könnyebb lenne,mégse vesznek rámppás gépet.Mert ez occsóbb.Magad irtad.Igazábol missziós célra nem kell nehéz rámpás gép.Nem deszantolunk Burkina Fasoban.Logisztikai támogatgép,és csapatszállitó gép kell.Amugy is csak olyan távoli missziókat csinálunk(csinálhatunk),amiben az amik viszik a primrt.Ők meg használják a C40t.Ami rakodógéppre ott szükség lehet,nekik ott lesz.Ha azt akarják,hogy ott legyünk,hát adják kölcsön a rakodáshoz.Palettás székezéssel meg mehet a csapatutaztatás.Meg a diplomáciai célu utaztatás is.Semmi extra nincs ebben.Csak racionalitás.Nem kell mérgdrágán és feleslegessen A400.A felszabaduló pénznek alighanem gyorsan találnánk helyet.PPl kapnátok rendes gatyát,meg málhazsákot.Vagy 120milis zl tüzérséget.stb
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 149
119 595
113
NATO gyakorlatokon dobálunk felszerelést. Azt mindig gyakorolják a pilótáink. Meg a SAC. Egy rámpás gépet meg kisség könnyebb megpakolni ennél.
Könnyebb.És?Polgári életben is könnyebb lenne,mégse vesznek rámppás gépet.Mert ez occsóbb.Magad irtad.Igazábol missziós célra nem kell nehéz rámpás gép.Nem deszantolunk Burkina Fasoban.Logisztikai támogatgép,és csapatszállitó gép kell.Amugy is csak olyan távoli missziókat csinálunk(csinálhatunk),amiben az amik viszik a primrt.Ők meg használják a C40t.Ami rakodógéppre ott szükség lehet,nekik ott lesz.Ha azt akarják,hogy ott legyünk,hát adják kölcsön a rakodáshoz.Palettás székezéssel meg mehet a csapatutaztatás.Meg a diplomáciai célu utaztatás is.Semmi extra nincs ebben.Csak racionalitás.Nem kell mérgdrágán és feleslegessen A400.A felszabaduló pénznek alighanem gyorsan találnánk helyet.PPl kapnátok rendes gatyát,meg málhazsákot.Vagy 120milis zl tüzérséget.stb[/QUOTE]
Utazzál sokat palettán kívánom neked.....
 
K

kamm

Guest
Na,ez az,amit egyszerüen nem hiszek el.Polgári teherfuvarozó cégek üzleti célbol csinálják.Több ilyen átépités történik,mint ahány A400ast összesen terveztek venni.És nem egy méregdrága speciális katonai gépböl.Mérget nem vennék rá,csak becsüülöm,de szerintem egy A400 szárnyának az árábol átépited a 2 A319est.Usák is azért rendszeresitette a C40est,mert jóval olcsóbb megvenni és üzemeltetni is,mint a C130ast.Nemhogy az A400t...

Persze, azert epitettek osszesen 15 darabot... :)

26109959334


Avagy esetleg azert, mert vmi specialis kovetelmeny miatt a Navy/Marine (a cargo felhasznaloja ennek a modellnek) ezzel valtja le a Skytrain flottat... nekem az utobbi joval valoszinubbnek tunik.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 140
113
elég nyilvánvaló hogy páran ( :rolleyes: ) "picivel" többet tudnak mint a maradék 95% , csak vagy nem akarják magukat kivágatni vagy nem akarnak mást szarba tenni :):cool::rolleyes:
Jogos. Es mi is jobban jarunk, ha addig sem rontunk az alkupozicion, csak sajnos egy pillanatra elgyengultem, mert azt hittem mar megvan a kivalasztott. :)
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Persze, azert epitettek osszesen 15 darabot... :)

26109959334


Avagy esetleg azert, mert vmi specialis kovetelmeny miatt a Navy/Marine (a cargo felhasznaloja ennek a modellnek) ezzel valtja le a Skytrain flottat... nekem az utobbi joval valoszinubbnek tunik.
Inkább az jellemző,hogy lelájkoltad a Kriss nevén megjelent irást-amit én irtam:)Ahogy az előbb irtam.Kicsi abszurdisztánunkban a politika,és a pártoskodó kivagyiság felülirja a józan észt.
Polgári felhasználok 100nagyságrendben végzik a használt gépek átépitését.De a német MRTT pontosan az a gép,amiröl beszélek,csak egy nagyobb méretkategóriában.Ennyi
Még mindig nem tudom,mert senki nem világfositott fel,hogy végül is mi a fenét,és hol akarunk mi gépekböl kidobálni,hogy ahoz A400 kell?
 
K

kamm

Guest
Mindig van amit nem mondhatok el. Aztán meg, ahogy a szélkakas jár fent úgy változnak a dolgok. Szóval még az is lehet, hogy A400 lesz ha németek jó árajánlatot adnak. Ennyi az egész.

En ebben remenykedem, hogy valami nagyon kedvezo aron avagy fizetesi konstrukcioban jutunk hozzajuk...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 355
46 163
113
Inkább az jellemző,hogy lelájkoltad a Kriss nevén megjelent irást-amit én irtam:)Ahogy az előbb irtam.Kicsi abszurdisztánunkban a politika,és a pártoskodó kivagyiság felülirja a józan észt.
Polgári felhasználok 100nagyságrendben végzik a használt gépek átépitését.De a német MRTT pontosan az a gép,amiröl beszélek,csak egy nagyobb méretkategóriában.Ennyi
Még mindig nem tudom,mert senki nem világfositott fel,hogy végül is mi a fenét,és hol akarunk mi gépekböl kidobálni,hogy ahoz A400 kell?
Maradjunk annyiban, hogy olyan gépre van szükség, amiből ejtőernyősök ki tudnak ugrani, anélkül, hogy vagy szerkezetileg károsodna a gép, vagy a fedélzeti budin le kellene magukat húzni! :D
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 149
119 595
113
Inkább az jellemző,hogy lelájkoltad a Kriss nevén megjelent irást-amit én irtam:)Ahogy az előbb irtam.Kicsi abszurdisztánunkban a politika,és a pártoskodó kivagyiság felülirja a józan észt.
Polgári felhasználok 100nagyságrendben végzik a használt gépek átépitését.De a német MRTT pontosan az a gép,amiröl beszélek,csak egy nagyobb méretkategóriában.Ennyi
Még mindig nem tudom,mert senki nem világfositott fel,hogy végül is mi a fenét,és hol akarunk mi gépekböl kidobálni,hogy ahoz A400 kell?
szerintem ő az utolsó mondatra reflektált amit én írtam oda, hogy utazz te sokat palettán.
 
K

kamm

Guest
Inkább az jellemző,hogy lelájkoltad a Kriss nevén megjelent irást-amit én irtam:)

Err, no, a vegere irt hozzaszolast - en tudom kovetni a hibas
tagokat is, hidd el. ;)

Ahogy az előbb irtam.Kicsi abszurdisztánunkban a politika,és a pártoskodó kivagyiság felülirja a józan észt.
Polgári felhasználok 100nagyságrendben végzik a használt gépek átépitését.De a német MRTT pontosan az a gép,amiröl beszélek,csak egy nagyobb méretkategóriában.Ennyi
Még mindig nem tudom,mert senki nem világfositott fel,hogy végül is mi a fenét,és hol akarunk mi gépekböl kidobálni,hogy ahoz A400 kell?

Dehogynem, szazszor leirtak mar. Nem dobalni, hanem szallitani, amugy meg misszios kuldtesek, utanpotlas, hazatelepules, sajat felszereles stb.[/quote]
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 146
10 861
113
Hja még annyival visszatérnék, hogy ugyan pénzünk tényleg nincsen c-17 szintű stratégiai szállítóra, de igényünk hogyne lenne? Különben nem vennénk részt a NATO SAC-ban. Nem? :rolleyes:

Abban a háromgépes ezredben nem lenne helye mondjuk három Atlasznak is?

Mondjam azt hogy nekem rendszeren belülről jóval több infóm van arról, hogy mi lesz meg mi nem ? :)

Ügyesen Kriss, ügyesen :)

Könnyebb.És?Polgári életben is könnyebb lenne,mégse vesznek rámppás gépet.Mert ez occsóbb.Magad irtad.Igazábol missziós célra nem kell nehéz rámpás gép.Nem deszantolunk Burkina Fasoban.Logisztikai támogatgép,és csapatszállitó gép kell.Amugy is csak olyan távoli missziókat csinálunk(csinálhatunk),amiben az amik viszik a primrt.Ők meg használják a C40t.Ami rakodógéppre ott szükség lehet,nekik ott lesz.Ha azt akarják,hogy ott legyünk,hát adják kölcsön a rakodáshoz.Palettás székezéssel meg mehet a csapatutaztatás.Meg a diplomáciai célu utaztatás is.Semmi extra nincs ebben.Csak racionalitás.Nem kell mérgdrágán és feleslegessen A400.A felszabaduló pénznek alighanem gyorsan találnánk helyet.PPl kapnátok rendes gatyát,meg málhazsákot.Vagy 120milis zl tüzérséget.stb
Utazzál sokat palettán kívánom neked.....[/QUOTE]
Lehet, hogy rosszul emlékszem, de palettázáshoz nem kellene teherkapu az Airbusokra?
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Te tudod milyen egy szállítógép rakterében utazni? Hogy is mondjam kurvára nem első osztály....
Képzeld,vannak a kamionvezetésnek előnyei.Pl szállitottam repgyárba.Konkrétan ilyen palettás székeket is.Teljesen normál utasforgalmi ülések voltak rajta.Ezeket a multigépeket úgy alakitják ki,hogy utasforgalmi feladat esetén lényegében ugyanolyan mint egy átlagos utasszállitó.És tudom milyen egy utasgép belülröl,évente 3-4x utazom repülővel.És Lipcsében voltam An124 rakterében is.Kamionostul.Magában a gépben rakodtam le.Na ez mondjuk még nekem is érdekes élmény volt
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 149
119 595
113
Képzeld,vannak a kamionvezetésnek előnyei.Pl szállitottam repgyárba.Konkrétan ilyen palettás székeket is.Teljesen normál utasforgalmi ülések voltak rajta.Ezeket a multigépeket úgy alakitják ki,hogy utasforgalmi feladat esetén lényegében ugyanolyan mint egy átlagos utasszállitó.És tudom milyen egy utasgép belülröl,évente 3-4x utazom repülővel.És Lipcsében voltam An124 rakterében is.Kamionostul.Magában a gépben rakodtam le.Na ez mondjuk még nekem is érdekes élmény volt
a szállítótérben nincs fűtés meg nincs úgy se zaj, se hőszigetelve, kurva szar vele 12 órát repülni mondjuk afganisztánig.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
a szállítótérben nincs fűtés meg nincs úgy se zaj, se hőszigetelve, kurva szar vele 12 órát repülni mondjuk afganisztánig.
Akkor minek akartok rámpás szálliutógépet?;)
Ezek utas és teherszállitó gépek.Van fűtésük,hő és hangszigetelésük.
Különben a rendes hermetizált rakterű katonai rámpás szállitóknak is van fűtésük és szellőztető rendszerük.Különben 8000méteren nem élnéd túl az utat.Ja,hogy az orosz gépek nem voltak hermetizálva,az más kérdés.De az Il76 már hermetizált rakterű náluk is.C130,A400 szintén.
Szép kis örömkatonák vagytok.Busz kell nektek,meg utasszállit repcsi.Meg sztriptiztáncosnő és sörcsap nem kéne?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 284
76 866
113
Akkor minek akartok rámpás szálliutógépet?;)
Ezek utas és teherszállitó gépek.Van fűtésük,hő és hangszigetelésük.
Különben a rendes hermetizált rakterű katonai rámpás szállitóknak is van fűtésük és szellőztető rendszerük.Különben 8000méteren nem élnéd túl az utat.Ja,hogy az orosz gépek nem voltak hermetizálva,az más kérdés.De az Il76 már hermetizált rakterű náluk is.C130,A400 szintén.
Szép kis örömkatonák vagytok.Busz kell nektek,meg utasszállit repcsi.Meg sztriptiztáncosnő és sörcsap nem kéne?

A katonáskodás nem egyenlő a szopással csak annak akinek el van borulva az elméje.